Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: leksa - 26.11.07 - klo:17:18
-
Quicken 660 kuormaajan hommasin lisälohkon eli ns. 3. toiminnon nokalle, mukana tuli johtosarja jossa oli sellainen vanhanaikanen auton lämmitysroikan pää. Avasin sen ja sieltä löytyi seuraavat johdot.
punainen, harmaa oli omissa navoissa ja sininen ja musta oli liitetty samaan napaan.
No eihän 660 mallissa vielä ole siihen sitä vastaavaa liitintä.
Sitten tuli uusi joystickin nuppi, jossa on neljä johtoa ja kytkentä kaavio. (joka on liitteenä)
Joyckarissa on siis kaksi nappia ja liukukytkin, joka on se turvakytkin
Nyt kysyisinkin, miten hiivatissa ne johdot pitää laittaa jotta homma rokkaisi. Uuden virtajohdon olen jo vetänyt siihen lähelle, mutta maajohtoa en vielä. Tarviiko sen vai maadottaako se lisälohko tai joystick jossain kohtaa itse itsensä? Mihin virta pitää kytkeä....jne..
-
Ja olikos siinä paketissa rele.Kuikkan joystikissa on kaksi nappia mutta ei siitä tarvi vetää kuin kaksinapainen johto eli jompi kumpi nappi käyttöön.Ryöstät virran releelle tai vedät suoraan akulta ja sulake väliin ja kaksinapaisella johdolla lisälohkolle.Eli maa vedetään myös.Pistotulpaksi käy kyllä normaali perävaunupistokekin sellaine mulla ainakin on.Voin kyllä huomenissa tarkistaa tuon johdotuksen mulla on tuo 660 ja siinä lisä lohko .jos et saa parempaa tietoa asiasta.En viitti taskulampun kans mennä tirkisteleen
-
Sähkölohkolle kannattaa viedä maa ja + johto. Siellä lohkon puoleisessa päässä ei pitäs olla merkitystä sillä kumminpäin johdoissa on virta. Uudessa kuikassa kuormaimen irrotusta varten johdot liitetään pärävaunun pistotulpalla ja vain keskimmäinen johto jää vapaaksi, muille on tarkoitus olemassa.
Vivussa ei pitäs olla turvakytkintä, sehän on oltava kauhalukitukselle erikseen. Vivussa pitäs olla 3. ja 4. toiminnan kytkin ja ehkä sähköohjatun soft driven kytkin. Omassa 4. toiminnolle on vipukatkaisin ohjausvivussa. Tässä yksilössä johdot oli yhdistetty väärin, meni jonkin aikaa löytää oikea kytkentä, koska vivulle menevässä kaapelissa kaikki navat on eristetty mustalla.
-
eli joikkarilta tulee mulla kans 4 mustaa johtoa, mutta niistä löytyy numeroinnit, jotka vastaa tuota kytkentä kaaviota eli 1,2,3,4. Kahvassa on ne 2 nappia ja keltainen liukukytkin, jolla siis vaan ilmeisesti voidaan varmistaa ettei vahingossa käytä lisätoimintoja jos ei haluu.
Quicken valmiissa lisälohkopaketissa tuli siis johtosarja mukana, jossa oli johtovalmiudet 3 ja 4 lohkolle. Nythän me ei tarvita kuin sitä 3 lohkon tulppaa. 4 lohkon tulppaan oli itseasiassa laitettu kutistesukka päälle.
Paras olis varmaan jos joku viittis kattoo omasta vehkeestään mitä se ns. traktorinpuoleisen pään pistoke on syönyt sisäänsä ja missä järjestyksessä. Mihin tuli suoravirta, missä maat, oliko vedetty se oma maajohto jostain rungosta.... jne. Tänks
-
quicken sivuilta löytyy tekninen ohje uudelle kuormaajalle, eiköhän siitä jotain kaavioita löydy
Mut jos joku viitsii vilkaista oman kuormaajan piuhoituksia niin sekin olisi hyvä
-
Perävaunupistorasian numerointia käytetään uuden kuikan kytkennässä. Kaaviossa ei mainita värejä.
1 = 4. toiminto
2 = jatkuva virta , tästä virta otetaan sinne ohjaussauvalle
3 = maa , sama liitin on maa myös perävaunun sähköissä
4 = soft driven ohjaus
5 = 3. toiminto
6 = kauhalukitus
7 vapaana keskellä
Tulpassa ja pistorasiassa on numerointi, ei tarvitse peilikuvia miettiä kun seuraa numerointia. Virta ja maadotus tuodaan pistorasiaan omalla johdolla, jos ei muuta parempaa reittiä.
-
Kuten mainitsin aamun valjettua kurkkaan.Sen verran johdotuksesta että mulla tulee akulta suoraan virta ja maa myöskin mutta katson tarkemmin kun en itse ole tuota kytkentää tehnyt vaan tuli kuormain tehdasasennuksena uutena enkä sen kummemin ole siihen sitten perehtynyt,katsotaan ja voin ottaa digikuviakin kytkennöistä.
Eli tuo simeonin kytkentäkaavio pitää paikkansa