Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Welgerin Suomi ja profi mallien erot.  (Luettu 3514 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9817
Valaiskaapa nyt tietämätöntä mikä noiden ero on. Onko muuta eroa kuin terämäärä? Entäs 220 ja 235 mallien erot. Taitaa noissa ainakin taas terämäärät muuttua. Welgeri sen verta vieras, että ne huonot asiatkin päässyt menemään ohi, vai onko niitä ;) 200:s niitä ainakin oli  ??? Kiitoksia jo etukäteen! Ja jos jollakin ylimääräisenä  ::)

realisti

  • Vieras
Vs: Welgerin Suomi ja profi mallien erot.
onhan niissä eroa: terämäärä, hallintalaite, rasvaus yms...

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Welgerin Suomi ja profi mallien erot.
 :) Jotain profin varaosaa voi löytyä.     Ensimmäinen oma pyöröpaalaimeni oli welger 320 profi, kjellman toi jostain euroopasta ja paalattu sillä oli jo silloin ihan liikaa. Itse loukutin vielä 20 000 myttyä, raato perseessä kuusen on ::)
 Nyt kahden remmipaalaimen ja yhden remmiclaasin jälkeen on samanlainen 320 mutta master, melkein kaikki telojen laakerit on 35:lla akselilla. Vanhassa profissa on joka ainoa tela 50mm akselilla, sieltä kuusen alta olen laakerirempaksi niitä hakenut :D     Luulen että myös nivelakselissa on riskimpi kytkin profissa :) Eli terämäärä, rasvattavuus, nivelakseli(?)  ja laakereiden koko on eroa :)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Welgerin Suomi ja profi mallien erot.
Pari huonoa juttua tuli mieleen.    Takaportin alimmainen laakeri on rattaan puolelta hirmuisen lujalla, tuohon minulla on konsti keksittynä mutta sen vaikutus on kyseenalainen kun myös ketju on liian lujalla.       
   Noukkimen päällä oleva suoja, mikä se ikinä oikealta nimeltään onkaan, aiheuttaa tukoksia jos karheessa on todella paksuja kohtia.  Teriin se möltti toppaisi kuitenkin joka tapauksessa jos teriä pitää päällä. Auttoi jonkin verran kun köytin tuon niin että ei herkästi nouse pystyyn :D

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Welgerin Suomi ja profi mallien erot.
Pari huonoa juttua tuli mieleen.    Takaportin alimmainen laakeri on rattaan puolelta hirmuisen lujalla, tuohon minulla on konsti keksittynä mutta sen vaikutus on kyseenalainen kun myös ketju on liian lujalla.       
 

Olikohan se 220-> 235 vai jossain muussa välissä kun ainakin Profiin tuli vahvempi rakenne noihin kolmeen telan päähän joiden kautta voimaa välityy enemmän.

Rattaan kiinnitys ei ole kartiolla vaan akseli päähän asti 50 mm ja kaksirivinen rullalaakeri. Päivitin omaani pari tuollaista ja ovat kestäneet. Yhdessä laakerissa oli tosin välystä, mutta vaihdoin sen ennen kuin porsi. Paalin kavennuslevyt tuli vakioksi jossain vaiheessa. Ne ovat vain rautaa eli helppo lisätä itsekin.