Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Visionaari - 25.08.09 - klo:12:44
-
Mikähän mättää -97 Hydro2035 Sampossa, kun voimaa on välillä hukassa? Eihän tossa värkissä toki liikaa voimaa ole koskaan, mutta ensin menee puintikierroksen ~7km/h ilman ongelmia, ja sitten seuraavalla kierroksella täysin samalla kasvustolla ei jaksa pitää kierroksia, vaan nopeutta on laskettava 3-4km/h ettei tyystin puintikelan nopeus romahda. Ja taas saattaa kulkea ongelmitta täyttä nopeutta? Tehot tuntuvat olevan parhaiten tallessa heti puintiin lähtiessä. Olen kokeillut vaihtaa tankin korkin kankaaseen (jos tekee alipainetta tankkiin), polttoaineletkut on katottu, polttoainesuodatin jalkoineen (oli kallis) on vaihdettu, mutta ei auta.
Pitäisikö vaihtaa polttoainepumppu seuraavaksi? Ruiskutuspumppu kävi ruuvattavana jo ennen tätä ongelmaa, jotta alitehoiseen puimuriin sai vähän jytyä.
-
Polttoaineputki tukossa, siirtopumppu juonii yms, Suolahen betonimylly oikkuilee muuten vaan :P
-
Ei oo Suolahella bet.....moottoritehasta.
-
Polttoainesäiliö on paljon alempana kuin moottori. Polttaineletkussa vuoto säiliön ja siirtopumpun välissä. Letkussa jatkuva alipaine ja letku hapertuu ajan myötä. Alipaineesta johtuen päällepäin ei näy minkäänlaista märkyyttä. Meillä Claasissa vastaavat ongelmat loppuivat tuon putken uusimisella.
-
...Vai olisko ilmansuodattimet? Jos putsarin pöntössä hirveesti pöllyä, tahtoo välillä ahdistaa. Pölly laskeutuu kun kone sammuksissa, pienen kuormituksen jälkeen vetää imuilma suodattimen tukkoon 2035 ei ole sitä triööriä esiputsarina?
-
Jos siinä on alkuperäisenä ne metallikudoksiset polttoaineletkut niin heitä niillä Kuikkaa. Niihin letkuihin tulee taitekohtiin pieniä reikiä, polttoainetta ei tule ulos, mutta ilma menee pirun hyvin sisään (siis imupuolen letkut).
-
eilen huollettiin omaa 2035:ttä joka tuli tälle syksyä. koneella ajettu 400h ja vuosimalli 04. polttoainesuodattimet ja kaikki ilmansuodattimet alkuperäisiä !? oli pikkasen eri tehot sekä moottorissa että ilmastoinnissa putsarien vaihdon jälkeen.
-
ensin menee puintikierroksen ~7km/h ilman ongelmia, ja sitten seuraavalla kierroksella täysin samalla kasvustolla ei jaksa pitää kierroksia, vaan nopeutta on laskettava 3-4km/h ettei tyystin puintikelan nopeus romahda.
Ajatko oikeasti noin kovaa 2035 sampolla? Paljonko menee hukkaan ja minkälaista kasvustoa?
-
Polttoainesäiliö on paljon alempana kuin moottori. Polttaineletkussa vuoto säiliön ja siirtopumpun välissä. Letkussa jatkuva alipaine ja letku hapertuu ajan myötä. Alipaineesta johtuen päällepäin ei näy minkäänlaista märkyyttä. Meillä Claasissa vastaavat ongelmat loppuivat tuon putken uusimisella.
Pitääpä vielä katsoa toi letku, muistelen kyllä sen uusineeni viime vuonna. Siirtopumppu olis vielä vaihtamatta..
-
eilen huollettiin omaa 2035:ttä joka tuli tälle syksyä. koneella ajettu 400h ja vuosimalli 04. polttoainesuodattimet ja kaikki ilmansuodattimet alkuperäisiä !? oli pikkasen eri tehot sekä moottorissa että ilmastoinnissa putsarien vaihdon jälkeen.
Ilmansuodattimen kyllä putsasin, mutta se saattaa olla vanha, vaihtoon..
-
ensin menee puintikierroksen ~7km/h ilman ongelmia, ja sitten seuraavalla kierroksella täysin samalla kasvustolla ei jaksa pitää kierroksia, vaan nopeutta on laskettava 3-4km/h ettei tyystin puintikelan nopeus romahda.
Ajatko oikeasti noin kovaa 2035 sampolla? Paljonko menee hukkaan ja minkälaista kasvustoa?
No, nyt ollu puitavana pystyyn kuivanutta ohraa, sato ~2-3t/ha, joten kyllä vielä pysyvät koneessa. Kunnon sadolla ei toki voi ajaa noin kovaa.
-
ensin menee puintikierroksen ~7km/h ilman ongelmia, ja sitten seuraavalla kierroksella täysin samalla kasvustolla ei jaksa pitää kierroksia, vaan nopeutta on laskettava 3-4km/h ettei tyystin puintikelan nopeus romahda.
Ajatko oikeasti noin kovaa 2035 sampolla? Paljonko menee hukkaan ja minkälaista kasvustoa?
No, nyt ollu puitavana pystyyn kuivanutta ohraa, sato ~2-3t/ha, joten kyllä vielä pysyvät koneessa. Kunnon sadolla ei toki voi ajaa noin kovaa.
Niin ajattelinkin, kun minun 2035 alkaa yskimään kunnon kaurassa jo 4,5 km/h. Moottorin tehot ei vielä lopu, mutta muuten kone alkaa pitämään epämääräisiä ääniä niellessään tavaraa.. Onko sulla turbo?
-
Polttoainesäiliö on paljon alempana kuin moottori. Polttaineletkussa vuoto säiliön ja siirtopumpun välissä. Letkussa jatkuva alipaine ja letku hapertuu ajan myötä. Alipaineesta johtuen päällepäin ei näy minkäänlaista märkyyttä. Meillä Claasissa vastaavat ongelmat loppuivat tuon putken uusimisella.
Pitääpä vielä katsoa toi letku, muistelen kyllä sen uusineeni viime vuonna. Siirtopumppu olis vielä vaihtamatta..
Pitkällä imumatkalla ja varsinkin -korkeudella kannattaa harkita sähköisen siirtopumpun laittoa tankin lähelle. IKH:n muutaman kympin perusmallikin ollut ihan vakaa.
-
eilen huollettiin omaa 2035:ttä joka tuli tälle syksyä. koneella ajettu 400h ja vuosimalli 04. polttoainesuodattimet ja kaikki ilmansuodattimet alkuperäisiä !? oli pikkasen eri tehot sekä moottorissa että ilmastoinnissa putsarien vaihdon jälkeen.
Ilmansuodattimen kyllä putsasin, mutta se saattaa olla vanha, vaihtoon..
Heh, mulla oli tuossa apevaunun eteen vuonna 2000 käytettynä ostamassani traktorissa alkuperäinen vm -86 ilmanputsari ;D Minä ihmettelin jotta ny tuli paska ostettua, kun lykkäs mustaa savua ja öljyä meni litra viikossa. Sitten huomasin päiväyksen putsarissa, kyllä se hyvin puhalleltu oli mutta tukkoonhan se pienhiukkasista menee tuossa ajassa. Veti turbon tiivisteiltä väkisin öljyt läpi.
Suodatin vaihtoon -> savutus loppu ja öljyä ei tartte vuoden vaihtovälillä lisätä kertaakaan
-
Kannattaa kattoo siirtopumpusta onko siellä oleva sihti kuinka tukossa.
Meidän 2060:ssä samoja ongelmia, oli se sihti melkein täynnä roskia.
-
joo itel sanoja ongelmii
-
Tulee mieleen noin 15 vuoden takaa...
Olin harjoittelemassa yhdellä tutkimusmaatilalla ja siel oli uusi 2060 14 jalan sampo. Rupesi kesken puintien käymään huonosti, pystyi puimaan, mutta oli tehoja hukassa aika runsaasti. Vikaa selviteltiin, paljon tutkittiin ja taas välillä puitiin. Tiedossa oli myös, että yks kaveri oli puinu tankkauksen jälkeen muutaman tunnin ilman polttoainesäiliön korkkia... Lopulta otettiin tankin rungon puolelta läpivientiputkesta pa letku irti. Siinä letku teki jyrkän mutkan. Mutkaan oli jääny siisti tukko vihneitä. Sit alkoi taas tehoja löytymään, et sillai sillon...
-
Kuulostaapa tutulta tuokin. itelle käyny samoin.
Siirtopumppuna nykyään AC-Delcon sähköinen.
-
Minäkin hain vikaa kerran imupuolelta pitkään ja hartaasti, veinasi aina letku tukkeutua ja koneen valitus oli luokkaa eisaa löpöä. Paineilmalla kun letkun puhalsi auki niin pelasi aina jonkun aikaa, viimein vaihdoin letkun uuteen kirkkaaseen niin syylliset näkyi, oli tankattu joskus kauralla ja pari jyvää sopivasti liitintä vasten kuristaa tarpeeksi.
-
Kuulostaapa tutulta tuokin. itelle käyny samoin.
Siirtopumppuna nykyään AC-Delcon sähköinen.
Sähköpumppu nykyaikaa. Vanhoihin väkkäröihin asenettuna helpottaa mm. ilmausta.