Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: viljami - 06.09.08 - klo:21:42

Otsikko: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: viljami - 06.09.08 - klo:21:42
Näistä kolmesta pitäisi valita 4-sylinterinen traktori viljatilalle ja etukuormainkäyttöön. 40 km/h nopeus on riittävä, koska maantieajoa on hyvin vähän. Suosikiksi on tällä hetkellä noussut MF, lähinnä kaipaisin nyt perusteita, miksi kannattaisi harkita JD:tä tai Valtraa.

MF on selvästi "käteensopivin". Tätä Sisudiesel-mallia en tosin ole päässyt kokeilemaan, lähinnä pelottaa moottorin ääni. Dyna-6 toimii hienosti ja vaihtoautomatiikka on näppärästi toteutettu. Vaihteistoöljyn hidas lämpeneminen pakkasella on ongelma, koska lämmintä säilytyspaikkaa ei ole eikä ainakaan toistaiseksi tule. Näkyvyys ohjaamosta on näistä vaihtoehdoista paras MF:ssä. Huolto on täällä MF:ssä paras, mutta osia Kesko ei tunnetusti varastoi. Jälleenmyyntiarvo lienee JD:tä ja Valtraa heikompi?

JD:stä kyseeseen tulisi Premium-malli. Muista merkeistä JD:hen vaihtaneet ovat koneeseensa tyytyväisiä, mutta minulle ei oikein ole valjennut, mikä siinä on niin erinomaista? Vääntöä on paperilla huomattavasti kilpailijoita vähemmän. Kääntöympyrä tuntuu suurelta. Vaihteisto manuaalisesti vaihdettavine alueineen tuntuu vanhanaikaiselta eikä vipukaan ainakaan esittelykoneessa toiminut kovin sujuvasti.  Hallintalaitekyynärnoja pitäisi ostaa lisävarusteena. Ohjaamo ja sinne kulku tuntuu jotenkin ahtaalta. Näkyvyys on kilpailijoita heikompi. JD:n väri aiheuttaa minulla hylkimisreaktioita ja myös sisustuksen väritys on JD:llä jäänyt 80-luvun alun Datsun Cherry -aikakauteen. Huoltokustannukset ovat ilmeisesti kilpailijoita halvemmat ja laatua kehutaan.

Valtrasta olen harkinnut Advance-mallia. Valtrassa on vain 3 pikavaihdeporrasta, mikä pudottaa paljon pisteitä. Pikavaihteen toiminta samoin kuin aluevaihteen käyttö eivät ole kehuttavia. Kaasupoljin on raivostuttava. 05-sarjan perusteella tiedän, että siihen ei totu. Kaasupolkimen toiminta vuosikymmenestä toiseen osoittaa sen, kuinka vähän Valtra kuuntelee asiakkaitaan tai vaihtoehtoisesti sen, kuinka heikko tuotekehityksen taso yrityksessä on. Myös kytkin on on/off-tyyppiä. Tähän malliin saisi kyllä turbiinikytkimenkin. Valtran varaosapalvelu on auki arkisin virka-aikaan, mikä on minulle ongelma. Yhteistyö paikallisen huoltomiehen kanssa on sujunut puimurin osalta nihkeästi. Muutamaa yksityiskohtaa lukuun ottamatta N tuntuu pätevältä peliltä ja hinta olisi ehdokkaista halvin, vaikka ilmastoinnin joutuu ostamaan suolaiseen hintaan.

NH T6040 Elite on jo pudonnut kisasta mm. ylisuuren korkeuden ja arveluttavan laadun takia. Ongelmia tuntuu näissä koneissa olleen enkä päässyt edes kokeilemaan, kun esittelykoneesta oli lainattu osia.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: KJL - 06.09.08 - klo:22:10
Tätä Sisudiesel-mallia en tosin ole päässyt kokeilemaan, lähinnä pelottaa moottorin ääni.

Käsittääkseni nois uusis on ihan sivistyny ääni vanhempiin verrattuna.

JD:stä kyseeseen tulisi Premium-malli. Muista merkeistä JD:hen vaihtaneet ovat koneeseensa tyytyväisiä, mutta minulle ei oikein ole valjennut, mikä siinä on niin erinomaista? Vääntöä on paperilla huomattavasti kilpailijoita vähemmän. Kääntöympyrä tuntuu suurelta. Vaihteisto manuaalisesti vaihdettavine alueineen tuntuu vanhanaikaiselta eikä vipukaan ainakaan esittelykoneessa toiminut kovin sujuvasti.  Hallintalaitekyynärnoja pitäisi ostaa lisävarusteena. Ohjaamo ja sinne kulku tuntuu jotenkin ahtaalta. Näkyvyys on kilpailijoita heikompi. JD:n väri aiheuttaa minulla hylkimisreaktioita ja myös sisustuksen väritys on JD:llä jäänyt 80-luvun alun Datsun Cherry -aikakauteen. Huoltokustannukset ovat ilmeisesti kilpailijoita halvemmat ja laatua kehutaan.

Erityisesti tuota vääntöä mäkin oon ihmetelly, kun pitää valita pari pykälää suurempi JD kuin MF, että pärjää väännössä. Ei se tehonormien erilaisuuskaan niin paljoa eroa kuitenkaan tee. Hytti ahdas, tehottomat jarrut, sisustuksen laatu ja väri syvältä...
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: nautafarmari - 06.09.08 - klo:22:11
Keskon koneissa on yleisesti ottaen aika lailla ongelmia, huollon ja varaosien suhteen, plus kalliit suodattimet. Jontikka ja valtra oli samalla viivalla vuosi sitten, valtraan sitten päädyin, hintaero syynä. Tosin agrimarketissa ei oltu oikein innokkaita vaihtokonetta ottamaan.  :-\
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Loordi Fordson - 06.09.08 - klo:22:30
Tuohon vääntöön en Jontikan osalta ota muuta kantaa, että kotoa löytyi ennen turbottamaton kuutonen, jossa olevinaan vääntöä. Mutta tehoton oli, vaikka lukemat eri tasoa verrattuna nelos-Jontikkaan. Enemmän merkitystä, mitä työtä tehdään, millä kierroksilla max. momentti ja tottakai 1000r/min vääntömomentin prosenttiosuus max. väännöstä eli liikkeellelähtömomentti, mutta suurinpana sitkeys eli vääntömomentin nousu. Tuosta Jontikan kopista voi muuten lähinnä ainoana traktorina nykyään käyttää myös oikeaa ovea poistumistienä, kunhan ohjauspyörää nostaa.
Sitten tuohon Fergun Sisu-moottoriin, ei sitä ääntä pidä pelätä. Minun mielestä perinteiset Valtrat eroavat juuri äänen laadussa ja muutenkin moottoreiden ominaisuuksissa. Mielestäni kehittyneimmät versiot etenkin kulutuksessa löytyvät testienkin mukaan Ferguun laitetuista Sisuista. Eli kulutuskäyrissä ei liki 2000 r/min kohdilla armotonta kulutuspiikkiä, saman tekee Jontikkakin, enimmillään 250 g/kWh, mutta Valtran Sisuissa lähestytään enemmän 300 g/kWh kuin 250....
Valtrasta kaikesta huolimatta valitsisin perinteikkään Hitech-version, Advance vaikuttaa ehkä keskeneräiseltä......Ominaisuuksista joutuu kyllä tinkimään. Kaikista voinee sanoa sen, että isoimmat ONGELMAT rajoittuu mallisarjojensa ensimmäisiin koneisiin. Näin on käynyt sen kummemmin erittelemättä.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Peurajussi - 07.09.08 - klo:09:21

Kannattaa kokeilla. Kokeile konetta siinä työssä, mihin se sinulla olisi tulossa. Ei ne erot paperilla selviä. Ainakin jos itse olisin vaihtamassa konetta, jättäisin sen esitteen silmäilyn kunnollisen koeajon jälkeen.

Iso osa ominaisuuksista on myös ihan korvien välissä. Siksi ei tietysti kannata valita konetta, joka itseä ärsyttää, eikä ainakaan sen perusteella julistaa konetta huonoksi. Pienilläkin asioilla on merkitystä, ja jos koneet kerran voi laittaa samalle viivalle, niin ehdottomasti kaikkia vaan reilusti ropeloimaan ja kokeilemaan.

JD:n plussat perinteisesti pieni käytännön kulutus (Tosin myös MF taitaa päästä samoihin lukemiin) sekä halvimmat huoltohinnat. Myös talvikäyttöominaisuudet ok. Premiumissa ilmoitettu hytin melu 70dB, MF 71 dB, eli hiljaisia laitteita molemmat.

Onnea joka tapauksessa etukäteen uudelle koneelle!  :)
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: meikäläinen - 07.09.08 - klo:10:34
Kaksi ensimmäistä varteenotettavia "länsikoneita", viimeisestä ei kokemuksia kuin kuulo puheissa... JD:n ja Valtran varaosapuoli toimii, Keskolla on perseestä! Esim. MF Dyna6:n vaihteiston paineakuista oli tullut huoltomuistutus maahantuojalta huoltopisteisiin, mutta Suomessa Kesko ei vaivaudu pitämään yhtään palloa hyllyssä... Tulee tarvittaessa "erittäin nopeasti" maarahtina keski-euroopasta, koska paineakkuja ei lentorahtiin oteta!

Esimerkkinä Keskon varaosa hinnoittelusta voidaan pitää Quiken kaasuvaimennin palloja: Keskon varaosalehden tiukka "syystarjous" 240e/kpl... Vatralla sama pallo alle puoleen hintaan! 
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: articla - 07.09.08 - klo:11:04
Kaksi ensimmäistä varteenotettavia "länsikoneita", viimeisestä ei kokemuksia kuin kuulo puheissa... JD:n ja Valtran varaosapuoli toimii, Keskolla on perseestä! Esim. MF Dyna6:n vaihteiston paineakuista oli tullut huoltomuistutus maahantuojalta huoltopisteisiin, mutta Suomessa Kesko ei vaivaudu pitämään yhtään palloa hyllyssä... Tulee tarvittaessa "erittäin nopeasti" maarahtina keski-euroopasta, koska paineakkuja ei lentorahtiin oteta!

Esimerkkinä Keskon varaosa hinnoittelusta voidaan pitää Quiken kaasuvaimennin palloja: Keskon varaosalehden tiukka "syystarjous" 240e/kpl... Vatralla sama pallo alle puoleen hintaan! 

Kas, kas. Näköjään Keskon mafia ei ole vielä hyökännyt.  8) Kirjoittele muutamia kertoja samantapaisia juttuja niin saatat saada ihmeviestiä tai puhelua K-kaupasta. Jos et itsellesi niin ainakin nimimerkkisi oletettu henkilö niitä saa. Kokemusta on.
No meni hiukan off-t:ksi mutta haitanneeko.
Mutta eikai se Kesko mikään pikkuvaikuttaja ole maatalouskonemarkkinoilla kun kehuvat lehdessään että Lemken tekee vartavasten Suomalaisiin olosuhteisiin suunniteltua auran siipimallia. ::) Monetkohan siivet mahtaakaan tulla myydyksi? ::) Joustavaa palvelua Lemkenin taholta.
Muuten nuo Lemkenin vehkeethän ei ollut kovin hääviä ennen kun Kesko kaappasi niitten myynnin. Nyt ei parempaa auraa tai lautasmuokkaria Suomesta löydy. ::)
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: lappalainen - 07.09.08 - klo:11:20
Kaksi ensimmäistä varteenotettavia "länsikoneita", viimeisestä ei kokemuksia kuin kuulo puheissa... JD:n ja Valtran varaosapuoli toimii, Keskolla on perseestä! Esim. MF Dyna6:n vaihteiston paineakuista oli tullut huoltomuistutus maahantuojalta huoltopisteisiin, mutta Suomessa Kesko ei vaivaudu pitämään yhtään palloa hyllyssä... Tulee tarvittaessa "erittäin nopeasti" maarahtina keski-euroopasta, koska paineakkuja ei lentorahtiin oteta!

Esimerkkinä Keskon varaosa hinnoittelusta voidaan pitää Quiken kaasuvaimennin palloja: Keskon varaosalehden tiukka "syystarjous" 240e/kpl... Vatralla sama pallo alle puoleen hintaan! 

Kas, kas. Näköjään Keskon mafia ei ole vielä hyökännyt.  8) Kirjoittele muutamia kertoja samantapaisia juttuja niin saatat saada ihmeviestiä tai puhelua K-kaupasta. Jos et itsellesi niin ainakin nimimerkkisi oletettu henkilö niitä saa. Kokemusta on.
No meni hiukan off-t:ksi mutta haitanneeko.
Mutta eikai se Kesko mikään pikkuvaikuttaja ole maatalouskonemarkkinoilla kun kehuvat lehdessään että Lemken tekee vartavasten Suomalaisiin olosuhteisiin suunniteltua auran siipimallia. ::) Monetkohan siivet mahtaakaan tulla myydyksi? ::) Joustavaa palvelua Lemkenin taholta.
Muuten nuo Lemkenin vehkeethän ei ollut kovin hääviä ennen kun Kesko kaappasi niitten myynnin. Nyt ei parempaa auraa tai lautasmuokkaria Suomesta löydy. ::)
taijat olla aika katkera keskolle ku jättivät deutsin myynnin pois. ilman mitään deutsin mollaamista niin ne deutsin tehtaan kavereitten yhteistyö ei onnistunut alusta pitäänkään keskon kans ainakaan huoltopuolella, suomi kun on niin pieni maa ja italia iso  ;)

massikalla on tehtaan kaverit aina tavoitettavissa jos on jotain ohjelmiin tai muuhun ollut kysyttävää.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: articla - 07.09.08 - klo:11:33

taijat olla aika katkera keskolle ku jättivät deutsin myynnin pois. ilman mitään deutsin mollaamista niin ne deutsin tehtaan kavereitten yhteistyö ei onnistunut alusta pitäänkään keskon kans ainakaan huoltopuolella, suomi kun on niin pieni maa ja italia iso  ;)


[/quote]

En suinkaan. Paremmissa käsissä edustus nyt on. Ja huoltoyrittäjä palvelee aivan yhtä hyvin, miltei paremmin kuin Keskon aikana. Tuskin Deutzia edes olisi meillä jos huoltopuoli ei toimisi niin hyvin kuin nyt.
Vai on se Kesko/SDF yhteistyön kariutuminen kerrottu sinulle tuolla tavalla? Minä olen kuullut asian toisin. Kummalle meistä on valehdeltu? Luultavasti minulle, jälleen kerran.
Lueppa siitä rivien välistä mistä johtuu........
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: lappalainen - 07.09.08 - klo:11:41

taijat olla aika katkera keskolle ku jättivät deutsin myynnin pois. ilman mitään deutsin mollaamista niin ne deutsin tehtaan kavereitten yhteistyö ei onnistunut alusta pitäänkään keskon kans ainakaan huoltopuolella, suomi kun on niin pieni maa ja italia iso  ;)



En suinkaan. Paremmissa käsissä edustus nyt on. Ja huoltoyrittäjä palvelee aivan yhtä hyvin, miltei paremmin kuin Keskon aikana. Tuskin Deutzia edes olisi meillä jos huoltopuoli ei toimisi niin hyvin kuin nyt.
Vai on se Kesko/SDF yhteistyön kariutuminen kerrottu sinulle tuolla tavalla? Minä olen kuullut asian toisin. Kummalle meistä on valehdeltu? Luultavasti minulle, jälleen kerran.
Lueppa siitä rivien välistä mistä johtuu........
[/quote]casen kans niillä toimi aikanaan hyvin ja muistan kuinka pettyneitä huoltopuolen kaverit  oli kun case meni agritekille . nyt ne oli tyytyväisen näköisiä kun deutsi lähti
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Kloppi - 07.09.08 - klo:13:01
taijat olla aika katkera keskolle ku jättivät deutsin myynnin pois. ilman mitään deutsin mollaamista niin ne deutsin tehtaan kavereitten yhteistyö ei onnistunut alusta pitäänkään keskon kans ainakaan huoltopuolella, suomi kun on niin pieni maa ja italia iso  ;)


Kuinkas nyt, onko Suomi suurentunut viime aikoina, kun monestakin suunnasta kuullut pelkästään positiivista siitä, miten varaosapalvelut pelaavat nykyään..
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Ileh - 07.09.08 - klo:13:06
JD.

Ei tartte koko ajan pelätä että katkee kuormauskäytössä. Muutenkin kuormaimen apurunko on monesti *****mainen lisä. (Valtra ja MF)
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: SAS - 07.09.08 - klo:14:21
Aika kouho täytyy olla että saa kuormaajalla traktorin poikki.
Kyllä silloin on ratin ja istuimen välissä vika .
Kalkkiurakoitsija taas sanoi että JD on työ saada pysymään muut osat rungossa.Elikkä kovassa kynnös levityksessä tahtoo runko pultit
katkeilla .
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Jape - 07.09.08 - klo:14:33
Ja taas kunnon hiekkalaatikko väittely käynnis ;D
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: KJL - 07.09.08 - klo:14:48
Muutenkin kuormaimen apurunko on monesti *****mainen lisä. (Valtra ja MF)

Mikä ihmeen apurunko? Ai sä tarkotat kuormaimen sovitteita? Emmä oo niistä huomannu olevan mitää haittaa. Eikä ainakaan kääntymistä haittaa...
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: articla - 07.09.08 - klo:15:59

casen kans niillä toimi aikanaan hyvin ja muistan kuinka pettyneitä huoltopuolen kaverit  oli kun case meni agritekille . nyt ne oli tyytyväisen näköisiä kun deutsi lähti

Eivätkö ne tyytyväisen näköiset sitten huolla enää Deutzia?
Vai oisko tyytyväisyyteen syynä se ettei tartte saikata Kesko välikätenä enää kun Deutzia huoltaa? Saattaa saada osatkin silloin kun niitä tarvii. ;)
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: CARINA2 - 07.09.08 - klo:18:24
Fergun noista ottasin... Paras ohojaamon suhteen, paras vaihteisto, powercontrol -suunnanvaihto/pikavaihevipu on tosi nami. Ei oo itelä fergui, mut oon teheny etukuormainhommia rehuaumala 6270llä.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: mike - 07.09.08 - klo:19:38
http://picasaweb.google.fi/saari79/SirpistPuimuriin2008#5240727126772643394 (http://picasaweb.google.fi/saari79/SirpistPuimuriin2008#5240727126772643394)

MF voittajan valinta  8) 8) 8) 8) 8) 8)
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: MPK - 07.09.08 - klo:19:45

Mutta eikai se Kesko mikään pikkuvaikuttaja ole maatalouskonemarkkinoilla kun kehuvat lehdessään että Lemken tekee vartavasten Suomalaisiin olosuhteisiin suunniteltua auran siipimallia. ::) Monetkohan siivet mahtaakaan tulla myydyksi? ::) Joustavaa palvelua Lemkenin taholta.
Muuten nuo Lemkenin vehkeethän ei ollut kovin hääviä ennen kun Kesko kaappasi niitten myynnin. Nyt ei parempaa auraa tai lautasmuokkaria Suomesta löydy. ::)
[/quot


Aikoinaan ostin Terolta sen ensimmäisen Lemkenin auran Suomeen ja jo silloin siinä oli   C40 siipi,eli aivan höpöhöpö mainospuhetta Keskolta...
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Ileh - 07.09.08 - klo:21:22
Muutenkin kuormaimen apurunko on monesti *****mainen lisä. (Valtra ja MF)

Mikä ihmeen apurunko? Ai sä tarkotat kuormaimen sovitteita? Emmä oo niistä huomannu olevan mitää haittaa. Eikä ainakaan kääntymistä haittaa...
Alentaa maavaraa ja vaikeuttaa huoltoja.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: lappalainen - 07.09.08 - klo:21:49

casen kans niillä toimi aikanaan hyvin ja muistan kuinka pettyneitä huoltopuolen kaverit  oli kun case meni agritekille . nyt ne oli tyytyväisen näköisiä kun deutsi lähti

Eivätkö ne tyytyväisen näköiset sitten huolla enää Deutzia?
Vai oisko tyytyväisyyteen syynä se ettei tartte saikata Kesko välikätenä enää kun Deutzia huoltaa? Saattaa saada osatkin silloin kun niitä tarvii. ;)
toki ne huoltaa ku niitä on aina hallissa enemmän ku ferguja  ;)
kyllä ferguihin ainaki on osat saanu tääläpäin, mitä oon kuullu jollain jotain pientä menneen
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: articla - 08.09.08 - klo:08:07

casen kans niillä toimi aikanaan hyvin ja muistan kuinka pettyneitä huoltopuolen kaverit  oli kun case meni agritekille . nyt ne oli tyytyväisen näköisiä kun deutsi lähti

Eivätkö ne tyytyväisen näköiset sitten huolla enää Deutzia?
Vai oisko tyytyväisyyteen syynä se ettei tartte saikata Kesko välikätenä enää kun Deutzia huoltaa? Saattaa saada osatkin silloin kun niitä tarvii. ;)
toki ne huoltaa ku niitä on aina hallissa enemmän ku ferguja  ;)
kyllä ferguihin ainaki on osat saanu tääläpäin, mitä oon kuullu jollain jotain pientä menneen

No se on positiivista edistymistä Keskon taholta.
Ne onkin aina halunneet kiusata meitä Faarin omistajia.
Sinä Lappalainen kun olet paljon tekemisissä niitten huoltomiesten kanssa niin onko kertoneet mikä niissä DF:ssa enimmäkseen renaa? Millä tuntimäärillä alkaa vikoja ilmaantua ja kuinka pahoja?
Sillä vain että tietää varautua.
Massikkaan vaihto kiinnostaisi kovin mutta ei taida enää Deutzi Keskolle kelvata.  :-\
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Peurajussi - 08.09.08 - klo:08:33

casen kans niillä toimi aikanaan hyvin ja muistan kuinka pettyneitä huoltopuolen kaverit  oli kun case meni agritekille . nyt ne oli tyytyväisen näköisiä kun deutsi lähti

Eivätkö ne tyytyväisen näköiset sitten huolla enää Deutzia?
Vai oisko tyytyväisyyteen syynä se ettei tartte saikata Kesko välikätenä enää kun Deutzia huoltaa? Saattaa saada osatkin silloin kun niitä tarvii. ;)
toki ne huoltaa ku niitä on aina hallissa enemmän ku ferguja  ;)
kyllä ferguihin ainaki on osat saanu tääläpäin, mitä oon kuullu jollain jotain pientä menneen

No se on positiivista edistymistä Keskon taholta.
Ne onkin aina halunneet kiusata meitä Faarin omistajia.
Sinä Lappalainen kun olet paljon tekemisissä niitten huoltomiesten kanssa niin onko kertoneet mikä niissä DF:ssa enimmäkseen renaa? Millä tuntimäärillä alkaa vikoja ilmaantua ja kuinka pahoja?
Sillä vain että tietää varautua.
Massikkaan vaihto kiinnostaisi kovin mutta ei taida enää Deutzi Keskolle kelvata.  :-\

Ainahan jokunen uudenkarhea kone tulee vaihtoon, jos on aikaa odotella. Parhaat muutaman kymmenen tuntia ajettuna.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Radon - 08.09.08 - klo:12:44

NH T6040 Elite on jo pudonnut kisasta mm. ylisuuren korkeuden ja arveluttavan laadun takia. Ongelmia tuntuu näissä koneissa olleen enkä päässyt edes kokeilemaan, kun esittelykoneesta oli lainattu osia.

Kannattaa nyt käydä vielä kokeilemassa jos ei oman kylän kaupassa niin sitten viereisen, on vaan mukavin vehje noita kaikista, tai sitten käyt punaisena kokeilemassa.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Reino - 10.09.08 - klo:08:42
Itse ostin n ht valtran keväällä ja siinä ei ainakaan ole on/off kytkintä. Ensin ottaa pehmeesti ja vähän kun nostaa lisää poljinta niin sit lähtee. Äkkinäisempi kokeilija tuskin huomaa ominaisuutta.Moottorin ominaisuudet kompensoi kyllä 4 pikavaihteen puutteen. Ja monta € säästyi verrattuna vihreeseen.

Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: huhtala - 10.09.08 - klo:10:25
Naapuri valitti 141 advancen hytinjousista että heiluttaa vauhdissa tiellä hyttiä niin pirusti ettei pysty ohjaamaan suoraa. En aluksi uskonut mutta kokeiltuani oli kyllä pakko uskoa- kertakaikkiaan vaarallinen ajettava. Moottorin ominaisuuksiakaan ei voi kehua,onnettomat väännöt alakierroksilla. No, neloskone on neloskone eikä ikinä kutosen veroinen, ainakaan sisutiisselin nelonen.Vaikka löpöa kuulemma kuluttaa kuten isommatkin.

Suosittelisin kokeilemaan ennakkoluuloistasi huolimatta uusia Maxxumeita.Kestävät vertailun mihin tahansa vastaavalla varustetasolla olevaan kilpailijaan.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Reino - 10.09.08 - klo:10:45
Jaa, minusta ne hyttijouset toimii oikein kivasti(Oma kone). Löpöä menee justiinsa niin paljon kun sitä kurmoottaakin ja niin varmaansa muissakin koneissa. Tyhjänkäynnin väännöt ei ole tosiaankaan kuutosen luokkaa, mutta totuin jo muutamassa kymmenessä minuutissa lisäämään jalkapedaalista hiukan syöttöä liikkeelle lähdettäessä...

Kyllä ne ennemminkin lisää turvallisuutta,ne jouset. Kannattaakin varmaan kääntyä huollon puoleen jos epäilette että niissä olevan vikaa.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: lappalainen - 10.09.08 - klo:21:41

casen kans niillä toimi aikanaan hyvin ja muistan kuinka pettyneitä huoltopuolen kaverit  oli kun case meni agritekille . nyt ne oli tyytyväisen näköisiä kun deutsi lähti

Eivätkö ne tyytyväisen näköiset sitten huolla enää Deutzia?
Vai oisko tyytyväisyyteen syynä se ettei tartte saikata Kesko välikätenä enää kun Deutzia huoltaa? Saattaa saada osatkin silloin kun niitä tarvii. ;)
toki ne huoltaa ku niitä on aina hallissa enemmän ku ferguja  ;)
kyllä ferguihin ainaki on osat saanu tääläpäin, mitä oon kuullu jollain jotain pientä menneen

No se on positiivista edistymistä Keskon taholta.
Ne onkin aina halunneet kiusata meitä Faarin omistajia.
Sinä Lappalainen kun olet paljon tekemisissä niitten huoltomiesten kanssa niin onko kertoneet mikä niissä DF:ssa enimmäkseen renaa? Millä tuntimäärillä alkaa vikoja ilmaantua ja kuinka pahoja?
Sillä vain että tietää varautua.
Massikkaan vaihto kiinnostaisi kovin mutta ei taida enää Deutzi Keskolle kelvata.  :-\
eikat niissäkään mitään isompia  tyyppivikoja ja viat on niissä ainaki ollut uudesta lähtien ja vanhemmiten vähentyny,mutta aika paljo deutsi kantaan nähen ovat pajalla .
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: agrobaatos - 10.09.08 - klo:22:58
http://picasaweb.google.fi/saari79/SirpistPuimuriin2008#5240727126772643394 (http://picasaweb.google.fi/saari79/SirpistPuimuriin2008#5240727126772643394)

MF voittajan valinta  8) 8) 8) 8) 8) 8)


jos traktorin pitäisi olla isäntänsä näköinen, niin timpan valinta olisi...:

(http://lh4.ggpht.com/saari79/SHjj1IOb61I/AAAAAAAAB-s/qBj4E8fweLk/s640/Oulainen%202008%20044.jpg)

harmaa karhu...:

(http://lh6.ggpht.com/saari79/RsCNw9U2lyI/AAAAAAAAAM8/Cd29_BTh5pQ/s640/Oulainen%202007%20008.jpg)

mike...:

(http://lh5.ggpht.com/saari79/RsCHttU2koI/AAAAAAAAAC0/bxh1asaLn-o/s640/Oulainen%202007%20038.jpg)
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Timppa - 11.09.08 - klo:11:04
Baatos on tuossa:

http://bobfrassinetti.tripod.com/the_lanz_tractors_in_argentina_bulldog_and_pampa/Lanz_Bulldog.JPG


Siin on ihan samanlainen napatyräkin!
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Peurajussi - 11.09.08 - klo:11:11

Onkos Viljami ehtinyt jo uusia koneita kokeilemaan?  :)
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: viljami - 11.09.08 - klo:19:13

Onkos Viljami ehtinyt jo uusia koneita kokeilemaan?  :)

Tuntuu myyjillä olevan vielä puimurikauppa- ja puintikiireitä niin, että homma ei oikein etene.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: sikarikas - 20.09.08 - klo:23:35
Itsellä JD 6320 lastulla, 135 hv. Olen vetäny 3-metristä multiva lautasmuokkainta ja 10 kuution lietevaunua, tehot riittää, pa-kulutus 11 l/h raskaassa ajossa, etukuormain käytössä erinomainen, suosittelen. Itsellä 1000 h. Ei ole ollut mitään vikoja.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: mike - 21.09.08 - klo:00:07
Kyllä on ollut luja laite.Että oikein tuhat tuntia.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: stade78 - 21.09.08 - klo:12:35
Jos näistä kolmesta pitäis valita niin M-F tai JD.
M-F on laatikon puolesta näistä paras. Nostolaite on erittäin hyvä. Kone on vain Sisun mutta onneksi ne
on älynnyt muuttaa sen ohjelmaa vähän ettei ole niin kova ruokainen kuin Valumöykky.
JD on kokonaisuutena hyvä. Laatikko on vähän "vanhanaikainen". Nostolaite hyvä.
Kuormaus ominaisuudet tulevat sitten kuormaimen valinnan mukaan  yms.
Valmetin tiputtaisin heti pois. Sen saa varmasti halvimmalla mutta hyvää ja halpaa ei ole.
Sinuna kävisin vielä kokeileen Nyykkäriä tai Casea. Vaikka näissä sanotaan olevan vikaa niin ei niitä "huolleta" sen enempää kuin muitakaan. Mielestäni CNH:n koneissa hinta, laatu ja ominaisuudet ovat kohdallaan.


Mutta jos haluat traktorin niin sinun pitää kääntyä Valtran myyjän puoleen ja sanoa että myy minulle traktori, jos se tarjoaa sinulle Valtraa niin myyjä ei tiedä mikä on traktori.

Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: viljami - 21.09.08 - klo:12:50
Kiitoksia kommenteista. MF 6470 on tilauksessa Q55-etukuormaajalla varustettuna.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: viiri45 - 21.09.08 - klo:13:25
Kiitoksia kommenteista. MF 6470 on tilauksessa Q55-etukuormaajalla varustettuna.

Koskas lupasivat koneen. Onko pitkä toimitusaika?
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: viljami - 21.09.08 - klo:13:28
Koskas lupasivat koneen. Onko pitkä toimitusaika?

Tammikuun tienoilla olisi luvassa. Varastoon tilattuja koneita oli myös, mutta varusteita niissä oli enimmäkseen liikaakin.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Rami - 21.09.08 - klo:14:38
Ketjussa aikaisemmin mainitusta rungon katkeamisesta sikäli kokemusta, että runkopultit löystyi -alkoi vuotamaan öljyjä ulos- edellisessä MF:ssä. Pultit todella pienet ja Ålö:n runko ei takapäästä muistaakseni eden täysin jäykkä.

Muuten olen MF-mies, että ferkun peräöljyt virtaa suonissa.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: sirkussonni - 21.09.08 - klo:18:49
Onnittelut, tuossa pihassa onkin 6470 ja quicke 960, 2200 tuntia takana, huoltomies on kahdesti käynyt töpseliä tarjoamassa, uusia ohjelmaversioita on laitettu. Ensimmäisellä kerralla laitettiin sisäänajo-ohjelman jälkeen uusi versio. Tuli uusia ominaisuuksia mm.viskokytkimeen ja tehoja lisää sekä kulutus laski, toisella kerralla pystyimme huijaamaan renkaiden kokoa muuttamalla mm. ajonopeutta ja pikavaihteiden kytkeytymistä, ja ulosoton kytkeytymisnopeutta hidastettiin tiettyyn tarkoitukseen.
On muuten aikamoisia mahdollisuuksia säätää, jos vaan huoltomies osaa....
Työvalot saa kytkettyä syttymään sekä eteen että taakse yhdestä napista, laittamalla sulakkeen sinne releiden taakse siihen yhteen paikkaan, jota ei ole ohjekirjassa mainittu!! Liekö sitten joku jenkkivaatimus jonka saa näin kytkettyä?
Olisko jotain muuta vielä mitä en nyt muista?
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: SAS - 21.09.08 - klo:21:16
Toivottavasti aski kestää ferkussa koska se on "Heikoin lenkki".
Muutaman kerran olen nähnyt niitä auki ja ei ole mukavaa katsottavaa eikä varsinkaan isännän pussille mitään halpaa.
Yleisohje Osta AINA ulkolaisia koneita koska esim Ferkun tehtaan
työntekijät ostavat ainoastaan Suomalaisia elintarvikkeita samoin Jontikan tehtaan työntekijät.Mutta vaadi täällä Suomessa aina joka käänteessä kuluttajia valitsemaan kotimaisia elintarvikkeita.
Tuetaan keskieuroopan maatalousklusteria kaikin voimin niin meilläkin
oma maatalousklusteri voi hyvin VAI VOIKO?
Onkohan Saksalainen viisas kun siellä kotimaisen koneen osto osuus on 85 %?????.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: sirkussonni - 22.09.08 - klo:10:07
No enpä ole näiden 6200 ja siitä uudempien verkutsoonien laatikoita kuullut moitittavan, vanhoissa 6100 malleissa murheita kyllä on ollut, mutta tämä on täysin eri toosa.
On sitten juuri tässä 6470 mallissa isompi toosa kuin pienemmissä, eli samaa toosaa käytetään 6495 asti oliko se nyt tyypiltään joku 40 malli.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: kuu - 22.09.08 - klo:14:41
121A takapainoisena ja väljäputkisella hydrauliikalla paras etukuormainkone noista
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Negatiivi - 23.09.08 - klo:01:13
121A takapainoisena ja väljäputkisella hydrauliikalla paras etukuormainkone noista

ännä-valtra on noista ehdottomasti kevytperäisin kones,syytä en tiedä mutta näin on tosi.verkua en oo juuri noista malleista ajanut,väännöstä ei kokemusta,mutta jonnikka kokonaisuutena tosi käteenkäyvä kones,ominaisuuksia on,heikkouksia ei,ohjaamoon kulkeminen ainakin erittäin helppoa vrt.valmetti jossa ovet aukeava hieman raolleen,ratin pystyynkääntö suositeltavaa joka merkissä.Valmettiin ei voi verratakkaan ominaisuuksia.Valmetin ainoo hyvä puoli persaukiselle viljelijälle on että saa liikenneperän ilman etujousitusta ja ilman jarruja.uskomattominta valmetissa oli kuitenkin että nelivedon kytkimessä on kolme asentoa ja jokaisella niistä neliveto kytkeytyy suuntaa vaihtaessa,huomaa että on suunniteltu ohjelmisto vanhaan malliin jossa etukuormaintöissä painosta kuorman kanssa n 95% etuakselilla tai suomeen jossa ei asvalttipihoja.On tehokasta koneiden rikkomista.Advance-valmetissa etukuormain hitaampi kuin jonnikassa.jonnikan pumppu on tuottoisampi kuin ilmoitetut luvut katso koneviestin testit.  
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: kuu - 23.09.08 - klo:09:01
121A takapainoisena ja väljäputkisella hydrauliikalla paras etukuormainkone noista

Advance-valmetissa etukuormain hitaampi kuin jonnikassa.jonnikan pumppu on tuottoisampi kuin ilmoitetut luvut katso koneviestin testit.  

Ei se pumpun tuotto auta, jos kokonaisuus on pilattu ahtailla venttiileillä ja liittimillä. Valtrassa kulkee kuormaaja tyhjäkäynnilläkin ihan kivasti.

Tuon nelivedon voit ohjelmoida mieleiseksesi, kun soitat Valtra-huoltoon.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Cynic - 23.09.08 - klo:13:28
Lainaus
Yleisohje Osta AINA ulkolaisia koneita koska esim Ferkun tehtaan työntekijät ostavat ainoastaan Suomalaisia elintarvikkeita samoin Jontikan tehtaan työntekijät.Mutta vaadi täällä Suomessa aina joka käänteessä kuluttajia valitsemaan kotimaisia elintarvikkeita.
Tuetaan keskieuroopan maatalousklusteria kaikin voimin niin meilläkin

Montako työntekijää Valtra työllistää? (laske pois Fendtin osuus)

Montako työntekijää JD, MF, CNH, Fendt, DeutzFahr, McCormick, Zetor, Belarus, CAT, Claas, jne työllistävät, huoltoverkostoineen ja jälleenmyyjineen?

Ja kun samaa periaatetta tietenkin pitää noudattaa ulkomailla, moniko lähtee kortistoon kun lakkautetaan vientiin menevät linjat Suolahdelta ja SisuDieseliltä? Koska Valmetilta ei tule uutuuksia kuin kerran 10 vuodessa, niin vaihtoväli on sitä luokkaa, joten koko kotimaan markkina surkastuisi heti, Valmet ei korvaisi kaikkia myytyjä traktoreita. Puhumattakaan siitä haitasta, että jos ei ole kilpailua, niin Valmetin kehitys menisi vielä hitaammin eteenpäin. Ja SDP määräisi milloin sinun pitää vaihtaa traktoria.

Tällainen markkina on olemassa, Pohjois-Koreassa. Onko se hyvä asia?  ::)

Btw: topiikki on mielenkiintoinen, itselläkin kiikarissa 121A, NH6000 tai MF 5400 sarja. Kaikissa hyvät puolet, mutta kaikkiin ei saa kaikkea.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Wejjo - 23.09.08 - klo:19:20
Ensimmäisellä kerralla laitettiin sisäänajo-ohjelman jälkeen uusi versio. Tuli uusia ominaisuuksia mm.viskokytkimeen ....

Ööh, tämäpä kuulostaa mielenkiintoiselta  ???
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: SAS - 23.09.08 - klo:21:48
 osta aina  ulkolaisia koneita se työllistää Suomalaisia
sitähän minä juuri tarkoitin.Kaikissa muissa on valitettavasti kyttyrä ohjaamo paitsi Valtrassa.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: RockBull - 26.09.08 - klo:10:53
osta aina  ulkolaisia koneita se työllistää Suomalaisia
sitähän minä juuri tarkoitin.Kaikissa muissa on valitettavasti kyttyrä ohjaamo paitsi Valtrassa.

Kyttyrä?
Valmetissa tulee kyllä kyttyrä niiden polkusinten takia. Aikas korkealla lattiatasosta?
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Cynic - 26.09.08 - klo:11:05
Lainaus
NH T6040 Elite on jo pudonnut kisasta mm. ylisuuren korkeuden ja arveluttavan laadun takia. Ongelmia tuntuu näissä koneissa olleen enkä päässyt edes kokeilemaan, kun esittelykoneesta oli lainattu osia.

Tuo Eliitti sarja olisi tosi mielenkiintoinen, mutta kyllä se on kummallisen korkea ja outo mittasuhteiltaan (lyhyt, kapea ja korkea). Täällä kiertäneessä näyttelykoneessa korkeutta 290 cm. Voi kun ne tekis tuosta low-profile tyyppinen versio, missä eri rengastuksella lasketaan maavaraa 5-10 cm ja hytistä kuorittais 10-15 cm pois, niin paljon tilaa on kyllä sisällä. Silloin voisi melkein ruveta vääntämään hinnasta. Suurin miinus minulle on kuitenkin se että penkkiä ei saa kääntymään, ei edes puoleen väliin.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Radon - 26.09.08 - klo:16:21
Lainaus
NH T6040 Elite on jo pudonnut kisasta mm. ylisuuren korkeuden ja arveluttavan laadun takia. Ongelmia tuntuu näissä koneissa olleen enkä päässyt edes kokeilemaan, kun esittelykoneesta oli lainattu osia.

Tuo Eliitti sarja olisi tosi mielenkiintoinen, mutta kyllä se on kummallisen korkea ja outo mittasuhteiltaan (lyhyt, kapea ja korkea). Täällä kiertäneessä näyttelykoneessa korkeutta 290 cm. Voi kun ne tekis tuosta low-profile tyyppinen versio, missä eri rengastuksella lasketaan maavaraa 5-10 cm ja hytistä kuorittais 10-15 cm pois, niin paljon tilaa on kyllä sisällä. Silloin voisi melkein ruveta vääntämään hinnasta. Suurin miinus minulle on kuitenkin se että penkkiä ei saa kääntymään, ei edes puoleen väliin.

Siis tätä en kyllä ymmärrä että miksi hyvästä ja tilavasta ohjaamosta pitäisi tehdä pieni väkisin?

Siis minkä vuoksi pitäisi koneen olla matalampi? Omasta mielestä noista mittasuhteista on pelkkää etua korkeus parantaa näkyväisyyttä lyhyt ja kapea taas parantaa ketteryyttä
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Henkka - 26.09.08 - klo:18:03
121A takapainoisena ja väljäputkisella hydrauliikalla paras etukuormainkone noista

ännä-valtra on noista ehdottomasti kevytperäisin kones,syytä en tiedä mutta näin on tosi.verkua en oo juuri noista malleista ajanut,väännöstä ei kokemusta,mutta jonnikka kokonaisuutena tosi käteenkäyvä kones,ominaisuuksia on,heikkouksia ei,ohjaamoon kulkeminen ainakin erittäin helppoa vrt.valmetti jossa ovet aukeava hieman raolleen,ratin pystyynkääntö suositeltavaa joka merkissä.Valmettiin ei voi verratakkaan ominaisuuksia.Valmetin ainoo hyvä puoli persaukiselle viljelijälle on että saa liikenneperän ilman etujousitusta ja ilman jarruja.uskomattominta valmetissa oli kuitenkin että nelivedon kytkimessä on kolme asentoa ja jokaisella niistä neliveto kytkeytyy suuntaa vaihtaessa,huomaa että on suunniteltu ohjelmisto vanhaan malliin jossa etukuormaintöissä painosta kuorman kanssa n 95% etuakselilla tai suomeen jossa ei asvalttipihoja.On tehokasta koneiden rikkomista.Advance-valmetissa etukuormain hitaampi kuin jonnikassa.jonnikan pumppu on tuottoisampi kuin ilmoitetut luvut katso koneviestin testit.  
Nyt taitaa jonnikkamies sielä puhua. Ännä valtra on aika takapainoinen kone ja keula köykänen. Etujousituksen koen tarpeelliseksi vasta,kun ajetaan urakointi esim. maata tai lavettia vedetään maantiellä. Öö kyllä se valtra pysähtyy kärrynkin kanssa ,mutta jarrut vaan kirkuu (herää naapurit). Kyllä ainakin uudistetussa ohjaamossa ovet aukeaa enemmän,kun vanhemmissa.



Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Cynic - 26.09.08 - klo:21:10
Lainaus
Siis tätä en kyllä ymmärrä että miksi hyvästä ja tilavasta ohjaamosta pitäisi tehdä pieni väkisin?
Siis minkä vuoksi pitäisi koneen olla matalampi? Omasta mielestä noista mittasuhteista on pelkkää etua korkeus parantaa näkyväisyyttä lyhyt ja kapea taas parantaa ketteryyttä

Ei se niin tilava ole kuin miltä se näyttää: Eliitissä käynti oikean puolen ovesta on lähes mahdotonta, ja lokarit ovat ihan kiinni penkissä. Etuviistoon on kylläkin tilaa ja lasit kaukana, mutta ei se kuitenkaan anna ylivoimaisen paljon tilaa työskentelylle, kun se tapahtuu puolen metrin säteellä perseestä. Mitä se sitten auttaa jos hytin etu-ylänurkkaan on 1½ metriä, ja miten lämmitys pärjää talvella? Se että noin tilavan tuntuiseen hyttiin ei saa edes penkkiä käännettyä on aika noloa. Vain Pohjolassa ajetaan metsässä, mutta varmaan mantereellä olisi kysyntää taakseajolle. N-Valmetilla on kieltämättä hyvin mitoitettu hytti. 

Korkeus on meillä lähinnä ongelma vanhemmissa rakennuksissa ja toisessa tallissa, ihan oven läheisyydessä... Pellolla korkeus ei haittaa... ::) Helpompaa valita <280 korkea traktori kuin muuttaa 5 ovea, kantavine rakenteineen.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Reino - 26.09.08 - klo:22:33
 Nyt taitaa jonnikkamies sielä puhua. Ännä valtra on aika takapainoinen kone ja keula köykänen. Etujousituksen koen tarpeelliseksi vasta,kun ajetaan urakointi esim. maata tai lavettia vedetään maantiellä. Öö kyllä se valtra pysähtyy kärrynkin kanssa ,mutta jarrut vaan kirkuu (herää naapurit). Kyllä ainakin uudistetussa ohjaamossa ovet aukeaa enemmän,kun vanhemmissa.




Joo ei sitä etujousitusta ja ilmapenkkiä terve mies tarvitse.Sitten jos selkäprakaa niin sitten vois harkita.No nyt tuli puhuttua yaraa.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: mike - 27.09.08 - klo:10:51
Kiitoksia kommenteista. MF 6470 on tilauksessa Q55-etukuormaajalla varustettuna.

Keskon tuuninkikisassa oleva MF 6470,neloskoneesta 165 hevosta.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Radon - 27.09.08 - klo:12:53


Ei se niin tilava ole kuin miltä se näyttää: Eliitissä käynti oikean puolen ovesta on lähes mahdotonta, ja lokarit ovat ihan kiinni penkissä. Etuviistoon on kylläkin tilaa ja lasit kaukana, mutta ei se kuitenkaan anna ylivoimaisen paljon tilaa työskentelylle, kun se tapahtuu puolen metrin säteellä perseestä. Mitä se sitten auttaa jos hytin etu-ylänurkkaan on 1½ metriä, ja miten lämmitys pärjää talvella? Se että noin tilavan tuntuiseen hyttiin ei saa edes penkkiä käännettyä on aika noloa. Vain Pohjolassa ajetaan metsässä, mutta varmaan mantereellä olisi kysyntää taakseajolle. N-Valmetilla on kieltämättä hyvin mitoitettu hytti. 

Korkeus on meillä lähinnä ongelma vanhemmissa rakennuksissa ja toisessa tallissa, ihan oven läheisyydessä... Pellolla korkeus ei haittaa... ::) Helpompaa valita <280 korkea traktori kuin muuttaa 5 ovea, kantavine rakenteineen.

Tosiaan ei se hytti juurikaan isompi ole kun esimerkiksi N vallussa tuntuu vaan paljon suuremmalta kun ei ole pilareita kun nurkissa ja muutenkin avarampi ohjaamo, eihän tosiaan oikean puolen kulkureitti mikään kovin hyvä ole mutta on se sentään parempi kun valmetissa, eikä massikassakaan sen erikoisempi ole käsinojineen/monitoreineen. Ehkä tuossa tilanteessa tosiaan on korkeudesta haittaa aika tapauskohtaisia juttuja, mutta noin matalista tiloista on kyllä jo haittaa monessa muissakin jutuissa tahtoo nuo koneet olla nykyisin sen verran isoja.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Henkka - 29.09.08 - klo:13:09
Nyt taitaa jonnikkamies sielä puhua. Ännä valtra on aika takapainoinen kone ja keula köykänen. Etujousituksen koen tarpeelliseksi vasta,kun ajetaan urakointi esim. maata tai lavettia vedetään maantiellä. Öö kyllä se valtra pysähtyy kärrynkin kanssa ,mutta jarrut vaan kirkuu (herää naapurit). Kyllä ainakin uudistetussa ohjaamossa ovet aukeaa enemmän,kun vanhemmissa.




Joo ei sitä etujousitusta ja ilmapenkkiä terve mies tarvitse.Sitten jos selkäprakaa niin sitten vois harkita.No nyt tuli puhuttua yaraa.
Ilmapenkki nyt on itsestään selvyys koneesa. Itse pidän vaan sitä 4000e lisähintaa mitä se etujousitus n-valmettiin maksaa niin aika kovana siitä. Jos hinta olisi puolet tuosta niin varmasti olisi heti tollanen koneessa. Jokanen tosin ostaa millasilla varusteilla haluaa ja minkä merkkisen haluaa.  Ohjaamon jousitus taas löytyy,koska siinä se hinta oli kohtuullinen.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: makke00 - 29.09.08 - klo:20:13
Jontikan kopisa on niitä bokseja joka lähtöön mutta se on tuhannen ahas.Valtrasa ei oo bokseja mutta on sen tään tilaa liikkua.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: realisti - 01.10.08 - klo:20:35
tuli itekkin kokeiltua taas kuukausi takaperin elämys nimeltä traktorin vaihto. Merkkivaihtoehdot olivat samat, tosin pykälää suurempia eli mf 6480, jd 6630 premium ja valtra n 141 (advancea kysyin sain tarjouksen vain hitecista, kuulemma riittää mulle!?).
kesko myyntipulolella palvelu pelasi loistavasti, varaosat ei lainkaan ja huolto on kyllä kohtuullisen nopeaa mutta laatu vaihtelevaa. ja sitten itse koneeseen: Kone oli muutoin mukava käyttää, mutta vaihteiston toiminta oli koko ajan epämääräinen, ja koeajon lopuksi selvisi että vaihteisto on rikki ajotunteja 150H. myös mm. sähköjohtojen sijoittelu arasti traktorin alle alensi kiinnostusta ja myös lukuisat tutulla olleet lukuisat ongelmat vastaavassa koneessa. =ei kauppoja.
Sitten valtraan. Oli lyhyt vaihtoyritys ,vanhasta vajaa 10000€ vähemmän kuin muilla, myyjä yritti väkisin myydä hiteciä vaikka sanoin että adv kiinnostaa. on kuulemma ht:ssa tarpeeksi minulle ominaisuuksia. Ei tarjottu edes demokonetta kotiin testiin. Jälkimarkkinointi lienee valtralla hyvä mutta huono myynti ylivieskassa pilasi kaupat. Myös valtran "ylipitkät" nostovarret olisi aiheuttanut ongelmia nivelakseleiden kanssa , hytti liian pitkä minun makuun, ht myös meluisa ja heikolla hydrauliikalla varustettu ja ergonomialleen molemmat mf:ään verrattuna "spartalaisia". =ei kauppoja.
new holland luku sinänsä, samoin case. tuli ei kiitos olo heti kun meni hyttiin. monissa paikoin huomasi että on laatu hiukan arveluttava ja viimeistely heikko, lisäksi päällimmäiseksi jäi muovinen tunnelma.
kuten arvata voi jd tuli hankittua kauppaa tein ensin puhelimen välityksellä ja kun myyjä tarjosi demokonetta ja kerroin etten ehdi hakemaan niin myyjä toimitti sen k-autolla pihaan samana iltana. myynti toimi hyvin huollon ja varaosat tiedän toimivan loistavasti sillä liinamaalla on homma hallinnassa ja puhelin vastaa muulloinkin kuin 8-16.
Sitten ne muut ominaisuudet: hytti on ainoa jossa myös oikealla kulkumahdollisuus, erillinen runko=etunostolaitteen ja kuormaimen sovitteet edulliset ja järeästi kiinni, helppo huoltaa konepeitto aukeaa reilusti ja myös akku saatavilla oikeasti. Paras koukku, liuku sähköisesti ja reilu ulostulo. etenkin sähköhydrauliikalla varustetussa helpot hydr.säädöt suomeksi terminaalin kautta. Lohko työntövarrelle käytettävissä myös ulkoa painikkein, kattoluukku aukeaa niin että korkea vaunun voi peruutta suorana hytissä seisten ja kärryn yli katsoen. paras hytin jousitus ei pompota ,etujouset liikevaraltaan yhtä hyvät kuin valtran mutta rakenne parempi ja kevyempi, sähköinen päävirtakytkin vakio,ohjaamo ergonomia paras mm.mittaristo aina näkökentässä. listaa voisi jatkaa pidemmästikin mutta eiköhän oma mielipiteeni tullut tällä selväksi. Kaikillahan ne työt onnistuu ;D
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Jokeri - 01.10.08 - klo:20:56
tuli itekkin kokeiltua taas kuukausi takaperin elämys nimeltä traktorin vaihto. Merkkivaihtoehdot olivat samat, tosin pykälää suurempia eli mf 6480, jd 6630 premium ja valtra n 141 (advancea kysyin sain tarjouksen vain hitecista, kuulemma riittää mulle!?).
kesko myyntipulolella palvelu pelasi loistavasti, varaosat ei lainkaan ja huolto on kyllä kohtuullisen nopeaa mutta laatu vaihtelevaa. ja sitten itse koneeseen: Kone oli muutoin mukava käyttää, mutta vaihteiston toiminta oli koko ajan epämääräinen, ja koeajon lopuksi selvisi että vaihteisto on rikki ajotunteja 150H. myös mm. sähköjohtojen sijoittelu arasti traktorin alle alensi kiinnostusta ja myös lukuisat tutulla olleet lukuisat ongelmat vastaavassa koneessa. =ei kauppoja.
Sitten valtraan. Oli lyhyt vaihtoyritys ,vanhasta vajaa 10000€ vähemmän kuin muilla, myyjä yritti väkisin myydä hiteciä vaikka sanoin että adv kiinnostaa. on kuulemma ht:ssa tarpeeksi minulle ominaisuuksia. Ei tarjottu edes demokonetta kotiin testiin. Jälkimarkkinointi lienee valtralla hyvä mutta huono myynti ylivieskassa pilasi kaupat. Myös valtran "ylipitkät" nostovarret olisi aiheuttanut ongelmia nivelakseleiden kanssa , hytti liian pitkä minun makuun, ht myös meluisa ja heikolla hydrauliikalla varustettu ja ergonomialleen molemmat mf:ään verrattuna "spartalaisia". =ei kauppoja.
new holland luku sinänsä, samoin case. tuli ei kiitos olo heti kun meni hyttiin. monissa paikoin huomasi että on laatu hiukan arveluttava ja viimeistely heikko, lisäksi päällimmäiseksi jäi muovinen tunnelma.
kuten arvata voi jd tuli hankittua kauppaa tein ensin puhelimen välityksellä ja kun myyjä tarjosi demokonetta ja kerroin etten ehdi hakemaan niin myyjä toimitti sen k-autolla pihaan samana iltana. myynti toimi hyvin huollon ja varaosat tiedän toimivan loistavasti sillä liinamaalla on homma hallinnassa ja puhelin vastaa muulloinkin kuin 8-16.
Sitten ne muut ominaisuudet: hytti on ainoa jossa myös oikealla kulkumahdollisuus, erillinen runko=etunostolaitteen ja kuormaimen sovitteet edulliset ja järeästi kiinni, helppo huoltaa konepeitto aukeaa reilusti ja myös akku saatavilla oikeasti. Paras koukku, liuku sähköisesti ja reilu ulostulo. etenkin sähköhydrauliikalla varustetussa helpot hydr.säädöt suomeksi terminaalin kautta. Lohko työntövarrelle käytettävissä myös ulkoa painikkein, kattoluukku aukeaa niin että korkea vaunun voi peruutta suorana hytissä seisten ja kärryn yli katsoen. paras hytin jousitus ei pompota ,etujouset liikevaraltaan yhtä hyvät kuin valtran mutta rakenne parempi ja kevyempi, sähköinen päävirtakytkin vakio,ohjaamo ergonomia paras mm.mittaristo aina näkökentässä. listaa voisi jatkaa pidemmästikin mutta eiköhän oma mielipiteeni tullut tällä selväksi. Kaikillahan ne työt onnistuu ;D

Et sentään työajalla kirjoittanut? ;D
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: turbox - 01.10.08 - klo:22:25
Toisin sanoen koneella ei niin suuri merkitys vaan että kuinka hyvä myyjä ja palvelualtis...
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: renki68 - 01.10.08 - klo:23:07
kattoluukku aukeaa niin että korkea vaunun voi peruutta suorana hytissä seisten ja kärryn yli katsoen.

Ihme tyyli peruutella. :D  Eikö kauppaan sisältynyt peilejä?
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: viljami - 02.10.08 - klo:17:44
Itse tuli tuolla SM-kyntöjen konenäyttelyssä otettua jälkitunnelmia MF:stä ja JD:stä. Tämä vain vahvisti tuntemuksia. JD:n ohjaamo on lähes yhtä askeettinen ja 80-lukulainen kuin Fendtissä. Lisäksi ergonomiassa on paljon puutteita. Miksi esim. suunnanvaihdin pitää sijoittaa niin, ettei siihen sormet uletu pidettäessä normaalisti kiinni ratista?
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Maalaispoika - 02.10.08 - klo:19:18
Miksi esim. suunnanvaihdin pitää sijoittaa niin, ettei siihen sormet uletu pidettäessä normaalisti kiinni ratista?

Peukalo ratilla ja keskisormella ulettuu hyvin niks naks vipuun. Vai tarkoititko kenties perusmallia?
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Peurajussi - 02.10.08 - klo:20:00

Oli se merkki mikä tahansa, niin loppupeleissä ei sillä ensivaikutelmalla ole välttämättä paljoakaan tekemistä sen kanssa, miltä kone tuntuu kun sillä on tehnyt muutaman tuhat tuntia töitä. Tai vaikka pari tuntia. Sama homma autoissa, kuvissa mahtavan näköinen design paljastuu käytännössä usein järkyttäväksi kuttaperkaksi. Oikeasti käytössä mukava ja toimiva ratkaisu vain on useimmiten sellainen, joka ei aluksi säväytä.

Niin, notta ei se pelkkä hytissä istuminen autuaaksi tee. Toki, jos haluaa julistaa merkin boikottiin sen vaikutelman takia, niin osoittaa siinä samalla erinäisiä piirteitä omasta kompetenssistaan..  :)
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Täpinäreiska - 02.10.08 - klo:20:40

 Leader drive´s kuttaperkka.  ;D Ei se niin ihmeelliseltä tunnu kun tottuu vaan ikävä tulee äkkiä jos joutuu muilla liikenteeseen.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: viljami - 02.10.08 - klo:21:35

Oli se merkki mikä tahansa, niin loppupeleissä ei sillä ensivaikutelmalla ole välttämättä paljoakaan tekemistä sen kanssa, miltä kone tuntuu kun sillä on tehnyt muutaman tuhat tuntia töitä. Tai vaikka pari tuntia.

Ongelman ydin onkin siinä, että parin tunnin tai edes parin päivän kokemuksella ei vielä pysty kaikilta osin päättelemään, mihin omituisuuksiin tottuu ja mitkä muodostuvat pysyviksi kiusoiksi. Tämän ketjun tarkoituksena oli saada muiden kommentteja esittämiini ennakkokäsityksiin. Suurelta osin sain lausuntoja, jotka tukivat omia ajatuksiani. Sen myönnän, että minulle tyyliseikat ja ohjaamon antama vaikutelma ovat tärkeämpiä kuin useimmille muille traktorinostajille.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Solifer1 - 02.10.08 - klo:21:40
Naapuri oli tossa viikonloppuna ajellu 3n valtran perässä,avensiksen mittari oli näyttänyt 80 km/h. Mitähän malleja lienee ollu? Vihreet peräkärryt oli ollu perässä. Niin kukahan viittii enää 40 madella ko vois liitää 80 km/h  ;D
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: e0777 - 02.10.08 - klo:23:02
Miksi esim. suunnanvaihdin pitää sijoittaa niin, ettei siihen sormet uletu pidettäessä normaalisti kiinni ratista?

Peukalo ratilla ja keskisormella ulettuu hyvin niks naks vipuun. Vai tarkoititko kenties perusmallia?


ei meikäläisen sormet ainakaan ylety 30-sarjassa. 20-sarjassa on oikein hyvällä kohdalla.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: sirkussonni - 03.10.08 - klo:00:58
Niin kukahan viittii enää 40 madella ko vois liitää 80 km/h  ;D
Siinä helposti saattaa kyllä virneesi venähtää naamalta sitten kun alkaa tapahtua jotakin noissa vauhdeissa, se alkaa toisinaan olla jo alle viidessäkympissäkin piteleminen kuorma päällä ja "mammat vastaan" tai "juppi ohittaa puhumalla kännykkään ja näyttää kolmannella kädellä keskisormea".
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: huhtala - 03.10.08 - klo:09:07
Naapuri oli tossa viikonloppuna ajellu 3n valtran perässä,avensiksen mittari oli näyttänyt 80 km/h. Mitähän malleja lienee ollu? Vihreet peräkärryt oli ollu perässä. Niin kukahan viittii enää 40 madella ko vois liitää 80 km/h  ;D

Tappovehkeitä nämä jarruttomat ja yleensä jousettomat Valtrat.Liikennetraktoreissa turvallisuuden vuoksi kuuluisi olla erilliset jarrut ja jousitus myös etuakselilla.Kunnollinen hytin jousitus on myös ehdoton.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Maalaispoika - 03.10.08 - klo:12:05
ei meikäläisen sormet ainakaan ylety 30-sarjassa. 20-sarjassa on oikein hyvällä kohdalla.

Joo mä tarkoitinkin 20-sarjaa, 30-sarjasta ei ole kokemuksia.
Otsikko: Vs: MF 6470 vs. JD 6430 vs. Valtra N121A
Kirjoitti: Henkka - 03.10.08 - klo:18:15
Naapuri oli tossa viikonloppuna ajellu 3n valtran perässä,avensiksen mittari oli näyttänyt 80 km/h. Mitähän malleja lienee ollu? Vihreet peräkärryt oli ollu perässä. Niin kukahan viittii enää 40 madella ko vois liitää 80 km/h  ;D
Tääläkinpäin yhrellä kalkkimiehillä vanhempi 8000-sajan valtra niin kulkee jotain 70km/h. Tierä si mitä kierroksia ottaa ja ei ne pyörät nyt niin kummoset ole tossakaan. Rupee tosiaan hullua oleen tollanen,kun suuniteltu kumminkin pellolle ja sinne 40 nopeuksiin.

Jbc fastrackilla nyt varmaan uskaltaa laskee 70km/ ,kun siihen kerran tehty.