Oikosulkumoottori tahtoo ottaa käynnistyessään virtaa moninketyaisesti kilpitehoon nähden.
Epäilen että 2kw kaatti kyykkää (sammuu) 1,5kw moottorin kanssa, vallankin kun imurissa on siivikko käynnistymistä hidastamassa.
Varmaan ei tiedä kuin kokeilemalla. Tai sitten Y/D- tai pehmokäynnistin väliin. Y/D onnistuu jos moottorin kytkentä on normaalisti kolmioon.
Suoraan käynnistys voi ottaa noin 6-kertaisen virtahuipun nimelliseen nähden. Loppu riippuu sitten aggregaatista. Oma Honda GSX 390 + Meccalte 6,4 kW / 9 kVA AVR tuntuu kestävän aika rajujakin hetkellisiä ylikuormia, moottori kyykkää huomattavasti mutta generattori ei heitä hanskoja tiskiin. Kestää reilusti hitsatakin kolme-piikillä vanhalla muuntajapohjaisella tasasuuntaajalla , välillä Honda vähän kakistelee...
Elektroniikkasäätöiset generaattorit taitavat olla tarkempia rajoittamaan riemua kuin nämä perinteiset AVR- / compound-säätöiset koneet.
Kiinangeniksistä taas hajoaa juurikin säädin jos niitä kovin menee kuormittamaan :-((