Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 15

Viestit - Juubi

Kyllä tuohonkin on laakereita ja niitä kumeja vaihdettu. Muistaakseni kumit löytyivät varaosatiskiltä ihan hyllytavarana, hintaa en tosin muista. Kyllä ne on tosiaan uusittava samalla tai muuten akseli hakkaa sen peltisen kupin pilalle kun kumit murenevat ympäriltä. Eikä siitä uudesta laakeristakaan olisi mitään hyötyä siellä väljien kumilimppujen välissä.
Maltatko purkaa vian esiin mutikan sisältä? Itse en tohtinut silloin tehtaan omaisuutta availla sen enempää vaan postitin viallisen osan takaisin. Kiinnostaisi kuitenki nähdä mistä se hajosi.
Muutaman husqvarnan maatalous/mökkimallin jälkeen hankittu 550 XP on ainakin ollut mukava peli. Painoa on tietysti tuohon 543 malliin nähden 400g enemmän, mutta jaksaa 16" laipallakin ihan mukavasti.

Ja aiheen sivusta: Tuntuu muuten melko onnettomalta kaatohommissa 13" laipalla nyhrääminen kun on ehtinyt totuttautumaan ulottuvampaan.
En muista, mutta ei kai se mahdottomasti liiku. Vika ei kuitenkaan ollut tuossa patruunassa. Omassani voimat menivät niin vähiin että voi kuvailla täydelliseksi kuolemaksi. Halkaisupalkki jaksoi tyhjänä juuri päähän asti mutta olisi varmaan pystynyt käsin pysäyttämään matkalle.
Voimattomuusvika iski aikoinaan omaankin koneeseen takuuaikana:

http://juubi.hlan.net/index.php?page=farmingEquipment/HakkiPilke1x37/SpeedUpValve

Hihnakuvauksessa on niin monta outoa sanaa, että siihen en edes yritä kommentoida.
Mitä tommosella on hintaa?

Näyttänyt olleen 2014 kuvastossa 600 verollista euroa.

Ei taida sitten sopia imutöihin kovin syvästäkään poterosta. Tuo siemenvesikin sitten työllistää osaltaan.

Tämä Hertell tosiaan takoitettu hieman isompien tilavuuksien pumppaamiseen, jolloin pienet alkuvalmistelut eivät tunnu kokonaissuorituksessa. Tälle luvattu tuotto 1000l/min kun noilla sähköpumpuilla ilmoitettu 400-500l/min.
Likaista vettä pumppaa ainakin, sakeammasta ei ole kokemuksia. Tarvitsee siemenveden ja on vielä olevinaan tarkka siitä, muuten ei ala pumppaamaan.
Risujen ja oksien haketuksessa on kyllä hydraulinen syöttölaite enemmän kun paikallaan. Ranka menee tietysti nätisti ns. vapaavetoisenakin, mutta oksia joutuu tökkimään ja välillä tuntui ettei siinä muuta ehtinyt tekemäänkään.

Ostin 2011 kunnostuskuntoisen Hakki CH150 pikkuhakkurin:
http://juubi.hlan.net/index.php?page=farmingEquipment/HakkiCH150

Mutta ei sillä montaa viljakärryllistä haketettu ennen kun piti syöttölaite hankkia:
http://juubi.hlan.net/index.php?page=farmingEquipment/HakkiCH150/feeder

Syöttölaitekin vaati pieniä muokkauksia, mutta on kyllä ns ehdoton varuste pikkuhakkurissakin. Eipä tämän kokoluokan hakkurit ole mahdottoman hintaisia kotimaisinakaan.
Tuo pumppu on kyllä varmasti todella hyvä varuste letkulämmittimeenkin. Se auttaa tasaamaan lämmöt koneessa ja vähentää hukkalämpö (eli parantaa hyötysuhdetta) ainakin kylkipellittömässä traktorissa. Ford 6610:ssä on tuollainen defan pumputon lämmitin ja kyllä se ainakin hukkaa lämpöä kun kierto ei tunnu riittävän. Lähtöletku kuumenee polttavan kuumaksi ja tuloletku pysyy kylmänä todella pitkään. Tässä kyseinen asennus (nuoli ei liity tähän aiheeseen):

http://juubi.hlan.net/tractor/6610/fuelValve/6610fuelValve01_small.jpg

Kyllähän tuokin muutamassa tunnissa konetta lämmittää riittävästi, mutta ei se tunnu olevan "tätä päivää" enään. Pari kilowattia ja kiertovesipumppu voisi olla toimiva systeemi.
Tästä New Holland puimureiden, traktoreiden ja muiden työkoneiden EPC:

https://ngpc.cnh.com/Lp/es/cbs?brand=NHAG&region=EUR&sma=&locale=en

Omia tunnuksia ei tarvita. Käyttö onnistuu anonyyminä kun vaan klikkailee hyväksyvänsä ehdot.
Itse tehdään kaikki huollot ja remontit. "Uusi" kalustokin hankitaan lähes kokonaan romuna, loppuunajettuna tai ainakin jollain tavalla viallisena.
Ei varmaan rakenteeltaan kauaksi heitä tästä kuvan lohkosta:
http://juubi.hlan.net/tractor/903-4/HydraulicOilLeaks/903-4hydraulicValve02.jpg

Eli tosiaan O-rengas vaihtoon tuohon A- ja B-porttien väliseen tulppaan.
Voipi olla tosiaan virtalukon puolella vikaa. Itsekin onnistunut starttaamaan muutaman kerran niin että avain ei ole kierrettynä/painettuna aivan pohjaan (starttiasennossa). Startti kyllä pyöritti iloisesti, mutta sammutin ei herännyt. Vasta avaimen käännöllä ns. perille asti hörähtää käyntiin.
Joo ja onse siellä jarru piirin kyljessä se jarru venttiili hässäkkä. Ihan sillain tyrkyllä vielä. Taidan tulpata koko paskan pios välistä.

Poista koko venttiili hiluineen sitten kerrasta ja kauppaat romuna esim. minulle  :P

Onko ollut vastaavanlaisia kokemuksia?

Tuli tuossa NH 8030 kytkin/jarruremontin yhteydessä eteen myös yksi "onnistuminen". Kyseessä oli alkuperäinen -91 vuosimallin puimurin vaihdelaatikkoon asennettu tasauspyörästön kannatinlaakeri, josta puuttui kolme kuulaa. Onneksi puuttuvat eivät sentään olleet vierekkäisiä.  ;D Noin 2200 tunnin edestä oli kyseinen puolalainen laakeri ollut työssään mutta oli se tietysti uusittava kun tuli huomattua:

http://juubi.hlan.net/farmingEquipment/Clayson8030/FLTI6218.jpg
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 15