Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SAS - 01.01.11 - klo:15:36
-
Näin tapahtuu ja pian.
-
http://www.emotionalcompetency.com/images/shame.jpg
-
Näin tapahtuu ja pian.
Ihanko jo tällä vuosikymmenellä?
-
Näin tapahtuu ja pian.
Nytkö jo? Eihän siitä kauankaan, kun 502:n esiteltiin ;D
-
Näin tapahtuu ja pian.
Ihanko jo tällä vuosikymmenellä?
Alkuvuodesta pitäs tulla ainakin jonku Valtran kihon mukaan. Voi lähtee myynti aikamoiseen nousukiitoon,kun hydraulinen suunnanvaihto tulee saataville a-sarjaan :D
-
Näin tapahtuu ja pian.
Nytkö jo? Eihän siitä kauankaan, kun 502:n esiteltiin ;D
Mallin 40-vuotisjuhlan kunniaksi?
-
http://www.youtube.com/watch?v=W5MowPc8-ok
aikalailla saa kehittyä kun yksi pääkilpailijoista on tämä.
-
http://www.youtube.com/watch?v=W5MowPc8-ok
aikalailla saa kehittyä kun yksi pääkilpailijoista on tämä.
Kyllä se on M-sarja tai oikestaan Ital.G-sarja mikä A-sarjaa vastaa..Noita molempia M&G-sarjaa saa hyde.suunnanvaihdolla ja pikavaihteella.. R-sarja on "premium" eli pikku-N:t vastaavia valumöttejä..
Syksyllä konepäivillä kun kyselin myyntimieheltä M-sarjasta niin kertoi että sitä 5080M (n.31 k€ aLV0)tarjouskonetta ostelee mökkilaiset ja vanhat isännät postinhakukoneeksi.. ::)
-
Vaan kertokaapas Basildonilla rytyyttävälle, jotta pitääkö huhu paikkansa, että Valtun raputtoman myynti oltas laitettu jäihin? Ei kuulemma linjastolta tule koneita ulos? Tämmöstä huhua täälläpäin huoltomiesten keskuudesta :o ;D
-
Vaan kertokaapas Basildonilla rytyyttävälle, jotta pitääkö huhu paikkansa, että Valtun raputtoman myynti oltas laitettu jäihin? Ei kuulemma linjastolta tule koneita ulos? Tämmöstä huhua täälläpäin huoltomiesten keskuudesta :o ;D
Taitaa poijjaat tuumata et josko se ventin loota kumminki olis se toimiva kunnon portaaton ;D Olis se ihan luonnollista laittaa se pienempiinkin ihan niinku S-sarjassakin on!!
-
Vaan kertokaapas Basildonilla rytyyttävälle, jotta pitääkö huhu paikkansa, että Valtun raputtoman myynti oltas laitettu jäihin? Ei kuulemma linjastolta tule koneita ulos? Tämmöstä huhua täälläpäin huoltomiesten keskuudesta :o ;D
myyjältä kysyin ja.kerto että myydään ihan normaalisti.
-
Hieno fiilis omistaa tällä hetkellä direct...Saattaa vaihto hyvitys valtran takuu käytännöllä
melko olematon...Ainakin muihin merkkeihin.
-
Vaan kertokaapas Basildonilla rytyyttävälle, jotta pitääkö huhu paikkansa, että Valtun raputtoman myynti oltas laitettu jäihin? Ei kuulemma linjastolta tule koneita ulos? Tämmöstä huhua täälläpäin huoltomiesten keskuudesta :o ;D
myyjältä kysyin ja.kerto että myydään ihan normaalisti.
Tuo ei oikein vastaa kysymykseen valmistamisesta.
Taitaa vielä olla vähän niinkin että innokkaat valtra-miehet on ehtineet ostamaan, ja epäilevät tai odottavat eivät ole vielä ihan vakuuttuneet tekniikan toimivuudesta.
Saa nähdä miten käy.
Lisänä vielä se että valtra-miehet on olleet todella konservatiivista viimeisiä keppilaatikoiden mohikaaneja, ja kynnys siirtyä portaattomaan on paljon kovempi kuin monilla muilla merkeillä joissa on ollut nappivaihteet jo kymmenen vuotta.
-
Vaan kertokaapas Basildonilla rytyyttävälle, jotta pitääkö huhu paikkansa, että Valtun raputtoman myynti oltas laitettu jäihin? Ei kuulemma linjastolta tule koneita ulos? Tämmöstä huhua täälläpäin huoltomiesten keskuudesta :o ;D
No tuolla vorssan saunassa on tämmöistä kuulut jo viimme vuonna
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=21107.msg333094#msg333094 (http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=21107.msg333094#msg333094)
-
Näin tapahtuu ja pian.
Ihanko jo tällä vuosikymmenellä?
Alkuvuodesta pitäs tulla ainakin jonku Valtran kihon mukaan. Voi lähtee myynti aikamoiseen nousukiitoon,kun hydraulinen suunnanvaihto tulee saataville a-sarjaan :D
Voi pysyä myynti muutaman vuoden samalla tasolla jos laittavat sen hydraulivaihdon sinne. Ei sitä 70-luvun koirankopin jäänettä kukaan pelkän suunnanvaihdon takia hanki.
Ilman minkään muun merkin mainostusta, A-sarjalaisesta tarjottu hinta verrattuna ominaisuuksiin oli kyllä ihan höpöä.
No toivotaan että tekevät kopin, lokarit ja koko paskan silleen uusiksi että se 70-luku oikeasti jää taakse, ei se meille kellekään pahaa tekisi että valtra kauppaa saisi.
-
Näin tapahtuu ja pian.
Ihanko jo tällä vuosikymmenellä?
Alkuvuodesta pitäs tulla ainakin jonku Valtran kihon mukaan. Voi lähtee myynti aikamoiseen nousukiitoon,kun hydraulinen suunnanvaihto tulee saataville a-sarjaan :D
Voi pysyä myynti muutaman vuoden samalla tasolla jos laittavat sen hydraulivaihdon sinne. Ei sitä 70-luvun koirankopin jäänettä kukaan pelkän suunnanvaihdon takia hanki.
Ilman minkään muun merkin mainostusta, A-sarjalaisesta tarjottu hinta verrattuna ominaisuuksiin oli kyllä ihan höpöä.
No toivotaan että tekevät kopin, lokarit ja koko paskan silleen uusiksi että se 70-luku oikeasti jää taakse, ei se meille kellekään pahaa tekisi että valtra kauppaa saisi.
jos vaikka samalla saataisiin verkulle uusi 4400-sarja
-
Liittyvätkö nämä muutokset siihen, että valmistus siirtyy Turkkiin vai siirtyikö se jo?
-
Liittyvätkö nämä muutokset siihen, että valmistus siirtyy Turkkiin vai siirtyikö se jo?
ei siirtynyt.5 traktorin sarjan tekivät turkissa.
-
Näin tapahtuu ja pian.
Ihanko jo tällä vuosikymmenellä?
Alkuvuodesta pitäs tulla ainakin jonku Valtran kihon mukaan. Voi lähtee myynti aikamoiseen nousukiitoon,kun hydraulinen suunnanvaihto tulee saataville a-sarjaan :D
Voi pysyä myynti muutaman vuoden samalla tasolla jos laittavat sen hydraulivaihdon sinne. Ei sitä 70-luvun koirankopin jäänettä kukaan pelkän suunnanvaihdon takia hanki.
Ilman minkään muun merkin mainostusta, A-sarjalaisesta tarjottu hinta verrattuna ominaisuuksiin oli kyllä ihan höpöä.
No toivotaan että tekevät kopin, lokarit ja koko paskan silleen uusiksi että se 70-luku oikeasti jää taakse, ei se meille kellekään pahaa tekisi että valtra kauppaa saisi.
eikö se ole hyvää pisnestä jos pikku muutoksilla traktorimallia voi pitää tuotannossa 40 vuotta? ei tule turhia kehityskustannuksia varsinkin jos se kerran isännille kelpaa. mulle se ei kelpaa.
-
Vaan kertokaapas Basildonilla rytyyttävälle, jotta pitääkö huhu paikkansa, että Valtun raputtoman myynti oltas laitettu jäihin? Ei kuulemma linjastolta tule koneita ulos? Tämmöstä huhua täälläpäin huoltomiesten keskuudesta :o ;D
Pitää paikkansa Saunassa tiesivät
JA uus A sarja myyty kolmen vuoden tuotanto poiju ---painoiksi Rauman merivartiostolle
,,,,,,Å;;;;;;
-
Jospa se vanha A-sarja siirtyykin Turkkiin ja uusi tehdään täällä kotimaan pajalla?
-
Liittyvätkö nämä muutokset siihen, että valmistus siirtyy Turkkiin vai siirtyikö se jo?
ei siirtynyt.5 traktorin sarjan tekivät turkissa.
Siellähän ne kai niitä hattatteja kuitekin vääntävät kasaan koko ajan?
-
Oletteko yhtä harmissanne myöskin Nokian karvalakkimallien kehityksestä?
-
http://www.youtube.com/watch?v=W5MowPc8-ok
aikalailla saa kehittyä kun yksi pääkilpailijoista on tämä.
Niinpä, varsinkin kun mennään mettään niin tuo jöntikkä pesee valtut mennen tullen. Muistaa vaan ottaa pärekopan mukaan, mihin keräillä putoilevat osat. ;D
-
Näin tapahtuu ja pian.
Ihanko jo tällä vuosikymmenellä?
Alkuvuodesta pitäs tulla ainakin jonku Valtran kihon mukaan. Voi lähtee myynti aikamoiseen nousukiitoon,kun hydraulinen suunnanvaihto tulee saataville a-sarjaan :D
Voi pysyä myynti muutaman vuoden samalla tasolla jos laittavat sen hydraulivaihdon sinne. Ei sitä 70-luvun koirankopin jäänettä kukaan pelkän suunnanvaihdon takia hanki.
Ilman minkään muun merkin mainostusta, A-sarjalaisesta tarjottu hinta verrattuna ominaisuuksiin oli kyllä ihan höpöä.
No toivotaan että tekevät kopin, lokarit ja koko paskan silleen uusiksi että se 70-luku oikeasti jää taakse, ei se meille kellekään pahaa tekisi että valtra kauppaa saisi.
eikö se ole hyvää pisnestä jos pikku muutoksilla traktorimallia voi pitää tuotannossa 40 vuotta? ei tule turhia kehityskustannuksia varsinkin jos se kerran isännille kelpaa. mulle se ei kelpaa.
Niinpä. Aika masoskisti saa olla jos tykkää itsensä sellaiseen koirankoppiin tunkea. Ja vielä maksaakin sellasesta ;D
-
Näin tapahtuu ja pian.
Ihanko jo tällä vuosikymmenellä?
Alkuvuodesta pitäs tulla ainakin jonku Valtran kihon mukaan. Voi lähtee myynti aikamoiseen nousukiitoon,kun hydraulinen suunnanvaihto tulee saataville a-sarjaan :D
Voi pysyä myynti muutaman vuoden samalla tasolla jos laittavat sen hydraulivaihdon sinne. Ei sitä 70-luvun koirankopin jäänettä kukaan pelkän suunnanvaihdon takia hanki.
Ilman minkään muun merkin mainostusta, A-sarjalaisesta tarjottu hinta verrattuna ominaisuuksiin oli kyllä ihan höpöä.
No toivotaan että tekevät kopin, lokarit ja koko paskan silleen uusiksi että se 70-luku oikeasti jää taakse, ei se meille kellekään pahaa tekisi että valtra kauppaa saisi.
eikö se ole hyvää pisnestä jos pikku muutoksilla traktorimallia voi pitää tuotannossa 40 vuotta? ei tule turhia kehityskustannuksia varsinkin jos se kerran isännille kelpaa. mulle se ei kelpaa.
Niinpä. Aika masoskisti saa olla jos tykkää itsensä sellaiseen koirankoppiin tunkea. Ja vielä maksaakin sellasesta ;D
aikas monet sinne fyysisesti mahtuu ihan hyvin mutta se on se ego jota ahistaa...
-
onko kukaan tutkinu paljonko isompi on se pakallinen laatikko että onko se mahdollista istuttaa sinne a:n alle. Jos meinaan ruvetaan hyttiä suurentelee ja pyöriä siirtelee niin sitten ollaan jo ännässä. Hyvähän se olis jos aan kopppiin sais hydr. Suunnanvaihtimen ja pikavaihteet mut kattellaan mitä s.lahden insinööri on keksiny.
-
ei se ainakaan pöydällä kovin paljon suuremmalta näyttänyt, mutta jos on jo valmiiksi ahdasta niin voi se silti vaikeaksi mennä. Kyllä tuosta a:sta saa kivan nurkkakoneen jos hytin äänieristys saadaan kuntoon ja melu luokkaan n.75dba. katon etuosa varsinkin pidemmillä kuskeilla on pieni ongelma, eli katto kaipaa täysremontin. siihen kun saisi 3-5 portaisen pikavaihteiston ja hydraulisen suunnanvaihdon, niin jäisi oikealle puolelle suunnavaihtovivun tilalle paikka sähköiselle kuormaimen ohjaukselle. Muuten a ei kovin paha olekaan.
-
onko kukaan tutkinu paljonko isompi on se pakallinen laatikko että onko se mahdollista istuttaa sinne a:n alle. Jos meinaan ruvetaan hyttiä suurentelee ja pyöriä siirtelee niin sitten ollaan jo ännässä. Hyvähän se olis jos aan kopppiin sais hydr. Suunnanvaihtimen ja pikavaihteet mut kattellaan mitä s.lahden insinööri on keksiny.
kyllä se sinne alle sopii onhan se c:ssäkin sopinut.
-
^ A 93 versu :o :o
-
joo eikös C ollu toi pikkuhytti?
-
joo eikös C ollu toi pikkuhytti?
ohjaamorunko oli yhteinen, mutta ei sitten paljon muuta
-
A-sarja on varmasti parempi kun Teromanin Å-sarja ;D
-
Näin tapahtuu ja pian.
Ihanko jo tällä vuosikymmenellä?
Alkuvuodesta pitäs tulla ainakin jonku Valtran kihon mukaan. Voi lähtee myynti aikamoiseen nousukiitoon,kun hydraulinen suunnanvaihto tulee saataville a-sarjaan :D
Voi pysyä myynti muutaman vuoden samalla tasolla jos laittavat sen hydraulivaihdon sinne. Ei sitä 70-luvun koirankopin jäänettä kukaan pelkän suunnanvaihdon takia hanki.
Ilman minkään muun merkin mainostusta, A-sarjalaisesta tarjottu hinta verrattuna ominaisuuksiin oli kyllä ihan höpöä.
No toivotaan että tekevät kopin, lokarit ja koko paskan silleen uusiksi että se 70-luku oikeasti jää taakse, ei se meille kellekään pahaa tekisi että valtra kauppaa saisi.
eikö se ole hyvää pisnestä jos pikku muutoksilla traktorimallia voi pitää tuotannossa 40 vuotta? ei tule turhia kehityskustannuksia varsinkin jos se kerran isännille kelpaa. mulle se ei kelpaa.
Niinpä. Aika masoskisti saa olla jos tykkää itsensä sellaiseen koirankoppiin tunkea. Ja vielä maksaakin sellasesta ;D
aikas monet sinne fyysisesti mahtuu ihan hyvin mutta se on se ego jota ahistaa...
Kyllä se on tosissaan ihan liian onneton se koppi.
Vitutus nousi päälle kun aa:n (No oli se massikan väriis ikävä kyllä)istuin.
Ei se nyt olisi liikaa Valtramiehiltä vaadittu että olisi laitettu muutama kymppitonni siihen että se koppi olis uusittu jo kymmenen vuotta sitten.
-
Tosiaan Valtran suunnanvaihdin/käsijarru olisi A-sarjaankin hyvä. Nykyinen käsijarru ei meinaa pitää ja hydr.suunnanvaihdin olisi kuormaintöissä ehtaa. Pikavaihteita en edes kaipaisi, sillä vaihteisto pelaa kevyesti ja tuollaisella muutenkaan mitään raskasta vedätellä. Muutenhan tuo onkin teho/paino/hintasuhteeltaan erinomainen pikkutraktori moneen pikkuhommaan. Ja onhan tuo kai ainoa (?) tarktori jolla voi huoletta noutaa hirven metsästä ilman erityisvarustelua.
-
Näin tapahtuu ja pian.
Ihanko jo tällä vuosikymmenellä?
Alkuvuodesta pitäs tulla ainakin jonku Valtran kihon mukaan. Voi lähtee myynti aikamoiseen nousukiitoon,kun hydraulinen suunnanvaihto tulee saataville a-sarjaan :D
Voi pysyä myynti muutaman vuoden samalla tasolla jos laittavat sen hydraulivaihdon sinne. Ei sitä 70-luvun koirankopin jäänettä kukaan pelkän suunnanvaihdon takia hanki.
Ilman minkään muun merkin mainostusta, A-sarjalaisesta tarjottu hinta verrattuna ominaisuuksiin oli kyllä ihan höpöä.
No toivotaan että tekevät kopin, lokarit ja koko paskan silleen uusiksi että se 70-luku oikeasti jää taakse, ei se meille kellekään pahaa tekisi että valtra kauppaa saisi.
eikö se ole hyvää pisnestä jos pikku muutoksilla traktorimallia voi pitää tuotannossa 40 vuotta? ei tule turhia kehityskustannuksia varsinkin jos se kerran isännille kelpaa. mulle se ei kelpaa.
Niinpä. Aika masoskisti saa olla jos tykkää itsensä sellaiseen koirankoppiin tunkea. Ja vielä maksaakin sellasesta ;D
aikas monet sinne fyysisesti mahtuu ihan hyvin mutta se on se ego jota ahistaa...
Kyllä se on tosissaan ihan liian onneton se koppi.
Vitutus nousi päälle kun aa:n (No oli se massikan väriis ikävä kyllä)istuin.
Ei se nyt olisi liikaa Valtramiehiltä vaadittu että olisi laitettu muutama kymppitonni siihen että se koppi olis uusittu jo kymmenen vuotta sitten.
ostaa ite jonku muun jos kerran ei tuosta tykkää. niin meillä..
-
Näin tapahtuu ja pian.
Ihanko jo tällä vuosikymmenellä?
Alkuvuodesta pitäs tulla ainakin jonku Valtran kihon mukaan. Voi lähtee myynti aikamoiseen nousukiitoon,kun hydraulinen suunnanvaihto tulee saataville a-sarjaan :D
Voi pysyä myynti muutaman vuoden samalla tasolla jos laittavat sen hydraulivaihdon sinne. Ei sitä 70-luvun koirankopin jäänettä kukaan pelkän suunnanvaihdon takia hanki.
Ilman minkään muun merkin mainostusta, A-sarjalaisesta tarjottu hinta verrattuna ominaisuuksiin oli kyllä ihan höpöä.
No toivotaan että tekevät kopin, lokarit ja koko paskan silleen uusiksi että se 70-luku oikeasti jää taakse, ei se meille kellekään pahaa tekisi että valtra kauppaa saisi.
eikö se ole hyvää pisnestä jos pikku muutoksilla traktorimallia voi pitää tuotannossa 40 vuotta? ei tule turhia kehityskustannuksia varsinkin jos se kerran isännille kelpaa. mulle se ei kelpaa.
Niinpä. Aika masoskisti saa olla jos tykkää itsensä sellaiseen koirankoppiin tunkea. Ja vielä maksaakin sellasesta ;D
aikas monet sinne fyysisesti mahtuu ihan hyvin mutta se on se ego jota ahistaa...
Kyllä se on tosissaan ihan liian onneton se koppi.
Vitutus nousi päälle kun aa:n (No oli se massikan väriis ikävä kyllä)istuin.
Ei se nyt olisi liikaa Valtramiehiltä vaadittu että olisi laitettu muutama kymppitonni siihen että se koppi olis uusittu jo kymmenen vuotta sitten.
ostaa ite jonku muun jos kerran ei tuosta tykkää. niin meillä..
No joo näin se menee.
Se vaan toisaalta harmittaa että on tämmöinen kotimainen "muka edullinen" tuote joka on pilattu sillä että sitä ei ole viety eteenpäin niin paria tarpeellista askelta. Toivotaan että nyt asia korjaantuu kun tämä uusi sarja tulee.
-
Tosiaan Valtran suunnanvaihdin/käsijarru olisi A-sarjaankin hyvä. Nykyinen käsijarru ei meinaa pitää ja hydr.suunnanvaihdin olisi kuormaintöissä ehtaa. Pikavaihteita en edes kaipaisi, sillä vaihteisto pelaa kevyesti ja tuollaisella muutenkaan mitään raskasta vedätellä. Muutenhan tuo onkin teho/paino/hintasuhteeltaan erinomainen pikkutraktori moneen pikkuhommaan. Ja onhan tuo kai ainoa (?) tarktori jolla voi huoletta noutaa hirven metsästä ilman erityisvarustelua.
A-sarjan kehityslogiikalla hydraulinen suunnanvaihto varmaan toteutetaan siten, että pannaan ratin vasemmalle puolelle sähkövipu, joka ohjaa nykyistä nappikytkinmekanismia sekä uutta hydraulista toimilaitetta, joka kääntää mekaanista suunnanvaihtajan vipua eteen ja taakse. Ja sitten toinen hydraulisylkky, joka vetää keskiasennossa käsijarrun päälle. Pikavaihteen toteuttamiseen tarvitaan pari sylinteriä lisää, ja kuskin tarvitsee vain varoa itsekseen huitovia vaihdekeppejä ja kytkinpoljinta pienessä ohjaamossaan.
Tähän tapaanhan siinä on "modernisoitu" jo aiemmin mekaaninen kytkin sekä ulostoton ja kai nyt nelivedonkin kytkennät. Omassani ei ole niistä muuta kuin tuo nappikytkin, ja siitäkin valui jarrunesteet pihalle, mutta se toimii yhä vaan, en edes tiedä, minkä voimalla.
Arvelisin A-sarjan myynnin hiipuvan vasta sitten, kun malli jää täysin elektroniikan armoille useimpien nykyään myytävien traktorien tapaan.
-
A-sarja on varmasti parempi kun Teromanin Å-sarja ;D
Å srj On Portaaton Valtu Å
-
Jos A-sarja saa Hitech-ominaisuudet ja tilavamman kopin, niin sellainenhan meillä jo on; pikku N:t 82&92? Ellei sitten hytti pidetä samana ja vaihteistoon lisätä hydesuunnanvaihdin ja naftaliinista kaivettu vanha Volvon TracTrol.
-
Turkkilainen Å portaattomalla askilla,,,,,,
Uudet tarrat vaan pintaan ja tarjousmyyntiin ?
;;;;;Å;;;;;
-
Valtran sivuilta löytyy lehtistötiedote kuvineen. HiTechiä näyttää pukkaavan...
http://valtra.fi/news/press/2580.asp (http://valtra.fi/news/press/2580.asp)
-
Oliko A-sarja se, joka muistutti hallintalaitteiltaan ihan 702 valmettia? Mm. ulosoton vipu ihan sama, aikoinaan varmaan ostettu bilateraalikaupalla junallinen niitä varastoon... ;D
-
Valtran sivuilta löytyy lehtistötiedote kuvineen. HiTechiä näyttää pukkaavan...
http://valtra.fi/news/press/2580.asp (http://valtra.fi/news/press/2580.asp)
Wau mitä uudistuksia!!!! nyt vaihtu jonttu valtuuuuun..
:P
-
oho :o
oikeesti jotain kehitystä tapahtunut. 3.3l woima koneetkin löytäny pellin alle. ihmettelinki että miksi käyttää 4pyttystä kun 3 pyttynenkin menee pitkästi yli 100hv.
riippupolkimet sentäs saatu koppiin vihdoin...
hinta tietty nousee n92 tasolle... onhan tää tietty pienempi ja kevyempi. n91 kuitenki painaa saman ku 8400...
-
Valtran sivuilta löytyy lehtistötiedote kuvineen. HiTechiä näyttää pukkaavan...
http://valtra.fi/news/press/2580.asp (http://valtra.fi/news/press/2580.asp)
Siis ei pikavaihteita ??? ymmärsinkö oikein ???
-
555 oli paras A sarjalainen, neloskoneet kuuluis jo isompiin runkoihin ja vahvempien laatikoiden eteen.
Oishan nuo saaneet turbiinikytkimen edes laittaa jos ei pikavaihteita.
Fendin runkoväri tais olla tuossa, tuleekohan myyntiin myös fendin väreissä ;D
-
Valtran sivuilta löytyy lehtistötiedote kuvineen. HiTechiä näyttää pukkaavan...
http://valtra.fi/news/press/2580.asp (http://valtra.fi/news/press/2580.asp)
Siis ei pikavaihteita ??? ymmärsinkö oikein ???
Pitää olla jotain uutta esiteltävää viiden vuoden päähän. Tosissaan taitaa olla niin ettei pituuden puolesta sovi tuohon konstruktioon pikavaihteet. Ja eikös se sitten oo jo sama kun ostaa sen N92?
-
Suunnanvaihtovipuun integroitu hydraulinen käsijarru tarjoaa helppokäyttöisyyttä, jota tässä kokoluokassa ei ole ennen nähty.
Sähköohjatun suunnanvaihdon myötä A-sarjaan tulee myös hydraulisella monilevykytkimellä hallittava kaksinopeuksinen voimanotto. Voimanottoa hallitaan kevyesti keinukytkimellä ja hydrauliikka huolehtii pehmeästä kytkeytymisestä.
Hyvä. Tuossa olisi sitten sopivilla renkailla kakkoskone metsä/ruisku-traktoriksi loppuelämäksi, kunhan hinta on kohtuullinen. Ja pitääkin olla, koska muita uudistuksiahan ei tuossa näytä olevan jotka puolustaisi kiskurihintaa.
Nappivoimanotto on pakollinen, monta työtä pihalla (esim pumppu, lietso, ruiskun täyttö) joiden takia ei viitsisi kiivetä vipua vetämään, kun muilla on jo napit lokareissa.
-
555 oli paras A sarjalainen, neloskoneet kuuluis jo isompiin runkoihin ja vahvempien laatikoiden eteen.
Oishan nuo saaneet turbiinikytkimen edes laittaa jos ei pikavaihteita.
Fendin runkoväri tais olla tuossa, tuleekohan myyntiin myös fendin väreissä ;D
***ja 565 vielä parempi. ainut vaan että polkimet ei vaan ole sopinut mun 46 kengän alle ikinä a sarjas. karmeat!
jos vaihteisto on yhtä liukas liikkeinen kun vanhemmissa niin kait sitä ilman pikavaihetta pärjää?
-
Suunnanvaihtovipuun integroitu hydraulinen käsijarru tarjoaa helppokäyttöisyyttä, jota tässä kokoluokassa ei ole ennen nähty.
Sähköohjatun suunnanvaihdon myötä A-sarjaan tulee myös hydraulisella monilevykytkimellä hallittava kaksinopeuksinen voimanotto. Voimanottoa hallitaan kevyesti keinukytkimellä ja hydrauliikka huolehtii pehmeästä kytkeytymisestä.
Hyvä. Tuossa olisi sitten sopivilla renkailla kakkoskone metsä/ruisku-traktoriksi loppuelämäksi, kunhan hinta on kohtuullinen. Ja pitääkin olla, koska muita uudistuksiahan ei tuossa näytä olevan jotka puolustaisi kiskurihintaa.
Nappivoimanotto on pakollinen, monta työtä pihalla (esim pumppu, lietso, ruiskun täyttö) joiden takia ei viitsisi kiivetä vipua vetämään, kun muilla on jo napit lokareissa.
Ominaisuudet alkaa tosiaan olla kohdallaan. Tuollaisen voisi ostaakin, kun lähtee sapattivapaalle tissinkoitosta, ja muutenkin nuusanlaisesti jää mitään traktoria rasittavia hommia ;D
-
On huhua että n92 jää pois.
-
No niin nyt se sitten iskee se pelätty tauti eli traktorikuume tuon uuden A93:n suhteen tällaiselle perämettässä kasvaneelle muita merkkejä tuntemattomalle vannoutuneelle Valtramiehelle. Onneksi ei ole valuuttaa hallinnassa koneen hankintaan oikeuttavaa määrää niin ei tule tehtyä mitään tyhmyyksiä liian pikaisesti.
-
Hyvältä vaikuttaa. Peruskone mettään ym. Jos viä normi kokonen <180cm äijä mahtuu kääntyyn penkinkans ympäri ni hyvä hyvä.
-
jos vaihteisto on yhtä liukas liikkeinen kun vanhemmissa niin kait sitä ilman pikavaihetta pärjää?
Vai että liukas liikkeinen :o Jos vaihteisto samanlainen, kuin 6400:ses on, en rupiaasi ilman pikavaihteita ajamaan 8) Vaihtuuhan ne onneksi metrin vipuvarrella ja "mukavasti" loksahtaa paikalleen. Mutta ensimmäinen ajatus ei tosiaankaan oo liukasliikkeinen :P
-
Ålisivat vaan myyneet N sarjaa tarjouksella
Ei olis tarvinnut insinööörejä vaivata ?
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;Å
-
jos vaihteisto on yhtä liukas liikkeinen kun vanhemmissa niin kait sitä ilman pikavaihetta pärjää?
Vai että liukas liikkeinen :o Jos vaihteisto samanlainen, kuin 6400:ses on, en rupiaasi ilman pikavaihteita ajamaan 8) Vaihtuuhan ne onneksi metrin vipuvarrella ja "mukavasti" loksahtaa paikalleen. Mutta ensimmäinen ajatus ei tosiaankaan oo liukasliikkeinen :P
***siinähän se ero just onki. a on liukaslootanen, 6400 ei ennenku on vajaat 10000h mittarissa.
-
Hitecinhan ne pukkasi tulemaan. :P
Milloin tulee päivitys hitec III?
Viiden pikavaihteen hitec ilman ylimääräistä sähköohjausta aluevaihteille ja mekaanisella hydr. hallinnalla, 120 ltr säätyvällä pumpulla, erillisellä matalapainepiirin pumpulla. Turbiini isompiin teholuokkiin, 160hp asti ainakin.
Näillä opeilla ei myyntijohtajan asema tule horjumaan ihan heti.
kyselin syksyllä koneagriassa että millon tulee versuun mekaaninen hydruliikka.. ei kuulema oo tulossa
-
asiaa viimein valtran koko mallisto rupeaa olemaan sillä tasolla jolla sen kuuluu vakavasti otettavalla valmistajalla ollakin. Tosin pikavaihteet ei varsin haitaksi olisi olleet, mutta jos hytti on hiljainen ja riittävän tilava uskoisin tuolla taas päästävän pitkälle.
-
jos vaihteisto on yhtä liukas liikkeinen kun vanhemmissa niin kait sitä ilman pikavaihetta pärjää?
Vai että liukas liikkeinen :o Jos vaihteisto samanlainen, kuin 6400:ses on, en rupiaasi ilman pikavaihteita ajamaan 8) Vaihtuuhan ne onneksi metrin vipuvarrella ja "mukavasti" loksahtaa paikalleen. Mutta ensimmäinen ajatus ei tosiaankaan oo liukasliikkeinen :P
***siinähän se ero just onki. a on liukaslootanen, 6400 ei ennenku on vajaat 10000h mittarissa.
Mutta ei A:kaan oo ihan yhtä liukaslootanen kun 65-sarjalaiset.
-
jos vaihteisto on yhtä liukas liikkeinen kun vanhemmissa niin kait sitä ilman pikavaihetta pärjää?
Vai että liukas liikkeinen :o Jos vaihteisto samanlainen, kuin 6400:ses on, en rupiaasi ilman pikavaihteita ajamaan 8) Vaihtuuhan ne onneksi metrin vipuvarrella ja "mukavasti" loksahtaa paikalleen. Mutta ensimmäinen ajatus ei tosiaankaan oo liukasliikkeinen :P
***siinähän se ero just onki. a on liukaslootanen, 6400 ei ennenku on vajaat 10000h mittarissa.
Mutta ei A:kaan oo ihan yhtä liukaslootanen kun 65-sarjalaiset.
No mä jo luulin että mun Valtras on vikaa 8) Tosin se on sellaanen ominaisuus , että seuraavalla kerralla en edes Valtraa kysynyt ::) Jos vaihteiden käyttäminen olis saman laista, kun 4-lovises Fiiatis ei niitä pikavaihteita tarvittaiskaan , mutta ....
-
jos vaihteisto on yhtä liukas liikkeinen kun vanhemmissa niin kait sitä ilman pikavaihetta pärjää?
Vai että liukas liikkeinen :o Jos vaihteisto samanlainen, kuin 6400:ses on, en rupiaasi ilman pikavaihteita ajamaan 8) Vaihtuuhan ne onneksi metrin vipuvarrella ja "mukavasti" loksahtaa paikalleen. Mutta ensimmäinen ajatus ei tosiaankaan oo liukasliikkeinen :P
***siinähän se ero just onki. a on liukaslootanen, 6400 ei ennenku on vajaat 10000h mittarissa.
Mutta ei A:kaan oo ihan yhtä liukaslootanen kun 65-sarjalaiset.
No mä jo luulin että mun Valtras on vikaa 8) Tosin se on sellaanen ominaisuus , että seuraavalla kerralla en edes Valtraa kysynyt ::) Jos vaihteiden käyttäminen olis saman laista, kun 4-lovises Fiiatis ei niitä pikavaihteita tarvittaiskaan , mutta ....
***paljon fiiatilla selkäkyyryssä ajaneena ne 4 vaihteiset "munakepit" oli hyvät! 110-90 fiiatin 5 vaihteinen sivukeppi oli taasen ihan karmea.
-
***paljon fiiatilla selkäkyyryssä ajaneena ne 4 vaihteiset "munakepit" oli hyvät! 110-90 fiiatin 5 vaihteinen sivukeppi oli taasen ihan karmea.
4 vaihteinen sivukeppikin on hyvä, kuin henkilöauton vaihteita käyttäis ;D
-
ei se ainakaan pöydällä kovin paljon suuremmalta näyttänyt, mutta jos on jo valmiiksi ahdasta niin voi se silti vaikeaksi mennä. Kyllä tuosta a:sta saa kivan nurkkakoneen jos hytin äänieristys saadaan kuntoon ja melu luokkaan n.75dba. katon etuosa varsinkin pidemmillä kuskeilla on pieni ongelma, eli katto kaipaa täysremontin. siihen kun saisi 3-5 portaisen pikavaihteiston ja hydraulisen suunnanvaihdon, niin jäisi oikealle puolelle suunnavaihtovivun tilalle paikka sähköiselle kuormaimen ohjaukselle. Muuten a ei kovin paha olekaan.
Tuskin mitään radikaalia muutosta hytinkään mitoissa. Valtralla, Fergulla ja Fendtilläkin taitaa olla sama kohtalo edessä kuin McCormick-International, David Brown-Case, CaseIH, Ford-Fiatagri, eli lopulla New Hollandiksi, periaatteessa kaikki. Tämän päivän MaasTullissa saanee jo selvän merkin tulevaisuudesta, yksi runko, eri tarrat ja värit, ja varustelu tottakai. Alle sataheppasissa proton työnimi Centaurion, joista se alkaa. Sen siitä saa kun ahnehtii markkinoiden kaventuessa monia merkkejä saman katon alle. Siksi entiset komponentit yhteen ja näin "uusi" A-sarja markkinoile. Commonrail kolmonen jo Fendtin 200-sarjassa, niin mitäpä uutta....Tuo uus yhteismallisto painaa kuitenkin taustalla.
-
***paljon fiiatilla selkäkyyryssä ajaneena ne 4 vaihteiset "munakepit" oli hyvät! 110-90 fiiatin 5 vaihteinen sivukeppi oli taasen ihan karmea.
4 vaihteinen sivukeppikin on hyvä, kuin henkilöauton vaihteita käyttäis ;D
Eikai henkilöautossa ole enää nykyaikana vaihteita. :o
-
Onko tuosta Centaurionista vielä mitään tarkempaa tietoa?
-
Centurion moottorit valmistetaan kiinassa, tavoitteena nykyistä halvemmat traktorit ja ilmeisesti tulossa korvaamaan ns kehitysmaamallistoa, tyyliin http://www.millat.com.pk/ ja http://www.valtra.com.ar/productos.html
-
Oon tässä katsellut etukuormainkonetta. V.-90 702S vaihdettiin natikkaan ja siltä jäljiltä jäi levikkeet ja piikkilevikkeet yms.
Sopisiko ne suoraan tuohon A93:seen ja olisiko ajokokemus yhtä ihana?
Vois taas mennä rapamaille kyntään ensimmäisten pakkasten jälkeen.
-
25 päivä tulossa Joensuuhun uus A93 koeajettavaksi. Täytyypä mennä tiirailemaan. Alkaa tosiaan ominaisuudet olla kohdallaan lumitöihin.
-
Tuskin mitään radikaalia muutosta hytinkään mitoissa. Valtralla, Fergulla ja Fendtilläkin taitaa olla sama kohtalo edessä kuin McCormick-International, David Brown-Case, CaseIH, Ford-Fiatagri, eli lopulla New Hollandiksi, periaatteessa kaikki. Tämän päivän MaasTullissa saanee jo selvän merkin tulevaisuudesta, yksi runko, eri tarrat ja värit, ja varustelu tottakai.
En usko tuohon teoriaan. Agcolla olisi jo monta vuotta ollut tilaisuus tehdä tuo siirto. Sen sijaan on kehitetty mm. Direct AVT:n rinnalle ja Versu Dyna6:n olemassaolosta huolimatta. A-sarjaa on edelleen kehitetty. Fendt ja MF/Valtra saivat isossa luokassa eri hyttirungot jne jne.
Moottorit on jonkinlainen kysymysmerkki. Siirtyykö Fendt keski- ja isossa luokassa Sisuihin ja säilyvätkö 5400 ja pienemmissä massikoissa Perkinsit. Sima:ssa esitellyt uutuudet ovat ainakin edelleen Perkinsejä.