Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Valtra Direct  (Luettu 138914 kertaa)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12231
  • Virolaista kiitos!
Vs: Valtra Direct

T-sarjan nokka, notkeus, ja painonjakauma ovatkin sitten oma lukunsa, eikä liity directiin.

Oletko sitä mieltä, että nämä ratkaisut ovat onnistuneita?

PERSU

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 509
  • HUOMAA ITSENÄISYYS MITALIT
Vs: Valtra Direct
onko direkti öljylämmitteinen

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: Valtra Direct

T-sarjan nokka, notkeus, ja painonjakauma ovatkin sitten oma lukunsa, eikä liity directiin.

Oletko sitä mieltä, että nämä ratkaisut ovat onnistuneita?

kärrynvetoon painosuhde on ainakin juuri oikea.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Valtra Direct
Sain kuulla yhen valtumiehen suusta et on kuulemma tyyppi vikaa et takapyörä lähtee irti koko vetoakselin kanssa?!?!?! Eli vetoaksilan kiinnitys pettää jostain syystä...

Täälä suunnassa on nyt 2 tapausta ja kummatkin on T-sarjan valtuja, vaarallisia ovat nuo suolahtelaiset, eli tässäkin on yksi syy monista eri syistä miksi ei tarvi ostaa suomalaista konetta, olishan se mukava ajaa suomalaisella, mut ei oikeen pysty ku tää saa lukea milloin mistäkin onkelmasta mitä on tullu vastahan :(
Suoojajyrsintä ajaessa on vetoakseleita irronnut kun on 42 tuuman pyöriä kolme rinnakkain,onko tämä tyyli maatalousajossa joka päiväistä sen voi jokainen päätellä.
Aina kannattaa
suosia ulkolaisia koneita ja ruokaa se tyyli pelastaa Suomen maatalousklusterin.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: Valtra Direct

T-sarjan nokka, notkeus, ja painonjakauma ovatkin sitten oma lukunsa, eikä liity directiin.

Oletko sitä mieltä, että nämä ratkaisut ovat onnistuneita?

Multa ei kysytty, mutta...

Nokan pituudesta ei tossa 200-hevosvoiman kieppeillä oo ihmeempää kilpailuhaittaa, kun kaikissa muissakin merkeissä on enemmän tai vähemmän möhkyt konepellit. Painojakauma Teekkarissa taas on erinomainen sekä pelto- että tiehommiin, etupainoinen kuten suurtraktorissa kuuluukin olla. T:ssä toi etupainoisuus vaan ei tule suurtraktoriperimästä, vaan alle 100-heppaisesta yleistraktorisarjasta (05), mutta samapa tuo.

Kääntyvyys taas on oikeasti aika kehnoa ja riippuvaisempaa raideväleistä kuin monessa muussa. Numeroon 4 päättyviin T-sarjalaisiin tarvitaan täysin uusi etukehto, joka pitää lohkon etuakselin päällä kuten nytkin, mutta nostaa sitä reilusti ylöspäin ja kiertyy öljypohjan alle antaen etunakeille kunnolla tilaa kääntyä. Etujousituksen, oli se sitten Aires tai lainaa konsernikumppaneista, täytyy perustua pitkittäistukivarsiin, niin ettei se oli kehtoa leveämpi. Jäähdytinpakkoja voi siirtää ylöspäin ja grilliä muotoilemalla myös hiukan eteenpäin, antaen taas lisää tilaa.

Tossa hötäkässä konepelti nousee sen parikytä senttiä ja sitä täydentämään tarvii uuden, vyötärölinjaltaan matalamman, kojetaulultaan kapeamman ja suuremmilla lasipinnoilla varustetun panorama-hytin.

Viimeksi muokattu: 04.12.11 - klo:17:33 kirjoittanut agricult

pappavolovo

  • Vieras
Vs: Valtra Direct
kokeilumielessä mäkin olen ajanu casea. pienempi puma cvx oli kyllä ihmeen äänekäs sisälle. laatikko vonkuu ja mouruaa ihan käsittämättömän paljon. muuten samanlainen kumilanka se oli kun direkti, valtra huomattavasti hiljasempi.

fendtin 724 on hiljanen, mutta perä vonkuu täydessä vauhdissa.
deutz 630 on tasasen tasasen äänekäs kokokierroslukualueella. deutsi pilattu monimutkaisella näytöllä, esim. radio säädetään ajotietokoneen kautta. tosi monimutkanen!

jd on kyllä hiljanen. onkos kukaan päässy kokeilemaan jo jd:n "dsg" laatikkoa?

Ja minun ajamassa ttv630 radiota ei saanut niin hiljaiselle että olisi voinut kuunnella.Kuuntelemastanin asennesta seuraava oli mykistys. No JD miehen kanssa naureskeltiin että häivytetty radiolla sitä mekkalaa mitä se kone piti.Yllättävän kova ääninen.Odotukset olivat korkeammalla. Vanhat tötsit vie voiton..
Aivan uudessa näyttäs kabiini olevan ainakin ok..ainakin kuvan perusteella

***joo. vanha ttv yhtä melusa mutta muuten paljon yksinkertaisempi esim. hydrauliikan säädöiltään. valtran hydrauliikan ohjaus ja ergonomia on mun mielestä onnistunut. 3 ja 4 lohko tosin hiukka vaikee käyttää.

Yhdyn tähän. Toistasataatonnia hintaa eikä kuulosuojaimia vakiona. :(

Täpinäreiska

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
Vs: Valtra Direct
Sain kuulla yhen valtumiehen suusta et on kuulemma tyyppi vikaa et takapyörä lähtee irti koko vetoakselin kanssa?!?!?! Eli vetoaksilan kiinnitys pettää jostain syystä...

Täälä suunnassa on nyt 2 tapausta ja kummatkin on T-sarjan valtuja, vaarallisia ovat nuo suolahtelaiset, eli tässäkin on yksi syy monista eri syistä miksi ei tarvi ostaa suomalaista konetta, olishan se mukava ajaa suomalaisella, mut ei oikeen pysty ku tää saa lukea milloin mistäkin onkelmasta mitä on tullu vastahan :(
Suoojajyrsintä ajaessa on vetoakseleita irronnut kun on 42 tuuman pyöriä kolme rinnakkain,onko tämä tyyli maatalousajossa joka päiväistä sen voi jokainen päätellä.
Aina kannattaa
suosia ulkolaisia koneita ja ruokaa se tyyli pelastaa Suomen maatalousklusterin.

 On niitä karannut ihan maatalouskäytössäkin.

Täp-management. Sponsored by yhteiskunta.

PERSU

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 509
  • HUOMAA ITSENÄISYYS MITALIT
Vs: Valtra Direct
SOPIIKO DIREXTI LINKO HOMMAAN ?

RAKTORI HAKUSESSA

pappavolovo

  • Vieras
Vs: Valtra Direct
Portaaton on kaikkeen muuhun voa-hommaan hyvä, mutta linkoukseen todella huono. Poljinajo jää täysin hyödyntämättä linkohommissa.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Valtra Direct

T-sarjan nokka, notkeus, ja painonjakauma ovatkin sitten oma lukunsa, eikä liity directiin.

Oletko sitä mieltä, että nämä ratkaisut ovat onnistuneita?

Multa ei kysytty, mutta...

Nokan pituudesta ei tossa 200-hevosvoiman kieppeillä oo ihmeempää kilpailuhaittaa, kun kaikissa muissakin merkeissä on enemmän tai vähemmän möhkyt konepellit. Painojakauma Teekkarissa taas on erinomainen sekä pelto- että tiehommiin, etupainoinen kuten suurtraktorissa kuuluukin olla. T:ssä toi etupainoisuus vaan ei tule suurtraktoriperimästä, vaan alle 100-heppaisesta yleistraktorisarjasta (05), mutta samapa tuo.

Kääntyvyys taas on oikeasti aika kehnoa ja riippuvaisempaa raideväleistä kuin monessa muussa. Numeroon 4 päättyviin T-sarjalaisiin tarvitaan täysin uusi etukehto, joka pitää lohkon etuakselin päällä kuten nytkin, mutta nostaa sitä reilusti ylöspäin ja kiertyy öljypohjan alle antaen etunakeille kunnolla tilaa kääntyä. Etujousituksen, oli se sitten Aires tai lainaa konsernikumppaneista, täytyy perustua pitkittäistukivarsiin, niin ettei se oli kehtoa leveämpi. Jäähdytinpakkoja voi siirtää ylöspäin ja grilliä muotoilemalla myös hiukan eteenpäin, antaen taas lisää tilaa.

Tossa hötäkässä konepelti nousee sen parikytä senttiä ja sitä täydentämään tarvii uuden, vyötärölinjaltaan matalamman, kojetaulultaan kapeamman ja suuremmilla lasipinnoilla varustetun panorama-hytin.

 Ainiinku jontikka ja taitaa nyyskyltäkin noilla tunnusmerkeillä jo valmiita kaluja löytyä... JD8*00-sarja tuli myyntiin milloinka....

PERSU

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 509
  • HUOMAA ITSENÄISYYS MITALIT
Vs: Valtra Direct
KOVA LAATIKKO SIIS PAREI ?

MITES TURBO KESTÄÄKÖ TALVEA

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Valtra Direct
Sain kuulla yhen valtumiehen suusta et on kuulemma tyyppi vikaa et takapyörä lähtee irti koko vetoakselin kanssa?!?!?! Eli vetoaksilan kiinnitys pettää jostain syystä...

Täälä suunnassa on nyt 2 tapausta ja kummatkin on T-sarjan valtuja, vaarallisia ovat nuo suolahtelaiset, eli tässäkin on yksi syy monista eri syistä miksi ei tarvi ostaa suomalaista konetta, olishan se mukava ajaa suomalaisella, mut ei oikeen pysty ku tää saa lukea milloin mistäkin onkelmasta mitä on tullu vastahan :(
Suoojajyrsintä ajaessa on vetoakseleita irronnut kun on 42 tuuman pyöriä kolme rinnakkain,onko tämä tyyli maatalousajossa joka päiväistä sen voi jokainen päätellä.
Aina kannattaa
suosia ulkolaisia koneita ja ruokaa se tyyli pelastaa Suomen maatalousklusterin.


Nuo koneet ei oo ikinää vielä nevaa nähnytkään ;D Eikä levikepyöriä...

***itse en ole tuollasesta ikinä kuullukkaan. valtran alennukset ja vetoakselit kestää aivan varmsti vertailun muiden merkkien kanssa. ronkat ja vetari on todella vahvat.

itse tykkää valtran tieajo-ominaisuuksista. koukku on oikees paikas ja ohjaus hyvä. jarrut on vanhoisa huonot, uusissa liiankin tehokkaat (advance->) mun mielestä paljon suuntavakampi ajaa kuin mb-trac ja etenkin liukkaalla kelillä hyvä. mb-trac oli liukkaalla surkea.

ps. miksi sun jutut on aina naapurilta tai "kylänmiehiltä" kuultua?

Viimeksi muokattu: 04.12.11 - klo:20:28 kirjoittanut retku

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Valtra Direct
Sain kuulla yhen valtumiehen suusta et on kuulemma tyyppi vikaa et takapyörä lähtee irti koko vetoakselin kanssa?!?!?! Eli vetoaksilan kiinnitys pettää jostain syystä...

Täälä suunnassa on nyt 2 tapausta ja kummatkin on T-sarjan valtuja, vaarallisia ovat nuo suolahtelaiset, eli tässäkin on yksi syy monista eri syistä miksi ei tarvi ostaa suomalaista konetta, olishan se mukava ajaa suomalaisella, mut ei oikeen pysty ku tää saa lukea milloin mistäkin onkelmasta mitä on tullu vastahan :(
Suoojajyrsintä ajaessa on vetoakseleita irronnut kun on 42 tuuman pyöriä kolme rinnakkain,onko tämä tyyli maatalousajossa joka päiväistä sen voi jokainen päätellä.
Aina kannattaa
suosia ulkolaisia koneita ja ruokaa se tyyli pelastaa Suomen maatalousklusterin.


Nuo koneet ei oo ikinää vielä nevaa nähnytkään ;D Eikä levikepyöriä...

***itse en ole tuollasesta ikinä kuullukkaan. valtran alennukset ja vetoakselit kestää aivan varmsti vertailun muiden merkkien kanssa. ronkat ja vetari on todella vahvat.

itse tykkää valtran tieajo-ominaisuuksista. koukku on oikees paikas ja ohjaus hyvä. jarrut on vanhoisa huonot, uusissa liiankin tehokkaat (advance->) mun mielestä paljon suuntavakampi ajaa kuin mb-trac ja etenkin liukkaalla kelillä hyvä. mb-trac oli liukkaalla surkea.

ps. miksi sun jutut on aina naapurilta tai "kylänmiehiltä" kuultua?
Saksalainen laatu ei varmaan hajoo  ;D  Mutta ei siellä TTV:ssä kyllä kuulosuojaimia voi tarvita jollei se ole todella paljon meluisampi kuin normit kovalla lootalla olevat deutsit... Toiset kun ajaa T-sarjan valmeteillakin ilman kuulosuojaimia ja varsinkin niillä vanhemmilla  :o 

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Valtra Direct
Sain kuulla yhen valtumiehen suusta et on kuulemma tyyppi vikaa et takapyörä lähtee irti koko vetoakselin kanssa?!?!?! Eli vetoaksilan kiinnitys pettää jostain syystä...

Täälä suunnassa on nyt 2 tapausta ja kummatkin on T-sarjan valtuja, vaarallisia ovat nuo suolahtelaiset, eli tässäkin on yksi syy monista eri syistä miksi ei tarvi ostaa suomalaista konetta, olishan se mukava ajaa suomalaisella, mut ei oikeen pysty ku tää saa lukea milloin mistäkin onkelmasta mitä on tullu vastahan :(
Suoojajyrsintä ajaessa on vetoakseleita irronnut kun on 42 tuuman pyöriä kolme rinnakkain,onko tämä tyyli maatalousajossa joka päiväistä sen voi jokainen päätellä.
Aina kannattaa
suosia ulkolaisia koneita ja ruokaa se tyyli pelastaa Suomen maatalousklusterin.


Nuo koneet ei oo ikinää vielä nevaa nähnytkään ;D Eikä levikepyöriä...

***itse en ole tuollasesta ikinä kuullukkaan. valtran alennukset ja vetoakselit kestää aivan varmsti vertailun muiden merkkien kanssa. ronkat ja vetari on todella vahvat.

itse tykkää valtran tieajo-ominaisuuksista. koukku on oikees paikas ja ohjaus hyvä. jarrut on vanhoisa huonot, uusissa liiankin tehokkaat (advance->) mun mielestä paljon suuntavakampi ajaa kuin mb-trac ja etenkin liukkaalla kelillä hyvä. mb-trac oli liukkaalla surkea.

ps. miksi sun jutut on aina naapurilta tai "kylänmiehiltä" kuultua?
Saksalainen laatu ei varmaan hajoo  ;D  Mutta ei siellä TTV:ssä kyllä kuulosuojaimia voi tarvita jollei se ole todella paljon meluisampi kuin normit kovalla lootalla olevat deutsit... Toiset kun ajaa T-sarjan valmeteillakin ilman kuulosuojaimia ja varsinkin niillä vanhemmilla  :o

Tuon mäki oon huomioinu ku sen verran on tullu oltua t-sarjan kopissa et ku lyödään lämä tiellä pohjaan niin sitte alkaa se meteli tulla korviin kovasti, pienillä kierroksilla on hiljainen ;D

ite olen ajellu -03 teeläisellä 10000h ja vielä on kuulo tallella. Kun muistaa laittaa ovet ja ikkunat kiinni niin hyvin on hiljanen.
allekirjoittanut

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Valtra Direct
uudet t sarjalaiset on hiljasia. advancesta lähtien. muuten se koppi on paljon huonompi kuin vanhemmissa.
---------

kyllä varmasti on jollain menny valtraan 15000e, jollain muulla ne on menny deutsiin. tupperwaara valtra ei olis suosittu urkkakone jos se ei kestäis. ite en niistä niin tykkää, megasarja mega hitek/on paras koskaan tehty traktori mun hommiin.
-------

ei ttv deutsis kuulosuojaimia tarvi, mutta on se melusa. niinku keppikoneetkin, semmosia muovisia kolkkoja rähisijöitä. uus sisusta näyttää kyllä hyvältä ja kopin persusidea on hyvä.