Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe John Deere 5820 viritys  (Luettu 13597 kertaa)

Miika

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 30
John Deere 5820 viritys
Mitäs sanotte, paljonko ko. mallista uskaltaa ottaa tehoja ulos?

Tarkoitus olisi käyttää huipputehoja vain ulosotosta, ei esim. kärrynvedossa. 74 hp pitäsi olla tappitehot vakiokoneessa.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: John Deere 5820 viritys
Vaikken ookkaa jontikkamies, sanoosin ylärajaksi perstuntumalta tommosen 100 +-5hv. Voi kestää enemmänkin ja voi olla ettei tuotakaan. Jos mulla sattuis olla tommonen ittellä, en ottais enempää kuin 90-95. JD-asiantuntijat voipi valottaa lisää, mikä hajoo ensimmäisenä, jos sitten mikään... Yleensähän merkistä riippumatta paikat on laskettu kestämään suunnitellun tehon mukaan, mutta samoja rojuja on sitten käytetty saman mallisarjan sisällä eri tehoisis koneis. Siis yleisesti ottaen mallisarjojensa yläpääs olevia koneita ei juuri kannattane viritellä ainakaan ylettömiä.


(Tää oli varmaan mun ensimmäinen asiallinen kommenttini mihinkään JD:tä koskeneeseen kysymykseen/ketjuun)
tethering holes to their concave windings

ss3

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 238
Vs: John Deere 5820 viritys
Mitäs sanotte, paljonko ko. mallista uskaltaa ottaa tehoja ulos?

Tarkoitus olisi käyttää huipputehoja vain ulosotosta, ei esim. kärrynvedossa. 74 hp pitäsi olla tappitehot vakiokoneessa.
Käytä sitten kone penkissä voi pumppu mestari yllättää.Jotain nokkia? pumppuun täytyy kuulemma vaihtaa että toimis 100+hv.Mutta silloin mahdollisuus myös kuulemma 150+ jolloin paukkuu melko äkkiä ;D

Monttu Simeon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 556
  • rento meininki
Vs: John Deere 5820 viritys
Ainakin yksi tämmöinen JD on epäonnistunut. Kone savuttaa helposti, röpöttäen käy ja polttoainetta kuluu selvästi alkuperäistä enemmän. Korjaamossa tämä viritetty pumppu on vaihdettu muulla tavalla viallisen pumpun korvaajaksi. Tehoja siinä kyllä on, mutta nuo miinukset on isommat.
Liikenteen 3-D : дарить дураки дорога

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: John Deere 5820 viritys
Ainakin yksi tämmöinen JD on epäonnistunut. Kone savuttaa helposti, röpöttäen käy ja polttoainetta kuluu selvästi alkuperäistä enemmän. Korjaamossa tämä viritetty pumppu on vaihdettu muulla tavalla viallisen pumpun korvaajaksi. Tehoja siinä kyllä on, mutta nuo miinukset on isommat.

Eikös jiireet aina käy vähä lopottaen...
tethering holes to their concave windings

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: John Deere 5820 viritys
Pitääkö sitä heti viilata? Olisit ostanu isomman.5445:n fergun myi kesko vaikka kauppaa olis 5460:stä tehty.Pumpun sai takuun mentyä viedä säädettäväksi.Mopo mikä Mopo,nyt kyllä sutii.Lisättiin 25% polttoaineen kulutus laski huomattavasti.Oli vaan kovatöinen ottaa pumppu pois.Tollojen ei parane pidellä. ;D
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: John Deere 5820 viritys
Pitääkö sitä heti viilata? Olisit ostanu isomman.5445:n fergun myi kesko vaikka kauppaa olis 5460:stä tehty.Pumpun sai takuun mentyä viedä säädettäväksi.Mopo mikä Mopo,nyt kyllä sutii.Lisättiin 25% polttoaineen kulutus laski huomattavasti.Oli vaan kovatöinen ottaa pumppu pois.Tollojen ei parane pidellä. ;D

Ainahan sitä pikkupoikina mopoja viritettiin. Näköjään sama peli jatkuu. Me ei itte olla yhtä ainutta Fergua viritelty ja jos ei oo piisannu on vaihrettu isompaan. No kolmekymppistä oli edellinen omistaja hiukan ruuvannu, muttei onneksi liikaa.
tethering holes to their concave windings

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8393
Vs: John Deere 5820 viritys
Fergumiehet pitää täälläkinpäin koneita kuin kukkaa kämmenellä. ::) Ei oo tainnu koskaan olla edes kaasu pohjassa.
Mystinen kesälaatumies

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: John Deere 5820 viritys
Fergumiehet pitää täälläkinpäin koneita kuin kukkaa kämmenellä. ::) Ei oo tainnu koskaan olla edes kaasu pohjassa.

Kyllä se välillä on pohjassakin. Koko alue käytetään surutta.
tethering holes to their concave windings

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: John Deere 5820 viritys
Sataa pollea pitäisin melkeinpä ylärajana. Tuohan on vielä mekaanisella Boschilla. Tiedän kyllä yhdellä viljanviljelijällä olevan huippuviritetyn, mutta en tiedä miten on pelannut. Sen oon nähnyt, että kokoisekseen viljakärri kyllä kulkee, mutta...Itsellä on tuo 6320 Premium AQ2 ja lastua on yllytelleet, vaan toistaiseksi riittää. Ostin mukaan varaosakirjan ja siitä olen katellut moottori-ja voimansiirtokomponenttien eroavaisuuksia, juuri kestävyyttä vaativat osat ovat samoja kuin 6420S:ssä, ainoa ero taka-akselin laipassa ja pulttijaossa-ja lukumäärässä. Mutta jos lastutan, tehoja ei tule 6420 S:ää enempää. 4045 CR-kone (20-sarjalainen ) on käytössä metsäkoneessa, tehoa muistaakseni 145 hv (Tier II ), mutta siinä onkin takomännät ja ainakin jäähdytysjärjestelmässä eroja. Ehkä muutakin. Että se tästä virityksestä.

Tuo metsäkonetehdas on sen verta lähellä, ja tehtaan koeajaja vielä lähempänä. Naapuri oli kuullut mm. noista eroista moottorissa.

Viimeksi muokattu: 12.01.08 - klo:22:54 kirjoittanut Loordi Fordson

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: John Deere 5820 viritys
Monesti just valmistajasta riippumatta sisuskaluissa ja voimansiirron palikois voi olla suuriakin eroja, vaikka isännät luulee samoiksi, kun päälle päin näyttää samalta.
tethering holes to their concave windings

Loordi Fordson

  • Vieras
Vs: John Deere 5820 viritys
Joo, otetaan NH TSA 125, päällisinpuolin sama kuin TSA 135. Eroja mm. etunapojen planeettapyörän hammaspyörien leveydessä. Ja ehkä muutakin...

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: John Deere 5820 viritys
Joo, otetaan NH TSA 125, päällisinpuolin sama kuin TSA 135. Eroja mm. etunapojen planeettapyörän hammaspyörien leveydessä. Ja ehkä muutakin...
Tai vanhat MF675 ja MF698T, Päällisin puolin eroa vain turbo, sisällä erilaiset männät ym...
tethering holes to their concave windings

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: John Deere 5820 viritys
Joo, otetaan NH TSA 125, päällisinpuolin sama kuin TSA 135. Eroja mm. etunapojen planeettapyörän hammaspyörien leveydessä. Ja ehkä muutakin...
Tai vanhat MF675 ja MF698T, Päällisin puolin eroa vain turbo, sisällä erilaiset männät ym...
   698T öljy öljynlauhduttimen jälkeen suuttimille mäntien alle,karkaistu kampiakseli.Sama kone 3070.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

agrobaatos

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 582
  • got it...!
Vs: John Deere 5820 viritys
Joo, otetaan NH TSA 125, päällisinpuolin sama kuin TSA 135. Eroja mm. etunapojen planeettapyörän hammaspyörien leveydessä. Ja ehkä muutakin...
Tai vanhat MF675 ja MF698T, Päällisin puolin eroa vain turbo, sisällä erilaiset männät ym...
   698T öljy öljynlauhduttimen jälkeen suuttimille mäntien alle,karkaistu kampiakseli.Sama kone 3070.

mikäs historiakerho tänne pesiytyi...

edesmenneen vuosituhannen koneita... lauhdutettu museoon vai...