Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe KM ja viljankuskaus  (Luettu 25562 kertaa)

65

  • Vieras
Vs: KM ja viljankuskaus
Heh, kolme sivua perusteluja, arvosteluja ja kauhisteluja, kun Jussi KM:ssä taas kiusaa köyhiä. ;)
Toiset ostaa mitä pystyy ja toiset mitä haluaa.
Tuo kärryjuttu menee samaan kategoriaan kuin se Lexionin 7,5m pöytä, se kun on lakoviljassa niin paljon kätevämpi kuin 9 metrin pöytä. :)
Joo koko juttuhan on tiivistettynä tuohon.

Kateus vie kuulemma kalatkin vedestä . Tiedä sitten .
Mä en kadehdi noita Venttejä , Multivia tai kevytmetallivanteita täysperävaunussa (sitä Lexionia vähän  ::) ) . Ainut mitä mä kadehdin on se , että mistä joillekkin tulee se valtavan paljon parempi tieto ja taito hoitaa työnsä niin , että siinä pärjää paljon , paljon paremmin kuin muut . Ei se tieto varmaankaan ole Proagrian tai miltään muultakaan neuvojalta lähtöisin . Toki ei kai kukaan neuvojaksi ryhdy jos tietää jonkun viisasten kiven , sitähän ryhdytään itse tekemään ja tienataan aivan helkkaristi .
Se on muuten kumma , että näitä päteviä kavereita on alalla kuin alalla .Vaikka kuinka väitetään , että alalla menee todella huonosti , joku pärjää silti . Kunnioitettava piirre .
Joten , Kolminkertainen eläköön huuto KM:lle ja VILJAKÄRRYILLE ja siinä sivussa muillekkin omien alojensa mestareille .
Tämä tästä tältä erää . Näkemiin ja kuulemiin . Bischofshofen vaikenee näihin iloisiin tunnelmiin .
PS: mitäs mieltä urakointipalvelujen suurkuluttaja on , kun ei ole näkynyt kommenttia ??

Mun mielestä aika ylimittanen kalusto kun pinta-alaa kuiteski vaan 300, ellei sitten urakoi lisäx. Kova ammattitaito, tai sitten paljon omaa peltoa ja toisaalta tuloksesta ei oo puhuttu mitään onko se 150 tonttua, vai kymppi ;) ;D
viljellään hehtaareita,sehän on yleistä.unohtuu vaan et ne hehtaarit maksaa ;D

sivusta seuraava

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 25
Vs: KM ja viljankuskaus
virolaisen 20 kuutioisen saa 11000e alv. 0  ei paljoa kiinnosta ajella ees taas vanhojen velsojen kanssa.

e: ja laitappa 120 tuhtiin 18 kuutiota vehnää. teli pettää ennen kun pääset pellolta pois
90 Tuhti kantaa komeasti 15m3 vehnäkuormat. Järki päässä täytyy kyllä ajella. Kuivaa vehnää en ole ihan täyttä kärryä ottanut, mutta tuoretta kylläkin. Eikä vie hallissa paljoa tilaa.

Viimeisen puolen vuoden aikana olen ajanut tuolla omalla Tuhti w120 kärryllä 12 kuormaa ohria. Lisä laidat on eli se vajaa 18 kuutioo tilavuutta.
Saldona riekaleiksi räjähtänyt rengas, pyörän laakeri hajos, telin laakeri petti, teli ratkes rungosta, ja aisassakin näky jo hius murtuma olevan. Eikä ollu rasvan puutetta laakeri viat. Kyllä kun tästä kärrystä eroon pääsen, niin ei enää ikinä tule näitä peltikippoja mulle, 12 tonnin kantavuus on täysi vitsi. Kyllä vaan tuntuu kuorkkikärryt hyviltä.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: KM ja viljankuskaus
Heh, kolme sivua perusteluja, arvosteluja ja kauhisteluja, kun Jussi KM:ssä taas kiusaa köyhiä. ;)
Toiset ostaa mitä pystyy ja toiset mitä haluaa.
Tuo kärryjuttu menee samaan kategoriaan kuin se Lexionin 7,5m pöytä, se kun on lakoviljassa niin paljon kätevämpi kuin 9 metrin pöytä. :)
Joo koko juttuhan on tiivistettynä tuohon.

Kateus vie kuulemma kalatkin vedestä . Tiedä sitten .
Mä en kadehdi noita Venttejä , Multivia tai kevytmetallivanteita täysperävaunussa (sitä Lexionia vähän  ::) ) . Ainut mitä mä kadehdin on se , että mistä joillekkin tulee se valtavan paljon parempi tieto ja taito hoitaa työnsä niin , että siinä pärjää paljon , paljon paremmin kuin muut . Ei se tieto varmaankaan ole Proagrian tai miltään muultakaan neuvojalta lähtöisin . Toki ei kai kukaan neuvojaksi ryhdy jos tietää jonkun viisasten kiven , sitähän ryhdytään itse tekemään ja tienataan aivan helkkaristi .
Se on muuten kumma , että näitä päteviä kavereita on alalla kuin alalla .Vaikka kuinka väitetään , että alalla menee todella huonosti , joku pärjää silti . Kunnioitettava piirre .
Joten , Kolminkertainen eläköön huuto KM:lle ja VILJAKÄRRYILLE ja siinä sivussa muillekkin omien alojensa mestareille .
Tämä tästä tältä erää . Näkemiin ja kuulemiin . Bischofshofen vaikenee näihin iloisiin tunnelmiin .
PS: mitäs mieltä urakointipalvelujen suurkuluttaja on , kun ei ole näkynyt kommenttia ??

Mun mielestä aika ylimittanen kalusto kun pinta-alaa kuiteski vaan 300, ellei sitten urakoi lisäx. Kova ammattitaito, tai sitten paljon omaa peltoa ja toisaalta tuloksesta ei oo puhuttu mitään onko se 150 tonttua, vai kymppi ;) ;D
viljellään hehtaareita,sehän on yleistä.unohtuu vaan et ne hehtaarit maksaa ;D
No eihän tuossa ole kovin kummonen kalusto kun 800ha (pian 1000ha) vaatii kuitenkin olikos se yli 30kpl kärryjä ja useamman valmettia unohtamatta paria tynnyrihytti jonnikkaa, kolme claassia ja 5 kuivuria 8)  Mun mielestä on hienoa jos joku onnistuu alalla kuin alalla... Ja ennenkaikkea viitsii yrittää, se kun ei ole nykypäivänä helppoa  :P  

Viimeksi muokattu: 25.09.11 - klo:20:51 kirjoittanut zetor8045

TRUBADUURI

Vs: KM ja viljankuskaus
virolaisen 20 kuutioisen saa 11000e alv. 0  ei paljoa kiinnosta ajella ees taas vanhojen velsojen kanssa.

e: ja laitappa 120 tuhtiin 18 kuutiota vehnää. teli pettää ennen kun pääset pellolta pois
90 Tuhti kantaa komeasti 15m3 vehnäkuormat. Järki päässä täytyy kyllä ajella. Kuivaa vehnää en ole ihan täyttä kärryä ottanut, mutta tuoretta kylläkin. Eikä vie hallissa paljoa tilaa.

Viimeisen puolen vuoden aikana olen ajanut tuolla omalla Tuhti w120 kärryllä 12 kuormaa ohria. Lisä laidat on eli se vajaa 18 kuutioo tilavuutta.
Saldona riekaleiksi räjähtänyt rengas, pyörän laakeri hajos, telin laakeri petti, teli ratkes rungosta, ja aisassakin näky jo hius murtuma olevan. Eikä ollu rasvan puutetta laakeri viat. Kyllä kun tästä kärrystä eroon pääsen, niin ei enää ikinä tule näitä peltikippoja mulle, 12 tonnin kantavuus on täysi vitsi. Kyllä vaan tuntuu kuorkkikärryt hyviltä.
Eikö takuu korvannut?
Minkä merkkinen laakeri?
Aika helpostihan noista eroon luulis pääsevän, jos korjaus hitsaukset on tehty siististi.
Mulla oli noitten Tuhtien valitakriteerinä pieni ulkomitta ja mahdollisimman suuri kapasiteetti. Tyytyväinen olen ollut toistaiseksi.
Asioilla on tapana järjestyä.

Kaupoi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1052
Vs: KM ja viljankuskaus
90 Tuhti kantaa komeasti 15m3 vehnäkuormat. Järki päässä täytyy kyllä ajella. Kuivaa vehnää en ole ihan täyttä kärryä ottanut, mutta tuoretta kylläkin. Eikä vie hallissa paljoa tilaa.
WS100 oli käytössä muutaman vuojen. Kukkuna sopi ~16m3, mutta renkaat meni jo aakkoselle, mutta palautu aina suoraan tyhjällä kärryllä. Laitoin sen sitte vaihossa pois.

Viimeisen puolen vuoden aikana olen ajanut tuolla omalla Tuhti w120 kärryllä 12 kuormaa ohria. Lisä laidat on eli se vajaa 18 kuutioo tilavuutta.
Saldona riekaleiksi räjähtänyt rengas, pyörän laakeri hajos, telin laakeri petti, teli ratkes rungosta, ja aisassakin näky jo hius murtuma olevan. Eikä ollu rasvan puutetta laakeri viat. Kyllä kun tästä kärrystä eroon pääsen, niin ei enää ikinä tule näitä peltikippoja mulle, 12 tonnin kantavuus on täysi vitsi.
Onneksi WS120 on jo selvästi järiämmästi tehty.
...mutta maalaus on heikkolaatunen; ruostetta pukkaa laajasti maalin alta jo 6-7vuotiaissa tuhteissa.
"Yllä oleva teksti on tuotettu tiloissa, missä käsitellään faktatietoja."

sivusta seuraava

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 25
Vs: KM ja viljankuskaus
virolaisen 20 kuutioisen saa 11000e alv. 0  ei paljoa kiinnosta ajella ees taas vanhojen velsojen kanssa.

e: ja laitappa 120 tuhtiin 18 kuutiota vehnää. teli pettää ennen kun pääset pellolta pois
90 Tuhti kantaa komeasti 15m3 vehnäkuormat. Järki päässä täytyy kyllä ajella. Kuivaa vehnää en ole ihan täyttä kärryä ottanut, mutta tuoretta kylläkin. Eikä vie hallissa paljoa tilaa.

Viimeisen puolen vuoden aikana olen ajanut tuolla omalla Tuhti w120 kärryllä 12 kuormaa ohria. Lisä laidat on eli se vajaa 18 kuutioo tilavuutta.
Saldona riekaleiksi räjähtänyt rengas, pyörän laakeri hajos, telin laakeri petti, teli ratkes rungosta, ja aisassakin näky jo hius murtuma olevan. Eikä ollu rasvan puutetta laakeri viat. Kyllä kun tästä kärrystä eroon pääsen, niin ei enää ikinä tule näitä peltikippoja mulle, 12 tonnin kantavuus on täysi vitsi. Kyllä vaan tuntuu kuorkkikärryt hyviltä.
Eikö takuu korvannut?
Minkä merkkinen laakeri?
Aika helpostihan noista eroon luulis pääsevän, jos korjaus hitsaukset on tehty siististi.
Mulla oli noitten Tuhtien valitakriteerinä pieni ulkomitta ja mahdollisimman suuri kapasiteetti. Tyytyväinen olen ollut toistaiseksi.

Eipä ole takuu voimassa liki 10 vuotiaissa kärryissä. Ei siis ollut uusista kysymys, mutta suht. vähän ajetuista silti.
pyörän laakeri oli venäläinen, ainakin teksteistä päätellen.
Joo, pääseehän noista helposti eroon, ja hyvin ovat hintansa pitäneet, Pitäisi vaan ensin löytää tarpeisiini sopiva järeämpi ratkaisu, Multivoita ei näin vähäiselle käytölle kannata hankkia. Kovasti olen kallistumassa kuorkki kärryihin.

realisti

  • Vieras
Vs: KM ja viljankuskaus
90 Tuhti kantaa komeasti 15m3 vehnäkuormat. Järki päässä täytyy kyllä ajella. Kuivaa vehnää en ole ihan täyttä kärryä ottanut, mutta tuoretta kylläkin. Eikä vie hallissa paljoa tilaa.
WS100 oli käytössä muutaman vuojen. Kukkuna sopi ~16m3, mutta renkaat meni jo aakkoselle, mutta palautu aina suoraan tyhjällä kärryllä. Laitoin sen sitte vaihossa pois.

Viimeisen puolen vuoden aikana olen ajanut tuolla omalla Tuhti w120 kärryllä 12 kuormaa ohria. Lisä laidat on eli se vajaa 18 kuutioo tilavuutta.
Saldona riekaleiksi räjähtänyt rengas, pyörän laakeri hajos, telin laakeri petti, teli ratkes rungosta, ja aisassakin näky jo hius murtuma olevan. Eikä ollu rasvan puutetta laakeri viat. Kyllä kun tästä kärrystä eroon pääsen, niin ei enää ikinä tule näitä peltikippoja mulle, 12 tonnin kantavuus on täysi vitsi.
Onneksi WS120 on jo selvästi järiämmästi tehty.
...mutta maalaus on heikkolaatunen; ruostetta pukkaa laajasti maalin alta jo 6-7vuotiaissa tuhteissa.

meillä on just tuo ws 120 lisäkorokkein ~18m3 ja se on ainakin kestänyt hyvin vuosittaiset n.15 kuormaa viljaa 30 km päähän +200t siirrot kuivurille. Kunhan tuhtin saa hävitettyä niin taidan ottaa tuon oman eestin edustuksen itselle käyttöön, onhan kiinteälaitainen aina parempi.

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Vs: KM ja viljankuskaus
Kun hyvänmallinen iso lohko on 15km kotoa ja tavaraa tulee kunnolla niin kahdella reilun 20m3 kärryllä kerkeää justiin pelata eikä puimuri oo kun 2045 sampo.
Itsellä yhdelle "kunnon" kärrylle käyttöä ympäri vuoden. Talvella tosin satunnaisemmin, mutta paria viikkoa ei taida seistä koskaan. Loput sitten kaikenmaailman kuorma-autonperiä ym. shaibaa. Onhan ne kuorkin perät niin totaalisen paskoja kärryjä jos valtatieltä tarttee sivuun mennä. Kunnon renkailla oleva tehtaalainen tulee 18t kuormalla pellolta pois 135hp 4,8t painavalla nelosella kun kuorkin perät jää pellolle 16t kuormalla ja veturina 7,6t 220hp kutonen...


Kyllä sitä ny kumminki aina kannattaa kattoa että mihin sillä kärryllä on ajamassa... on ne sitten k-a:sta tehdyt tai mitkä ny onkaan jos alkaa tilavuutta olemaan 20 kuutiota ja enemmän ja voi siihen k-a:sta tehtyyn kärryyn, toki niinku joku jo mainittikin asiasta niin vaihtaa toisenlaiset renkaat alle ;D

Ja suurin etu tulee siinä ku nopeutta traktoreilla on siinä 60km/h aina siihen 70km/h pintaan niin ei pompottele kuorma-autosta tehdyt kärryt perässä :D On tosi miellyttävät vetää, tosin ku eräät kotimaiset kärryt joka on maakärryksi ostettu ja siihen on sit viljakasetti viljan ajoon... niin kyllähän pompotuttaa! Ja kuskia vituttaa ;D

Viimeksi muokattu: 25.09.11 - klo:22:31 kirjoittanut Cornfarmer

3070 E

  • Vieras
Vs: KM ja viljankuskaus
Heh, kolme sivua perusteluja, arvosteluja ja kauhisteluja, kun Jussi KM:ssä taas kiusaa köyhiä. ;)
Toiset ostaa mitä pystyy ja toiset mitä haluaa.
Tuo kärryjuttu menee samaan kategoriaan kuin se Lexionin 7,5m pöytä, se kun on lakoviljassa niin paljon kätevämpi kuin 9 metrin pöytä. :)
Joo koko juttuhan on tiivistettynä tuohon.

Kateus vie kuulemma kalatkin vedestä . Tiedä sitten .
Mä en kadehdi noita Venttejä , Multivia tai kevytmetallivanteita täysperävaunussa (sitä Lexionia vähän  ::) ) . Ainut mitä mä kadehdin on se , että mistä joillekkin tulee se valtavan paljon parempi tieto ja taito hoitaa työnsä niin , että siinä pärjää paljon , paljon paremmin kuin muut . Ei se tieto varmaankaan ole Proagrian tai miltään muultakaan neuvojalta lähtöisin . Toki ei kai kukaan neuvojaksi ryhdy jos tietää jonkun viisasten kiven , sitähän ryhdytään itse tekemään ja tienataan aivan helkkaristi .
Se on muuten kumma , että näitä päteviä kavereita on alalla kuin alalla .Vaikka kuinka väitetään , että alalla menee todella huonosti , joku pärjää silti . Kunnioitettava piirre .
Joten , Kolminkertainen eläköön huuto KM:lle ja VILJAKÄRRYILLE ja siinä sivussa muillekkin omien alojensa mestareille .
Tämä tästä tältä erää . Näkemiin ja kuulemiin . Bischofshofen vaikenee näihin iloisiin tunnelmiin .
PS: mitäs mieltä urakointipalvelujen suurkuluttaja on , kun ei ole näkynyt kommenttia ??

Mun mielestä aika ylimittanen kalusto kun pinta-alaa kuiteski vaan 300, ellei sitten urakoi lisäx. Kova ammattitaito, tai sitten paljon omaa peltoa ja toisaalta tuloksesta ei oo puhuttu mitään onko se 150 tonttua, vai kymppi ;) ;D
viljellään hehtaareita,sehän on yleistä.unohtuu vaan et ne hehtaarit maksaa ;D
No eihän tuossa ole kovin kummonen kalusto kun 800ha (pian 1000ha) vaatii kuitenkin olikos se yli 30kpl kärryjä ja useamman valmettia unohtamatta paria tynnyrihytti jonnikkaa, kolme claassia ja 5 kuivuria 8)  Mun mielestä on hienoa jos joku onnistuu alalla kuin alalla... Ja ennenkaikkea viitsii yrittää, se kun ei ole nykypäivänä helppoa  :P  

Unohdit mainita viellä 135 ja 3630 Ferkut, sekä 1520:sen Clayssonin...  :D

jusu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1858
  • tukka ja järki ei pysy samas pääs..
Vs: KM ja viljankuskaus
Eipä ole takuu voimassa liki 10 vuotiaissa kärryissä. Ei siis ollut uusista kysymys, mutta suht. vähän ajetuista silti.
pyörän laakeri oli venäläinen, ainakin teksteistä päätellen.
Joo, pääseehän noista helposti eroon, ja hyvin ovat hintansa pitäneet, Pitäisi vaan ensin löytää tarpeisiini sopiva järeämpi ratkaisu, Multivoita ei näin vähäiselle käytölle kannata hankkia. Kovasti olen kallistumassa kuorkki kärryihin.


tekeillä scanian akseliperänen, nyt ~9m3  hyväkuntoinen kunnostettu kevyt lämpölava, palioko laitetaan laitaa lisää? vai irrotettava kasetti? uusi housukippi on ja veto laitetaan jos tarvis. kyllä se tuhtin retales kelpaa vaihros.. yv..

Viimeksi muokattu: 26.09.11 - klo:07:58 kirjoittanut jusu

mä mitää mistää tiä mutta... mummielestä.. tai äläs ny..

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: KM ja viljankuskaus
Multivoista kova poru, mutta prentistä ei sanota mitää ::) Ehkä ne vähä halvemmallaki veturilla liikkuis  ;)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26176
  • vastustan
Vs: KM ja viljankuskaus

http://www.muurlantorkhuone.fi/    :D

Mä en ummarra tuota  ::)

Jos joku laittaa nuan paljon rahaa kuivuriin ja koneisto on MEPU, sitä ei... ::)
olihan niillä jonnikoitakin   ???
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: KM ja viljankuskaus
Kyllä tässä huomaa oman ammattitaidon puutteen, kun kohta 25v kuskannut viljaa ja irtotavaraa ihan väärillä vaunuilla. Jos olis ymmärtänyt silloin hankkia tosi kalliit vaunut 80-luvulla olisi arkipäivä näyttänyt täysin erilaiselta kuin nyt, kun ne samat pehtoorit ja tuhdit siellä hallissa vielä seisoo...  ;D

Ei sillai, tietysti jos muutakin ja paljon tavaraa on kuskattavana niin kalusto sen mukaan. Tässä oli nyt lähinnä puhetta vain KM jutusta.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26176
  • vastustan
Vs: KM ja viljankuskaus
Eipä ole takuu voimassa liki 10 vuotiaissa kärryissä. Ei siis ollut uusista kysymys, mutta suht. vähän ajetuista silti.
pyörän laakeri oli venäläinen, ainakin teksteistä päätellen.
Joo, pääseehän noista helposti eroon, ja hyvin ovat hintansa pitäneet, Pitäisi vaan ensin löytää tarpeisiini sopiva järeämpi ratkaisu, Multivoita ei näin vähäiselle käytölle kannata hankkia. Kovasti olen kallistumassa kuorkki kärryihin.


tekeillä scanian akseliperänen, nyt ~9m3  hyväkuntoinen kunnostettu kevyt lämpölava, palioko laitetaan laitaa lisää? vai irrotettava kasetti? uusi housukippi on ja veto laitetaan jos tarvis. kyllä se tuhtin retales kelpaa vaihros.. yv..
Jos viljaa pitäis isosti kuskata niin kyllä minä harkitsisin jonkinlaista kuorma-auton alustasta tehtyä tasonostolaitteella olevaa kärryä, yhteen alustaan ehkä kärsis ne kunnon renkaatkin laittaa ja sitte vaan lavoja tarpeellinen määrä. Jalkoja voi tarvii tietty tukevoittaa ja pohjan mille ne jätetään tarttis olla kova. Koukkulava kärryhän ois tietty nopee ja helppo mutta laidoissakin pitäis sitte olla korkeutta jo hankalaks asti ???
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: KM ja viljankuskaus
Multivoista kova poru, mutta prentistä ei sanota mitää ::) Ehkä ne vähä halvemmallaki veturilla liikkuis  ;)

Ei liikkus, ei ainakaan nuan KOMIASTI  8)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)