Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: nuffieldmaster - 22.04.13 - klo:21:38

Otsikko: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: nuffieldmaster - 22.04.13 - klo:21:38
Oisin vailla... 

Vaihdossa joutas new hollandin etulimput 10 kpl ja etupainoteline 60 kg, eli yli 500 kg satsi rautaa, jotka nyt lellun keulalla kiikkuu.

Ovat vain niin ruokottoman rumat vanhaan traktoriin nuo nykyaikaismuotoillut painot.

Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: SKN - 22.04.13 - klo:22:24
Oisin vailla... 

Vaihdossa joutas new hollandin etulimput 10 kpl ja etupainoteline 60 kg, eli yli 500 kg satsi rautaa, jotka nyt lellun keulalla kiikkuu.

Ovat vain niin ruokottoman rumat vanhaan traktoriin nuo nykyaikaismuotoillut painot.

Voe rähmä ja navasta löytynyt nöyhtäpallo..... ;D ;D

Plootua vaan romikselta ja pillit tai plasma pöhisemään.
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: BACKSPACE - 23.04.13 - klo:05:07
(http://image.nettix.fi/extra/machineimg/1174901_1175000/traktorit-leyland-1174910_jt_b169f40a1de1b9c0.jpg)

Oletpa hyvinkin oikeassa tuosta rumuudesta  ;D
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: Reiskako - 23.04.13 - klo:07:18
Minulla olisi painosarja leylandiin tallessa.
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: Naturalis - 23.04.13 - klo:08:14
(http://image.nettix.fi/extra/machineimg/1174901_1175000/traktorit-leyland-1174910_jt_b169f40a1de1b9c0.jpg)

Oletpa hyvinkin oikeassa tuosta rumuudesta  ;D
Joo se rumuus alkaa siitä painojen takaa...  ;D
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: BACKSPACE - 23.04.13 - klo:09:07
(http://image.nettix.fi/extra/machineimg/1174901_1175000/traktorit-leyland-1174910_jt_b169f40a1de1b9c0.jpg)

Oletpa hyvinkin oikeassa tuosta rumuudesta  ;D
Joo se rumuus alkaa siitä painojen takaa...  ;D

On se vähän kuin oikein rumanaamaisella naisella olisi komeat silikoonit  ???
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: SKN - 23.04.13 - klo:11:25
(http://image.nettix.fi/extra/machineimg/1174901_1175000/traktorit-leyland-1174910_jt_b169f40a1de1b9c0.jpg)

Oletpa hyvinkin oikeassa tuosta rumuudesta  ;D
Joo se rumuus alkaa siitä painojen takaa...  ;D

On se vähän kuin oikein rumanaamaisella naisella olisi komeat silikoonit  ???

Silikoonit korvaa kaiken, naamalla tai muulla ei mitään väliä. Pääasia että on puskurit tanassa eikä roiku kainaloissa.
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: nuffieldmaster - 23.04.13 - klo:14:08
Saanen huomauttaa arvon herroille, että jokunen aika takaperin Leyland merkkinen traktori valittiin suomen kauneimmaksi klassikot sarjassa  8)

Ja sen on moni muullakin merkillä ajava todennut, että sekura koppisten Leyland traktorien muotoilu kestää aikaa ja on silmälle ilo  ;)
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: Heino Leino - 23.04.13 - klo:15:26
seon se kauneus kahtojan silimässä. Leohka-antissa oli se ulosottoakselin ja nostovarsiin suhe meleko huono
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: -SS- - 23.04.13 - klo:18:17
Saanen huomauttaa arvon herroille, että jokunen aika takaperin Leyland merkkinen traktori valittiin suomen kauneimmaksi klassikot sarjassa  8)

Ja sen on moni muullakin merkillä ajava todennut, että sekura koppisten Leyland traktorien muotoilu kestää aikaa ja on silmälle ilo  ;)

Nii-in. Kun olisivat palkanneet jonkun tekniikkaa ymmärtävän sinne British Leylandille, muotoilijan sijasta. Esimerkiksi Q-kopin huoltoystävällisyyttä kehittänyt muotoilija olisi pitänyt haudata elävältä Leukun käytettyjen jarrupönttöjen kasaan.

-SS-
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: SKN - 23.04.13 - klo:18:21
Saanen huomauttaa arvon herroille, että jokunen aika takaperin Leyland merkkinen traktori valittiin suomen kauneimmaksi klassikot sarjassa  8)

Ja sen on moni muullakin merkillä ajava todennut, että sekura koppisten Leyland traktorien muotoilu kestää aikaa ja on silmälle ilo  ;)

Nii-in. Kun olisivat palkanneet jonkun tekniikkaa ymmärtävän sinne British Leylandille, muotoilijan sijasta. Esimerkiksi Q-kopin huoltoystävällisyyttä kehittänyt muotoilija olisi pitänyt haudata elävältä Leukun käytettyjen jarrupönttöjen kasaan.

-SS-

 ;D ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: nuffieldmaster - 23.04.13 - klo:18:26
seon se kauneus kahtojan silimässä. Leohka-antissa oli se ulosottoakselin ja nostovarsiin suhe meleko huono

Miten se vaikuttaa muotoiluun ja keulapainoihin?

Minun käytössä tuo on optimaalisella korkeudella tuo voa, muuten ottaisi pumppu kärrin aisaan kiinni katkaisten voa tumpin, kuten tekee tonnisarjan fordissa  :(
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: Heino Leino - 23.04.13 - klo:18:55
seon se kauneus kahtojan silimässä. Leohka-antissa oli se ulosottoakselin ja nostovarsiin suhe meleko huono

Miten se vaikuttaa muotoiluun ja keulapainoihin?

Minun käytössä tuo on optimaalisella korkeudella tuo voa, muuten ottaisi pumppu kärrin aisaan kiinni katkaisten voa tumpin, kuten tekee tonnisarjan fordissa  :(

eihän tuo niihin vaekuta, vaen muuten susi koko veheje. Ja helevetin kevykeolanen, siihen kun parisattaa killoa apuntanaa laetto nostovarsiin varraan, niin piti jarruilla ohojata ja laskeppa se kone alas, niin jo saet taas koettaa tällätä nivelakselie paekalleen..
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: nuffieldmaster - 23.04.13 - klo:18:57
seon se kauneus kahtojan silimässä. Leohka-antissa oli se ulosottoakselin ja nostovarsiin suhe meleko huono

Miten se vaikuttaa muotoiluun ja keulapainoihin?

Minun käytössä tuo on optimaalisella korkeudella tuo voa, muuten ottaisi pumppu kärrin aisaan kiinni katkaisten voa tumpin, kuten tekee tonnisarjan fordissa  :(

eihän tuo niihin vaekuta, vaen muuten susi koko veheje. Ja helevetin kevykeolanen, siihen kun parisattaa killoa apuntanaa laetto nostovarsiin varraan, niin piti jarruilla ohojata ja laskeppa se kone alas, niin jo saet taas koettaa tällätä nivelakselie paekalleen..

No olittako työ ostanna ne keulapainot, jotka lisävarusteena sai? Nehän on tarkoitettu jotta saa sen keulan painamaan, kun taas mettätöissä tarvii takapotkulla kevyen keulan, että kiipeää esteiden yli...

Mutta onhan se paskan leiman saanut yleisesti, ihme kun niitä niin moni, mutta harva valittu joukko vaalii  8)
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: Naturalis - 23.04.13 - klo:19:00
seon se kauneus kahtojan silimässä. Leohka-antissa oli se ulosottoakselin ja nostovarsiin suhe meleko huono
Jatkuvastihan noissa oli peräreppu levällään, milloin mistäkin syystä...  :o
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: MacGyver - 23.04.13 - klo:19:04
seon se kauneus kahtojan silimässä. Leohka-antissa oli se ulosottoakselin ja nostovarsiin suhe meleko huono

Miten se vaikuttaa muotoiluun ja keulapainoihin?

Minun käytössä tuo on optimaalisella korkeudella tuo voa, muuten ottaisi pumppu kärrin aisaan kiinni katkaisten voa tumpin, kuten tekee tonnisarjan fordissa  :(

eihän tuo niihin vaekuta, vaen muuten susi koko veheje. Ja helevetin kevykeolanen, siihen kun parisattaa killoa apuntanaa laetto nostovarsiin varraan, niin piti jarruilla ohojata ja laskeppa se kone alas, niin jo saet taas koettaa tällätä nivelakselie paekalleen..

No olittako työ ostanna ne keulapainot, jotka lisävarusteena sai? Nehän on tarkoitettu jotta saa sen keulan painamaan, kun taas mettätöissä tarvii takapotkulla kevyen keulan, että kiipeää esteiden yli...

Mutta onhan se paskan leiman saanut yleisesti, ihme kun niitä niin moni, mutta harva valittu joukko vaalii  8)

Jees Söör, Engelsmanneilla oli varmasti metsäajo mielessä kun Leyland suunniteltiin.
Jokaisesta puutteesta saa jotain hyvää kun oikein maistelee.
804:nen oli joskus aikoinaan, ikävä ei ole.
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: BACKSPACE - 23.04.13 - klo:19:06
seon se kauneus kahtojan silimässä. Leohka-antissa oli se ulosottoakselin ja nostovarsiin suhe meleko huono
Jatkuvastihan noissa oli peräreppu levällään, milloin mistäkin syystä...  :o

Pitää paikkansa. Jatkuvasti joko Leukku, nivelakseli tai työkone paskana tuon ulosoton typerän paikan vuoksi  :'(
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: JD6630 - 23.04.13 - klo:19:26
Mutta onhan se paskan leiman saanut yleisesti, ihme kun niitä niin moni, mutta harva valittu joukko vaalii  8)
Joo, maailmassa on monenlaisia ihmisiä ::) Keräileehän jotkut ladojakin ::)
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: SDF - 23.04.13 - klo:19:36
seon se kauneus kahtojan silimässä. Leohka-antissa oli se ulosottoakselin ja nostovarsiin suhe meleko huono
Jatkuvastihan noissa oli peräreppu levällään, milloin mistäkin syystä...  :o

Pitää paikkansa. Jatkuvasti joko Leukku, nivelakseli tai työkone paskana tuon ulosoton typerän paikan vuoksi  :'(
Näinpä, jotenkin niissä on nostolaitteen geometria pahasti pielessä ulosottoon nähden. Pitää valita nivelakseli sen mukaan pitääkö vetovarsia ylhäällä vai alhaalla  ;D
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: Opelmies - 23.04.13 - klo:19:46
Mutta onhan se paskan leiman saanut yleisesti, ihme kun niitä niin moni, mutta harva valittu joukko vaalii  8)
Joo, maailmassa on monenlaisia ihmisiä ::) Keräileehän jotkut ladojakin ::)

Kyl mää ainakin ampusin itteni, jos joutusin jollain Leukulla ajamaan työkseni. :-X
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: nuffieldmaster - 23.04.13 - klo:19:52
Mutta onhan se paskan leiman saanut yleisesti, ihme kun niitä niin moni, mutta harva valittu joukko vaalii  8)
Joo, maailmassa on monenlaisia ihmisiä ::) Keräileehän jotkut ladojakin ::)

Kyl mää ainakin ampusin itteni, jos joutusin jollain Leukulla ajamaan työkseni. :-X

Noo, kyllä tuo 472 on traktori kun vertaa A-sarjalaiseen Valtraan. Perkale miten mukava voi traktori olla ajaa, vaikka onkin vanhanliiton vehjes. Loota niin perkaleen liukas käsitellä, ja kulkee kuin juna tiellä. 06 A85 on melusampi, mitä 80 vuosimallin 472 korvakuulolta. On niin käteenkäypänen peli. Mutta se on minun mielipide vain. Nytkin kevääksi valjastan lellun äkeen eteen paripyörien kera, loikkarinuffi kylvölannoittimen eteen, pienempi keskipakolevittimen kuskaukseen ja valtra saa tyytyä säkkien nosteluun ja aisankannatteluun, ei sillä möhkäleellä kehtaa pellolle mennä  :o
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: zetor8045 - 23.04.13 - klo:20:05
Mutta onhan se paskan leiman saanut yleisesti, ihme kun niitä niin moni, mutta harva valittu joukko vaalii  8)
Joo, maailmassa on monenlaisia ihmisiä ::) Keräileehän jotkut ladojakin ::)

Kyl mää ainakin ampusin itteni, jos joutusin jollain Leukulla ajamaan työkseni. :-X

Noo, kyllä tuo 472 on traktori kun vertaa A-sarjalaiseen Valtraan. Perkale miten mukava voi traktori olla ajaa, vaikka onkin vanhanliiton vehjes. Loota niin perkaleen liukas käsitellä, ja kulkee kuin juna tiellä. 06 A85 on melusampi, mitä 80 vuosimallin 472 korvakuulolta. On niin käteenkäypänen peli. Mutta se on minun mielipide vain. Nytkin kevääksi valjastan lellun äkeen eteen paripyörien kera, loikkarinuffi kylvölannoittimen eteen, pienempi keskipakolevittimen kuskaukseen ja valtra saa tyytyä säkkien nosteluun ja aisankannatteluun, ei sillä möhkäleellä kehtaa pellolle mennä  :o
Eikös nuo olekkin saman aikakauden suunittelun tulosta...
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: Heino Leino - 23.04.13 - klo:20:22
seon se kauneus kahtojan silimässä. Leohka-antissa oli se ulosottoakselin ja nostovarsiin suhe meleko huono

Miten se vaikuttaa muotoiluun ja keulapainoihin?

Minun käytössä tuo on optimaalisella korkeudella tuo voa, muuten ottaisi pumppu kärrin aisaan kiinni katkaisten voa tumpin, kuten tekee tonnisarjan fordissa  :(

eihän tuo niihin vaekuta, vaen muuten susi koko veheje. Ja helevetin kevykeolanen, siihen kun parisattaa killoa apuntanaa laetto nostovarsiin varraan, niin piti jarruilla ohojata ja laskeppa se kone alas, niin jo saet taas koettaa tällätä nivelakselie paekalleen..



Mutta onhan se paskan leiman saanut yleisesti, ihme kun niitä niin moni, mutta harva valittu joukko vaalii  8)

moni, mutta harva? Hä?
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: Opelmies - 23.04.13 - klo:20:23
seon se kauneus kahtojan silimässä. Leohka-antissa oli se ulosottoakselin ja nostovarsiin suhe meleko huono

Miten se vaikuttaa muotoiluun ja keulapainoihin?

Minun käytössä tuo on optimaalisella korkeudella tuo voa, muuten ottaisi pumppu kärrin aisaan kiinni katkaisten voa tumpin, kuten tekee tonnisarjan fordissa  :(

eihän tuo niihin vaekuta, vaen muuten susi koko veheje. Ja helevetin kevykeolanen, siihen kun parisattaa killoa apuntanaa laetto nostovarsiin varraan, niin piti jarruilla ohojata ja laskeppa se kone alas, niin jo saet taas koettaa tällätä nivelakselie paekalleen..



Mutta onhan se paskan leiman saanut yleisesti, ihme kun niitä niin moni, mutta harva valittu joukko vaalii  8)

moni, mutta harva? Hä?

Moni, mutta päästään harva....
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: JD6630 - 23.04.13 - klo:20:48
Kyllä sä oot nuffielti yhenlainen sekopää ;D
Niin onkos siellä 210R:n hytissä tullut istuttua? Tuntuu olevan vaikea saada vastausta ???

Eikös nuo olekkin saman aikakauden suunittelun tulosta...
;D ;D
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: nuffieldmaster - 23.04.13 - klo:21:09
Kyllä sä oot nuffielti yhenlainen sekopää ;D
Niin onkos siellä 210R:n hytissä tullut istuttua? Tuntuu olevan vaikea saada vastausta ???

Eikös nuo olekkin saman aikakauden suunittelun tulosta...
;D ;D

Kuinka niin?  Miettikääpä ihan ajatuksella tuota lausettani, jos se aukeaisi. Tosin turha toivo...


Taas ajautu asia kokonaan ohi tarvitsemieni etupainojen ohi.


__________
Missäs sellaista kuka kysynyt jontikka asiaa?

Agrimarketin pihassa oli konepäivät, ärrä jontikka sellaisella monilevykytkinhässäkkävaihteistolla oli, saatananmoinen molokeula. Yök... Isoille selkosille sopii, ei metsähommiin eikä pienempään urakointiin ollenkaan. Mutta vaihtoehtoja pienempikeulaisista yhtä tehokkaista piisaa merkillä kuin merkillä nykyisin.
__________
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: JD6630 - 23.04.13 - klo:21:50


Kuinka niin?  Miettikääpä ihan ajatuksella tuota lausettani, jos se aukeaisi. Tosin turha toivo...


Taas ajautu asia kokonaan ohi tarvitsemieni etupainojen ohi.


__________
Missäs sellaista kuka kysynyt jontikka asiaa?

Agrimarketin pihassa oli konepäivät, ärrä jontikka sellaisella monilevykytkinhässäkkävaihteistolla oli, saatananmoinen molokeula. Yök... Isoille selkosille sopii, ei metsähommiin eikä pienempään urakointiin ollenkaan. Mutta vaihtoehtoja pienempikeulaisista yhtä tehokkaista piisaa merkillä kuin merkillä nykyisin.
__________
Niin mitä lausetta pitäis miettiä monta kertaa?

Mä kysyin monta kertaa jossain topikissa missä haukuit sen keulan näkyvyydeltään ihan paskaksi.
Niin päästikö se agrin myyjä sinua sinne koppiin vai ei? Itse olen sellaisessa istunut ja samallalailla sieltä pystyi maailmaa tiiraamaan kuin 724 fentistäkin ???

Määkin keksin yli 200hv koneelle monta käyttökohdetta keskellä metsää ::) Eurooppalaiset raktorit kun on suunniteltu sinne missä traktoreita tarvitaan, eli pellolla 8)
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: bdr-529 - 24.04.13 - klo:06:53
Galluppia kehiin kuinka moni on pudottanu leukun perärepun?  Hep. Ja alta 5 tunnin ajokokemuksella.
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: +250 - 24.04.13 - klo:07:38
Galluppia kehiin kuinka moni on pudottanu leukun perärepun?  Hep. Ja alta 5 tunnin ajokokemuksella.
En leukun,mutta 10/60 tenspeed Nuffelin.Ja ripakopallinen kansipahveja meni kans.Mutta olihan ponteva kone äkeen eteen,ei pöly pysyny hytis ;D
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: Oksa - 24.04.13 - klo:07:48
naatinto oli aikoinaan 272:lla päästellä mukavan möreät äänet suorasta putkesta ja kulki äeskii kunnon vauhdilla, ei mitään ongelmaa perän kanssa ja kevyt keula pallorenkailla oli plussaa kun käänty melkein paikoillaan, siis takapotku!           
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: Toivo Tonta - 24.04.13 - klo:17:07
Galluppia kehiin kuinka moni on pudottanu leukun perärepun?  Hep. Ja alta 5 tunnin ajokokemuksella.
En leukun,mutta 10/60 tenspeed Nuffelin.Ja ripakopallinen kansipahveja meni kans.Mutta olihan ponteva kone äkeen eteen,ei pöly pysyny hytis ;D
Ajattele positiivisesti ota olvia ;)
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: TDK - 24.04.13 - klo:18:42
Agrimarketin pihassa oli konepäivät, ärrä jontikka sellaisella monilevykytkinhässäkkävaihteistolla oli, saatananmoinen molokeula. Yök... Isoille selkosille sopii, ei metsähommiin eikä pienempään urakointiin ollenkaan.
Komppaan, kamalan näkönen on tuo uus jontikka. Joo en ole hytissä käynyt, eivätkä varmaan näillä tuloilla edes päästäis.
Mä olen kans ihmetelly noita mörköjä mitä haalataan ympäri maailmaa tänne ihmisten vastuksiksi.

Suomessa on noin 50 maatilaa jossa oikeasti voidaan tarvita jotain 150-200 hp traktoria peltotöihin.
Silti niitä näyttää lojottavan vähintään joka kymmenennen torpan pihamailla.
Samaa olen ihmetelly minäki. Mullaki on valtava 130hv traktori, oikeen hämmästyy kuinka monen muka raskaan homman saa ihan sujuvasti hoidettua noilla pienilläki. Kärryn veturiksi pitää kuulemma olla, sitte sitä kärryä vedetään alle 200h vuodessa.

Leukun painoja ei löydy, mutta oisko kellään 80-sarjan viiatin alkuperäisiä painoja jemmassa? ;D
Sillähän tekis vieläki isompia hommia sitte...
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: Hervast - 24.04.13 - klo:22:44
Kyllä sä oot nuffielti yhenlainen sekopää ;D
Niin onkos siellä 210R:n hytissä tullut istuttua? Tuntuu olevan vaikea saada vastausta ???


Kuhan nyt hankit sen 210 ärrän omalle markille, niin katotaan pitkäänkö vielä jaksat siitä messuta. Taitaa jontikkamiehet noin yleisesti vähä kavahtaa noita uusimpia malleja eikä siihen välttämäti ole syynä pelkästään se, että traktorin keula on kuin ylikokoisessa puutarhatraktorissa  :D

U see

(http://www.deeretractors.net/wp-content/uploads/2013/03/x485-300x225.jpg)

(http://www.farmersguardian.com/pictures/610xAny/3/5/1/47351_John_Deere_6R.jpg)
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: Herranketku - 24.04.13 - klo:23:00
Kyllä sä oot nuffielti yhenlainen sekopää ;D
Niin onkos siellä 210R:n hytissä tullut istuttua? Tuntuu olevan vaikea saada vastausta ???


Kuhan nyt hankit sen 210 ärrän omalle markille, niin katotaan pitkäänkö vielä jaksat siitä messuta. Taitaa jontikkamiehet noin yleisesti vähä kavahtaa noita uusimpia malleja eikä siihen välttämäti ole syynä pelkästään se, että traktorin keula on kuin ylikokoisessa puutarhatraktorissa  :D

U see

(http://www.deeretractors.net/wp-content/uploads/2013/03/x485-300x225.jpg)

(http://www.farmersguardian.com/pictures/610xAny/3/5/1/47351_John_Deere_6R.jpg)

Taitaa euro kavahduttaa merkistä riippumatta enempi? Koeajotulosten perusteella kärkikahinoissa, Profi, Koneviesti jne. Siis mukana samoissa ykkössarjoissa, joissa Fendt, CaseIH, New Holland ja Deutz-Fahr.
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: Hervast - 24.04.13 - klo:23:13
Vähän vaan haiskahtaa että viimevuosien tekniikkahaparointien jälkeen ei asiakaskunta ole välttämättä valmis maksamaan samaa hintaa jontikasta kuin koetellumpaa tekniikkaa tarjoavista kilpailijoista.

Tarvittais samanlainen myyntibuustaus kuin -20 sarjan aikaan.
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: keskomies - 25.04.13 - klo:12:16
Mutta onhan se paskan leiman saanut yleisesti, ihme kun niitä niin moni, mutta harva valittu joukko vaalii  8)
Joo, maailmassa on monenlaisia ihmisiä ::) Keräileehän jotkut ladojakin ::)

Kyl mää ainakin ampusin itteni, jos joutusin jollain Leukulla ajamaan työkseni. :-X

Noo, kyllä tuo 472 on traktori kun vertaa A-sarjalaiseen Valtraan. Perkale miten mukava voi traktori olla ajaa, vaikka onkin vanhanliiton vehjes. Loota niin perkaleen liukas käsitellä, ja kulkee kuin juna tiellä. 06 A85 on melusampi, mitä 80 vuosimallin 472 korvakuulolta. On niin käteenkäypänen peli. Mutta se on minun mielipide vain. Nytkin kevääksi valjastan lellun äkeen eteen paripyörien kera, loikkarinuffi kylvölannoittimen eteen, pienempi keskipakolevittimen kuskaukseen ja valtra saa tyytyä säkkien nosteluun ja aisankannatteluun, ei sillä möhkäleellä kehtaa pellolle mennä  :o
Eikös nuo olekkin saman aikakauden suunittelun tulosta...

Ei saanu enää vanhempaa lainausta, niin tehää tästä... Eli miks sortua uuteen koneeseen jos se ei jo lähtiessä ole sopiva käteen???????????
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: nuffieldmaster - 25.04.13 - klo:13:29
Kun Marsun valmistus lakkasi 1986 alkuperäisellä 98 sarjan koneella moottorien loputtua.  :-[  Siirtyivät perkinsiin, mikä on lähinnä jäteöljyvatkain eikä moottori tuohon 98 sarjan Leyland moottoriin nähden. Ja marsunkin valmistus päättyi sitten 90 luvun alussa sillä perkiisselilläkin.

Sanoin kyllä valtran myyjälle, että jos keskosta saisi uutta Leylandia niin en olisi tullut edes juttusille. Luuli minun vitsailevan  :-\
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: SKN - 25.04.13 - klo:14:16
Kun Marsun valmistus lakkasi 1986 alkuperäisellä 98 sarjan koneella moottorien loputtua.  :-[  Siirtyivät perkinsiin, mikä on lähinnä jäteöljyvatkain eikä moottori tuohon 98 sarjan Leyland moottoriin nähden. Ja marsunkin valmistus päättyi sitten 90 luvun alussa sillä perkiisselilläkin.

Sanoin kyllä valtran myyjälle, että jos keskosta saisi uutta Leylandia niin en olisi tullut edes juttusille. Luuli minun vitsailevan :-\

Juu ja varmaan nauro kun suljit oven, kusi vielä naurukohtauksessaan housuunsa ja kaatus lattialle.

Et kai sinä ollu tosissas????
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: JD6630 - 25.04.13 - klo:15:01
Vähän vaan haiskahtaa että viimevuosien tekniikkahaparointien jälkeen ei asiakaskunta ole välttämättä valmis maksamaan samaa hintaa jontikasta kuin koetellumpaa tekniikkaa tarjoavista kilpailijoista.
Täälläpäin asiakaskunta on pääosin uskon ihmisiä, niin kirkon kuin valtrankin suhteen ;D

Jos totta puhutaan niin toi koeajo 210r ei lähtenyt liikkeelle ennen kuin käytti päävirtakytkimestä virtoja pois ;D
Mikä kilpailija kuitenkaan tarjoaa luotettavampaa tekniikkaa? Ei mikään merkki hajoamaton ole.

Ostaa standardin tai ämmän, niin on koeteltua ja kestävää tekniikkaa.

Ps. 210R jontikkaa tuskin on tulossa meidän markille liian suuren kokonsa takia. Pienempi ärrä ei ole koskaan poissuljettu :P
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: iskra - 25.04.13 - klo:16:07


Agrimarketin pihassa oli konepäivät, ärrä jontikka sellaisella monilevykytkinhässäkkävaihteistolla oli, saatananmoinen molokeula. Yök... Isoille selkosille sopii, ei metsähommiin eikä pienempään urakointiin ollenkaan. Mutta vaihtoehtoja pienempikeulaisista yhtä tehokkaista piisaa merkillä kuin merkillä nykyisin.
__________
[/quote]

 Niihinhän myydään sellasta satelliittiohjausta että näkee missä kohtaa peltoa ollaan menossa..
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: Naturalis - 25.04.13 - klo:18:29
Kun Marsun valmistus lakkasi 1986 alkuperäisellä 98 sarjan koneella moottorien loputtua.  :-[  Siirtyivät perkinsiin, mikä on lähinnä jäteöljyvatkain eikä moottori tuohon 98 sarjan Leyland moottoriin nähden. Ja marsunkin valmistus päättyi sitten 90 luvun alussa sillä perkiisselilläkin.

Sanoin kyllä valtran myyjälle, että jos keskosta saisi uutta Leylandia niin en olisi tullut edes juttusille. Luuli minun vitsailevan :-\

Juu ja varmaan nauro kun suljit oven, kusi vielä naurukohtauksessaan housuunsa ja kaatus lattialle.

Et kai sinä ollu tosissas????
Sorkkiksen Alvit on saanu vakavan haastajan palstan huumoripläjäyksissä...  ;D
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: Hiippailija - 25.04.13 - klo:18:30
Täälläpäin asiakaskunta on pääosin uskon ihmisiä, niin kirkon kuin valtrankin suhteen ;D

Jos totta puhutaan niin toi koeajo 210r ei lähtenyt liikkeelle ennen kuin käytti päävirtakytkimestä virtoja pois ;D
Mikä kilpailija kuitenkaan tarjoaa luotettavampaa tekniikkaa? Ei mikään merkki hajoamaton ole.
Myö myyjän kanssa yritettii kattoa 210r tietokonetta, ei tahtonu aueta alkutilaa pitemmälle, hetken odottelun ja myyjän panikoinnin jälkeen joutu käyttämään kans päävirrat pois.. ;D Muuten hieno vehe, ja näkyvyys on tosiaan hyvä, vaikka ulkomuoto muuta antaakin ymmärtää.

 DD pelas mun mielestä kans tosi napakasti ja pysähty jarrua vasten risteykseenki ilman suurempia kiroiluja. Vaihteet vaihtuu tosiaan nopeesti ja se ei oo semmosta epätoivosta oottelua ja naputtelua niinkun muilla powershifteillä..

Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: SKN - 25.04.13 - klo:19:43
Kun Marsun valmistus lakkasi 1986 alkuperäisellä 98 sarjan koneella moottorien loputtua.  :-[  Siirtyivät perkinsiin, mikä on lähinnä jäteöljyvatkain eikä moottori tuohon 98 sarjan Leyland moottoriin nähden. Ja marsunkin valmistus päättyi sitten 90 luvun alussa sillä perkiisselilläkin.

Sanoin kyllä valtran myyjälle, että jos keskosta saisi uutta Leylandia niin en olisi tullut edes juttusille. Luuli minun vitsailevan :-\

Juu ja varmaan nauro kun suljit oven, kusi vielä naurukohtauksessaan housuunsa ja kaatus lattialle.

Et kai sinä ollu tosissas????
Sorkkiksen Alvit on saanu vakavan haastajan palstan huumoripläjäyksissä...  ;D

 ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: Opelmies - 25.04.13 - klo:19:56
Kun Marsun valmistus lakkasi 1986 alkuperäisellä 98 sarjan koneella moottorien loputtua.  :-[  Siirtyivät perkinsiin, mikä on lähinnä jäteöljyvatkain eikä moottori tuohon 98 sarjan Leyland moottoriin nähden. Ja marsunkin valmistus päättyi sitten 90 luvun alussa sillä perkiisselilläkin.

Sanoin kyllä valtran myyjälle, että jos keskosta saisi uutta Leylandia niin en olisi tullut edes juttusille. Luuli minun vitsailevan :-\


Juu ja varmaan nauro kun suljit oven, kusi vielä naurukohtauksessaan housuunsa ja kaatus lattialle.

Et kai sinä ollu tosissas????
Sorkkiksen Alvit on saanu vakavan haastajan palstan huumoripläjäyksissä...  ;D

 ;D ;D ;D ;D

Sorkkis, Vemseli1 ja Maffieldnusteri vievät mun ja SKN:n paikan A-netin hauskuuttajina.... :-\
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: Herranketku - 25.04.13 - klo:20:18
Hieno esitys, musiikkikin aiheeseen sopiva
http://www.youtube.com/watch?v=t8cfHahLw-Y (http://www.youtube.com/watch?v=t8cfHahLw-Y)
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: Greenpwr - 25.04.13 - klo:20:19
Kun Marsun valmistus lakkasi 1986 alkuperäisellä 98 sarjan koneella moottorien loputtua.  :-[  Siirtyivät perkinsiin, mikä on lähinnä jäteöljyvatkain eikä moottori tuohon 98 sarjan Leyland moottoriin nähden. Ja marsunkin valmistus päättyi sitten 90 luvun alussa sillä perkiisselilläkin.

Sanoin kyllä valtran myyjälle, että jos keskosta saisi uutta Leylandia niin en olisi tullut edes juttusille. Luuli minun vitsailevan :-\


Juu ja varmaan nauro kun suljit oven, kusi vielä naurukohtauksessaan housuunsa ja kaatus lattialle.

Et kai sinä ollu tosissas????
Sorkkiksen Alvit on saanu vakavan haastajan palstan huumoripläjäyksissä...  ;D

 ;D ;D ;D ;D

Sorkkis, Vemseli1 ja Maffieldnusteri vievät mun ja SKN:n paikan A-netin hauskuuttajina.... :-\

 Valtun työterveyshuollossa raapiivat päätään, miten raktorimyyjä voi järjestää itelleen neliraajahalvauksen...
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: SKN - 25.04.13 - klo:20:22
Sana LEUKKU pelkästään laittaa polvilleen, tulee niin paha olo että pakko mennä nelinkontin.

 ;D
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: Oksa - 25.04.13 - klo:20:27
itellä 604:sta olla 11 kuukautta oli tarpeeks valtuista!     pidän leukua kuiteski traktorina valtun rinnalla joten en ymmärrä tota asennetta!     leluantero oli sentäs TRAKTORI  eikä mikään kirnu kuten 604:nen!
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: TDK - 25.04.13 - klo:21:04
itellä 604:sta olla 11 kuukautta oli tarpeeks valtuista!     pidän leukua kuiteski traktorina valtun rinnalla joten en ymmärrä tota asennetta!     leluantero oli sentäs TRAKTORI  eikä mikään kirnu kuten 604:nen!
Oli muuten kamala vekotin tuo 604! Oli vissiin 5vuotta, joka siis ihan joka ikinen paikka siitä hajos. Käyntiääni kamala, hytti kamala kaiken kaikkiaan ihan kamala koko raktori. Vaihtu uuten setkaan joskus -96, sillon tuntu että onko niitä näinki hyviä koneita olemassa... ;D
Sorkkis, Vemseli1 ja Maffieldnusteri vievät mun ja SKN:n paikan A-netin hauskuuttajina.... :-\


Siis nyt täytyy kysyä että mistä oot saanu päähäs että me pidettäs sua hauskuuttajana??  ???
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: Opelmies - 25.04.13 - klo:21:10
itellä 604:sta olla 11 kuukautta oli tarpeeks valtuista!     pidän leukua kuiteski traktorina valtun rinnalla joten en ymmärrä tota asennetta!     leluantero oli sentäs TRAKTORI  eikä mikään kirnu kuten 604:nen!
Oli muuten kamala vekotin tuo 604! Oli vissiin 5vuotta, joka siis ihan joka ikinen paikka siitä hajos. Käyntiääni kamala, hytti kamala kaiken kaikkiaan ihan kamala koko raktori. Vaihtu uuten setkaan joskus -96, sillon tuntu että onko niitä näinki hyviä koneita olemassa... ;D
Sorkkis, Vemseli1 ja Maffieldnusteri vievät mun ja SKN:n paikan A-netin kylähulluina.... :-\


Siis nyt täytyy kysyä että mistä oot saanu päähäs että me pidettäs sua hauskuuttajana??  ???

No mää korjasin vähä... :P
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: SKN - 25.04.13 - klo:21:35
(http://www.nuhvi.net/leyland/mallit/282_485/Leyland485county.jpg)

(https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTIYnFymOKtuqgnNKl6AJ-npmXqpKj9PU6NEeM6pN_gYY15yF9YAw)


 8) 8) 8)
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: Opelmies - 25.04.13 - klo:21:52
(http://www.nuhvi.net/leyland/mallit/282_485/Leyland485county.jpg)

(https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTIYnFymOKtuqgnNKl6AJ-npmXqpKj9PU6NEeM6pN_gYY15yF9YAw)


 8) 8) 8)


Kertaan mielipiteeni! Ampuisin itteni, jos joutuisin tuollaisella töiuä tekemään! :-X
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: mää vai - 28.04.13 - klo:10:04
Siihen Leilaan sopii aika mukavasti Belargonian etupainot, mutta nuffimaasterilla pitää varmaan olla originellit.
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: bouli - 28.04.13 - klo:10:10
Siihen Leilaan sopii aika mukavasti Belargonian etupainot, mutta nuffimaasterilla pitää varmaan olla originellit.
Kaveri joskus kyseli etupainoja purkamoilta ja yhdessä paikassa oli vastattu että Belkun painoja löytyy, ei muun merkkisiä. Muitten merkkien omistajat jättää painot nurkkiin jos niitä vaikka sattuisi tarvitsemaan jossain, belkkumiehet on yleensä niin kyllästyneitä koneeseen että hävittävät kaiken siitä muistuttavan..   :-X
Otsikko: Vs: Oisko kellään jäänyt Leylantin etupainoja talteen?
Kirjoitti: BACKSPACE - 28.04.13 - klo:12:10
Mulla olisi 2 ylimääräistä Zetorin eutpyörän vannepainoa, voisiko nuffimaster viilata niistä käyttöönsä keulapuntit  ???