Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra Direct  (Luettu 138915 kertaa)

Santeri

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 267
Vs: Valtra Direct
Valtran tarina loppusuoralla. Omistaja on tekemässä isoja muutoksia traktorituotantoonsa. Valtran taitaa sulautua toiseen merkkiin. Ohjaamot tulevat toiselta tehtaalta, koska ne ovat edullisempia. Jenkissä, oli suomalainen farmari kysellyt tiedättekö sellaista merkkiä kuin Valtra. Luulivat sen olevan olutmerkki. Siinä sitä rinta rottingilla nyt ollaan kun lempimerkki katoaa.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra Direct
Tänään tuli testattua valtran 202D ja sen jälkeen Fendt 720 niin huomas kyllä erot hyvin äkkiä koneilla... Valmutti on sellainen tökkijä jolla ei kyllä kärryä saisi perään kun joko menee liikaa tai liian vähän mutta fendt meni juuri sen verran halusi... Ja tiellä valmetilla ei päässyt ollenkaan suoraan (ja jousitukset jotenkin nytkyttää) mutta fendtillä sai suorastaan lepuuttaa kättään ratilla ja tuo fendt kiihtyi muuten ihan eri tavalla... Mutta hiljainen ohjaamo kyllä valtussa mutta fendtissä kuuluu pieni vinkuna kokoajan... Valmetin hyttiin ei kyllä tämmönen äijä kunnolla mahdu  :o  Ei olis kovin vaikea päätös jos ei puhuta rahasta kummalla mielummin ajaisi mutta kyllä se valmuttikin on kehittynyt  ;)  Kannattaa käydä koe-ajamassa kummatkin jos on mielenkiintoa  ;D  Mutta kumpaankin kannattaa ottaa mukaan sellanen kaveri joka niitä osaa sitten säätää jos joku on räpeltänyt säädöt vituilleen...


Minua alkaa aina huvittamaan nämä pojanklopit jotka on niin kaikkitietäviä kun sadanmetrin matkan koeajaa jotain traktoria oli sitten merkki mikä hyvänsä. Koeajon jäkeen kuulutetaan isolla äänellä jotta ei tuolla tee mitää kun nykii ja sataa metriä ei pääse alle 6 sekunnin.  ;D
Jos käsitystä hakee koneest niin viikoksi sesonkiaikana töihin pyydätte niin voitte edes jotenkin oppia koneen tuntemaan. Silloinkin ei oppia saa kuin pintapuolin näin se vaan on.
Itsensä kyllä nolaa helposti kun näyttelee kaikkitietävää ja virkkaa vielä lähtiessä jotta kyllä se mun vanha setka sentään sopii käteen kun rukkanen.  ;D
Ensivaikutelma on yleensä tärkein ja se kertoo enemmän kuin tottuminen koska ihminen on niin sopeutuvainen että se oppii tykkäämään jopa zetkalla ajosta...  :P  Ja käy kokeilemassa niin eron kyllä huomaa ja on sitä ennenkin valtroilla tullut ajettua enkä ole niillä ikinä tullut sivuiksi vaikka olis kuinka kauan ajanut...  Enkä ole sanonut ettei tee mitään mutta tuntuma noissa kahdessa koneessa oli täysin erilainen ja todella huomattavissa    ???   Töihin kun saisi joksikin aikaa niin tietäisi paremmin...  Ja hyvään suuntaan valtrakin on mennyt tuon lootan kanssa mutta eihän sen fendtn tasoinen vielä voi ollakkaan kun hiukan eri määrissä niitä on valmistettu....

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra Direct
Mulle ainakin kävi just vuosi sitten niin, että koeajoin tuon directin ja en siitä ihmeemmin tykänny sanoin sen hytistä ulos tulles myyjälle joka norkoili siinä kentällä, se komensi mut takas hyttiin ja katto säädöt kohilleen, oli kyllä muuten ihan eri kone verrattuna edelliseen lenkkiin, mutta hinta oli molemmilla kerroilla sama ;), joten ostin sit koeajamatta tuon vellikytkimellisen, eikä ainakaan vielä oo tarvinnu katua :o
Mulla oli kyytis semmonen kaveri joka ajaa versulla aika paljon ja omistaa itse fendtin niin tiesi kummassakin säädöistä jotain... Muttei tuossa tietenkään paljoa tiedä miten oikeissa töissä kulkee kun ei ole mitään perässä.. Mutta jos hytti notkuu ja heiluu kuin hullunmulkku ja traktori ei kulje tiellä suoraan niin ei se kauheen kivalta tunnu eikä noihin pysty säädöillä vaikuttamaan ainakaan kovin helposti...

Viimeksi muokattu: 10.03.12 - klo:07:27 kirjoittanut zetor8045

Reiskako

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 214
  • Omat maat on armahimmat, Omat metsät mieluisimmat.
Vs: Valtra Direct
Mulle ainakin kävi just vuosi sitten niin, että koeajoin tuon directin ja en siitä ihmeemmin tykänny sanoin sen hytistä ulos tulles myyjälle joka norkoili siinä kentällä, se komensi mut takas hyttiin ja katto säädöt kohilleen, oli kyllä muuten ihan eri kone verrattuna edelliseen lenkkiin, mutta hinta oli molemmilla kerroilla sama ;), joten ostin sit koeajamatta tuon vellikytkimellisen, eikä ainakaan vielä oo tarvinnu katua :o
Mulla oli kyytis semmonen kaveri joka ajaa versulla aika paljon ja omistaa itse fendtin niin tiesi kummassakin säädöistä jotain... Muttei tuossa tietenkään paljoa tiedä miten oikeissa töissä kulkee kun ei ole mitään perässä.. Mutta jos hytti notkuu ja heiluu kuin hullunmulkku ja traktori ei kulje tiellä suoraan niin ei se kauheen kivalta tunnu eikä noihin pysty säädöillä vaikuttamaan ainakaan kovin helposti...

Itsellä nyt sattuu olemaan tuo versu ja en ole mitään tuollaista omassa koneessa havainnu. Jos oli istuimen säädöt hontelommalle miehelle niin heiluu se hyttikin silmissä  ::)

Urakoottija

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 86
  • Eat My Shorts
Vs: Valtra Direct
Tänään tuli testattua valtran 202D ja sen jälkeen Fendt 720 niin huomas kyllä erot hyvin äkkiä koneilla... Valmutti on sellainen tökkijä jolla ei kyllä kärryä saisi perään kun joko menee liikaa tai liian vähän mutta fendt meni juuri sen verran halusi...
mutta tuntuma noissa kahdessa koneessa oli täysin erilainen ja todella huomattavissa
Niin kyllähän sen eron huomaa kun Versun vedonvapautin kumminkin tuumaa lähdössä ja pysäyttämisessä jonkun aikaa ja Fendtissä on portaaton aski...  ;)
Nothing Runs Like A deere But Nothing Pulls Like A Horse
Wer Fendt fährt-führt

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra Direct
Tänään tuli testattua valtran 202D ja sen jälkeen Fendt 720 niin huomas kyllä erot hyvin äkkiä koneilla... Valmutti on sellainen tökkijä jolla ei kyllä kärryä saisi perään kun joko menee liikaa tai liian vähän mutta fendt meni juuri sen verran halusi...
mutta tuntuma noissa kahdessa koneessa oli täysin erilainen ja todella huomattavissa
Niin kyllähän sen eron huomaa kun Versun vedonvapautin kumminkin tuumaa lähdössä ja pysäyttämisessä jonkun aikaa ja Fendtissä on portaaton aski...  ;)
Oliko se muka versu kun kaveri joka oli kyydissäkin niin tuumas että jumankauta tää onkin portaaton :P  Mutta kertaakaan se ei kierroslukumittarissa näkynyt että olis vaihtanut pykälää no jos se versu lähtee ilman kuormaa suurimmalla vaihteella eikä ota kierroksi juuri mitään  :P Ja samalla tavalla tuumas kuin edellis syksynä pellolla ajettuna ja se oli ainakin directi ja samalla tavalla tuokin lähti liikkeelle ja pysähtyi hiukan töksähtäen...

Viimeksi muokattu: 10.03.12 - klo:16:32 kirjoittanut zetor8045

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra Direct
Mulle ainakin kävi just vuosi sitten niin, että koeajoin tuon directin ja en siitä ihmeemmin tykänny sanoin sen hytistä ulos tulles myyjälle joka norkoili siinä kentällä, se komensi mut takas hyttiin ja katto säädöt kohilleen, oli kyllä muuten ihan eri kone verrattuna edelliseen lenkkiin, mutta hinta oli molemmilla kerroilla sama ;), joten ostin sit koeajamatta tuon vellikytkimellisen, eikä ainakaan vielä oo tarvinnu katua :o
Mulla oli kyytis semmonen kaveri joka ajaa versulla aika paljon ja omistaa itse fendtin niin tiesi kummassakin säädöistä jotain... Muttei tuossa tietenkään paljoa tiedä miten oikeissa töissä kulkee kun ei ole mitään perässä.. Mutta jos hytti notkuu ja heiluu kuin hullunmulkku ja traktori ei kulje tiellä suoraan niin ei se kauheen kivalta tunnu eikä noihin pysty säädöillä vaikuttamaan ainakaan kovin helposti...

Itsellä nyt sattuu olemaan tuo versu ja en ole mitään tuollaista omassa koneessa havainnu. Jos oli istuimen säädöt hontelommalle miehelle niin heiluu se hyttikin silmissä  ::)
No aika paska vehje jollei reilua sataa kiloa kanna ja tuommosta hiukan kevyempää apukuskia eli säähän sen sanoit...  Hytti on ahtaanoloinen ja sinne kyllä mahtuu muttei se mikään mukava ole ikinä ollut... No mutta sä olet tainnut tottua jo tuohon Versuusi etkä ole sakemannin tekeleillä ajanut kun ne kulkee suoraan ohjaamattakin  :P

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtra Direct
Nyt kuulostaa hyvältä. Menee versu ja directikin jo sulassa sovussa sekaisin. Käytettävyydeltä nämä ovat kuitenkin aivan eri vehkeitä.

Luin muuten valtran alacarte listaa ja niissä on paljon vaihtoehtoja kaikkeen. Sattui vaan mieleen että esimerkiksi hyttiin on valittavissa kaksi jousitusvaihtoehtoa ja viellä jousituksen herkkyys on säädettävissä kuljettajalle mieleiseksi.
Nämä vehkeet on todellakin sellaisia että vaatii kunnon perehtymisen ennen kuin koneen saa mieleiseksi ja siitä saa kaiken hyödyn.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Valtra Direct
Mulle ainakin kävi just vuosi sitten niin, että koeajoin tuon directin ja en siitä ihmeemmin tykänny sanoin sen hytistä ulos tulles myyjälle joka norkoili siinä kentällä, se komensi mut takas hyttiin ja katto säädöt kohilleen, oli kyllä muuten ihan eri kone verrattuna edelliseen lenkkiin, mutta hinta oli molemmilla kerroilla sama ;), joten ostin sit koeajamatta tuon vellikytkimellisen, eikä ainakaan vielä oo tarvinnu katua :o
Mulla oli kyytis semmonen kaveri joka ajaa versulla aika paljon ja omistaa itse fendtin niin tiesi kummassakin säädöistä jotain... Muttei tuossa tietenkään paljoa tiedä miten oikeissa töissä kulkee kun ei ole mitään perässä.. Mutta jos hytti notkuu ja heiluu kuin hullunmulkku ja traktori ei kulje tiellä suoraan niin ei se kauheen kivalta tunnu eikä noihin pysty säädöillä vaikuttamaan ainakaan kovin helposti...

Itsellä nyt sattuu olemaan tuo versu ja en ole mitään tuollaista omassa koneessa havainnu. Jos oli istuimen säädöt hontelommalle miehelle niin heiluu se hyttikin silmissä  ::)
No aika paska vehje jollei reilua sataa kiloa kanna ja tuommosta hiukan kevyempää apukuskia eli säähän sen sanoit...  Hytti on ahtaanoloinen ja sinne kyllä mahtuu muttei se mikään mukava ole ikinä ollut... No mutta sä olet tainnut tottua jo tuohon Versuusi etkä ole sakemannin tekeleillä ajanut kun ne kulkee suoraan ohjaamattakin  :P

On kyllä pakko kommentoida jd:n ja valtran omistajana että ei kyllä tartte kahta kertaa miettiä kumpi menee tiellä rauhallisemmin. Jiideetä piti oikein opetella ajamaan kun se tuntui aluksi niin levottomalta. Toinen juttu on sitten se että kooltaan valtran koppi pesee 10-0 jiideen vastaavan. En oo iso mies (175cm) ja mulla on penkki jiideen takseinäs kiinni.
Monissa jutuissa taas jiidee on parempi, mutta vois zetori jo ottaa välillä niitä sakemannin värisiä laseja pois nokalta...

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra Direct
Mulle ainakin kävi just vuosi sitten niin, että koeajoin tuon directin ja en siitä ihmeemmin tykänny sanoin sen hytistä ulos tulles myyjälle joka norkoili siinä kentällä, se komensi mut takas hyttiin ja katto säädöt kohilleen, oli kyllä muuten ihan eri kone verrattuna edelliseen lenkkiin, mutta hinta oli molemmilla kerroilla sama ;), joten ostin sit koeajamatta tuon vellikytkimellisen, eikä ainakaan vielä oo tarvinnu katua :o
Mulla oli kyytis semmonen kaveri joka ajaa versulla aika paljon ja omistaa itse fendtin niin tiesi kummassakin säädöistä jotain... Muttei tuossa tietenkään paljoa tiedä miten oikeissa töissä kulkee kun ei ole mitään perässä.. Mutta jos hytti notkuu ja heiluu kuin hullunmulkku ja traktori ei kulje tiellä suoraan niin ei se kauheen kivalta tunnu eikä noihin pysty säädöillä vaikuttamaan ainakaan kovin helposti...

Itsellä nyt sattuu olemaan tuo versu ja en ole mitään tuollaista omassa koneessa havainnu. Jos oli istuimen säädöt hontelommalle miehelle niin heiluu se hyttikin silmissä  ::)
No aika paska vehje jollei reilua sataa kiloa kanna ja tuommosta hiukan kevyempää apukuskia eli säähän sen sanoit...  Hytti on ahtaanoloinen ja sinne kyllä mahtuu muttei se mikään mukava ole ikinä ollut... No mutta sä olet tainnut tottua jo tuohon Versuusi etkä ole sakemannin tekeleillä ajanut kun ne kulkee suoraan ohjaamattakin  :P

On kyllä pakko kommentoida jd:n ja valtran omistajana että ei kyllä tartte kahta kertaa miettiä kumpi menee tiellä rauhallisemmin. Jiideetä piti oikein opetella ajamaan kun se tuntui aluksi niin levottomalta. Toinen juttu on sitten se että kooltaan valtran koppi pesee 10-0 jiideen vastaavan. En oo iso mies (175cm) ja mulla on penkki jiideen takseinäs kiinni.
Monissa jutuissa taas jiidee on parempi, mutta vois zetori jo ottaa välillä niitä sakemannin värisiä laseja pois nokalta...
Höhö  ;D  Jonnikan ohjaus on kevyt mutta kulkee suoraan valtra ei vaikka muilta osin onkin kehittynyt oikeaan suuntaan...  No jos sä olet noin lyhkänen niin sun ei kannata paljon puhua hyttien koosta   :P  No tässähän kohta pakko ruveta oikeen haukkumaan kun alkuun sentään yritin jotain positiivista hakea valtrasta... Kuten hiljainen ohjaamo ja muuten hyvin pehmeästi toimiva toimiva voimansiirto (mitä se ei ihan pikkutarkassa liikkumisessa ollut)...  Aika kommunistinen meininki kun joku moittii belarusta eiku valtraa niin jo rupiaa valtsumiehet kehumaan että kyllä kotimainen on paras ja asia unohtuu kokonaan  :o

Viimeksi muokattu: 10.03.12 - klo:22:41 kirjoittanut zetor8045

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Valtra Direct
uuden direktin ainoita hyviä puolia on suoraan kulkeminen ja jytäkkä ajotuntuma. koppi ei heilu niinkuin jossain deutsissa tai jontikassa. itse en tykkää ajaa jontikalla tieajoa yhtään, liian lötkö. 

laatikosta en tykkää, mutta ohjaus ja koppijousitus on hyviä. outoja nää zetorin kommentit kun aina niissä on osallisena joko pomo,kaveri tai naapuri...

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtra Direct
uuden direktin ainoita hyviä puolia on suoraan kulkeminen ja jytäkkä ajotuntuma. koppi ei heilu niinkuin jossain deutsissa tai jontikassa. itse en tykkää ajaa jontikalla tieajoa yhtään, liian lötkö. 

laatikosta en tykkää, mutta ohjaus ja koppijousitus on hyviä. outoja nää zetorin kommentit kun aina niissä on osallisena joko pomo,kaveri tai naapuri...

mikä siinä laatikossa on. Eikö se ole tarpeeksi terävä vai hukkaako liikaa voimaa. Oletan että kokemusta on enemmän kuin joku koeajo.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra Direct
uuden direktin ainoita hyviä puolia on suoraan kulkeminen ja jytäkkä ajotuntuma. koppi ei heilu niinkuin jossain deutsissa tai jontikassa. itse en tykkää ajaa jontikalla tieajoa yhtään, liian lötkö. 

laatikosta en tykkää, mutta ohjaus ja koppijousitus on hyviä. outoja nää zetorin kommentit kun aina niissä on osallisena joko pomo,kaveri tai naapuri...
No täytyy ajella pomon traktorilla tai kaverin kun itellä on vaan vanha zetka siinä ominaisuudet vaan huononee...  Ja jos olisin itsekseni mennyt ajamaan fendtiä tai valtran directiä niin en olisi osannut itse niitä välttämättä säätää ees kulkemaan täysiä kun kummatkin on lähes kokonaan outoja mutta kaverille joka on myös naapuri niin sille kummatkin merkit/mallit oli hyvinkin tuttuja  :P  Makuja on monia..  Niin eikä ollut valmetti enää joka ujeltaa vaan fendt  ???

Viimeksi muokattu: 11.03.12 - klo:10:29 kirjoittanut zetor8045

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Valtra Direct
uuden direktin ainoita hyviä puolia on suoraan kulkeminen ja jytäkkä ajotuntuma. koppi ei heilu niinkuin jossain deutsissa tai jontikassa. itse en tykkää ajaa jontikalla tieajoa yhtään, liian lötkö. 

laatikosta en tykkää, mutta ohjaus ja koppijousitus on hyviä. outoja nää zetorin kommentit kun aina niissä on osallisena joko pomo,kaveri tai naapuri...

mikä siinä laatikossa on. Eikö se ole tarpeeksi terävä vai hukkaako liikaa voimaa. Oletan että kokemusta on enemmän kuin joku koeajo.

***poljintuntuma huono, esim vaikea ottaa työkonetta perään kun on niin epämääräistä se liikkuminen. löysä käytös yleisesti ottaen. tieajossa pitää vaihtaa nappulalla aluetta. lisäksi se että joka ikinen joita näillä nurkilla on ajossa, on hajonnut.
laatikko kaiken lisäksi käsittämättömän monimutkasesti tehty. kallis ja työläs korjata.

suunnanvaihto on hyvä.

itse arvostan hitekki laatikkoa, onneksi niitä vielä tehdään.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Valtra Direct
uuden direktin ainoita hyviä puolia on suoraan kulkeminen ja jytäkkä ajotuntuma. koppi ei heilu niinkuin jossain deutsissa tai jontikassa. itse en tykkää ajaa jontikalla tieajoa yhtään, liian lötkö. 

laatikosta en tykkää, mutta ohjaus ja koppijousitus on hyviä. outoja nää zetorin kommentit kun aina niissä on osallisena joko pomo,kaveri tai naapuri...

mikä siinä laatikossa on. Eikö se ole tarpeeksi terävä vai hukkaako liikaa voimaa. Oletan että kokemusta on enemmän kuin joku koeajo.

***poljintuntuma huono, esim vaikea ottaa työkonetta perään kun on niin epämääräistä se liikkuminen. löysä käytös yleisesti ottaen. tieajossa pitää vaihtaa nappulalla aluetta. lisäksi se että joka ikinen joita näillä nurkilla on ajossa, on hajonnut.
laatikko kaiken lisäksi käsittämättömän monimutkasesti tehty. kallis ja työläs korjata.

suunnanvaihto on hyvä.

itse arvostan hitekki laatikkoa, onneksi niitä vielä tehdään.

mitä alueita oikein vaihdat tieajossa. Ainakin mun ajama liikkui nollasta 53 pelkällä polkimella. Huippuja sai sitten rajoitettua joko "kaasuvivulla" tai sitten vaihtamalla suppeampi alue.

Varmasti on ollut direktissä paljon alkukankeutta mutta menossa on kait jo kolmas versio. Vielläkin tulee ohjelmapäivitystä kunhan saisivat mekaniikan kestämään.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.