Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Sähköpostiin vastaaminen  (Luettu 13448 kertaa)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Mä saan aina vastauksen sähköposteihini. Kirjoitan ne silleen, että niihin voi vastata helposti.. Esim. kyllä tai ei..

Jos pyydän tarjouksia niin annan kaikki tarvittavat tiedot toimitusaikoineen ja tarkkoine määrineen. Enkä pyydä myyjää tekemään tarjouksia kymmenestä eri vaihtoehdosta..
Kyllä se on muuallakin työelämässä niin, että jos mielii saada päteviä vastauksia nopeasti, niin asia täytyy olla niin valmiiksi pureskeltu, että vastaaja pääsee helposti eteenpäin. Meiliä ja hoidettavia asioita kertyy monessa paikassa päivän mittaan niin paljon, että työläämmät tapaukset siirtyy automaattisesti jonossa eteenpäin.

Just näin.. Ei myyjää huvita esim. laskea kymmentä vaihtoehtoista tarjousta koska hän tietää että asiakas ottaa kuitenkin sen halvimman  ;D

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Sähköpostiin vastaaminen
aika hyvin on tullu tarjoukset s.postiin.. kunhan vaan kyselee selkeesti. 24h sisällä on mulle ainakin aina vastattu..

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Langan toisessa päässä on ihminen, on niitä jotka ovat näppiksen vieressä kuin iili, toiset taas inhoavat sähköistä yhteydenpitoa. Meit on moneks. Täälläkin.. ;)
Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Pari vuotta sitten yritin käytettyä rikkaäestä ostella euroopasta. Sekä sähköposteja, että nettisivujen kontaktilomakkeita käytin ja 1/10 vastasi ja heidänkin koneensa oli jo varattu. Luulisi Pelkialaisen konemyyjän olevan helpompi tulkata Enklantiani luettuna kuin puhuttuna?

Omaa älä osta mitään -päivää on vietetty jo niin monta vuotta että en oikein musitakaan millaista kaupanteko on. NHK-keskuksen varaosapuoli ainakin ilmoitti ripeästi hinnat kun varaosanumeroilla utelin sähköpostitse.

Oma järkeni sanoo, että sähköposteilla voisi tasata kiireitä. Ei katkaise vaikkapa live-kaupankäyntiä kuten puhelinsoitto. Nykyään moni muukin viljelijä on päivätöissä ja saattaa olla heikosti mahdollisuuksia viettää puhelimessa päiväänsä, illalla ehtii mailailla.

Silloin on reilu meininki, kun ei laita sähköpostiosoitetta esiin tai mainitsee että luetaan laiskasti jos ei sitä käytä. Jos kotisivujen tekijä ehdottaa jotain yhteystietolomaketta, niin siitä pitää kieltäytyä jos ei seura viestejä. Facebookin käyttöä ei pidä edellyttää asiakkailta, koska se on Paholaisen keksintö.

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Itte tulee kans hoidettua kaikki mahdollinen sähköpostilla. Jonkun tarjouspyynnön pystyy päivätöissäkin istuessa naputella huomaamatta, mutta puhelimen kanssa joutuu melkein hipsiä vähän sivummalle, ettei maataloutta harrastamattomia ala ärsyttää omien asioiden hoitaminen. Samoin paljon mukavempi niitä tarjouksia vaikka apulannasta on vertailla, kun ei tarvitse johonkin kauppakuitin reunaan raapustettuja hintoja etsiä.

Vielä parempi olisi, jos tavaran saisi suoraan verkkokaupasta asialliseen hintaan. Kasvinsuojeluaineet onkin tullut ihan sen takia tilattua nettikaupasta. Olin vähän innoissani siitä agrimarketinkin verkkokaupasta, joka keväällä avattiin, mutta siellä hinnat olivat sitä mukaa, että aina paikalliselta myyjältä kysymällä sai kuitenkin huomattavasti paremman hinnan. Ei ole sen jälkeen tullut paljoa katseltua.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20012
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kysyminen on aina helpompaa kuin vastaaminen. Sitten kun vastaa, ettei pysty asiassa auttamaan, ollaan närkästyneitä, et miksi sitten pidetään sähköpostia jos ei saada aikaiseksi oikeaa vastausta. Joskus siis aistii olevan "pienimmän kiusan menetelmän" jättää posti sinne jonoon.

-SS-

Lokinpaska

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 117
Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Tottakai puhumalla ne asiat hoidetaan! Eikö nyky porukka uskalla enää soittaa ja ottaa selvää asioista...?? Ite en koskaa käytä mitään sähköpostia kun ei asia sillä tavalla tule koskaan selväksi.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Sähköpostiin vastaaminen

Jos asia on kiireellinen, soitan. Jos ei, laitan sähköpostia koska en halua kiireettömällä asialla varastaa toisen aikaa tärkeämmille asioille.

Käytännössä esimerkiksi tarjouspyynnöissä soitan ensin ja esitän lyhyesti, että olen pyytämässä tarjousta ja laitan sen kirjallisena sähköpostiin. Tällä tavalla olen saanut vastauksen aina varsin pian, firmasta riippumatta. Ja hyviin tapoihin mielestäni kuuluu myös itse vastata siihen tarjoukseen. Tarjouspyynnössä aina eriteltynä selvästi tuote, toimitus ja maksuehto.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

heksa100

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 258
Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kysyminen on aina helpompaa kuin vastaaminen. Sitten kun vastaa, ettei pysty asiassa auttamaan, ollaan närkästyneitä, et miksi sitten pidetään sähköpostia jos ei saada aikaiseksi oikeaa vastausta. Joskus siis aistii olevan "pienimmän kiusan menetelmän" jättää posti sinne jonoon.

-SS-

Mut toisaalta, pitäis tiedustelu viestin saajankin ymmärtää se, että kysyjälle tuo negatiivinen vastaus on tärkeä, sillä silloinhan kysyjä voi siirtyä suunnitelma B:hen/yritys B:hen.

jupexx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 714
Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Todella paljon käytän sp:a tarjouskyselyihin tai jos pitää selvittää jotain kiireettömämpää asiaa. Varsinkin nyt kun rakentaa ja aika nuihin hommiin tuppaa olemaan vain iltasella niin on näppärä hoitaa koneella nuo asiat kun normaalit ihmiset ei oo töissä.
Ilmeisesti kauppiaat on tottuneet tapaani tai sitten pohjoisessa ollaan kehityksessä vuosikymmen muuta maata edellä kun viesteihini vastataan lähes poikkeuksetta.
Tarjouspyynnöt pitää tehä selkeesti ja ennenkaikkea siihen aika mihin mennessä se pitää olla jätetty. Tutut kauppiaat tietää ettei minun kanssa leikitä ja tavara ostetaan sieltä mistä sen halvimmalla saa. Jos ei oo tarjous halvin ei auta itkeä enää ja yrittää hintaa puottaa.
Tarjouspyynnöt lähetän yleensä niin että niistä näkee että se on menny muihinkin paikkoihin. Jos jostaki ei yleensä vastata niin en enää sinne oo laittanu.
Että tulkaahan tälle vuosituhannelle siellä susirajan edessä :D
Lapin juntti lyö outoa turpaan, se on viekas ja arvaamaton...

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Sähköpostiin vastaaminen
toihan on hyvä ajatus toi "ryhmäsähköpostilla" tarjous kysely!

Jätkä

  • Vieras
Vs: Sähköpostiin vastaaminen
 Siihen s.postiin kannattaa laittaa se puh.numeroa mukaan, etenkin jos oma osoite on  pena@gmail.com.
Myyyjällä on se pelko että kilpailija kysyy tarjoushintoja.

Jerry

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 389
Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Tottakai puhumalla ne asiat hoidetaan! Eikö nyky porukka uskalla enää soittaa ja ottaa selvää asioista...?? Ite en koskaa käytä mitään sähköpostia kun ei asia sillä tavalla tule koskaan selväksi.

Itse yleensä pyrin ensin käymään paikanpäällä, jos mahdollista. Tai sitten edes puhelimella on yhteydessä. Sen jälkeen voikin siirtyä sähköpostin käyttöön.

Sähköpostilla kysyminen vaatii tietenkin kysyjältäkin vähän enemmän vaivannäköä, ettei laita viestiä tyyliin "Tarvin ens kesäksi apulannat, paljonko maksaa?"

Jos on ensi itse selvittänyt, että haluaa SS 32,5 tonnia, toimittettuna osoitteeseen tämä, ei kiirettä, kunhan lasku tälle vuodelle, voi myyjän olla vähän helpompi laittaa se vastauskin. Vaikka myyjä tietäisi ennestään osoitteen, on se silti helpompi kysyjän kirjoittaa, koska myyjä joutuu sen jostakin, ehkä kankeastakin, järjestelmästä tarkistaa.

Viimeksi muokattu: 16.11.12 - klo:07:53 kirjoittanut Jerry

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20012
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Yleensäkin näihin tarjouspyyntöihin vastaamisalttius riippuu vastapuolen sijainnista myyntiketjussa. Jos välität jonkun toisen tukkurin tai toimijan tavaraa, saatat tietää, että hinta on eri riippuen siitä, ostatko oikeasti sen tuhat tonnia vai vaan muutamansata kiloa loppuviimeksi.

Eli kyllä sen vaan jotenkin näkee viestistä, milloin vaan heitellään hintakyselyjä ja milloin ollaan tosissaan ostamassa.

Näille Googlen aktiivikäyttäjille, joilla on saatavuus- ja hintatiedot jo valmiiksi hyvin tarkkana mielessä, eli sitä väliä ei näytä olevan siis ollenkaan itselle saatavana, olen näille maininnut, että Google varmaankin toimittaa, en pysty asiassa auttamaan.

-SS-

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Sähköpostissa jää mustaa valkoiselle mitä on luvattu. Pari kertaa jo Keskon kanssa toimiessa säästynyt satasia. Ovat yrittäneet periä rahteja vaikka so***** tilahinnasta tms.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.