Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: heksa100 - 15.11.12 - klo:12:46

Otsikko: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: heksa100 - 15.11.12 - klo:12:46
Aattelin ihan julkisesti ihmetellä, kun olen Multivalle useamman sähköpostin, eikä kukaan viitsi (ei mene ehtimiseks, kun on mennyt jo kaksi kuukautta ekasta yhteyden otosta)viestiin vastata vaikka vastaus viestiini olisikin kielteinen. K-maataloudesta ei tässä asiassa ole apua.

Itselleni sähköposti on helpoin tapa asioida ja sillä olen monet asiat ensin selvittänyt ja sitten myös kaupat tehnyt. Puhelinta en viitsi nykypäivänä edes mukana pitää, kuin korkeintaa peltohommissa ja sielläkin vain siksi, että joskus on pakko soittaa apua.

Useimmat yritykset, kyllä vastaavat kiitettävän nopeasti, kun jotain kysyy. Toisaalta taas, vaikka pistää vastauspyynnön, niin  mitään ei kuulu, koskaan.

Mikä on muiden näkemys noihin vastaamisiin?
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: maraani - 15.11.12 - klo:12:57
Sama näkemys. Ihmettelen suuresti moista käytöstä.  Itsellä myös sähköposti puhelinta tärkeämpi.
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: Hervast - 15.11.12 - klo:12:59
Lämmitettävää juomakuppia kun kyselin parista paikasta, niin vastaus tuli Finnlactolta tarjouskyselyyn nopeasti. Sieltäpä tulikin sitten tavarakin ostettua kun hinta oli kohdallaan. Olen tässä miettinyt josko jaksaisin näpytellä ihan oman juttunsa noiden kuppien hinnoista ym. mitä tuli esille kun asiaa selvittelin. Oiskohan raadilla semmoiseen kiinnostusta vai meneekö liikaa myynninedistämisen puolelle ?

K-maataloudesta olisin kysynyt "omalta kauppiaalta" suevian kupin päivän hintaa sivuilla olevan yhteydenottosysteemin avulla, mut eipä tuo toiminut  :o

Pitäkööt tunkkinsa sitten...
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: koivumaki - 15.11.12 - klo:13:00
Kakis firmaa on joihin ei kannata,ainakaan minun,posteilla ovat Ala-Talkkari ja TAVO/TRE.Tavolta neuvoivat soittamaan,vastaavat kyllä.Ala-Talkkarilta saan varaosat vain Agrin kautta,niille vastataan.
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: maraani - 15.11.12 - klo:13:59
Heh, maanantaina lähettämääni tarjouskyselysähköpostiin vastattiin tänään torstaina: "Olemme puhelimitse yhteydessä tulevalla viikolla"

:D
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: metsajussi - 15.11.12 - klo:14:14
Monenlaisia on kokemuksia.

Paikallinen K-kurjuus vastaa todella nopeasti, yleensä alle 30 min mikäli asia on sellainen että se selviää ilman suurempia taustatöitä. Yleensä siis jonkin yksikäsitteisen tavaran hinta.

Multivaan olin muutama vuosi sitten yhteydessä vähän reklamoinnin merkeissä, ja vaihdettiin monta sähköpostia ja kerran taisin soittaa suoraan pellolta kun ongelma oli akuutti ja otti niin pahasti päähän... mutta kyllä silloin posteihinkin vastattiin sielläkin kiitettävästi.

Agrista ei kokemusta kun en juuri sinne muutenkaan eksy.

Kokonaan maatalouden ulkopuoliset vastaavat yleensä hyvin, kokemusta elektroniikka- ja metsäkonepuolelta.

Aivan pienien yrittäjien kohdalla välillä vähän kestää. Jos ainoa asioita hoitava on jostain syystä estynyt, vaikka sairaana, messuilla, puimassa :-) Mutta tämän taas oikeastaan ymmärtää kun organisaatio on kevyin mahdollinen. Puhelimeen on kuitenkin helpompi vastata vaikka koneen puikoissa työn lomassa kuin vastata sähköpostiin.
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: junttieinari - 15.11.12 - klo:14:42
Heh, maanantaina lähettämääni tarjouskyselysähköpostiin vastattiin tänään torstaina: "Olemme puhelimitse yhteydessä tulevalla viikolla"

:D

Tämä kyllä rassaa joskus. Varsinkin jos kysessä on joku lannoitteiden tyylinen bulkkitavara, jossa vain ja ainoastaan hinta ratkaisee. Itse kuvittelee säästävänsä aikaansa laittamalla tarjouspyynnön sähköpostilla, niin sitten pitäis seurustella kauppiaan kanssa vaikkapa kesken navettatöiden tms.  >:(
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: Herra Heinamaki - 15.11.12 - klo:15:01
Toisille myyjille sähköposti on aivan normaali tapa viestiä. Jää dokumentit kummallekin, mitä sovittiin ja luvattiin.
 JOillekin sähköposti on vielä vaikea. Eräskin kauppias kyllä soitti muutama päivä lähettämäni viestin jälkeen, mutta hänelle piti kertoa uudelleen sähköpostiosoite, jotta voisi vastata minulle.

Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: tupapässi - 15.11.12 - klo:15:17
Jotkut eivät halua antaa tulostettavaa tiukkaa tarjousta, "koska kumminkin menette sen kanssa tekemään huutokauppaa toisen toimittajan kanssa". = luottamusta on tai sitten ei.
Toinen mahdollinen syy, että jos ei  vaivaudu asian eteen, ei ole myöskään potentiaalinen ostaja. = "renkaan potkija".
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: JoHaRa - 15.11.12 - klo:15:48
Jotkut eivät halua antaa tulostettavaa tiukkaa tarjousta, "koska kumminkin menette sen kanssa tekemään huutokauppaa toisen toimittajan kanssa". = luottamusta on tai sitten ei.
Toinen mahdollinen syy, että jos ei  vaivaudu asian eteen, ei ole myöskään potentiaalinen ostaja. = "renkaan potkija".

.... tai sitten asiakas luulee, että 2 vuotta vanhassa sähköpostiviestissä oleva hinta on voimassa vielä 5 vuotta  ;D
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: maanviljelija - 15.11.12 - klo:15:55
Paikallinen K-Maatalous vastaa vasta toiseen kyselyyn jos siihenkään >:(
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: JoHaRa - 15.11.12 - klo:16:06
Mä saan aina vastauksen sähköposteihini. Kirjoitan ne silleen, että niihin voi vastata helposti.. Esim. kyllä tai ei..

Jos pyydän tarjouksia niin annan kaikki tarvittavat tiedot toimitusaikoineen ja tarkkoine määrineen. Enkä pyydä myyjää tekemään tarjouksia kymmenestä eri vaihtoehdosta..
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: Wejjo - 15.11.12 - klo:16:52
Aattelin ihan julkisesti ihmetellä, kun olen Multivalle useamman sähköpostin, eikä kukaan viitsi (ei mene ehtimiseks, kun on mennyt jo kaksi kuukautta ekasta yhteyden otosta)viestiin vastata vaikka vastaus viestiini olisikin kielteinen. K-maataloudesta ei tässä asiassa ole apua.

Itselleni sähköposti on helpoin tapa asioida ja sillä olen monet asiat ensin selvittänyt ja sitten myös kaupat tehnyt. Puhelinta en viitsi nykypäivänä edes mukana pitää, kuin korkeintaa peltohommissa ja sielläkin vain siksi, että joskus on pakko soittaa apua.

Useimmat yritykset, kyllä vastaavat kiitettävän nopeasti, kun jotain kysyy. Toisaalta taas, vaikka pistää vastauspyynnön, niin  mitään ei kuulu, koskaan.

Mikä on muiden näkemys noihin vastaamisiin?

No onpa ihme, itselleni tuli keväällä juurikin Multivalle tarve asioida parikin kertaa, ja silloin sähköpostilla homma hoitui ihan hyvin? 
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: SKN - 15.11.12 - klo:17:07
Sama näkemys. Ihmettelen suuresti moista käytöstä.  Itsellä myös sähköposti puhelinta tärkeämpi.
Jos siellä toisessa päässä on sähköpostissakin persaukisuustutka........ ;D ;D
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: kylmis - 15.11.12 - klo:17:14
Mä saan aina vastauksen sähköposteihini. Kirjoitan ne silleen, että niihin voi vastata helposti.. Esim. kyllä tai ei..

Jos pyydän tarjouksia niin annan kaikki tarvittavat tiedot toimitusaikoineen ja tarkkoine määrineen. Enkä pyydä myyjää tekemään tarjouksia kymmenestä eri vaihtoehdosta..
Kyllä se on muuallakin työelämässä niin, että jos mielii saada päteviä vastauksia nopeasti, niin asia täytyy olla niin valmiiksi pureskeltu, että vastaaja pääsee helposti eteenpäin. Meiliä ja hoidettavia asioita kertyy monessa paikassa päivän mittaan niin paljon, että työläämmät tapaukset siirtyy automaattisesti jonossa eteenpäin.
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: JoHaRa - 15.11.12 - klo:17:16
Mä saan aina vastauksen sähköposteihini. Kirjoitan ne silleen, että niihin voi vastata helposti.. Esim. kyllä tai ei..

Jos pyydän tarjouksia niin annan kaikki tarvittavat tiedot toimitusaikoineen ja tarkkoine määrineen. Enkä pyydä myyjää tekemään tarjouksia kymmenestä eri vaihtoehdosta..
Kyllä se on muuallakin työelämässä niin, että jos mielii saada päteviä vastauksia nopeasti, niin asia täytyy olla niin valmiiksi pureskeltu, että vastaaja pääsee helposti eteenpäin. Meiliä ja hoidettavia asioita kertyy monessa paikassa päivän mittaan niin paljon, että työläämmät tapaukset siirtyy automaattisesti jonossa eteenpäin.

Just näin.. Ei myyjää huvita esim. laskea kymmentä vaihtoehtoista tarjousta koska hän tietää että asiakas ottaa kuitenkin sen halvimman  ;D
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: ktm87 - 15.11.12 - klo:17:52
aika hyvin on tullu tarjoukset s.postiin.. kunhan vaan kyselee selkeesti. 24h sisällä on mulle ainakin aina vastattu..
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: Strimari - 15.11.12 - klo:18:30
Langan toisessa päässä on ihminen, on niitä jotka ovat näppiksen vieressä kuin iili, toiset taas inhoavat sähköistä yhteydenpitoa. Meit on moneks. Täälläkin.. ;)
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: cosmic_cowboy - 15.11.12 - klo:19:36
Pari vuotta sitten yritin käytettyä rikkaäestä ostella euroopasta. Sekä sähköposteja, että nettisivujen kontaktilomakkeita käytin ja 1/10 vastasi ja heidänkin koneensa oli jo varattu. Luulisi Pelkialaisen konemyyjän olevan helpompi tulkata Enklantiani luettuna kuin puhuttuna?

Omaa älä osta mitään -päivää on vietetty jo niin monta vuotta että en oikein musitakaan millaista kaupanteko on. NHK-keskuksen varaosapuoli ainakin ilmoitti ripeästi hinnat kun varaosanumeroilla utelin sähköpostitse.

Oma järkeni sanoo, että sähköposteilla voisi tasata kiireitä. Ei katkaise vaikkapa live-kaupankäyntiä kuten puhelinsoitto. Nykyään moni muukin viljelijä on päivätöissä ja saattaa olla heikosti mahdollisuuksia viettää puhelimessa päiväänsä, illalla ehtii mailailla.

Silloin on reilu meininki, kun ei laita sähköpostiosoitetta esiin tai mainitsee että luetaan laiskasti jos ei sitä käytä. Jos kotisivujen tekijä ehdottaa jotain yhteystietolomaketta, niin siitä pitää kieltäytyä jos ei seura viestejä. Facebookin käyttöä ei pidä edellyttää asiakkailta, koska se on Paholaisen keksintö.
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: Jerry - 15.11.12 - klo:21:45
Itte tulee kans hoidettua kaikki mahdollinen sähköpostilla. Jonkun tarjouspyynnön pystyy päivätöissäkin istuessa naputella huomaamatta, mutta puhelimen kanssa joutuu melkein hipsiä vähän sivummalle, ettei maataloutta harrastamattomia ala ärsyttää omien asioiden hoitaminen. Samoin paljon mukavempi niitä tarjouksia vaikka apulannasta on vertailla, kun ei tarvitse johonkin kauppakuitin reunaan raapustettuja hintoja etsiä.

Vielä parempi olisi, jos tavaran saisi suoraan verkkokaupasta asialliseen hintaan. Kasvinsuojeluaineet onkin tullut ihan sen takia tilattua nettikaupasta. Olin vähän innoissani siitä agrimarketinkin verkkokaupasta, joka keväällä avattiin, mutta siellä hinnat olivat sitä mukaa, että aina paikalliselta myyjältä kysymällä sai kuitenkin huomattavasti paremman hinnan. Ei ole sen jälkeen tullut paljoa katseltua.

Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: -SS- - 15.11.12 - klo:21:51
Kysyminen on aina helpompaa kuin vastaaminen. Sitten kun vastaa, ettei pysty asiassa auttamaan, ollaan närkästyneitä, et miksi sitten pidetään sähköpostia jos ei saada aikaiseksi oikeaa vastausta. Joskus siis aistii olevan "pienimmän kiusan menetelmän" jättää posti sinne jonoon.

-SS-
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: Lokinpaska - 15.11.12 - klo:21:56
Tottakai puhumalla ne asiat hoidetaan! Eikö nyky porukka uskalla enää soittaa ja ottaa selvää asioista...?? Ite en koskaa käytä mitään sähköpostia kun ei asia sillä tavalla tule koskaan selväksi.
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: Peurajussi - 15.11.12 - klo:22:00

Jos asia on kiireellinen, soitan. Jos ei, laitan sähköpostia koska en halua kiireettömällä asialla varastaa toisen aikaa tärkeämmille asioille.

Käytännössä esimerkiksi tarjouspyynnöissä soitan ensin ja esitän lyhyesti, että olen pyytämässä tarjousta ja laitan sen kirjallisena sähköpostiin. Tällä tavalla olen saanut vastauksen aina varsin pian, firmasta riippumatta. Ja hyviin tapoihin mielestäni kuuluu myös itse vastata siihen tarjoukseen. Tarjouspyynnössä aina eriteltynä selvästi tuote, toimitus ja maksuehto.
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: heksa100 - 15.11.12 - klo:22:13
Kysyminen on aina helpompaa kuin vastaaminen. Sitten kun vastaa, ettei pysty asiassa auttamaan, ollaan närkästyneitä, et miksi sitten pidetään sähköpostia jos ei saada aikaiseksi oikeaa vastausta. Joskus siis aistii olevan "pienimmän kiusan menetelmän" jättää posti sinne jonoon.

-SS-

Mut toisaalta, pitäis tiedustelu viestin saajankin ymmärtää se, että kysyjälle tuo negatiivinen vastaus on tärkeä, sillä silloinhan kysyjä voi siirtyä suunnitelma B:hen/yritys B:hen.
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: jupexx - 15.11.12 - klo:22:25
Todella paljon käytän sp:a tarjouskyselyihin tai jos pitää selvittää jotain kiireettömämpää asiaa. Varsinkin nyt kun rakentaa ja aika nuihin hommiin tuppaa olemaan vain iltasella niin on näppärä hoitaa koneella nuo asiat kun normaalit ihmiset ei oo töissä.
Ilmeisesti kauppiaat on tottuneet tapaani tai sitten pohjoisessa ollaan kehityksessä vuosikymmen muuta maata edellä kun viesteihini vastataan lähes poikkeuksetta.
Tarjouspyynnöt pitää tehä selkeesti ja ennenkaikkea siihen aika mihin mennessä se pitää olla jätetty. Tutut kauppiaat tietää ettei minun kanssa leikitä ja tavara ostetaan sieltä mistä sen halvimmalla saa. Jos ei oo tarjous halvin ei auta itkeä enää ja yrittää hintaa puottaa.
Tarjouspyynnöt lähetän yleensä niin että niistä näkee että se on menny muihinkin paikkoihin. Jos jostaki ei yleensä vastata niin en enää sinne oo laittanu.
Että tulkaahan tälle vuosituhannelle siellä susirajan edessä :D
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: ktm87 - 15.11.12 - klo:22:40
toihan on hyvä ajatus toi "ryhmäsähköpostilla" tarjous kysely!
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: Jätkä - 16.11.12 - klo:07:23
 Siihen s.postiin kannattaa laittaa se puh.numeroa mukaan, etenkin jos oma osoite on  pena@gmail.com.
Myyyjällä on se pelko että kilpailija kysyy tarjoushintoja.
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: Jerry - 16.11.12 - klo:07:50
Tottakai puhumalla ne asiat hoidetaan! Eikö nyky porukka uskalla enää soittaa ja ottaa selvää asioista...?? Ite en koskaa käytä mitään sähköpostia kun ei asia sillä tavalla tule koskaan selväksi.

Itse yleensä pyrin ensin käymään paikanpäällä, jos mahdollista. Tai sitten edes puhelimella on yhteydessä. Sen jälkeen voikin siirtyä sähköpostin käyttöön.

Sähköpostilla kysyminen vaatii tietenkin kysyjältäkin vähän enemmän vaivannäköä, ettei laita viestiä tyyliin "Tarvin ens kesäksi apulannat, paljonko maksaa?"

Jos on ensi itse selvittänyt, että haluaa SS 32,5 tonnia, toimittettuna osoitteeseen tämä, ei kiirettä, kunhan lasku tälle vuodelle, voi myyjän olla vähän helpompi laittaa se vastauskin. Vaikka myyjä tietäisi ennestään osoitteen, on se silti helpompi kysyjän kirjoittaa, koska myyjä joutuu sen jostakin, ehkä kankeastakin, järjestelmästä tarkistaa.
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: -SS- - 16.11.12 - klo:09:11
Yleensäkin näihin tarjouspyyntöihin vastaamisalttius riippuu vastapuolen sijainnista myyntiketjussa. Jos välität jonkun toisen tukkurin tai toimijan tavaraa, saatat tietää, että hinta on eri riippuen siitä, ostatko oikeasti sen tuhat tonnia vai vaan muutamansata kiloa loppuviimeksi.

Eli kyllä sen vaan jotenkin näkee viestistä, milloin vaan heitellään hintakyselyjä ja milloin ollaan tosissaan ostamassa.

Näille Googlen aktiivikäyttäjille, joilla on saatavuus- ja hintatiedot jo valmiiksi hyvin tarkkana mielessä, eli sitä väliä ei näytä olevan siis ollenkaan itselle saatavana, olen näille maininnut, että Google varmaankin toimittaa, en pysty asiassa auttamaan.

-SS-
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: maanviljelija - 16.11.12 - klo:09:59
Sähköpostissa jää mustaa valkoiselle mitä on luvattu. Pari kertaa jo Keskon kanssa toimiessa säästynyt satasia. Ovat yrittäneet periä rahteja vaikka so***** tilahinnasta tms.
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: luomuviljelijä - 16.11.12 - klo:23:32
Yrmasta ja NHK-keskuksesta useampaan otteeseen kyselly auratarjouksia mutta ei vaan lähetetä.. Pitäköön tunkkinsa  >:(
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: JoHaRa - 17.11.12 - klo:01:23
Yrmasta ja NHK-keskuksesta useampaan otteeseen kyselly auratarjouksia mutta ei vaan lähetetä.. Pitäköön tunkkinsa  >:(

 ??? Siis... nyt mullekkin jäi epävarmaksi että oletko pyytänyt tarjousta auroista vai tunkista
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: sirkussonni - 17.11.12 - klo:01:30
Yrmasta ja NHK-keskuksesta useampaan otteeseen kyselly auratarjouksia mutta ei vaan lähetetä.. Pitäköön tunkkinsa  >:(

 ??? Siis... nyt mullekkin jäi epävarmaksi että oletko pyytänyt tarjousta auroista vai tunkista

Minusta luomuilveilijä on kysellyt lumiauraan tunkkia!!?
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: JoHaRa - 17.11.12 - klo:01:32
Yrmasta ja NHK-keskuksesta useampaan otteeseen kyselly auratarjouksia mutta ei vaan lähetetä.. Pitäköön tunkkinsa  >:(

 ??? Siis... nyt mullekkin jäi epävarmaksi että oletko pyytänyt tarjousta auroista vai tunkista

Minusta luomuilveilijä on kysellyt lumiauraan tunkkia!!?

Mulle joku meedio sanoi että "sinulla on hyvä aura". Mistä se tiesi, vaikka ei ollut meidän auroja edes nähnyt  :o
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: turkki - 17.11.12 - klo:04:12
Kesä- heinä - elokuussa sähköpostikommunikaatioon tulee vielä se lisämauste että ikinä ei tiedä että onko vastaamattomuuteen syynä myyjän kesäloma vai heikko vastaamishalu. Mitään "olen lomalla, palaan xx.xx.xxxx" automaattivastausta ei juuri kukaan myyjä osaa jostain syystä kytkeä päälle  :(
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: lypsyukko - 17.11.12 - klo:06:25


Mulle joku meedio sanoi että "sinulla on hyvä aura". Mistä se tiesi, vaikka ei ollut meidän auroja edes nähnyt  :o

Sehän vaan osoitti olevansa ammattilainen  ;D Kuin traktorikauppias, joka vaan istuu vaihdokin penkillä ja heti osaa laittaa kuntoarvion 9/10. kokeilematta pieniä yksityiskohtia , esim . käykö se, liikkuuko se jne ...  8)
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: Herra Heinamaki - 17.11.12 - klo:11:24

Oma järkeni sanoo, että sähköposteilla voisi tasata kiireitä. Ei katkaise vaikkapa live-kaupankäyntiä kuten puhelinsoitto. Nykyään moni muukin viljelijä on päivätöissä ja saattaa olla heikosti mahdollisuuksia viettää puhelimessa päiväänsä, illalla ehtii mailailla.

Silloin on reilu meininki, kun ei laita sähköpostiosoitetta esiin tai mainitsee että luetaan laiskasti jos ei sitä käytä. Jos kotisivujen tekijä ehdottaa jotain yhteystietolomaketta, niin siitä pitää kieltäytyä jos ei seura viestejä. Facebookin käyttöä ei pidä edellyttää asiakkailta, koska se on Paholaisen keksintö.

Jos yritys ilmoittaa sähköpostiosoitteen nettisivullaan, niin sähköpostin pitää silloin olla käytössä.
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: maraani - 25.11.12 - klo:18:07
Heh, maanantaina lähettämääni tarjouskyselysähköpostiin vastattiin tänään torstaina: "Olemme puhelimitse yhteydessä tulevalla viikolla"

:D
Eivät ole olleet vielä tähän päivään mennessä.

Eli neljästä paikkaa yritin tarjousta kysellä, sähköpostilla, jossa oli luonnostelemani kuvatus tarkoittamastani keksinnöstä. Koska en tunne eri valmistajien ratkaisuja annoin vapaat kädet esittää ja tarjota ratkaisua. Pienihän tämä systeemi on, mutta kyseessä oli laatujärjestelmän tarkoittama koekierros, jolla oli tarkoitus selvittää mainittujen firmojen palveluhalukkuutta. Samalla asia palvelee opiskeluani (mitä en tarjouspyynnössä tosin maininnut)

1) tarjouspyyntöön vastattiin VASTA kun olin ottanut pääkonttoriin yhteyttä. Sitten mainittu myyjä korjaan aluemyyntipäällikkö ilmoitti lähtevänsä messumatkalle. Toivotin hyvää matkaa.

2) vastasi sähköpostiin kysyen yhteystietoja jotta voi tehdä tarjouksen? Soitti seuraavalla viikolla uudelleen ja tarkensi asioita. Lupasi lähettää tarjouksen (lienee tulossa Itellan kautta?)

3) sähköpostin lukukuittauksen pyyntötoiminto ilmaisi, että viestin on luettu, mutta ei vastausta/yhteydenottoa

4) vastattiin kolmen päivän päästä sähköpostilla, että "Olemme puhelimitse yhteydessä tulevalla viikolla" kuten alussa totesin, eivät ole olleet.

Että näin. Tilasin tavarat soveltuvasta webbikaupasta niin ei tarvinnu ihmetellä kuin itsekseen. Toivottavasti ei joudu rakentamaan mitään suurempaa. Asiakkaita tuntuu noilla riittävän. Tai sitten mulla vaikeuksia. :D
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: JoHaRa - 26.11.12 - klo:08:06
Heh, maanantaina lähettämääni tarjouskyselysähköpostiin vastattiin tänään torstaina: "Olemme puhelimitse yhteydessä tulevalla viikolla"

:D
Eivät ole olleet vielä tähän päivään mennessä.

Eli neljästä paikkaa yritin tarjousta kysellä, sähköpostilla, jossa oli luonnostelemani kuvatus tarkoittamastani keksinnöstä. Koska en tunne eri valmistajien ratkaisuja annoin vapaat kädet esittää ja tarjota ratkaisua. Pienihän tämä systeemi on, mutta kyseessä oli laatujärjestelmän tarkoittama koekierros, jolla oli tarkoitus selvittää mainittujen firmojen palveluhalukkuutta. Samalla asia palvelee opiskeluani (mitä en tarjouspyynnössä tosin maininnut)

1) tarjouspyyntöön vastattiin VASTA kun olin ottanut pääkonttoriin yhteyttä. Sitten mainittu myyjä korjaan aluemyyntipäällikkö ilmoitti lähtevänsä messumatkalle. Toivotin hyvää matkaa.

2) vastasi sähköpostiin kysyen yhteystietoja jotta voi tehdä tarjouksen? Soitti seuraavalla viikolla uudelleen ja tarkensi asioita. Lupasi lähettää tarjouksen (lienee tulossa Itellan kautta?)

3) sähköpostin lukukuittauksen pyyntötoiminto ilmaisi, että viestin on luettu, mutta ei vastausta/yhteydenottoa

4) vastattiin kolmen päivän päästä sähköpostilla, että "Olemme puhelimitse yhteydessä tulevalla viikolla" kuten alussa totesin, eivät ole olleet.

Että näin. Tilasin tavarat soveltuvasta webbikaupasta niin ei tarvinnu ihmetellä kuin itsekseen. Toivottavasti ei joudu rakentamaan mitään suurempaa. Asiakkaita tuntuu noilla riittävän. Tai sitten mulla vaikeuksia. :D

Juu... ei tarjouksia saa elleivät kaikki tiedot ole mukana... Esim. Y-tunnus tarjouspyynnön mukana nopeuttaa käsittelyä  ::)
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: ktm87 - 26.11.12 - klo:08:15
kyllä mulle on vaan nimi ja osote riittänä ja vastaaminen ollu nopeeta..
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: turkki - 14.03.14 - klo:17:36
Laitoin aamulla sähköpostilla tarjouspyyntöjä usealle myyjälle. Koko päivän odottelin vastauksia, niitä pari sainkin ja tein kaupat parhaan tarjouksen antajan kanssa vähän ennen klo 17 jolloin kaikkien myymälät sulkeutuivat.

Muutamaa minuuttia yli 17 alkavat loput soittelemaan tyyliin "katsoin vasta nyt sun sähköpostin, vieläkö ehtis". On se nyt kumma jottei koko päivänä löytynyt minuutin pituista tilaisuutta lukea sähköpostia. Olisi vissiin pitänyt tulla savisissa saappaissa ja likaisissa haalareissa notkumaan sinne myymälän kahviautomaatille jotta olisi saanut tarjouksen päiväsaikaan...
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: TDK - 14.03.14 - klo:18:00
Laitoin aamulla sähköpostilla tarjouspyyntöjä usealle myyjälle. Koko päivän odottelin vastauksia, niitä pari sainkin ja tein kaupat parhaan tarjouksen antajan kanssa vähän ennen klo 17 jolloin kaikkien myymälät sulkeutuivat.

Muutamaa minuuttia yli 17 alkavat loput soittelemaan tyyliin "katsoin vasta nyt sun sähköpostin, vieläkö ehtis". On se nyt kumma jottei koko päivänä löytynyt minuutin pituista tilaisuutta lukea sähköpostia. Olisi vissiin pitänyt tulla savisissa saappaissa ja likaisissa haalareissa notkumaan sinne myymälän kahviautomaatille jotta olisi saanut tarjouksen päiväsaikaan...
Herää kysymys. Mikä asia on sellainen josta pitää oikeen tarjouspyyntöjä lähetellä mutta ei ole aikaa 8tuntia kauempaa vastausta odotella?
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: SKN - 14.03.14 - klo:18:28
Nännikumeja?
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: msan - 16.03.14 - klo:22:58
Sähköpostin kanssa voi tulla ongelmia roskapostisuodattimien kanssa. Muutaman kerran olen odotellut sähköpostivastausta ja kun vastausta ei kuulunut, niin tuli tarkastettua roskapostikansio. No sieltähän se löytyi. Ja jos suodatin tökkii molempiin suuntiin, niin aika vaikeaa on yhteydenpito. Siksi hoidan asiat aika pitkälle puhelimella. Yhä useammin kauppiaat kuitenkin laittavat tarjoukset sähköpostin kautta, jolloin yksityiskohdat on paremmin eritelty.
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: ktm87 - 15.06.14 - klo:16:21
Vko sitten tarjouspyyntöä laitoin jälkiasennus ilmastoinnista...kiirettä vissiin pitää o_O
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: piki1 - 15.06.14 - klo:16:56
Vko sitten tarjouspyyntöä laitoin jälkiasennus ilmastoinnista...kiirettä vissiin pitää o_O
kyselin kans toista vuotta sitten sprinteriin ,kylläkin puhelimella vastaus tuli 4 kuukauden kuluttua jolloin olin jo ite asentanu ilmastoinnin siihen.
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: -SS- - 15.06.14 - klo:17:42
Nettikaupat ovat vähentäneeet noita pettymyksiä. Miksi soitella tai kysellä, jos on nenän edessä verkkokaupassa tarjolla sama laite kiinteällä hinnalla, rahti laskettuna, ja varastotilanteen näkee ruudussa ?

Totta kai nettiostoksessa pitää siirtyä pois ns. mukavuusalueelta ja höylätä sitä korttia ja ottaa tavaran tulemattomuuden ja viallisuuden työriski itselle, tavaranpalautusten , hyvitysten ja takuujärjestelyjen muodossa. Asiat hoituvat omien kokemusten mukaan aivan yhtä hyvin suoraan sinne lähtömaahan. Ja hinta on niin alhainen, että voi ostaa kahdesta eri nettikaupasta, toinen tullut jää varaosaksi tai edelleen myytäväksi.

-SS-
Otsikko: Vs: Sähköpostiin vastaaminen
Kirjoitti: maraani - 15.06.14 - klo:21:07
Nettikaupat ovat vähentäneeet noita pettymyksiä. Miksi soitella tai kysellä, jos on nenän edessä verkkokaupassa tarjolla sama laite kiinteällä hinnalla, rahti laskettuna, ja varastotilanteen näkee ruudussa ?

Totta kai nettiostoksessa pitää siirtyä pois ns. mukavuusalueelta ja höylätä sitä korttia ja ottaa tavaran tulemattomuuden ja viallisuuden työriski itselle, tavaranpalautusten , hyvitysten ja takuujärjestelyjen muodossa. Asiat hoituvat omien kokemusten mukaan aivan yhtä hyvin suoraan sinne lähtömaahan. Ja hinta on niin alhainen, että voi ostaa kahdesta eri nettikaupasta, toinen tullut jää varaosaksi tai edelleen myytäväksi.

-SS-
Eilen ihmettelin kyllä kaupan henkilölle ääneen puhelimessa, kun kaupan nettikauppa ei seurannut varaston saldoa. Eli kaupasta soitettiin ja kysyttiin tilinumeroa, kun tilaamaani tuotetta ei ollut varastossa enää. Kuitenkin sen sai tilattua ja maksettua. Halusivat palauttaa rahat. No ei siinä muuten, mutta OLISIN TARVINNU SEN! :(