Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2

Viestit - sivusta seuraava

Kiitos asiallisesta vastauksesta ;)
Osaako kukaan sanoa mitä meinaa T-Valtran vikakoodit L212 ja L214? Kirja ei tunne...
Ostiko Ojala tuon pommin?? kun on kuulema myyty Sieviin..
Pistetääs vähän pohjia, eli 75000litraa. monitäpinöinti tila
Helpi on hyvää kuiviketta, silppuuntuu helposti lyhkäsiks tikuiks ja imee kosteutta! Pölyää kyllä aikalailla mutta ei se lihamulleja haittaa.
Nyt on kyllä ihan pakko avautua tästä asiasta, koska olen jyrkästi eri mieltä, tai sitten helpeissäkin on eroa.
500 paalun erä oli helpiä, ja se oli kyllä todella huonoa kuiviketta, silppuuntui paalusilppurilla liian hienoksi, ja kuivitus vaikutus oli huono.
Käyttö määrää hyvään olkeen verrattuna tuplat. Lisäksi pölyäminen oli uskomatonta, pölyä ja murua koko navetta täynnä ja pitkin pihoja ja kattoja, räystäskourutkin tukkeutui, ja traktori aivan sotkussa.
En kyllä helpistä mitään maksaisi, ilmaiseksi jos saa niin sitte ok.
Tuollainenkin tapa tehostaa noukinvaunu korjuuta ajomatkan kasvaessa
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pid=45234
T202D kaikkien ajojen keski kulutus 12.6l. Suht raskaita töitä tehty, toisaalta kuormailu hommat laskee keskikulutusta.
Entinen t170 lastutettuna meni noin kympillä....
 
Suhtaudun aika varauksella noiden N sarjalaisten kulutus lukemiin, mitä tuossa yhdessä ketjussa kerrotaan, on kovin monesti ännät kevyessä käytössä yleiskoneina, paljon piha pyörittelyä, kuormausta jne...
ovh. 168100e sis. alv
Oisko tähän jotain yleis ohjetta/nyrkkisääntöä,  tapaan syötetty tonni määrä/ päivä = siilon leveys metreinä? Olettaen että korkeus ois 3m.
terveisin siilon tekoa miettivä.
Myytiinkö niitä siellä???
Pyydä tarjous omamyyjältäsi.... mulle sanottiin. Eikä omamyyjä ollut paikalla.
Muuten oli kyllä perusteellinen ja asiallinen esittely.
virolaisen 20 kuutioisen saa 11000e alv. 0  ei paljoa kiinnosta ajella ees taas vanhojen velsojen kanssa.

e: ja laitappa 120 tuhtiin 18 kuutiota vehnää. teli pettää ennen kun pääset pellolta pois
90 Tuhti kantaa komeasti 15m3 vehnäkuormat. Järki päässä täytyy kyllä ajella. Kuivaa vehnää en ole ihan täyttä kärryä ottanut, mutta tuoretta kylläkin. Eikä vie hallissa paljoa tilaa.

Viimeisen puolen vuoden aikana olen ajanut tuolla omalla Tuhti w120 kärryllä 12 kuormaa ohria. Lisä laidat on eli se vajaa 18 kuutioo tilavuutta.
Saldona riekaleiksi räjähtänyt rengas, pyörän laakeri hajos, telin laakeri petti, teli ratkes rungosta, ja aisassakin näky jo hius murtuma olevan. Eikä ollu rasvan puutetta laakeri viat. Kyllä kun tästä kärrystä eroon pääsen, niin ei enää ikinä tule näitä peltikippoja mulle, 12 tonnin kantavuus on täysi vitsi. Kyllä vaan tuntuu kuorkkikärryt hyviltä.
Eikö takuu korvannut?
Minkä merkkinen laakeri?
Aika helpostihan noista eroon luulis pääsevän, jos korjaus hitsaukset on tehty siististi.
Mulla oli noitten Tuhtien valitakriteerinä pieni ulkomitta ja mahdollisimman suuri kapasiteetti. Tyytyväinen olen ollut toistaiseksi.

Eipä ole takuu voimassa liki 10 vuotiaissa kärryissä. Ei siis ollut uusista kysymys, mutta suht. vähän ajetuista silti.
pyörän laakeri oli venäläinen, ainakin teksteistä päätellen.
Joo, pääseehän noista helposti eroon, ja hyvin ovat hintansa pitäneet, Pitäisi vaan ensin löytää tarpeisiini sopiva järeämpi ratkaisu, Multivoita ei näin vähäiselle käytölle kannata hankkia. Kovasti olen kallistumassa kuorkki kärryihin.
virolaisen 20 kuutioisen saa 11000e alv. 0  ei paljoa kiinnosta ajella ees taas vanhojen velsojen kanssa.

e: ja laitappa 120 tuhtiin 18 kuutiota vehnää. teli pettää ennen kun pääset pellolta pois
90 Tuhti kantaa komeasti 15m3 vehnäkuormat. Järki päässä täytyy kyllä ajella. Kuivaa vehnää en ole ihan täyttä kärryä ottanut, mutta tuoretta kylläkin. Eikä vie hallissa paljoa tilaa.

Viimeisen puolen vuoden aikana olen ajanut tuolla omalla Tuhti w120 kärryllä 12 kuormaa ohria. Lisä laidat on eli se vajaa 18 kuutioo tilavuutta.
Saldona riekaleiksi räjähtänyt rengas, pyörän laakeri hajos, telin laakeri petti, teli ratkes rungosta, ja aisassakin näky jo hius murtuma olevan. Eikä ollu rasvan puutetta laakeri viat. Kyllä kun tästä kärrystä eroon pääsen, niin ei enää ikinä tule näitä peltikippoja mulle, 12 tonnin kantavuus on täysi vitsi. Kyllä vaan tuntuu kuorkkikärryt hyviltä.
Mittasin tänään kulutusta.
Eli 202 direct ja pitkä paaluvaunu, 45.5km matka suuntaansa,puolet ajosta tyhjänä. Yhdistelmän massa tyhjänä n.17t, kuormattuna n.30t.
Löpöä meni yht. 45litraa, mitattu säiliön sähkö pumpulla, kulutus sisältää myös kuorman teon. Eli 0,49 litraa kilometrille.
Koko matkan ajoin talla pohjassa ilman eco asentoa, ja mäkiäkin on ihan tarpeeksi matkalla...
Aion kokeilla saman reissun myös tuolla keppivaihteisella, sitten nähdään tuoko raputtomuus säästöä.

Nyt on keppi valtralla tehty sama reissu, eli valtra 8050 jossa syöttöä se mikä stanadynen pumpusta irtoaa.
Ajossa huomattua, että rähinää ja savua riittää, koppi aika meluisa kun on jo directiin tottunut, ja jousituksen puute tekee ajosta epämukavaa. Pienemmät mäet meni heittämällä, isommissa loppu nopeus aika sama kuin d.ssä. 5 minuuttia nopeammin tuon sivun kuitenkin ajoi. Taaskaan ei ajeltu mitenkään taloudellisesti, vaan urku auki mentiin.
Odotin isoa kulutusta, onhan tää aika syöpön oloinen traktori,  mutta kuinkas kävikään....
38 litraa meni... eli 0.417 l/km!!

Onhan 8050 noin 2000kg kevyempi kuin directi, vaan silti ihmetyttää.
Onhan moottoritkin ihan eri sukupolvea, mutta perseelleen on kehitys cr koneissa mennyt.
Ehkä kulutus eroon vaikutta myös se että keppi koneella voi kuorman kanssa rullata alamäet kaasu ylhäällä, direct kun pistää automaattisen moottori jarrutuksen päälle kun nopeus ylittää 55km/h, vaikka moottori jarru ei ole käytössä.
Silti alkoi tuntua että portaattomassa on niin iso teho hävikki, ettei matalat kierrokset matka ajossa riitä pitämään kulutusta kurissa.
Mittasin tänään kulutusta.
Eli 202 direct ja pitkä paaluvaunu, 45.5km matka suuntaansa,puolet ajosta tyhjänä. Yhdistelmän massa tyhjänä n.17t, kuormattuna n.30t.
Löpöä meni yht. 45litraa, mitattu säiliön sähkö pumpulla, kulutus sisältää myös kuorman teon. Eli 0,49 litraa kilometrille.
Koko matkan ajoin talla pohjassa ilman eco asentoa, ja mäkiäkin on ihan tarpeeksi matkalla...
Aion kokeilla saman reissun myös tuolla keppivaihteisella, sitten nähdään tuoko raputtomuus säästöä.
Sivuja: [1] 2