Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe vedinkastot  (Luettu 2461 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9819
Vs: vedinkastot
Nih, ei ne meijerin välittämät kumit toimi. Alkuperäslaatuset pelaa. Ja ne sitten hankitaan myös sopivat, että
lypsää kunnolla eikä horise.

Alkuperäisiä ei ole saanut noihin hylsyihin ainakaan 10 vuoteen. Ja mä en ole lypsänyt ikinä alkuperäisillä. Nuo tuli käytettynä mulle. Meijerin kumit toimi mulle ihan hyvin, vaikka edellinen omistaja sanoi, että ei oo niin hyvät kuin alkuperäiset. Mutta noita "meijerin" kumeja ei saa enää  :( Sanoisin , että tuo kokeilemani milkrite ei toimi edes niinkään hyvin kuin parjaamani LAC

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3691
Vs: vedinkastot
Nih, ei ne meijerin välittämät kumit toimi. Alkuperäslaatuset pelaa. Ja ne sitten hankitaan myös sopivat, että
lypsää kunnolla eikä horise.

Alkuperäisiä ei ole saanut noihin hylsyihin ainakaan 10 vuoteen. Ja mä en ole lypsänyt ikinä alkuperäisillä. Nuo tuli käytettynä mulle. Meijerin kumit toimi mulle ihan hyvin, vaikka edellinen omistaja sanoi, että ei oo niin hyvät kuin alkuperäiset. Mutta noita "meijerin" kumeja ei saa enää  :( Sanoisin , että tuo kokeilemani milkrite ei toimi edes niinkään hyvin kuin parjaamani LAC
Sanoisin vian olevan niissä lypsimissä,ne on vaan semmoset malliltaan.Itekkään en ole noita ongelmia aiemmin pitänyt minnään,mutta lypsimien vaihon myötä niitä ei enään ole.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9819
Vs: vedinkastot
^
Tuo varmaan on ihan totta. Finlacton mukaankin ongelma on erityisesti seniorin lypsinten ongelma. Tai en tiedä onko lypsimen malli syy turisemiseen vaan se hylsy. Se malli ei mua haittaa sinällään eikä napit jotka on poistettu.  hyvä parannus entisiin duovak aikaisiin nyrkin kokoisiin lavaleihin. Eivät turajaneet mutta muut ongelmat. Esim pitkäksi venähtäneet nänninpäät. Noita ei ole uniflow 3 lla onneksi näkynyt. Lisäksi noilla on pystynyt käyttämään aikoinaan erillislypsintä, mitä naapurin lavali lypsäjä (olikohan harmony) ei pystynyt tekeen. Se lypsi koko lehmänmaidot lietesäiliöön mä vaan yhden neljänneksen. Noiden lypsinten alkuperäinen omistaja oli ostanut milkkarit lavalin lypsimllä mutta riitelyjen jälkeen ne otettiin takaisin. Siksi milkkarini on  varustettu seniorin lypsimillä. Ehkä tuo on ollut sitä kevytlypsin sekoilun aikaa. Nyt lypsyuraa sen verta vähän jäljellä, että sen ajan vaikka pitää sitä lypsintä. Tai ehkä ei sentäs ihan noin. Ehkä yksi parannus ehdotus olisi ostaa nuoremmat ja sopivat hylsyt ja origenellit kumit, mutta pelllipajalla tuo vaihto on hinnoiteltu kuulemma aika hintavaksi. Minä en oo kysynyt mutta en ole ongelmani kanssa yksin  ;D Joskus finlactolla oli joku lypsin ja sillä huokea hinta netissä nähtävillä. Mutta sivuston uusiminen poisti paljon hyvää tietoa. En edes tiedä vieläkö ne myy lypsimiä.

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3691
Vs: vedinkastot
^
Tuo varmaan on ihan totta. Finlacton mukaankin ongelma on erityisesti seniorin lypsinten ongelma. Tai en tiedä onko lypsimen malli syy turisemiseen vaan se hylsy. Se malli ei mua haittaa sinällään eikä napit jotka on poistettu.  hyvä parannus entisiin duovak aikaisiin nyrkin kokoisiin lavaleihin. Eivät turajaneet mutta muut ongelmat. Esim pitkäksi venähtäneet nänninpäät. Noita ei ole uniflow 3 lla onneksi näkynyt. Lisäksi noilla on pystynyt käyttämään aikoinaan erillislypsintä, mitä naapurin lavali lypsäjä (olikohan harmony) ei pystynyt tekeen. Se lypsi koko lehmänmaidot lietesäiliöön mä vaan yhden neljänneksen. Noiden lypsinten alkuperäinen omistaja oli ostanut milkkarit lavalin lypsimllä mutta riitelyjen jälkeen ne otettiin takaisin. Siksi milkkarini on  varustettu seniorin lypsimillä. Ehkä tuo on ollut sitä kevytlypsin sekoilun aikaa. Nyt lypsyuraa sen verta vähän jäljellä, että sen ajan vaikka pitää sitä lypsintä. Tai ehkä ei sentäs ihan noin. Ehkä yksi parannus ehdotus olisi ostaa nuoremmat ja sopivat hylsyt ja origenellit kumit, mutta pelllipajalla tuo vaihto on hinnoiteltu kuulemma aika hintavaksi. Minä en oo kysynyt mutta en ole ongelmani kanssa yksin  ;D Joskus finlactolla oli joku lypsin ja sillä huokea hinta netissä nähtävillä. Mutta sivuston uusiminen poisti paljon hyvää tietoa. En edes tiedä vieläkö ne myy lypsimiä.
Käytettyjä on tarjolla yllinkyllin,käytetyt on nuo omatkin,korjattiin huollon yhteydessä.Ongelma minusta uniflowssa on tuo keskuskappaleenleveys,paino ei ole muuttunut lypsimissä.Yhdet ufot on vielä käytössä,tämä tahtoo juurikin muistuttaa tämän lypsimen ongelmista,mutta tähän saa sen erillislypsimen kiinni.Alfalla tiettävästi on mallikin johon saa kiinni myös erillislypmen tai en ole asiaa tutkinut miten noi erillislypsimem välikappaleet toimii rtämän tapittoman keskuskappaleen kanssa.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8394
Vs: vedinkastot
Eikös se erillislypsimen letku tyrkätty vaan nännikumin sisään. Ei ihan muista kun ei ole neljänneslypsintä käytetty neljännesvuossataan. Kannukoneella tai kakkosputkistolla lypsetty kahdella lypsimellä tarvittaessa erikseen.
Mystinen kesälaatumies

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3691
Vs: vedinkastot
Eikös se erillislypsimen letku tyrkätty vaan nännikumin sisään. Ei ihan muista kun ei ole neljänneslypsintä käytetty neljännesvuossataan. Kannukoneella tai kakkosputkistolla lypsetty kahdella lypsimellä tarvittaessa erikseen.
Toinen putki kyllä,mutta sitten on vielä toinen joka pitäs alfan tapittomassaversiossa saaha siihen reikään kiinni.I tellä on noita välikappaleita erillislypsimessä,mutta pitäs aina ilmeisesti aukasta tuo lypsin.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9819
Vs: vedinkastot
Eikös se erillislypsimen letku tyrkätty vaan nännikumin sisään. Ei ihan muista kun ei ole neljänneslypsintä käytetty neljännesvuossataan. Kannukoneella tai kakkosputkistolla lypsetty kahdella lypsimellä tarvittaessa erikseen.
Toinen putki kyllä,mutta sitten on vielä toinen joka pitäs alfan tapittomassaversiossa saaha siihen reikään kiinni.I tellä on noita välikappaleita erillislypsimessä,mutta pitäs aina ilmeisesti aukasta tuo lypsin.

Mitäs jos erillislypsimessä olisi eri hylsy ja kummi ? Imu sieltä nännikumista. Mutta mistä tykytys ?

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8394
Vs: vedinkastot
oma hylsy ja kumi oli. lyhyt tykytysletku on normaalilla nipalla, eli tykytyksen saa keskuskappaleesta.
Mystinen kesälaatumies

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3691
Vs: vedinkastot
oma hylsy ja kumi oli. lyhyt tykytysletku on normaalilla nipalla, eli tykytyksen saa keskuskappaleesta.
Tuossahan ei muuta ongelmaa ole kuin,miten sen letkun saa pysymään siellä nännikumin sisässä?

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8394
Vs: vedinkastot
sopivankokoinen letku. Joskus taisi olla ongelmaa, ettei nännikumi taitu juurestaan ja sulje ilmaa
Mystinen kesälaatumies

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9819
Vs: vedinkastot
Vihtu , nyt se taas alkoi alamäki lehmien terveydessä. Alku viikosta poiki pari lehmää. Kokonais maidot solutti vähän molemmilla. Jossain 4. lypsyn kohdalla katsoin , että molemmilla yksi soluttaa vähän. Niitä seuraillut ja manannut, että huonommaksi on menossa. Tänään taas testi koko lehmistä ja molemmilla solutti jo kaksi neljännestä. Ja ne alkuperäiset aika kiisseliäkin, mutta väri ei sinertävä. Niin erillislypsin jumppaa ( ne pahimmat) ja näytteet autoon.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65637
Vs: vedinkastot
tänä keväänä on näköjään joku epiteemia päällä..   kuullu monelta kuin solut heittelee ihan sikana ja nyt on pakteeritkin alkannu jyllätä..     ja entisistä aineista on monta lopetettu,   eli kait tuollakin joku vaikutus.. 

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9819
Vs: vedinkastot
tänä keväänä on näköjään joku epiteemia päällä..   kuullu monelta kuin solut heittelee ihan sikana ja nyt on pakteeritkin alkannu jyllätä..     ja entisistä aineista on monta lopetettu,   eli kait tuollakin joku vaikutus..

Ainut mikä on lopetettu, niin umpituubien käyttö "portsariksi". Noillakin molemmilla ne humpuuki tuubit. Eli vaha tulppa vetimeen. Paskat sanon minä , uskoo tuon tehoon ken tahtoo, minä en ja silti noita oon käyttänyt. Sitä vaha mömmöä tulee monta lypsyä, vaikka sen pitäisi olla vaan möykkynä siinä vetimessä. No joistain tulee vahat jo ensi suihkeissa, mutta ei siis kaikilla. Toisella KNs ja toisella yhden plussan aureus. Ehkä pieni mahdollisuus , että molemmat voisi kadota lypsämällä. ainakaan en kylvöaikaan ala ab:n kans elämään. Pistän sitten vaikka teuraaksi. Suihkeen päätin vaihtaa taas trifenderiksi, mutta eipä noita ummessa olevia tuu ikinä suihkautettua, vaikka kait pitäis. Lomittajajalle sanottu lypsä viimeiseksi tarkoitti näköjään , että siinä puolivälissä on hyvä  ;D Piti tuostakin kirjoittaa lappu putkeen, toivottavasti oli vaikutusta ja sanallisesti vielä muistutus.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65637
Vs: vedinkastot
ite en ole käyttänny umpparia enää kahteen kymmeneen vuoteen.   vaikutus  +-nolla...  ainakii itellä.   nyt vaan jänskättää milloin mahtaa tuo yks poikia...   kun ei ole mitään siemennyspäivää tietossa mut on sentäs kantava..     noooo, jos tään kesän nyt viälä kehtaa nuiten kanssa...     vesionkelma on tullu ilmi ja se ketuttaa nyt oikeesti hitosti...