Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Cornfarmer - 13.05.12 - klo:14:44
-
En muista onko tästä aiheesta ollu sen kummempaa juttua, mutta ajattelin nyt kuitenkin aloittaa...
Miten olette järjestäneet tankkaus systeemin niin, että tämä ad blue ei pääse talvella jäätymään, ku se olisi kuitenkin hyvä juttu, että se olisi itse farmari säiliön vieressä ettei tarvi monesta paikasta käydä tankkailemassa?
Toki näitä scr koneita on varmasti aika vähän vielä, mut lisääntyy kuitenkin koko ajan... Ja varmasti jollain tätäkin palstaa seuraavalla on jo joku scr kone! Vai onko huoltomiehet ohjelmoineet koneen toimimaan ilman ad blueta?
-
Niin kertokaa lisää kun ite meinasin kysyä ihan samaa..? :)
-
Se täytyy vaan laittaa lämpimään, ei siinä muuta. Kesällä menis ehkä siinä öljysäiliön vieressäkin. Ei se nyt välttämättä paha homma ole joka toinen tankkaus käydä ottamassa toisesta paikkaa ureatankki täyteen.
Jos ei muuten onnistu niin tee lämmitettävä öljysäiliökoppi ja laitat ureapytyn sinne.
-
Se täytyy vaan laittaa lämpimään, ei siinä muuta. Kesällä menis ehkä siinä öljysäiliön vieressäkin. Ei se nyt välttämättä paha homma ole joka toinen tankkaus käydä ottamassa toisesta paikkaa ureatankki täyteen.
Jos ei muuten onnistu niin tee lämmitettävä öljysäiliökoppi ja laitat ureapytyn sinne.
Valmetissa menee ainakin niin paljon ureaa että joka tankkausella sitä joutuu lisäämään :o
-
Ainakin scaniassa jäätyy ureatankki talvella ja jäätyneenä ei kuluta yhtään, ajotietokoneessakin paistaa pakkasen merkki ja kukutusnäyttö näyttää 0
Eikä vikatiloja tule tuon jäätymisen takia
-
Ainakin scaniassa jäätyy ureatankki talvella ja jäätyneenä ei kuluta yhtään, ajotietokoneessakin paistaa pakkasen merkki ja kukutusnäyttö näyttää 0
Eikä vikatiloja tule tuon jäätymisen takia
Näin minäkin olen kuullut ;D Tosi luontoystävällisiä varmaan ;)
-
Kaikista pahinta kusi koneelle on jos koko ajan lämpötila vaihtelee esim+5- -15 . Ja ei se merkistä ole kiinni toimiiko vai ei. Tiedän kaksikin Scaniaa joissa pisimpään on toiminut 3kk ilman remonttia. Kaikissa merkeissä joissa kusi laitteet on niin ongelmia löytyy. Pakkasellahan se ei kuluta sitä ollenkaan ja saahan sen ohjelmoitua niin että kierrättää vaan ainetta...
-
Kaikista pahinta kusi koneelle on jos koko ajan lämpötila vaihtelee esim+5- -15 . Ja ei se merkistä ole kiinni toimiiko vai ei. Tiedän kaksikin Scaniaa joissa pisimpään on toiminut 3kk ilman remonttia. Kaikissa merkeissä joissa kusi laitteet on niin ongelmia löytyy. Pakkasellahan se ei kuluta sitä ollenkaan ja saahan sen ohjelmoitua niin että kierrättää vaan ainetta...
vanhemman pään kaanioossa riitti kuulemma kun hirtti ureatankin anturin kohon ylös niin ei tarttenu sen jälkeen välittää ureasta enää mitään, en tiedä pitääkö paikkaansa ;D
-
Se täytyy vaan laittaa lämpimään, ei siinä muuta. Kesällä menis ehkä siinä öljysäiliön vieressäkin. Ei se nyt välttämättä paha homma ole joka toinen tankkaus käydä ottamassa toisesta paikkaa ureatankki täyteen.
Jos ei muuten onnistu niin tee lämmitettävä öljysäiliökoppi ja laitat ureapytyn sinne.
Valmetissa menee ainakin niin paljon ureaa että joka tankkausella sitä joutuu lisäämään :o
Mistäs sää sillain päättelet?
-
Se täytyy vaan laittaa lämpimään, ei siinä muuta. Kesällä menis ehkä siinä öljysäiliön vieressäkin. Ei se nyt välttämättä paha homma ole joka toinen tankkaus käydä ottamassa toisesta paikkaa ureatankki täyteen.
Jos ei muuten onnistu niin tee lämmitettävä öljysäiliökoppi ja laitat ureapytyn sinne.
Valmetissa menee ainakin niin paljon ureaa että joka tankkausella sitä joutuu lisäämään :o
Mistäs sää sillain päättelet?
Kuski sanos....
-
Boksi,ja muutama kaapeli niin ei tarvi tankata adblue ollenkaan
-
Meidän rehukuski ajaa Volvolla ja tuumasi talvella että ad blue ei kulu kovilla pakkasilla ja auto pelittää
normaalisti
-
tarviiko koko litkua käyttää ku sitä ruiskutetaan pakoputken eikä moottorin sisään tai polttoaineen mukana vai onko siinä jokku varosysteemit estääkseen käytön ilman ureaa. Eiks se urea oo vain pakokaasujen puhdistukseen et täyttää euro-pakokaasuluokat. kuorma-autoishan se täytyy katsastuksessa toimia mut eihän traktoreita tarvi katsastaa ainakaan viälä vai oonko ihan ulalla? :-\
-
tarviiko koko litkua käyttää ku sitä ruiskutetaan pakoputken eikä moottorin sisään tai polttoaineen mukana vai onko siinä jokku varosysteemit vai oonko ihan ulalla???? :-\
Pudottaa moottorista suurimman osan tehoista pois jollei oo AD-blueta tankissa :o
-
Se täytyy vaan laittaa lämpimään, ei siinä muuta. Kesällä menis ehkä siinä öljysäiliön vieressäkin. Ei se nyt välttämättä paha homma ole joka toinen tankkaus käydä ottamassa toisesta paikkaa ureatankki täyteen.
Jos ei muuten onnistu niin tee lämmitettävä öljysäiliökoppi ja laitat ureapytyn sinne.
Valmetissa menee ainakin niin paljon ureaa että joka tankkausella sitä joutuu lisäämään :o
Mistäs sää sillain päättelet?
Kuski sanos....
sielläpäin ei oo kovin vahva ventti-johndeerekanta kun et niiden kuskien kielteisiä kommentteja siteeraa ;D ;D ;D ;D ;D
-
Se täytyy vaan laittaa lämpimään, ei siinä muuta. Kesällä menis ehkä siinä öljysäiliön vieressäkin. Ei se nyt välttämättä paha homma ole joka toinen tankkaus käydä ottamassa toisesta paikkaa ureatankki täyteen.
Jos ei muuten onnistu niin tee lämmitettävä öljysäiliökoppi ja laitat ureapytyn sinne.
Valmetissa menee ainakin niin paljon ureaa että joka tankkausella sitä joutuu lisäämään :o
Mistäs sää sillain päättelet?
Kuski sanos....
sielläpäin ei oo kovin vahva ventti-johndeerekanta kun et niiden kuskien kielteisiä kommentteja siteeraa ;D ;D ;D ;D ;D
Ne tuodaan muutenkin niin hyvin julki niin mitäs minä niitä ;D Ja mitäs kielteistä tuossa oli muutakuin että joutuu sitä kusta laittamaan tankkiin ???
-
Se täytyy vaan laittaa lämpimään, ei siinä muuta. Kesällä menis ehkä siinä öljysäiliön vieressäkin. Ei se nyt välttämättä paha homma ole joka toinen tankkaus käydä ottamassa toisesta paikkaa ureatankki täyteen.
Jos ei muuten onnistu niin tee lämmitettävä öljysäiliökoppi ja laitat ureapytyn sinne.
Valmetissa menee ainakin niin paljon ureaa että joka tankkausella sitä joutuu lisäämään :o
Mistäs sää sillain päättelet?
Kuski sanos....
sielläpäin ei oo kovin vahva ventti-johndeerekanta kun et niiden kuskien kielteisiä kommentteja siteeraa ;D ;D ;D ;D ;D
Ei mulla Jonnikas ole ollu ongelmia adbluun kans :o 8)
-
Oli Valtra koeajossa, ja kyllä se kympin pytty meni ureaa joka tankkauksella. :-\
On aika hintavaa ostaa pikkukannuissa (22€) Ei vaan ole kovin lähellä irtomyyntipistettä.
-
Sitten vielä hehkutetaan polttoainesäästöä, eikä puhuta liruhankinnoista mitään >:(
-
Sitten vielä hehkutetaan polttoainesäästöä, eikä puhuta liruhankinnoista mitään >:(
Niimpä kyllä siitä bisnes vielä tulee AD-bluen valmistajalle ;) Ja mutua taas niin on kuulunut todella halvoista AD-blue aineista että on hajonnut katalysattoreita niiden takia ja ei oo ollut halpaa lystiä eli kannattaa hankkia kunnollista eikä halpaa kopiotuotetta...
-
Seuraavassa päästövaiheessa kuulemma Urean käyttö kaksinkertaistuu. >:( Kuinkahan paljon energiaa kuluu ja päästöjä tulee urean valmistuksesta?
Ja maailma pelastuu. ::)
-
Zetka taas huutelee
Semmonen 4% polttoaineen määrästä menee ureaa keskimäärin.
-
Ei mulla Jonnikas ole ollu ongelmia adbluun kans :o 8)
Ei täälläkään 8) 8) 8)
-
Miten ne uudet jonnikat on toimineet? Hiukkassuodatin tukossa ja imusarja täynnä mustaa mömmöä? Entä pö-kulutus vanhempiin verrattuna?
-
Zetka taas huutelee
Semmonen 4% polttoaineen määrästä menee ureaa keskimäärin.
Tee töitä sillä... Mulle on ihan sama kuinka sitä menee kun en joudu urea tankkaamaan vaan vain tyhjentämään välillä päästä asti... Tuota kuskia se vaan vituttaa ja sitä kuka sen urean maksaa ;D
-
Miten ne uudet jonnikat on toimineet? Hiukkassuodatin tukossa ja imusarja täynnä mustaa mömmöä? Entä pö-kulutus vanhempiin verrattuna?
suuttimet ainakin sai hyvin lämpimät arvoselut timberjakkimieheltä ;D ;D ;D ;D
-
Miten ne uudet jonnikat on toimineet? Hiukkassuodatin tukossa ja imusarja täynnä mustaa mömmöä? Entä pö-kulutus vanhempiin verrattuna?
Hiukkassuodatin menee varmasti joskus tukkoon mutta imusarja nyt ei kovin paljoa täyty jollei sinne pääse öljyä jostain niin kuin autojen moottoreissa kun huohotin menee imupuolelle....
-
Miten ne uudet jonnikat on toimineet? Hiukkassuodatin tukossa ja imusarja täynnä mustaa mömmöä? Entä pö-kulutus vanhempiin verrattuna?
Ohjelmoinnilla egr pois toiminnasta ja siinä sivussa sitten lisää voimmaa 8) 8) 8)
-
Eikös sen kusen yhtälailla pysty ohjelmoimaan pois?
-
Eikös sen kuen yhtälailla pysty ohjelmoimaan pois?
No kokoajan tehtaan ohjelmat kehittyy ja tuunajat pääsevät vasta markkinoilla olevien koneiden ohjelmiin tutustumaan niin ei saa ihan uusista malleista kovin äkkiä... Jos kohta laisinkaan niinkuin toyotan D4-D koneen ohjelmaan johon ei taida vielä oikeastaan kukaan tekemään uutta ohjelmaa muualla kuin tehtaalla (tai missä tekevätkin) ;D Suomessa on saatu kyllä jo siitäkin dataa ulos mutta tällä nikkarilla rupes terveys reistaamaan niin kehitys loppui...
-
Puimurissa tänä syksynä urean kulutus 3,5%, myyjä puhuu 8% kulutuksesta kauppoja teheres...
-
Mistä ootte yleensäki ostanu tota kusta? Ihan irtonako vai tilannu jostai tynnyreissä? Koneagriassa Infraline kauppasi tota adblueta ja vaikutti aika halvalta, 140 egee tynnyriltä. Onko kokemusta?
-
Mistä ootte yleensäki ostanu tota kusta? Ihan irtonako vai tilannu jostai tynnyreissä? Koneagriassa Infraline kauppasi tota adblueta ja vaikutti aika halvalta, 140 egee tynnyriltä. Millasta paskaa sitte lie tuo niiden kusi?
sun kannatta jututtaa jotain kuorma-autoilijaa, niill varmaan jo hyvä kokemus niin hinnoittelusta kuin laadustakin, monella näkyy niitä kuution häkkipönttöjä pyörivän pihan perukoilla....
-
Eikös sen kuen yhtälailla pysty ohjelmoimaan pois?
No kokoajan tehtaan ohjelmat kehittyy ja tuunajat pääsevät vasta markkinoilla olevien koneiden ohjelmiin tutustumaan niin ei saa ihan uusista malleista kovin äkkiä... Jos kohta laisinkaan niinkuin toyotan D4-D koneen ohjelmaan johon ei taida vielä oikeastaan kukaan tekemään uutta ohjelmaa muualla kuin tehtaalla (tai missä tekevätkin) ;D Suomessa on saatu kyllä jo siitäkin dataa ulos mutta tällä nikkarilla rupes terveys reistaamaan niin kehitys loppui...
Nyt näyttää olevan jo SCR- koneisiin voimaa tarjolla............ 8)
-
Se täytyy vaan laittaa lämpimään, ei siinä muuta. Kesällä menis ehkä siinä öljysäiliön vieressäkin. Ei se nyt välttämättä paha homma ole joka toinen tankkaus käydä ottamassa toisesta paikkaa ureatankki täyteen.
Jos ei muuten onnistu niin tee lämmitettävä öljysäiliökoppi ja laitat ureapytyn sinne.
Valmetissa menee ainakin niin paljon ureaa että joka tankkausella sitä joutuu lisäämään :o
Mistäs sää sillain päättelet?
Kuski sanos....
sielläpäin ei oo kovin vahva ventti-johndeerekanta kun et niiden kuskien kielteisiä kommentteja siteeraa ;D ;D ;D ;D ;D
Ei mulla Jonnikas ole ollu ongelmia adbluun kans :o 8)
Nooh, pari vuotta kun mennään ja seuraava Stage/Tier 4-taso tulee voimaan, niin sitten pääset jonnikkaankin laittamaan AdBlueta...
-
Eikös sen kuen yhtälailla pysty ohjelmoimaan pois?
No kokoajan tehtaan ohjelmat kehittyy ja tuunajat pääsevät vasta markkinoilla olevien koneiden ohjelmiin tutustumaan niin ei saa ihan uusista malleista kovin äkkiä... Jos kohta laisinkaan niinkuin toyotan D4-D koneen ohjelmaan johon ei taida vielä oikeastaan kukaan tekemään uutta ohjelmaa muualla kuin tehtaalla (tai missä tekevätkin) ;D Suomessa on saatu kyllä jo siitäkin dataa ulos mutta tällä nikkarilla rupes terveys reistaamaan niin kehitys loppui...
Nyt näyttää olevan jo SCR- koneisiin voimaa tarjolla............ 8)
LTR tarjonnut jo monta kuukautta niihin ohjelmaa... Mutta sinne SCR sisuun ei saa vissiin kuin kerran tehtyä ohjelman uudestaan... Eli kannattaa harkita tarkkaan kuinka paljon haluaa ;D