Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Traktorin osto  (Luettu 16273 kertaa)

vikke

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Traktorin osto
Päätin ostaa uuden tai uudehkon n.120 hv traktorin, etsin sopivia vaihtokoneita sekä uusia. Netistä löytämille myyjille laitoin sähköpostin, jossa kysyin suoran kaupan hintaa tai vaihdokkiin välirahaa. Kaksi  vastasi, muttei kumpikaan kertonut hintaa, toinen tuli käymään ja antoi paperilla hinnat, toinen kertoi hintojen nousevan tällä viikolla ja tulevansa ensi viikolla käymään.
 Miten ihmeessä traktorin ostosta tehdään näin vaikeaa?

Viimeksi muokattu: 04.02.11 - klo:22:50 kirjoittanut vikke

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Traktorin osto
 Jos ne luulee että sä oot köyhä? Mun kohdalla käy kanssa aina noin kun myyjät tietää että mulla ei ole rahaa.   ??? ::)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Traktorin osto
Päätin ostaa uuden tai uudehkon n.120 hv traktorin, etsin sopivia vaihtokoneita sekä uusia. Netistä löytämille myyjille laitoin sähköpostin, jossa kysyin suoran kaupan hintaa tai vaihdokkiin välirahaa. Kaksi  vastasi, muttei kumpikaan kertonut hintaa, toinen tuli käymään ja antoi paperilla hinnat, toinen kertoi hintojen nousevan tällä viikolla ja tulevansa ensi viikolla käymään.
 Miten ihmeessä traktorin ostosta tehdään näin vaikeaa?
Siksi, ettei myyjät oo vielä ehtineet sopia keskenään, kuinka paljon uusien koneiden ja vaihtokoneiden hintoja/katetavoitteita nostetaan ja paljonko vaihtohyvityksiä lasketaan...
tethering holes to their concave windings

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
Vs: Traktorin osto
helpoin on kun ostaa Täysin kunnostetun natikan käyt katsomassa ja kaveri tuo sen lavetilla sun pihaan, annat 4000€ käteen ja kaikki on tyytyväisiä, näin minä tein  ;D

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9782
Vs: Traktorin osto
Viimeisen kymmenen vuoden aikana olen tehnyt 4 traktori kauppaa. Kaksi käytettyä ostanut suoraa molemmat ensimmäisellä katselu / kaupanhieromispäivänä  :D Toisen näistä vaihdoin uuteen valtraan ( ei muilta edes tarjouksia). Soittopäivästä seuraavana myyjä kävi - seuraavana päivänä vasta hinta tiedossa. 5-10 min puhelimes tinkaamista ja myyjä tuli puolen tunnin sisään kirjoittaan kaupat. Toinen vaihtui uuteen Massikkaan. Perjantaina kävin konenäyttelyis ja keskiviikkona myyjä tuli meille ja teki tarjouksen .... n. tunti punaisella naamalla kumpikin ja kauppa oli valmis  ::) tällöin otin muuten Jontikan tarjouksenkin soitto maanantaina , niin tiistaina myyjä kävi  :P

Onkohan niillä nykyään niin kiirusta  ::) Ja kauppakin tuntuu käyvän, jos ei yhteyttä ota  ???

Muuten omasta mielestäni parhaat autokaupat olen aina saanut kun kuume puraisee niin ostaa heti ekan mikä vähänkään kiinnostaa. Viimeisessä kuume kesti puolivuotta ja ostokrapula nyt jo lähes kuukauden  8)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Traktorin osto
Päätin ostaa uuden tai uudehkon n.120 hv traktorin, etsin sopivia vaihtokoneita sekä uusia. Netistä löytämille myyjille laitoin sähköpostin, jossa kysyin suoran kaupan hintaa tai vaihdokkiin välirahaa. Kaksi  vastasi, muttei kumpikaan kertonut hintaa, toinen tuli käymään ja antoi paperilla hinnat, toinen kertoi hintojen nousevan tällä viikolla ja tulevansa ensi viikolla käymään.
 Miten ihmeessä traktorin ostosta tehdään näin vaikeaa?
Siksi, ettei myyjät oo vielä ehtineet sopia keskenään, kuinka paljon uusien koneiden ja vaihtokoneiden hintoja/katetavoitteita nostetaan ja paljonko vaihtohyvityksiä lasketaan...

 ;D Tietokoneella päivitys menossa. Näin käy joka tammikuu...

vikke

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: Traktorin osto
Esimerkiksi pakettiauton osto on käynyt aina yhdellä puhelinsoitolla, sähköpostissa on tullut tarjous eikä kummankaan ole tarvinnut ajella kuin ostosta noudettaessa. Taitaapi ainut tarjoaja napata kaupat ::)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Traktorin osto
Hyvä tapa vanhan traktorin ostossa on se että ekana haukkuu ko. mallia täällä netissä pari viikkoa. Sitten menee myyjälle selittämään, että "muuten hyvä mutta netissä haukkuvat, kato vaikka. Voin säälistä ostaa"  :D

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Traktorin osto
Viimeisen kymmenen vuoden aikana olen tehnyt 4 traktori kauppaa. Kaksi käytettyä ostanut suoraa molemmat ensimmäisellä katselu / kaupanhieromispäivänä  :D Toisen näistä vaihdoin uuteen valtraan ( ei muilta edes tarjouksia). Soittopäivästä seuraavana myyjä kävi - seuraavana päivänä vasta hinta tiedossa. 5-10 min puhelimes tinkaamista ja myyjä tuli puolen tunnin sisään kirjoittaan kaupat. Toinen vaihtui uuteen Massikkaan. Perjantaina kävin konenäyttelyis ja keskiviikkona myyjä tuli meille ja teki tarjouksen .... n. tunti punaisella naamalla kumpikin ja kauppa oli valmis  ::) tällöin otin muuten Jontikan tarjouksenkin soitto maanantaina , niin tiistaina myyjä kävi  :P
Tämmöstä pienviljelijää ihmetyttää kuinka paljon sitä oikein rattorikauppaa tarvii noilla isoilla tiloilla tehdä ;D
Mulla ei viimeiseen  vuosikymmeneen ole kuin yksi traktorikauppa 7 v. sitten. Kurottaja ostettiin kyllä pari vuotta sitten....
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9782
Vs: Traktorin osto
Viimeisen kymmenen vuoden aikana olen tehnyt 4 traktori kauppaa. Kaksi käytettyä ostanut suoraa molemmat ensimmäisellä katselu / kaupanhieromispäivänä  :D Toisen näistä vaihdoin uuteen valtraan ( ei muilta edes tarjouksia). Soittopäivästä seuraavana myyjä kävi - seuraavana päivänä vasta hinta tiedossa. 5-10 min puhelimes tinkaamista ja myyjä tuli puolen tunnin sisään kirjoittaan kaupat. Toinen vaihtui uuteen Massikkaan. Perjantaina kävin konenäyttelyis ja keskiviikkona myyjä tuli meille ja teki tarjouksen .... n. tunti punaisella naamalla kumpikin ja kauppa oli valmis  ::) tällöin otin muuten Jontikan tarjouksenkin soitto maanantaina , niin tiistaina myyjä kävi  :P
Tämmöstä pienviljelijää ihmetyttää kuinka paljon sitä oikein rattorikauppaa tarvii noilla isoilla tiloilla tehdä ;D
Mulla ei viimeiseen  vuosikymmeneen ole kuin yksi traktorikauppa 7 v. sitten. Kurottaja ostettiin kyllä pari vuotta sitten....

 ::)

No en kommentoi ....
tai  .... ensimmäinen vaihto oli erellisen suorankaupan korjaus 8) Sinne meni mistä oli tullutkin  ::) Toinen jo sitten "turhuutta"

vikke

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: Traktorin osto
Miksiköhän Valtramyyjä ei voi kertoa hintaa, vaikka olen selvästi määritellyt kaikki varusteet  >:( Tämmöisen kaupan voisi tehdä ihan hyvin sähköpostillakin, ei tässä mitään ajelua eikä kahvia ja dominokeksejä tarvita. Pitäisiköhän minun haista paskalle, niin alkaisi Valtramyyjääkin kiinnostamaan ???

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Traktorin osto
Miksiköhän Valtramyyjä ei voi kertoa hintaa, vaikka olen selvästi määritellyt kaikki varusteet  >:( Tämmöisen kaupan voisi tehdä ihan hyvin sähköpostillakin, ei tässä mitään ajelua eikä kahvia ja dominokeksejä tarvita. Pitäisiköhän minun haista paskalle, niin alkaisi Valtramyyjääkin kiinnostamaan ???
  Jos se haluaa suojella sua ostamasta Valmettia. Kiität ehkä häntä joskus vuosien päästä. 8)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

vikke

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: Traktorin osto
Heureka, that´s the point

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Traktorin osto

Kannattaa tarjouspyyntöä tehdessään todella selkeästi sanoa, että esim. viikon sisällä tekee päätöksen uuden traktorin hankkimisesta eikä sen jälkeen enää ota tarjouksia vastaan. Jos sitten ei satu saamaan tarjousta, kannattaa myyjälle lähettää tervehdys sähköpostiin missä itse komeilee uuden (toisen merkkisen) traktorin kupeella.  8)
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

vikke

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13
Vs: Traktorin osto
Nyt on uusi traktori varattu, harmi vaan kun en saanut tarjousta kotimaisesta traktorista taaskaan ???
Mistähän näitä Valtran myyjiä oikein tulee ???

Viimeksi muokattu: 04.02.11 - klo:22:44 kirjoittanut vikke