Tätä Sisudiesel-mallia en tosin ole päässyt kokeilemaan, lähinnä pelottaa moottorin ääni.
JD:stä kyseeseen tulisi Premium-malli. Muista merkeistä JD:hen vaihtaneet ovat koneeseensa tyytyväisiä, mutta minulle ei oikein ole valjennut, mikä siinä on niin erinomaista? Vääntöä on paperilla huomattavasti kilpailijoita vähemmän. Kääntöympyrä tuntuu suurelta. Vaihteisto manuaalisesti vaihdettavine alueineen tuntuu vanhanaikaiselta eikä vipukaan ainakaan esittelykoneessa toiminut kovin sujuvasti. Hallintalaitekyynärnoja pitäisi ostaa lisävarusteena. Ohjaamo ja sinne kulku tuntuu jotenkin ahtaalta. Näkyvyys on kilpailijoita heikompi. JD:n väri aiheuttaa minulla hylkimisreaktioita ja myös sisustuksen väritys on JD:llä jäänyt 80-luvun alun Datsun Cherry -aikakauteen. Huoltokustannukset ovat ilmeisesti kilpailijoita halvemmat ja laatua kehutaan.
Kaksi ensimmäistä varteenotettavia "länsikoneita", viimeisestä ei kokemuksia kuin kuulo puheissa... JD:n ja Valtran varaosapuoli toimii, Keskolla on perseestä! Esim. MF Dyna6:n vaihteiston paineakuista oli tullut huoltomuistutus maahantuojalta huoltopisteisiin, mutta Suomessa Kesko ei vaivaudu pitämään yhtään palloa hyllyssä... Tulee tarvittaessa "erittäin nopeasti" maarahtina keski-euroopasta, koska paineakkuja ei lentorahtiin oteta!
Esimerkkinä Keskon varaosa hinnoittelusta voidaan pitää Quiken kaasuvaimennin palloja: Keskon varaosalehden tiukka "syystarjous" 240e/kpl... Vatralla sama pallo alle puoleen hintaan!
taijat olla aika katkera keskolle ku jättivät deutsin myynnin pois. ilman mitään deutsin mollaamista niin ne deutsin tehtaan kavereitten yhteistyö ei onnistunut alusta pitäänkään keskon kans ainakaan huoltopuolella, suomi kun on niin pieni maa ja italia iso ;)Kaksi ensimmäistä varteenotettavia "länsikoneita", viimeisestä ei kokemuksia kuin kuulo puheissa... JD:n ja Valtran varaosapuoli toimii, Keskolla on perseestä! Esim. MF Dyna6:n vaihteiston paineakuista oli tullut huoltomuistutus maahantuojalta huoltopisteisiin, mutta Suomessa Kesko ei vaivaudu pitämään yhtään palloa hyllyssä... Tulee tarvittaessa "erittäin nopeasti" maarahtina keski-euroopasta, koska paineakkuja ei lentorahtiin oteta!
Esimerkkinä Keskon varaosa hinnoittelusta voidaan pitää Quiken kaasuvaimennin palloja: Keskon varaosalehden tiukka "syystarjous" 240e/kpl... Vatralla sama pallo alle puoleen hintaan!
Kas, kas. Näköjään Keskon mafia ei ole vielä hyökännyt. 8) Kirjoittele muutamia kertoja samantapaisia juttuja niin saatat saada ihmeviestiä tai puhelua K-kaupasta. Jos et itsellesi niin ainakin nimimerkkisi oletettu henkilö niitä saa. Kokemusta on.
No meni hiukan off-t:ksi mutta haitanneeko.
Mutta eikai se Kesko mikään pikkuvaikuttaja ole maatalouskonemarkkinoilla kun kehuvat lehdessään että Lemken tekee vartavasten Suomalaisiin olosuhteisiin suunniteltua auran siipimallia. ::) Monetkohan siivet mahtaakaan tulla myydyksi? ::) Joustavaa palvelua Lemkenin taholta.
Muuten nuo Lemkenin vehkeethän ei ollut kovin hääviä ennen kun Kesko kaappasi niitten myynnin. Nyt ei parempaa auraa tai lautasmuokkaria Suomesta löydy. ::)
taijat olla aika katkera keskolle ku jättivät deutsin myynnin pois. ilman mitään deutsin mollaamista niin ne deutsin tehtaan kavereitten yhteistyö ei onnistunut alusta pitäänkään keskon kans ainakaan huoltopuolella, suomi kun on niin pieni maa ja italia iso ;)
taijat olla aika katkera keskolle ku jättivät deutsin myynnin pois. ilman mitään deutsin mollaamista niin ne deutsin tehtaan kavereitten yhteistyö ei onnistunut alusta pitäänkään keskon kans ainakaan huoltopuolella, suomi kun on niin pieni maa ja italia iso ;)
taijat olla aika katkera keskolle ku jättivät deutsin myynnin pois. ilman mitään deutsin mollaamista niin ne deutsin tehtaan kavereitten yhteistyö ei onnistunut alusta pitäänkään keskon kans ainakaan huoltopuolella, suomi kun on niin pieni maa ja italia iso ;)
Muutenkin kuormaimen apurunko on monesti *****mainen lisä. (Valtra ja MF)
casen kans niillä toimi aikanaan hyvin ja muistan kuinka pettyneitä huoltopuolen kaverit oli kun case meni agritekille . nyt ne oli tyytyväisen näköisiä kun deutsi lähti
Alentaa maavaraa ja vaikeuttaa huoltoja.Muutenkin kuormaimen apurunko on monesti *****mainen lisä. (Valtra ja MF)
Mikä ihmeen apurunko? Ai sä tarkotat kuormaimen sovitteita? Emmä oo niistä huomannu olevan mitää haittaa. Eikä ainakaan kääntymistä haittaa...
toki ne huoltaa ku niitä on aina hallissa enemmän ku ferguja ;)
casen kans niillä toimi aikanaan hyvin ja muistan kuinka pettyneitä huoltopuolen kaverit oli kun case meni agritekille . nyt ne oli tyytyväisen näköisiä kun deutsi lähti
Eivätkö ne tyytyväisen näköiset sitten huolla enää Deutzia?
Vai oisko tyytyväisyyteen syynä se ettei tartte saikata Kesko välikätenä enää kun Deutzia huoltaa? Saattaa saada osatkin silloin kun niitä tarvii. ;)
toki ne huoltaa ku niitä on aina hallissa enemmän ku ferguja ;)
casen kans niillä toimi aikanaan hyvin ja muistan kuinka pettyneitä huoltopuolen kaverit oli kun case meni agritekille . nyt ne oli tyytyväisen näköisiä kun deutsi lähti
Eivätkö ne tyytyväisen näköiset sitten huolla enää Deutzia?
Vai oisko tyytyväisyyteen syynä se ettei tartte saikata Kesko välikätenä enää kun Deutzia huoltaa? Saattaa saada osatkin silloin kun niitä tarvii. ;)
kyllä ferguihin ainaki on osat saanu tääläpäin, mitä oon kuullu jollain jotain pientä menneen
toki ne huoltaa ku niitä on aina hallissa enemmän ku ferguja ;)
casen kans niillä toimi aikanaan hyvin ja muistan kuinka pettyneitä huoltopuolen kaverit oli kun case meni agritekille . nyt ne oli tyytyväisen näköisiä kun deutsi lähti
Eivätkö ne tyytyväisen näköiset sitten huolla enää Deutzia?
Vai oisko tyytyväisyyteen syynä se ettei tartte saikata Kesko välikätenä enää kun Deutzia huoltaa? Saattaa saada osatkin silloin kun niitä tarvii. ;)
kyllä ferguihin ainaki on osat saanu tääläpäin, mitä oon kuullu jollain jotain pientä menneen
No se on positiivista edistymistä Keskon taholta.
Ne onkin aina halunneet kiusata meitä Faarin omistajia.
Sinä Lappalainen kun olet paljon tekemisissä niitten huoltomiesten kanssa niin onko kertoneet mikä niissä DF:ssa enimmäkseen renaa? Millä tuntimäärillä alkaa vikoja ilmaantua ja kuinka pahoja?
Sillä vain että tietää varautua.
Massikkaan vaihto kiinnostaisi kovin mutta ei taida enää Deutzi Keskolle kelvata. :-\
NH T6040 Elite on jo pudonnut kisasta mm. ylisuuren korkeuden ja arveluttavan laadun takia. Ongelmia tuntuu näissä koneissa olleen enkä päässyt edes kokeilemaan, kun esittelykoneesta oli lainattu osia.
eikat niissäkään mitään isompia tyyppivikoja ja viat on niissä ainaki ollut uudesta lähtien ja vanhemmiten vähentyny,mutta aika paljo deutsi kantaan nähen ovat pajalla .toki ne huoltaa ku niitä on aina hallissa enemmän ku ferguja ;)
casen kans niillä toimi aikanaan hyvin ja muistan kuinka pettyneitä huoltopuolen kaverit oli kun case meni agritekille . nyt ne oli tyytyväisen näköisiä kun deutsi lähti
Eivätkö ne tyytyväisen näköiset sitten huolla enää Deutzia?
Vai oisko tyytyväisyyteen syynä se ettei tartte saikata Kesko välikätenä enää kun Deutzia huoltaa? Saattaa saada osatkin silloin kun niitä tarvii. ;)
kyllä ferguihin ainaki on osat saanu tääläpäin, mitä oon kuullu jollain jotain pientä menneen
No se on positiivista edistymistä Keskon taholta.
Ne onkin aina halunneet kiusata meitä Faarin omistajia.
Sinä Lappalainen kun olet paljon tekemisissä niitten huoltomiesten kanssa niin onko kertoneet mikä niissä DF:ssa enimmäkseen renaa? Millä tuntimäärillä alkaa vikoja ilmaantua ja kuinka pahoja?
Sillä vain että tietää varautua.
Massikkaan vaihto kiinnostaisi kovin mutta ei taida enää Deutzi Keskolle kelvata. :-\
http://picasaweb.google.fi/saari79/SirpistPuimuriin2008#5240727126772643394 (http://picasaweb.google.fi/saari79/SirpistPuimuriin2008#5240727126772643394)MF voittajan valinta 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Onkos Viljami ehtinyt jo uusia koneita kokeilemaan? :)
Kiitoksia kommenteista. MF 6470 on tilauksessa Q55-etukuormaajalla varustettuna.
Koskas lupasivat koneen. Onko pitkä toimitusaika?
121A takapainoisena ja väljäputkisella hydrauliikalla paras etukuormainkone noista
121A takapainoisena ja väljäputkisella hydrauliikalla paras etukuormainkone noista
Advance-valmetissa etukuormain hitaampi kuin jonnikassa.jonnikan pumppu on tuottoisampi kuin ilmoitetut luvut katso koneviestin testit.
Yleisohje Osta AINA ulkolaisia koneita koska esim Ferkun tehtaan työntekijät ostavat ainoastaan Suomalaisia elintarvikkeita samoin Jontikan tehtaan työntekijät.Mutta vaadi täällä Suomessa aina joka käänteessä kuluttajia valitsemaan kotimaisia elintarvikkeita.
Tuetaan keskieuroopan maatalousklusteria kaikin voimin niin meilläkin
Ensimmäisellä kerralla laitettiin sisäänajo-ohjelman jälkeen uusi versio. Tuli uusia ominaisuuksia mm.viskokytkimeen ....
osta aina ulkolaisia koneita se työllistää Suomalaisia
sitähän minä juuri tarkoitin.Kaikissa muissa on valitettavasti kyttyrä ohjaamo paitsi Valtrassa.
NH T6040 Elite on jo pudonnut kisasta mm. ylisuuren korkeuden ja arveluttavan laadun takia. Ongelmia tuntuu näissä koneissa olleen enkä päässyt edes kokeilemaan, kun esittelykoneesta oli lainattu osia.
LainausNH T6040 Elite on jo pudonnut kisasta mm. ylisuuren korkeuden ja arveluttavan laadun takia. Ongelmia tuntuu näissä koneissa olleen enkä päässyt edes kokeilemaan, kun esittelykoneesta oli lainattu osia.
Tuo Eliitti sarja olisi tosi mielenkiintoinen, mutta kyllä se on kummallisen korkea ja outo mittasuhteiltaan (lyhyt, kapea ja korkea). Täällä kiertäneessä näyttelykoneessa korkeutta 290 cm. Voi kun ne tekis tuosta low-profile tyyppinen versio, missä eri rengastuksella lasketaan maavaraa 5-10 cm ja hytistä kuorittais 10-15 cm pois, niin paljon tilaa on kyllä sisällä. Silloin voisi melkein ruveta vääntämään hinnasta. Suurin miinus minulle on kuitenkin se että penkkiä ei saa kääntymään, ei edes puoleen väliin.
Nyt taitaa jonnikkamies sielä puhua. Ännä valtra on aika takapainoinen kone ja keula köykänen. Etujousituksen koen tarpeelliseksi vasta,kun ajetaan urakointi esim. maata tai lavettia vedetään maantiellä. Öö kyllä se valtra pysähtyy kärrynkin kanssa ,mutta jarrut vaan kirkuu (herää naapurit). Kyllä ainakin uudistetussa ohjaamossa ovet aukeaa enemmän,kun vanhemmissa.121A takapainoisena ja väljäputkisella hydrauliikalla paras etukuormainkone noista
ännä-valtra on noista ehdottomasti kevytperäisin kones,syytä en tiedä mutta näin on tosi.verkua en oo juuri noista malleista ajanut,väännöstä ei kokemusta,mutta jonnikka kokonaisuutena tosi käteenkäyvä kones,ominaisuuksia on,heikkouksia ei,ohjaamoon kulkeminen ainakin erittäin helppoa vrt.valmetti jossa ovet aukeava hieman raolleen,ratin pystyynkääntö suositeltavaa joka merkissä.Valmettiin ei voi verratakkaan ominaisuuksia.Valmetin ainoo hyvä puoli persaukiselle viljelijälle on että saa liikenneperän ilman etujousitusta ja ilman jarruja.uskomattominta valmetissa oli kuitenkin että nelivedon kytkimessä on kolme asentoa ja jokaisella niistä neliveto kytkeytyy suuntaa vaihtaessa,huomaa että on suunniteltu ohjelmisto vanhaan malliin jossa etukuormaintöissä painosta kuorman kanssa n 95% etuakselilla tai suomeen jossa ei asvalttipihoja.On tehokasta koneiden rikkomista.Advance-valmetissa etukuormain hitaampi kuin jonnikassa.jonnikan pumppu on tuottoisampi kuin ilmoitetut luvut katso koneviestin testit.
Siis tätä en kyllä ymmärrä että miksi hyvästä ja tilavasta ohjaamosta pitäisi tehdä pieni väkisin?
Siis minkä vuoksi pitäisi koneen olla matalampi? Omasta mielestä noista mittasuhteista on pelkkää etua korkeus parantaa näkyväisyyttä lyhyt ja kapea taas parantaa ketteryyttä
Kiitoksia kommenteista. MF 6470 on tilauksessa Q55-etukuormaajalla varustettuna.
Ei se niin tilava ole kuin miltä se näyttää: Eliitissä käynti oikean puolen ovesta on lähes mahdotonta, ja lokarit ovat ihan kiinni penkissä. Etuviistoon on kylläkin tilaa ja lasit kaukana, mutta ei se kuitenkaan anna ylivoimaisen paljon tilaa työskentelylle, kun se tapahtuu puolen metrin säteellä perseestä. Mitä se sitten auttaa jos hytin etu-ylänurkkaan on 1½ metriä, ja miten lämmitys pärjää talvella? Se että noin tilavan tuntuiseen hyttiin ei saa edes penkkiä käännettyä on aika noloa. Vain Pohjolassa ajetaan metsässä, mutta varmaan mantereellä olisi kysyntää taakseajolle. N-Valmetilla on kieltämättä hyvin mitoitettu hytti.
Korkeus on meillä lähinnä ongelma vanhemmissa rakennuksissa ja toisessa tallissa, ihan oven läheisyydessä... Pellolla korkeus ei haittaa... ::) Helpompaa valita <280 korkea traktori kuin muuttaa 5 ovea, kantavine rakenteineen.
Nyt taitaa jonnikkamies sielä puhua. Ännä valtra on aika takapainoinen kone ja keula köykänen. Etujousituksen koen tarpeelliseksi vasta,kun ajetaan urakointi esim. maata tai lavettia vedetään maantiellä. Öö kyllä se valtra pysähtyy kärrynkin kanssa ,mutta jarrut vaan kirkuu (herää naapurit). Kyllä ainakin uudistetussa ohjaamossa ovet aukeaa enemmän,kun vanhemmissa.Ilmapenkki nyt on itsestään selvyys koneesa. Itse pidän vaan sitä 4000e lisähintaa mitä se etujousitus n-valmettiin maksaa niin aika kovana siitä. Jos hinta olisi puolet tuosta niin varmasti olisi heti tollanen koneessa. Jokanen tosin ostaa millasilla varusteilla haluaa ja minkä merkkisen haluaa. Ohjaamon jousitus taas löytyy,koska siinä se hinta oli kohtuullinen.
Joo ei sitä etujousitusta ja ilmapenkkiä terve mies tarvitse.Sitten jos selkäprakaa niin sitten vois harkita.No nyt tuli puhuttua yaraa.
tuli itekkin kokeiltua taas kuukausi takaperin elämys nimeltä traktorin vaihto. Merkkivaihtoehdot olivat samat, tosin pykälää suurempia eli mf 6480, jd 6630 premium ja valtra n 141 (advancea kysyin sain tarjouksen vain hitecista, kuulemma riittää mulle!?).Et sentään työajalla kirjoittanut? ;D
kesko myyntipulolella palvelu pelasi loistavasti, varaosat ei lainkaan ja huolto on kyllä kohtuullisen nopeaa mutta laatu vaihtelevaa. ja sitten itse koneeseen: Kone oli muutoin mukava käyttää, mutta vaihteiston toiminta oli koko ajan epämääräinen, ja koeajon lopuksi selvisi että vaihteisto on rikki ajotunteja 150H. myös mm. sähköjohtojen sijoittelu arasti traktorin alle alensi kiinnostusta ja myös lukuisat tutulla olleet lukuisat ongelmat vastaavassa koneessa. =ei kauppoja.
Sitten valtraan. Oli lyhyt vaihtoyritys ,vanhasta vajaa 10000€ vähemmän kuin muilla, myyjä yritti väkisin myydä hiteciä vaikka sanoin että adv kiinnostaa. on kuulemma ht:ssa tarpeeksi minulle ominaisuuksia. Ei tarjottu edes demokonetta kotiin testiin. Jälkimarkkinointi lienee valtralla hyvä mutta huono myynti ylivieskassa pilasi kaupat. Myös valtran "ylipitkät" nostovarret olisi aiheuttanut ongelmia nivelakseleiden kanssa , hytti liian pitkä minun makuun, ht myös meluisa ja heikolla hydrauliikalla varustettu ja ergonomialleen molemmat mf:ään verrattuna "spartalaisia". =ei kauppoja.
new holland luku sinänsä, samoin case. tuli ei kiitos olo heti kun meni hyttiin. monissa paikoin huomasi että on laatu hiukan arveluttava ja viimeistely heikko, lisäksi päällimmäiseksi jäi muovinen tunnelma.
kuten arvata voi jd tuli hankittua kauppaa tein ensin puhelimen välityksellä ja kun myyjä tarjosi demokonetta ja kerroin etten ehdi hakemaan niin myyjä toimitti sen k-autolla pihaan samana iltana. myynti toimi hyvin huollon ja varaosat tiedän toimivan loistavasti sillä liinamaalla on homma hallinnassa ja puhelin vastaa muulloinkin kuin 8-16.
Sitten ne muut ominaisuudet: hytti on ainoa jossa myös oikealla kulkumahdollisuus, erillinen runko=etunostolaitteen ja kuormaimen sovitteet edulliset ja järeästi kiinni, helppo huoltaa konepeitto aukeaa reilusti ja myös akku saatavilla oikeasti. Paras koukku, liuku sähköisesti ja reilu ulostulo. etenkin sähköhydrauliikalla varustetussa helpot hydr.säädöt suomeksi terminaalin kautta. Lohko työntövarrelle käytettävissä myös ulkoa painikkein, kattoluukku aukeaa niin että korkea vaunun voi peruutta suorana hytissä seisten ja kärryn yli katsoen. paras hytin jousitus ei pompota ,etujouset liikevaraltaan yhtä hyvät kuin valtran mutta rakenne parempi ja kevyempi, sähköinen päävirtakytkin vakio,ohjaamo ergonomia paras mm.mittaristo aina näkökentässä. listaa voisi jatkaa pidemmästikin mutta eiköhän oma mielipiteeni tullut tällä selväksi. Kaikillahan ne työt onnistuu ;D
kattoluukku aukeaa niin että korkea vaunun voi peruutta suorana hytissä seisten ja kärryn yli katsoen.
Miksi esim. suunnanvaihdin pitää sijoittaa niin, ettei siihen sormet uletu pidettäessä normaalisti kiinni ratista?
Oli se merkki mikä tahansa, niin loppupeleissä ei sillä ensivaikutelmalla ole välttämättä paljoakaan tekemistä sen kanssa, miltä kone tuntuu kun sillä on tehnyt muutaman tuhat tuntia töitä. Tai vaikka pari tuntia.
Miksi esim. suunnanvaihdin pitää sijoittaa niin, ettei siihen sormet uletu pidettäessä normaalisti kiinni ratista?
Peukalo ratilla ja keskisormella ulettuu hyvin niks naks vipuun. Vai tarkoititko kenties perusmallia?
Niin kukahan viittii enää 40 madella ko vois liitää 80 km/h ;DSiinä helposti saattaa kyllä virneesi venähtää naamalta sitten kun alkaa tapahtua jotakin noissa vauhdeissa, se alkaa toisinaan olla jo alle viidessäkympissäkin piteleminen kuorma päällä ja "mammat vastaan" tai "juppi ohittaa puhumalla kännykkään ja näyttää kolmannella kädellä keskisormea".
Naapuri oli tossa viikonloppuna ajellu 3n valtran perässä,avensiksen mittari oli näyttänyt 80 km/h. Mitähän malleja lienee ollu? Vihreet peräkärryt oli ollu perässä. Niin kukahan viittii enää 40 madella ko vois liitää 80 km/h ;D
Tappovehkeitä nämä jarruttomat ja yleensä jousettomat Valtrat.Liikennetraktoreissa turvallisuuden vuoksi kuuluisi olla erilliset jarrut ja jousitus myös etuakselilla.Kunnollinen hytin jousitus on myös ehdoton.
ei meikäläisen sormet ainakaan ylety 30-sarjassa. 20-sarjassa on oikein hyvällä kohdalla.
Naapuri oli tossa viikonloppuna ajellu 3n valtran perässä,avensiksen mittari oli näyttänyt 80 km/h. Mitähän malleja lienee ollu? Vihreet peräkärryt oli ollu perässä. Niin kukahan viittii enää 40 madella ko vois liitää 80 km/h ;DTääläkinpäin yhrellä kalkkimiehillä vanhempi 8000-sajan valtra niin kulkee jotain 70km/h. Tierä si mitä kierroksia ottaa ja ei ne pyörät nyt niin kummoset ole tossakaan. Rupee tosiaan hullua oleen tollanen,kun suuniteltu kumminkin pellolle ja sinne 40 nopeuksiin.