Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SKN - 27.11.13 - klo:21:54

Otsikko: 200tkm Passat
Kirjoitti: SKN - 27.11.13 - klo:21:54
Kone kesti 202000km. :o :o :o :o

"UUSITTU MOOTTORI, KOKO AUTOLLA AJETTU 202TKM"

http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/5817760
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: +250 - 27.11.13 - klo:21:58
Kone kesti 202000km. :o :o :o :o

"UUSITTU MOOTTORI, KOKO AUTOLLA AJETTU 202TKM"

http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/5817760
Kun tiedois oli ajomäärä 50000,niin olisko alkuperäinen kone kestäny vain 150000
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: SKN - 27.11.13 - klo:22:00
Kone kesti 202000km. :o :o :o :o

"UUSITTU MOOTTORI, KOKO AUTOLLA AJETTU 202TKM"

http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/5817760
Kun tiedois oli ajomäärä 50000,niin olisko alkuperäinen kone kestäny vain 150000

WankkiVagenista ihan uskottavaa.
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: SamiT - 27.11.13 - klo:22:02
Taitaa tosiaan olla kone kilahtanut jo 152tkm kohdalla ja nyt 202tkm ajettuna on uudella koneella jo mennyt 50tkm. Onhan näitä 1,9 TDI moottorin tehokkaampia versioita paljon mennyt alle 200tkm totaalisen p*skaksi, kiitos longlife huolto-ohjelman öljynvaihtovälien täällä lämpötilanvaihteluiden luvatussa maassa on koneen alakerta pettänyt. Kyseinen menopeli näyttää olevan manuaalilaatikolla mutta TDI + DSG on tuossa Passatin korimallissa hiukan haastava yhdistelmä saada kelpaamaan vaihturiksi liikkeeseen.
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: Varjo79 - 27.11.13 - klo:22:04
Kansi varmaan menny tai unohtunu tuo jako hihnulin vaihto. Ainakin joidenkin vanhempin 1.9d koneiden vaiva oli tuo kansi. Kansiremontin jälkeen onkin sitten saanut ajella aika paljonkin. 1.8t bensa kattila on ainakin kestänyt sikamaista käsittelyä kohtuu hyvin.
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: SKN - 27.11.13 - klo:22:11
Taitaa tosiaan olla kone kilahtanut jo 152tkm kohdalla ja nyt 202tkm ajettuna on uudella koneella jo mennyt 50tkm. Onhan näitä 1,9 TDI moottorin tehokkaampia versioita paljon mennyt alle 200tkm totaalisen p*skaksi, kiitos longlife huolto-ohjelman öljynvaihtovälien täällä lämpötilanvaihteluiden luvatussa maassa on koneen alakerta pettänyt. Kyseinen menopeli näyttää olevan manuaalilaatikolla mutta TDI + DSG on tuossa Passatin korimallissa hiukan haastava yhdistelmä saada kelpaamaan vaihturiksi liikkeeseen.

Kolmen kirjaimen kyrvänjatkeessa öljynvaihtoväli 25000km. Öljyä kuluu litran huitteilla 5000km aikana. Riittää kun vaihtaa suodattimen 25000km jälkeen.....


Olikos ton Wankkivolsun tomaatin öljynvaihtoväli 60tkm?
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: Hervast - 27.11.13 - klo:22:14
Longlife möhnien tukkima öljysihti tulis ekana mieleen jos täystuhon syytä arvuuttelee. Ei noissa tdi koneissa ollut alakerran kanssa mitään suurempia ongelmia ennenkuin alkoivat pelleilemään noiden pitkien öljynvaihtovälien kanssa.

Kansi halkeaa noissa 4 tdi koneissa 200-400 tkm välissä, riippuu paljon käyttäjästä.

Tarkemmin kun muistelee, niin mikään vag konsernin automaattilaatikko viimeisen 30 vuoden ajalta ei muistu mieleen legendaarisen kestävänä... No eihän ne mitään Mersuja olekaan  ;D
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: Varjo79 - 27.11.13 - klo:22:16
No eise DSG taida niin kauaa pelata että öölit pitäis vaihtaa.
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: SKN - 27.11.13 - klo:22:17
No eise DSG taida niin kauaa pelata että öölit pitäis vaihtaa.

Siks juur ne ei pelaa kun niihin ei vaihdeta öljyjä.
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: Varjo79 - 27.11.13 - klo:22:21
Longlife möhnien tukkima öljysihti tulis ekana mieleen jos täystuhon syytä arvuuttelee. Ei noissa tdi koneissa ollut alakerran kanssa mitään suurempia ongelmia ennenkuin alkoivat pelleilemään noiden pitkien öljynvaihtovälien kanssa.

Kansi halkeaa noissa 4 tdi koneissa 200-400 tkm välissä, riippuu paljon käyttäjästä.

Tarkemmin kun muistelee, niin mikään vag konsernin automaattilaatikko viimeisen 30 vuoden ajalta ei muistu mieleen legendaarisen kestävänä... No eihän ne mitään Mersuja olekaan  ;D
Juu mesen tomaatti okeassa paikassa laitettuna kestää rajusti vetoja! Esim Om 606T moukarinkin perässä kestää kohtuudella. Samaa ei voikkaan sanoa mesen manuaali loodasta :(
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: SKN - 27.11.13 - klo:22:22
Longlife möhnien tukkima öljysihti tulis ekana mieleen jos täystuhon syytä arvuuttelee. Ei noissa tdi koneissa ollut alakerran kanssa mitään suurempia ongelmia ennenkuin alkoivat pelleilemään noiden pitkien öljynvaihtovälien kanssa.

Kansi halkeaa noissa 4 tdi koneissa 200-400 tkm välissä, riippuu paljon käyttäjästä.

Tarkemmin kun muistelee, niin mikään vag konsernin automaattilaatikko viimeisen 30 vuoden ajalta ei muistu mieleen legendaarisen kestävänä... No eihän ne mitään Mersuja olekaan  ;D
Juu mesen tomaatti okeassa paikassa laitettuna kestää rajusti vetoja! Esim Om 606T moukarinkin perässä kestää kohtuudella. Samaa ei voikkaan sanoa mesen manuaali loodasta :(

Tiiäkkös mikä ero on manuaalilaatikolla ja automaattilaatikolla?
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: Varjo79 - 27.11.13 - klo:22:23
No eise DSG taida niin kauaa pelata että öölit pitäis vaihtaa.

Siks juur ne ei pelaa kun niihin ei vaihdeta öljyjä.
Saattaapi olla näin. Moista avaruus tekniikkaa en onneksi ole pystynyt hankkimaan ;)
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: Varjo79 - 27.11.13 - klo:22:26
Longlife möhnien tukkima öljysihti tulis ekana mieleen jos täystuhon syytä arvuuttelee. Ei noissa tdi koneissa ollut alakerran kanssa mitään suurempia ongelmia ennenkuin alkoivat pelleilemään noiden pitkien öljynvaihtovälien kanssa.

Kansi halkeaa noissa 4 tdi koneissa 200-400 tkm välissä, riippuu paljon käyttäjästä.

Tarkemmin kun muistelee, niin mikään vag konsernin automaattilaatikko viimeisen 30 vuoden ajalta ei muistu mieleen legendaarisen kestävänä... No eihän ne mitään Mersuja olekaan  ;D
Juu mesen tomaatti okeassa paikassa laitettuna kestää rajusti vetoja! Esim Om 606T moukarinkin perässä kestää kohtuudella. Samaa ei voikkaan sanoa mesen manuaali loodasta :(

Tiiäkkös mikä ero on manuaalilaatikolla ja automaattilaatikolla?
No voi hitsin hitsi en ;D Ooliskos se siinä että kytkytin puuttuu ;D
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: SKN - 27.11.13 - klo:22:32
Longlife möhnien tukkima öljysihti tulis ekana mieleen jos täystuhon syytä arvuuttelee. Ei noissa tdi koneissa ollut alakerran kanssa mitään suurempia ongelmia ennenkuin alkoivat pelleilemään noiden pitkien öljynvaihtovälien kanssa.

Kansi halkeaa noissa 4 tdi koneissa 200-400 tkm välissä, riippuu paljon käyttäjästä.

Tarkemmin kun muistelee, niin mikään vag konsernin automaattilaatikko viimeisen 30 vuoden ajalta ei muistu mieleen legendaarisen kestävänä... No eihän ne mitään Mersuja olekaan  ;D
Juu mesen tomaatti okeassa paikassa laitettuna kestää rajusti vetoja! Esim Om 606T moukarinkin perässä kestää kohtuudella. Samaa ei voikkaan sanoa mesen manuaali loodasta :(

Tiiäkkös mikä ero on manuaalilaatikolla ja automaattilaatikolla?
No voi hitsin hitsi en ;D Ooliskos se siinä että kytkytin puuttuu ;D

Kakka kovalla ja räppänä tiukalla, ei kakkendaali irtoa vaan peräaukko repeää ja teke kipeää (puukkopaska).

Kakka löysällä ja räppanän sulkija rikki, kakkendaali tulee ajatustakin nopeammin kalsareihin (varpusparvi).

Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: Varjo79 - 27.11.13 - klo:22:38
N
Longlife möhnien tukkima öljysihti tulis ekana mieleen jos täystuhon syytä arvuuttelee. Ei noissa tdi koneissa ollut alakerran kanssa mitään suurempia ongelmia ennenkuin alkoivat pelleilemään noiden pitkien öljynvaihtovälien kanssa.

Kansi halkeaa noissa 4 tdi koneissa 200-400 tkm välissä, riippuu paljon käyttäjästä.

Tarkemmin kun muistelee, niin mikään vag konsernin automaattilaatikko viimeisen 30 vuoden ajalta ei muistu mieleen legendaarisen kestävänä... No eihän ne mitään Mersuja olekaan  ;D
Juu mesen tomaatti okeassa paikassa laitettuna kestää rajusti vetoja! Esim Om 606T moukarinkin perässä kestää kohtuudella. Samaa ei voikkaan sanoa mesen manuaali loodasta :(

Tiiäkkös mikä ero on manuaalilaatikolla ja automaattilaatikolla?
No voi hitsin hitsi en ;D Ooliskos se siinä että kytkytin puuttuu ;D

Kakka kovalla ja räppänä tiukalla, ei kakkendaali irtoa vaan peräaukko repeää ja teke kipeää (puukkopaska).

Kakka löysällä ja räppanän sulkija rikki, kakkendaali tulee ajatustakin nopeammin kalsareihin (varpusparvi).


No sehän se olikin :o se ero. Minkäs mallin pippelin pidennin sulla muuten olikaan? Meinaan on noitakin ollunna jokunen mutta ei eise pidentynyt :o Mänt loppuki vähä kurttuun.
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: SKN - 27.11.13 - klo:22:40
N
Longlife möhnien tukkima öljysihti tulis ekana mieleen jos täystuhon syytä arvuuttelee. Ei noissa tdi koneissa ollut alakerran kanssa mitään suurempia ongelmia ennenkuin alkoivat pelleilemään noiden pitkien öljynvaihtovälien kanssa.

Kansi halkeaa noissa 4 tdi koneissa 200-400 tkm välissä, riippuu paljon käyttäjästä.

Tarkemmin kun muistelee, niin mikään vag konsernin automaattilaatikko viimeisen 30 vuoden ajalta ei muistu mieleen legendaarisen kestävänä... No eihän ne mitään Mersuja olekaan  ;D
Juu mesen tomaatti okeassa paikassa laitettuna kestää rajusti vetoja! Esim Om 606T moukarinkin perässä kestää kohtuudella. Samaa ei voikkaan sanoa mesen manuaali loodasta :(

Tiiäkkös mikä ero on manuaalilaatikolla ja automaattilaatikolla?
No sehän se olikin :o se ero. Minkäs mallin pippelin pidennin sulla muuten olikaan? Meinaan on noitakin ollunna jokunen mutta ei eise pidentynyt :o Mänt loppuki vähä kurttuun.


(http://kuvat.suomensupermo.fi/kaalimato/popup/magnumpu.jpg)
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: Varjo79 - 27.11.13 - klo:22:47
Niih jotain tommosta se bimmeri saattaa aiheuttaa! ;D Sitä ei sitte enään okeen kunnon thaikku hooverikaan tahdo saada ulos kolostaan ;) Joten varo vain :D Jeps juu   kait lähen tästä vähän reissun päälle niin jatketaan toisten ;)
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: 42 - 28.11.13 - klo:00:24
http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t6950
Älä lisävakuuta VW:ia
Takuuajan jälkeen ei kannata hankkia lisävakuutusta. Vakuutusyhtiön mukaan TFSI koneiden jakoketjuongelmat ovat niin yleisiä, että ne luetaan normaaliin kulumiseen liittyviksi, eikä niiden aiheuttamia moottoririkkoja korvata parhaassakaan lisävakuutuksessa:



"Jakoketjuongelma on VW:n 1,4 TSi moottoreissa valitettavan yleinen kulumisongelma. Kyse ei siis ole vakuutusehtojemme mukaisesta äkillisestä rikkoutumisesta, joten tapaus jakopään osilta jää
vakuutuskorvauksemme ulkopuolelle."

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11552649
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=15760.0
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: mää vai - 28.11.13 - klo:11:33
Ei kovin vakuuttavaa tämä klonksvagen kommentointi, samanlaisia kokemuksia täälläkin.
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: zetor8045 - 28.11.13 - klo:18:27
Olen kyllä todella tyytyväinen kun pääsin viime kuussa omasta VAG autosta eroon.. Uusi omistaja on kyllä tyytyväinen vaikka joka viikko soittaa ainakin kerran mitä vikoja se on taas löytänyt ja korjannut  ;D  ALH moottori ei syönyt öljyä ja vaihteistokin oli 5.vaihteinen manuaali..  Pikkuvikoja kokoajan vaikka muuten mainio auto ajaa ja tehoakin oli kivasti..

Tämä kirjoitus kannattaa mielessä kun menee autoa ostamaan  ;) http://www.vagarena.fi/index.php?PHPSESSID=398528561e19efa70d304344296662bb&topic=11167.0
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: nänninnyplääjä - 29.11.13 - klo:21:36
minä vaihtelen vajaan kympin välein öljyt tuohon katumaasturijatkeeseen, ja 215tkm on päästy. ei tosin kaikkia ite oo noista ajettu.

kaikkia vaivoja se kyllä aina valittaa. millon on jossaki renkaassa liian vähä ilmaa, liian vähä lasinpesunestettä tai vaikkapa joku lamppu palanu. ei oo helppoo.. ;D
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: SKN - 29.11.13 - klo:21:55
minä vaihtelen vajaan kympin välein öljyt tuohon katumaasturijatkeeseen, ja 215tkm on päästy. ei tosin kaikkia ite oo noista ajettu.

kaikkia vaivoja se kyllä aina valittaa. millon on jossaki renkaassa liian vähä ilmaa, liian vähä lasinpesunestettä tai vaikkapa joku lamppu palanu. ei oo helppoo.. ;D

PItsinypälääjä?

(http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/01/31/article-0-1188EF95000005DC-513_634x345.jpg)
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: de Citonni - 29.11.13 - klo:21:58
Hyviä autoja ne Passatit ovat. Firmassa useampia ja hyvin pelanneet, tosin kolme vuotta vaan ajetaan ja vaihdetaan sit uuteen.  ;D
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: SKN - 29.11.13 - klo:22:01
Hyviä autoja ne Passatit ovat. Firmassa useampia ja hyvin pelanneet, tosin kolme vuotta vaan ajetaan ja vaihdetaan sit uuteen.  ;D

Sittare keskelä?

(https://www.pitea.se/Sidmappar/95933/finlandssvenskar.jpg)
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: Opelmies - 29.11.13 - klo:22:03
Hyviä autoja ne Passatit ovat. Firmassa useampia ja hyvin pelanneet, tosin kolme vuotta vaan ajetaan ja vaihdetaan sit uuteen.  ;D

Sittare keskelä?

(https://www.pitea.se/Sidmappar/95933/finlandssvenskar.jpg)

Ei ole sittaarilla noin maskuliinisia piirteitä... :o
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: mää vai - 29.11.13 - klo:23:04
Trafi:n katsastustilastot kertovat: ei vielä 2009 mallin Passatissakaan kestä alustan hilut ja vikakoodia pukkaa entiseen malliin :o
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: SKN - 29.11.13 - klo:23:05
Trafi:n katsastustilastot ooooooooolllllllllrrrrrttttaassiiii mmmammmmmndsad 8): ei vielä 2009 mallin Passatissakaan kestä alustan hilut ja vikakoodia pukkaa entiseen malliin :o
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: de Citonni - 29.11.13 - klo:23:31
Hyviä autoja ne Passatit ovat. Firmassa useampia ja hyvin pelanneet, tosin kolme vuotta vaan ajetaan ja vaihdetaan sit uuteen.  ;D

Sittare keskelä?

(https://www.pitea.se/Sidmappar/95933/finlandssvenskar.jpg)

Skännä vasemmalla.  ::)
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: Mopomies - 29.11.13 - klo:23:37
Kolmen kirjaimen kyvänjatke: ZIL tai UAZ tai ihan vaan perus VAZ.
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: Jerry - 30.11.13 - klo:15:08
Itse olin todella tyytyväinen VAG 1.9 TDI omistaja pitkään, mutta se olikin vielä syöttöpumpulla. Sitten kun auton vaihto tuli kuvioihin, päätin vaihtaa konsernia, koska noissa uusissa koneissa on _kuulopuheiden_ mukaan melko paljon tuollaisia täystuhoja tai monen tonnin pikkuvikoja. Sellaisen 2.7 tai 3.0 TDI -koneen olis kai uskaltanu ostaa, mutta alkaa olla jo hintaa niissä turhan paljon.

Moni varmaan nauraa asialle, mutta ranskalaiset osaa tehdä toimivan dieselin ja päädyin sitten sellaiseen. Käytettynä hinta kohdallaan. Pikkuvikoja on autossa varmasti enemmän, mutta harvoin mitään kallista.

Mutta kyllä tuo longlife -huolto on noissa HDI-koneissakin tuhoja aiheuttanut, eikä taida sopia ainakaan lyhyeen ajoon. Omassakin olis 20tkm öljynvaihtoväli, mutta en oo aikeissa missään nimessä niiin pitkälti ajaa. Vaimon autossa 30tkm öljynvaihtoväli, mutta vaihdan vuosittain alle 10tkm ajolla, ennen tammikuun pakkasia.
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: SKN - 30.11.13 - klo:16:01
Hyviä autoja ne Passatit ovat. Firmassa useampia ja hyvin pelanneet, tosin kolme vuotta vaan ajetaan ja vaihdetaan sit uuteen.  ;D

Sittare keskelä?

(https://www.pitea.se/Sidmappar/95933/finlandssvenskar.jpg)

Skännä vasemmalla.  ::)

Ensin olin oikea, sitten keskimmäinen ja lopuks vasen. Johtui rantahurrileiristä jossa pojista tehtiin tyttöjä.... ;D
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: Kp - 30.11.13 - klo:17:26
Itse olin todella tyytyväinen VAG 1.9 TDI omistaja pitkään, mutta se olikin vielä syöttöpumpulla. Sitten kun auton vaihto tuli kuvioihin, päätin vaihtaa konsernia, koska noissa uusissa koneissa on _kuulopuheiden_ mukaan melko paljon tuollaisia täystuhoja tai monen tonnin pikkuvikoja. Sellaisen 2.7 tai 3.0 TDI -koneen olis kai uskaltanu ostaa, mutta alkaa olla jo hintaa niissä turhan paljon.

Moni varmaan nauraa asialle, mutta ranskalaiset osaa tehdä toimivan dieselin ja päädyin sitten sellaiseen. Käytettynä hinta kohdallaan. Pikkuvikoja on autossa varmasti enemmän, mutta harvoin mitään kallista.

Mutta kyllä tuo longlife -huolto on noissa HDI-koneissakin tuhoja aiheuttanut, eikä taida sopia ainakaan lyhyeen ajoon. Omassakin olis 20tkm öljynvaihtoväli, mutta en oo aikeissa missään nimessä niiin pitkälti ajaa. Vaimon autossa 30tkm öljynvaihtoväli, mutta vaihdan vuosittain alle 10tkm ajolla, ennen tammikuun pakkasia.

Volkkarin huollossa neuvottiin vaihtovälistä, että max 30 000 km,  tai kerran vuodessa.
Kumpi raja tulee ensin vastaan.
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: zetor8045 - 30.11.13 - klo:18:59
Itse olin todella tyytyväinen VAG 1.9 TDI omistaja pitkään, mutta se olikin vielä syöttöpumpulla. Sitten kun auton vaihto tuli kuvioihin, päätin vaihtaa konsernia, koska noissa uusissa koneissa on _kuulopuheiden_ mukaan melko paljon tuollaisia täystuhoja tai monen tonnin pikkuvikoja. Sellaisen 2.7 tai 3.0 TDI -koneen olis kai uskaltanu ostaa, mutta alkaa olla jo hintaa niissä turhan paljon.

Moni varmaan nauraa asialle, mutta ranskalaiset osaa tehdä toimivan dieselin ja päädyin sitten sellaiseen. Käytettynä hinta kohdallaan. Pikkuvikoja on autossa varmasti enemmän, mutta harvoin mitään kallista.

Mutta kyllä tuo longlife -huolto on noissa HDI-koneissakin tuhoja aiheuttanut, eikä taida sopia ainakaan lyhyeen ajoon. Omassakin olis 20tkm öljynvaihtoväli, mutta en oo aikeissa missään nimessä niiin pitkälti ajaa. Vaimon autossa 30tkm öljynvaihtoväli, mutta vaihdan vuosittain alle 10tkm ajolla, ennen tammikuun pakkasia.

Volkkarin huollossa neuvottiin vaihtovälistä, että max 30 000 km,  tai kerran vuodessa.
Kumpi raja tulee ensin vastaan.
Maksimi on 10tkm...  Turbot noista longlife periaatteella ajetuista sanoo moro ensimmäiseksi ja sitten alkaa muut ongelmat kun kone on täynnä metallipurua...
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: JösseJänis - 30.11.13 - klo:21:25
http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t6950
Älä lisävakuuta VW:ia
Takuuajan jälkeen ei kannata hankkia lisävakuutusta. Vakuutusyhtiön mukaan TFSI koneiden jakoketjuongelmat ovat niin yleisiä, että ne luetaan normaaliin kulumiseen liittyviksi, eikä niiden aiheuttamia moottoririkkoja korvata parhaassakaan lisävakuutuksessa:

"Jakoketjuongelma on VW:n 1,4 TSi moottoreissa valitettavan yleinen kulumisongelma. Kyse ei siis ole vakuutusehtojemme mukaisesta äkillisestä rikkoutumisesta, joten tapaus jakopään osilta jää
vakuutuskorvauksemme ulkopuolelle."

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11552649
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=15760.0

Mikähän vakuutusyhtiö muutenkaan myöntää konerikkovakuutuksia henkilöautoille?
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: Toivo Tonta - 30.11.13 - klo:21:40
http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t6950
Älä lisävakuuta VW:ia
Takuuajan jälkeen ei kannata hankkia lisävakuutusta. Vakuutusyhtiön mukaan TFSI koneiden jakoketjuongelmat ovat niin yleisiä, että ne luetaan normaaliin kulumiseen liittyviksi, eikä niiden aiheuttamia moottoririkkoja korvata parhaassakaan lisävakuutuksessa:

"Jakoketjuongelma on VW:n 1,4 TSi moottoreissa valitettavan yleinen kulumisongelma. Kyse ei siis ole vakuutusehtojemme mukaisesta äkillisestä rikkoutumisesta, joten tapaus jakopään osilta jää
vakuutuskorvauksemme ulkopuolelle."

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11552649
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=15760.0

Mikähän vakuutusyhtiö muutenkaan myöntää konerikkovakuutuksia henkilöautoille?
Olisko VW teollisuusmoottori ::)
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: Hese_ - 02.12.13 - klo:18:41
Olen kyllä todella tyytyväinen kun pääsin viime kuussa omasta VAG autosta eroon.. Uusi omistaja on kyllä tyytyväinen vaikka joka viikko soittaa ainakin kerran mitä vikoja se on taas löytänyt ja korjannut  ;D  ALH moottori ei syönyt öljyä ja vaihteistokin oli 5.vaihteinen manuaali..  Pikkuvikoja kokoajan vaikka muuten mainio auto ajaa ja tehoakin oli kivasti..

Tämä kirjoitus kannattaa mielessä kun menee autoa ostamaan  ;) http://www.vagarena.fi/index.php?PHPSESSID=398528561e19efa70d304344296662bb&topic=11167.0

Hyi saatana, julmaa tekstiä. Pysyn bemarissa. 8) 8) 8)
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: zetor8045 - 02.12.13 - klo:18:46
Olen kyllä todella tyytyväinen kun pääsin viime kuussa omasta VAG autosta eroon.. Uusi omistaja on kyllä tyytyväinen vaikka joka viikko soittaa ainakin kerran mitä vikoja se on taas löytänyt ja korjannut  ;D  ALH moottori ei syönyt öljyä ja vaihteistokin oli 5.vaihteinen manuaali..  Pikkuvikoja kokoajan vaikka muuten mainio auto ajaa ja tehoakin oli kivasti..

Tämä kirjoitus kannattaa mielessä kun menee autoa ostamaan  ;) http://www.vagarena.fi/index.php?PHPSESSID=398528561e19efa70d304344296662bb&topic=11167.0

Hyi saatana, julmaa tekstiä. Pysyn bemarissa. 8) 8) 8)
No ei nekään nyt kaikki ole koossa pysyneet mutta kyllä ne varmasti VAGin laadun päihittää kuitenkin  ;D
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: 42 - 03.12.13 - klo:19:50
Olen kyllä todella tyytyväinen kun pääsin viime kuussa omasta VAG autosta eroon.. Uusi omistaja on kyllä tyytyväinen vaikka joka viikko soittaa ainakin kerran mitä vikoja se on taas löytänyt ja korjannut  ;D  ALH moottori ei syönyt öljyä ja vaihteistokin oli 5.vaihteinen manuaali..  Pikkuvikoja kokoajan vaikka muuten mainio auto ajaa ja tehoakin oli kivasti..

Tämä kirjoitus kannattaa mielessä kun menee autoa ostamaan  ;) http://www.vagarena.fi/index.php?PHPSESSID=398528561e19efa70d304344296662bb&topic=11167.0

Hyi saatana, julmaa tekstiä. Pysyn bemarissa. 8) 8) 8)
No ei nekään nyt kaikki ole koossa pysyneet mutta kyllä ne varmasti VAGin laadun päihittää kuitenkin  ;D
Tojota tuli tilalle – vai mikä?
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: zetor8045 - 03.12.13 - klo:19:53
Olen kyllä todella tyytyväinen kun pääsin viime kuussa omasta VAG autosta eroon.. Uusi omistaja on kyllä tyytyväinen vaikka joka viikko soittaa ainakin kerran mitä vikoja se on taas löytänyt ja korjannut  ;D  ALH moottori ei syönyt öljyä ja vaihteistokin oli 5.vaihteinen manuaali..  Pikkuvikoja kokoajan vaikka muuten mainio auto ajaa ja tehoakin oli kivasti..

Tämä kirjoitus kannattaa mielessä kun menee autoa ostamaan  ;) http://www.vagarena.fi/index.php?PHPSESSID=398528561e19efa70d304344296662bb&topic=11167.0

Hyi saatana, julmaa tekstiä. Pysyn bemarissa. 8) 8) 8)
No ei nekään nyt kaikki ole koossa pysyneet mutta kyllä ne varmasti VAGin laadun päihittää kuitenkin  ;D
Tojota tuli tilalle – vai mikä?
Semmonen n e e k e r i e n himoitsema neliveto paku..   
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: Hese_ - 04.12.13 - klo:18:38
Olen kyllä todella tyytyväinen kun pääsin viime kuussa omasta VAG autosta eroon.. Uusi omistaja on kyllä tyytyväinen vaikka joka viikko soittaa ainakin kerran mitä vikoja se on taas löytänyt ja korjannut  ;D  ALH moottori ei syönyt öljyä ja vaihteistokin oli 5.vaihteinen manuaali..  Pikkuvikoja kokoajan vaikka muuten mainio auto ajaa ja tehoakin oli kivasti..

Tämä kirjoitus kannattaa mielessä kun menee autoa ostamaan  ;) http://www.vagarena.fi/index.php?PHPSESSID=398528561e19efa70d304344296662bb&topic=11167.0

Hyi saatana, julmaa tekstiä. Pysyn bemarissa. 8) 8) 8)
No ei nekään nyt kaikki ole koossa pysyneet mutta kyllä ne varmasti VAGin laadun päihittää kuitenkin  ;D
Tojota tuli tilalle – vai mikä?
Semmonen n e e k e r i e n himoitsema neliveto paku..

Hiace ja "kaartavat" eturenkaat.. ;D ;D ;D :-X :-X
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: Opelmies - 04.12.13 - klo:18:47
Olen kyllä todella tyytyväinen kun pääsin viime kuussa omasta VAG autosta eroon.. Uusi omistaja on kyllä tyytyväinen vaikka joka viikko soittaa ainakin kerran mitä vikoja se on taas löytänyt ja korjannut  ;D  ALH moottori ei syönyt öljyä ja vaihteistokin oli 5.vaihteinen manuaali..  Pikkuvikoja kokoajan vaikka muuten mainio auto ajaa ja tehoakin oli kivasti..

Tämä kirjoitus kannattaa mielessä kun menee autoa ostamaan  ;) http://www.vagarena.fi/index.php?PHPSESSID=398528561e19efa70d304344296662bb&topic=11167.0

Hyi saatana, julmaa tekstiä. Pysyn bemarissa. 8) 8) 8)
No ei nekään nyt kaikki ole koossa pysyneet mutta kyllä ne varmasti VAGin laadun päihittää kuitenkin  ;D
Tojota tuli tilalle – vai mikä?
Semmonen n e e k e r i e n himoitsema neliveto paku..

Hyytyikö Espanjan ihme löpökuorman painosta? :o
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: Hervast - 04.12.13 - klo:18:51
Toveri Zetka ostanut hyvin pidellyn lavamitsun Koskelta...  :D
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: Opelmies - 04.12.13 - klo:18:52
Toveri Zetka ostanut hyvin pidellyn lavamitsun Koskelta...  :D

Tai sit sen vanhan transun...
Otsikko: Vs: 200tkm Passat: tarua...
Kirjoitti: Antidesantti - 04.12.13 - klo:19:50
Kone kesti 202000km. :o :o :o :o

"UUSITTU MOOTTORI, KOKO AUTOLLA AJETTU 202TKM"

http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/5817760

Yli 200 000 km ajettua Pascattia ole olemasakhan! Huhupuhheita tuommoset...     ::)
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: Viljelijä - 04.12.13 - klo:21:48
Sakemannin autoilla "maine kestää" yhyrentekevää millaasta laatua tekevät. Aina menee kaupaksi. Start testissä äijä kehus Skoda tsi koneella varustettuna, vaikka yleisönosastot natisee liitoksistaa suivaantuneitten WV tekniikalla  olevien autojen WV koneitten hajoamisista.
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: zetor8045 - 06.12.13 - klo:15:33
Olen kyllä todella tyytyväinen kun pääsin viime kuussa omasta VAG autosta eroon.. Uusi omistaja on kyllä tyytyväinen vaikka joka viikko soittaa ainakin kerran mitä vikoja se on taas löytänyt ja korjannut  ;D  ALH moottori ei syönyt öljyä ja vaihteistokin oli 5.vaihteinen manuaali..  Pikkuvikoja kokoajan vaikka muuten mainio auto ajaa ja tehoakin oli kivasti..

Tämä kirjoitus kannattaa mielessä kun menee autoa ostamaan  ;) http://www.vagarena.fi/index.php?PHPSESSID=398528561e19efa70d304344296662bb&topic=11167.0

Hyi saatana, julmaa tekstiä. Pysyn bemarissa. 8) 8) 8)
No ei nekään nyt kaikki ole koossa pysyneet mutta kyllä ne varmasti VAGin laadun päihittää kuitenkin  ;D
Tojota tuli tilalle – vai mikä?
Semmonen n e e k e r i e n himoitsema neliveto paku..

Hiace ja "kaartavat" eturenkaat.. ;D ;D ;D :-X :-X
Joo kankia se on mutta onneksi lyhkänen malli... Isäukolta ostin pois kun niille riittää nykyään yksi auto kun äitee joutus jäämään pois töistä...  Espanjan ihmeen verren tehoja tarttis kyllä tuosta hiasusta ottaa niin tuollakin pysyis muun liikenteen tahdissa tai siis niiden edellä  ::)   Mittää transua en kyllä hankkis ikinä... En edes autona  ;D 
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: Varjo79 - 07.12.13 - klo:19:07
Jaahas petroolilasku saatta vähän hirvittää tuonkanssa! Todennäköisesti sama kone kun minun hiluhikassa SAATANAN LAISKA JA TODELLA JANOINEN!!!! >:(
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: zetor8045 - 07.12.13 - klo:19:10
Jaahas petroolilasku saatta vähän hirvittää tuonkanssa! Todennäköisesti sama kone kun minun hiluhikassa SAATANAN LAISKA JA TODELLA JANOINEN!!!! >:(
Jossain 9,5-10ltr/100km kulutus on jäänyt..  Mutta toki pieni hyppy tuosta 5,5ltr/100km kuluttavasta autosta  ;D   Paremmin ajoihin soveltuva kuitenkin...
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: mää vai - 07.12.13 - klo:20:30
Jaahas petroolilasku saatta vähän hirvittää tuonkanssa! Todennäköisesti sama kone kun minun hiluhikassa SAATANAN LAISKA JA TODELLA JANOINEN!!!! >:(
Jossain 9,5-10ltr/100km kulutus on jäänyt..  Mutta toki pieni hyppy tuosta 5,5ltr/100km kuluttavasta autosta  ;D   Paremmin ajoihin soveltuva kuitenkin...

Noiden haisujen ja hiluxien kulutus kyllä ihmetyttää kummastutta, ei sen takia ettei muut vastaavat samaa veisi, mutta oma lantaruisku 3 litran neloskone ja 173hv dieseli kulutus 7,7-8,5 l/100km. Jatkuva neliveto, automaatti ja painoakin 2,3 t. :o
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: maraani - 07.12.13 - klo:20:35
Jaahas petroolilasku saatta vähän hirvittää tuonkanssa! Todennäköisesti sama kone kun minun hiluhikassa SAATANAN LAISKA JA TODELLA JANOINEN!!!! >:(
Jossain 9,5-10ltr/100km kulutus on jäänyt..  Mutta toki pieni hyppy tuosta 5,5ltr/100km kuluttavasta autosta  ;D   Paremmin ajoihin soveltuva kuitenkin...

Noiden haisujen ja hiluxien kulutus kyllä ihmetyttää kummastutta, ei sen takia ettei muut vastaavat samaa veisi, mutta oma lantaruisku 3 litran neloskone ja 173hv dieseli kulutus 7,7-8,5 l/100km. Jatkuva neliveto, automaatti ja painoakin 2,3 t. :o
Asiapeli. Mun exällä on kans tuommoinen, kulutuksesta en kyl tiä.
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: antti-x - 07.12.13 - klo:20:44
Uusi "järkevä" perheauto on kyllä sellainen investionti että oksat pois. Hesarissa oli juttua aiheella "autoliikkeiden kilpailuttaminen", pakuissa hintaeroa oli paljonkin, opel astran (vai oliko vectra, samapa tuo) kanssa ei niinkään.

Se mikä pisti silmään, oli se, että kaikki vaihtotarjoukset 3v vanhasta alle 100 000 ajetusta (olisiko ollut 60-80 000) 90 hevosen bensiinikäyttöisestä karvalakkiperheautosta olivat 17000 euron kieppeillä.

Eli maailman tylsin ja "järkevin" kottero halpenee 17000 euroa kolmessa vuodessa?!!?

Itse ostin 5 vuotta vanhan auton 3 vuotta sitten. 15100 euroa katsastettuna. Huoltanut olen yhteensä tonnilla. En ainakaan enempää kuin uuden auton huollot olisivat. Ja nyt vastaavasta pyydetään 11-13000, ainakin kymppitonnilla pääsisin autosta eroon koska vaan. Ja tämän ajan olen sentään ajanut 150hv executive-varustellulla perheautolla enkä jollain halpisopelilla.
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: SKN - 07.12.13 - klo:20:47
Uusi "järkevä" perheauto on kyllä sellainen investionti että oksat pois.

Älä sää oksalle uhittele......... >:(
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: mää vai - 07.12.13 - klo:21:04
Jaahas petroolilasku saatta vähän hirvittää tuonkanssa! Todennäköisesti sama kone kun minun hiluhikassa SAATANAN LAISKA JA TODELLA JANOINEN!!!! >:(
Jossain 9,5-10ltr/100km kulutus on jäänyt..  Mutta toki pieni hyppy tuosta 5,5ltr/100km kuluttavasta autosta  ;D   Paremmin ajoihin soveltuva kuitenkin...

Noiden haisujen ja hiluxien kulutus kyllä ihmetyttää kummastutta, ei sen takia ettei muut vastaavat samaa veisi, mutta oma lantaruisku 3 litran neloskone ja 173hv dieseli kulutus 7,7-8,5 l/100km. Jatkuva neliveto, automaatti ja painoakin 2,3 t. :o
Asiapeli. Mun exällä on kans tuommoinen, kulutuksesta en kyl tiä.

Aivan! lupaavasti jo pakkasta ;D
http://www.youtube.com/watch?v=Gb9aI2LAqiQ
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: zetor8045 - 07.12.13 - klo:22:08
Jaahas petroolilasku saatta vähän hirvittää tuonkanssa! Todennäköisesti sama kone kun minun hiluhikassa SAATANAN LAISKA JA TODELLA JANOINEN!!!! >:(
Jossain 9,5-10ltr/100km kulutus on jäänyt..  Mutta toki pieni hyppy tuosta 5,5ltr/100km kuluttavasta autosta  ;D   Paremmin ajoihin soveltuva kuitenkin...

Noiden haisujen ja hiluxien kulutus kyllä ihmetyttää kummastutta, ei sen takia ettei muut vastaavat samaa veisi, mutta oma lantaruisku 3 litran neloskone ja 173hv dieseli kulutus 7,7-8,5 l/100km. Jatkuva neliveto, automaatti ja painoakin 2,3 t. :o
No kierroksia on 100km/h vauhdissa vissiin jossain 3000rpm kieppeillä niin eipä tuo kulutus yhtään yllätä.... Ahtopainetta pikkusen lisää, ennakoita ja syöttöä niin saa vähän kulutusta laskettua kun turbo alkaa ahtamaan jo alle 2500rpm..
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: Hervast - 07.12.13 - klo:23:02
Jaahas petroolilasku saatta vähän hirvittää tuonkanssa! Todennäköisesti sama kone kun minun hiluhikassa SAATANAN LAISKA JA TODELLA JANOINEN!!!! >:(
Jossain 9,5-10ltr/100km kulutus on jäänyt..  Mutta toki pieni hyppy tuosta 5,5ltr/100km kuluttavasta autosta  ;D   Paremmin ajoihin soveltuva kuitenkin...

Noiden haisujen ja hiluxien kulutus kyllä ihmetyttää kummastutta, ei sen takia ettei muut vastaavat samaa veisi, mutta oma lantaruisku 3 litran neloskone ja 173hv dieseli kulutus 7,7-8,5 l/100km. Jatkuva neliveto, automaatti ja painoakin 2,3 t. :o

Noissa haisuissa tuntuis että se etupään rakenne on maasturista ympättynä ylijäreä ja kaiken sen raudan pyörittäminen mukana vie hiasen nuhapumpusta kaiken ylimääräisen tehon. Tehojen puolesta tuommoinen lantaruisku ja hiase on niin eri planeetalta kun olla ja voi.

Vaikka Transporttereissa on omat ongelmansa, niin ottaisin minä tahansa päivänä ajokikseni ennemin T4 syncron kuin tuollaisen haisun peltirummun.
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: sorjone - 07.12.13 - klo:23:06
Jaahas petroolilasku saatta vähän hirvittää tuonkanssa! Todennäköisesti sama kone kun minun hiluhikassa SAATANAN LAISKA JA TODELLA JANOINEN!!!! >:(
Jossain 9,5-10ltr/100km kulutus on jäänyt..  Mutta toki pieni hyppy tuosta 5,5ltr/100km kuluttavasta autosta  ;D   Paremmin ajoihin soveltuva kuitenkin...

Noiden haisujen ja hiluxien kulutus kyllä ihmetyttää kummastutta, ei sen takia ettei muut vastaavat samaa veisi, mutta oma lantaruisku 3 litran neloskone ja 173hv dieseli kulutus 7,7-8,5 l/100km. Jatkuva neliveto, automaatti ja painoakin 2,3 t. :o

Noissa haisuissa tuntuis että se etupään rakenne on maasturista ympättynä ylijäreä ja kaiken sen raudan pyörittäminen mukana vie hiasen nuhapumpusta kaiken ylimääräisen tehon. Tehojen puolesta tuommoinen lantaruisku ja hiase on niin eri planeetalta kun olla ja voi.

Vaikka Transporttereissa on omat ongelmansa, niin ottaisin minä tahansa päivänä ajokikseni ennemin T4 syncron kuin tuollaisen haisun peltirummun.
  Hervalla on aivan selvästi kateutta tojo miehiä kohtaan, vuosien aikaan sama virsi jatkuu.. :P
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: Hervast - 08.12.13 - klo:00:26
Onko nuo kidutuskammiot muka muuttuneet vuosien varrella mihinkään suuntaan ?
Otsikko: Vs: 200tkm Passss
Kirjoitti: Jurmu Pintamo - 08.12.13 - klo:01:10


Vaikka Transporttereissa on omat ongelmansa, niin ottaisin minä tahansa päivänä ajokikseni ennemin T4 syncron kuin tuollaisen haisun peltirummun.
Ee puhettakkaan, että VAGinakonsernin vehkeillä ajettas!!
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: Vilja-Antti - 08.12.13 - klo:02:39
***** tyhmät,Volvo on paras,ei tarvi huoltaja,voit ajaa ilman huoltaja ihan ***** miljoona kilometriä.
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: icefarmer - 08.12.13 - klo:03:11
***** tyhmät,Volvo on paras,ei tarvi huoltaja,voit ajaa ilman huoltaja ihan ***** miljoona kilometriä.
nupin vaihtoo+ vitulleen kuluneet renkaat+ plus automaatti+ruokoton kulutus ;) ;D 8) ::)
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: zetor8045 - 08.12.13 - klo:10:55
Jaahas petroolilasku saatta vähän hirvittää tuonkanssa! Todennäköisesti sama kone kun minun hiluhikassa SAATANAN LAISKA JA TODELLA JANOINEN!!!! >:(
Jossain 9,5-10ltr/100km kulutus on jäänyt..  Mutta toki pieni hyppy tuosta 5,5ltr/100km kuluttavasta autosta  ;D   Paremmin ajoihin soveltuva kuitenkin...

Noiden haisujen ja hiluxien kulutus kyllä ihmetyttää kummastutta, ei sen takia ettei muut vastaavat samaa veisi, mutta oma lantaruisku 3 litran neloskone ja 173hv dieseli kulutus 7,7-8,5 l/100km. Jatkuva neliveto, automaatti ja painoakin 2,3 t. :o

Noissa haisuissa tuntuis että se etupään rakenne on maasturista ympättynä ylijäreä ja kaiken sen raudan pyörittäminen mukana vie hiasen nuhapumpusta kaiken ylimääräisen tehon. Tehojen puolesta tuommoinen lantaruisku ja hiase on niin eri planeetalta kun olla ja voi.

Vaikka Transporttereissa on omat ongelmansa, niin ottaisin minä tahansa päivänä ajokikseni ennemin T4 syncron kuin tuollaisen haisun peltirummun.
Minä sitten taas tykkään että autossa pystyy istumaan niin ettei polvet ole kiinni kojelaudassa... Muutenkaan auton remontteeraaminen ei kiinnosta yhtään ja VAGinoitten kanssa sitä remonttia riittää tasaisesti vuoden ympäri.. Autossa tulee vietettyä niin vähän aikaa että kunhan se liikkuu, sinne mahtuu istumaan ja toimii niin se riittää mulle   ;D
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: mää vai - 08.12.13 - klo:12:54
Jaahas petroolilasku saatta vähän hirvittää tuonkanssa! Todennäköisesti sama kone kun minun hiluhikassa SAATANAN LAISKA JA TODELLA JANOINEN!!!! >:(
Jossain 9,5-10ltr/100km kulutus on jäänyt..  Mutta toki pieni hyppy tuosta 5,5ltr/100km kuluttavasta autosta  ;D   Paremmin ajoihin soveltuva kuitenkin...

Noiden haisujen ja hiluxien kulutus kyllä ihmetyttää kummastutta, ei sen takia ettei muut vastaavat samaa veisi, mutta oma lantaruisku 3 litran neloskone ja 173hv dieseli kulutus 7,7-8,5 l/100km. Jatkuva neliveto, automaatti ja painoakin 2,3 t. :o

Noissa haisuissa tuntuis että se etupään rakenne on maasturista ympättynä ylijäreä ja kaiken sen raudan pyörittäminen mukana vie hiasen nuhapumpusta kaiken ylimääräisen tehon. Tehojen puolesta tuommoinen lantaruisku ja hiase on niin eri planeetalta kun olla ja voi.

Vaikka Transporttereissa on omat ongelmansa, niin ottaisin minä tahansa päivänä ajokikseni ennemin T4 syncron kuin tuollaisen haisun peltirummun.
Minä sitten taas tykkään että autossa pystyy istumaan niin ettei polvet ole kiinni kojelaudassa... Muutenkaan auton remontteeraaminen ei kiinnosta yhtään ja VAGinoitten kanssa sitä remonttia riittää tasaisesti vuoden ympäri.. Autossa tulee vietettyä niin vähän aikaa että kunhan se liikkuu, sinne mahtuu istumaan ja toimii niin se riittää mulle   ;D

Tässä ainoa syy miksi hiace on niin mahdottoman suosittu! Museovehje se on esim. pornstartteriin ja *****un verrattuna, mutta se onki luotu kestämään.
Otsikko: Vs: 200tkm Passat
Kirjoitti: zetor8045 - 09.12.13 - klo:17:39
Jaahas petroolilasku saatta vähän hirvittää tuonkanssa! Todennäköisesti sama kone kun minun hiluhikassa SAATANAN LAISKA JA TODELLA JANOINEN!!!! >:(
Jossain 9,5-10ltr/100km kulutus on jäänyt..  Mutta toki pieni hyppy tuosta 5,5ltr/100km kuluttavasta autosta  ;D   Paremmin ajoihin soveltuva kuitenkin...

Noiden haisujen ja hiluxien kulutus kyllä ihmetyttää kummastutta, ei sen takia ettei muut vastaavat samaa veisi, mutta oma lantaruisku 3 litran neloskone ja 173hv dieseli kulutus 7,7-8,5 l/100km. Jatkuva neliveto, automaatti ja painoakin 2,3 t. :o

Noissa haisuissa tuntuis että se etupään rakenne on maasturista ympättynä ylijäreä ja kaiken sen raudan pyörittäminen mukana vie hiasen nuhapumpusta kaiken ylimääräisen tehon. Tehojen puolesta tuommoinen lantaruisku ja hiase on niin eri planeetalta kun olla ja voi.

Vaikka Transporttereissa on omat ongelmansa, niin ottaisin minä tahansa päivänä ajokikseni ennemin T4 syncron kuin tuollaisen haisun peltirummun.
Minä sitten taas tykkään että autossa pystyy istumaan niin ettei polvet ole kiinni kojelaudassa... Muutenkaan auton remontteeraaminen ei kiinnosta yhtään ja VAGinoitten kanssa sitä remonttia riittää tasaisesti vuoden ympäri.. Autossa tulee vietettyä niin vähän aikaa että kunhan se liikkuu, sinne mahtuu istumaan ja toimii niin se riittää mulle   ;D

Tässä ainoa syy miksi hiace on niin mahdottoman suosittu! Museovehje se on esim. pornstartteriin ja *****un verrattuna, mutta se onki luotu kestämään.
Moottoriin hiukan lisää tehoa ja kuudesvaihde niin hiace olisi täydellinen... Transportterilla ajaessani en ole ikinä huomannut että siinä olisi mitään muuta paremmin kuin tuo teho ja vaihdeloota.. Tosin ei siittä voimasta ja kuudesta vaihteesta ole iloa jos joka vuosi saa tehdä usean sadan euron remontteja.. Transportteri ainakin on meluinen ja ahdas eikä vakiona mikään pieni ruokainen...