Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 6

Viestit - Eerop

Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Oniar
: 28.02.17 - klo:17:54
Lokomon 909:iiin tyrkättiin syksyllä Oniarin 7400 paikalleen hydraulisella esiohjauksella. On todella laadukas kuormain hintaansa nähden.

Pumpun vaihtoa ja etusermiä vaille vielä.
Jarruriipuke hankintalistalla myös

https://youtu.be/oAwRAoz4GG8
Sama kone kun 120-korisessa cruiserissa. Jollaseen tehtiin vuosi sitten meillä 8000e remontti. Ja joita on hajonnu muitakin. Ihan peruskone. Ottaisin ennemmin 2.5:sen.
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=11526

Juuri eilen otin Lantaruiskusta öljypohjan pois ja tutkailin sitä imusihtiä. Puhdas oli ja tiivisteistä päätellen oli ollut jo ennenkin auki.
Näissä on tullut muutamia täystuhoja juuri tuon suutinten tiivistevuodon tai suutinvian johdosta. Menee polttoaineet
öljyn joukkoon ja se mönjä tukitsee öljysihdin lopettaen voitelun. Takuuseen ovat kuulemma vaihtaneet niitä tiivisteitä ja ehkä suuttimiakin.
Kaikki menee huonoksi kun tulee kaikenmaailman, commonrailit, egr:t, ad-blue, m-tronic, autotune jne. jne  :'(

Ite käytin kanssa irti noin.250tkm... Tukossa oli... Eli sihtien väli täynä kovaa kanaskaa joka ei tullu pois muuta kun paineilmalla  ja brake cleanerilla... Tuli mukavasti öljyt, sihdin päältä kengille.... :D Saakelin Egr....


Ei se egr tuota öljysihdin tukkeutumista aiheuta, suuttimien pohjatiivisteet vuotaa sylinteristä pakokaasua venttiilikopan alle näkymättömiin. Mersuissa sen saman tekee siihen venttiilikopan päälle kun suuttimet ei mene "piilossa" kuten toyotan moottoreissa..

Kannataa vaihdella niitä öljyjä välillä ja mielellään vielä moottorinhuuhteluaineen kanssa, long life öljynvaihtovälit on perseestä.

Triman kuormaimissa tapit oikein päin, löytyy quicke ja trima saman ikäisinnä ja ei tule yhtä herkästi quickea rasvattua kun nipat laitettu päin persettä
Ennakonsäätö solenoidin piuha
Ehdottomasti ritilä, volvo fl7 mukavalla piristyksellä(360hv) vie reippaasti 16tn konettakin ja varmatoiminen, edullinen ylläpitää.


12.9 koviin kuusiokolo pultteihin ei kannata mennä kokeilemaan, sitä ei kestä Snap On kaan
Kyllähän se korjuu jälki on kuskista kiinni yleensä aina
Ainakin valtrassa ollut toimiva kapine. 20tn kuormilla pitkät alamäet menee pelkällä pakokaasujarrulla. Aikaisemmat valtrat ilman pakokaasujarrua oli syöneet oikeita jarruja aika tiuhaan, niin kai se vaikuttaa jotenkin kun ei tarvii polkimeen koskea rinteissä.
Toki nokea pääsee enemmän öljyn sekaan+erittäin kuumissa oloissa pitkässä mäessä polttaa kannentiivisteen
Fin-dieselin Artun soitat paikalle niin homma toimii
Kyllä ne kestää kun muistaa että 14t kärry ei kestä ajaa 18t kuormia. Täällä kuopion suunnalla kun kaikki kärryt on rikottu ylikuormilla. Ei tunnu täällä päin kestävän junkkarit eikä muutkaan, telit ja vetoaisat paukkuu.
Kaikenlaisia maita, savikoita pääasiassa, hiesua todella vähän. Hyvin ovat kasvaneet tähän saakka
Fiat 100-90 turbo + 3m tume jc laser vantailla 7-8l/ha. Ajonopeutta 10-20km/h
Tuon takia yksinkertaistaminen on alkanut useammalla merkillä. Esimerkiksi deeren metsäkoneissa helvetisti kaikkea turhaa nykyisissä malleissa. Seuraavat mallit tulee kuulemma paljon yksinkertaisempana, karsitaan turhat pois niin saadaan hintaa alaspäin ja toiminta "varmuutta". Takuutyönä tekevät kuulemma niin paljon ettei kannata noin monimutkainen(hieno/kallis) rakenne
Würthin Car+Go:lle ääni. Todella hyvä pesutulos ja ei tarvitse harjaamista. N. 100€ 25L astiassa. Riittää 3-10% seoksella pitkään ja toimii kunnolla, ei syö vahaa pinnasta.

Äkkilähtöjä saat 3 tuolla hintaa mitä sulle tarjosivat
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Vectra
: 02.05.13 - klo:22:12
Jos tykkää super halvan tuntuisesta autosta sisätiloiltaan, jestas että en ymmärrä mitä on insinöörit miettinyt kun tuota uudempaa vectraa ovat suunnitelleet. Laatu melko kaukana tuosta.
Sivuja: [1] 2 3 ... 6