Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: sorkkahessu - 30.01.09 - klo:14:26
-
Miten Hiluxit on pelanneet .
-
voettivat tasunit jatkoaekamaalilla
-
taitaa olla kuudes menossa uusin 07. ajettu 100-300tuhat ja vaihdettu,ei periaatteessa mitään vikoja no yhestä meni kansi kun oli vesi loppu
-
lujia kuuluuvat olevan, jostain kuulin että joku ajanut lähemmäs 2milliä. tiä sitte ::). siinä kilometriis varmastti jo ollut jotain suurempaakin.
-
lujia kuuluuvat olevan, jostain kuulin että joku ajanut lähemmäs 2milliä.
--rengaskierros ajettu 2mm:n pintaan
--ei sen puoleen hyviä ovatten hihluxit kuulemme kyllä...
-
Tässä on ny toinen Hiluksi kierrossa, ja koneeltaan jessuksen varmoja pelejä. (Onhan sama pannu ollut tuotannossa jo hetkisen aikaa)
Eihän tommosta työraakkia kehuakkaan voi, joten pari moitetta
Kummastakin tästä uudemastakin vm-03 takaa jouset poikki vaikkei sillä ny mitään ihmeelisempää oo viety, joten pajakulmaan on kyseinen rassi vietävä.
Nelivetona Erittäin kankea, formula kielellä aliohjautuva
-
Tässä on ny toinen Hiluksi kierrossa, ja koneeltaan jessuksen varmoja pelejä. (Onhan sama pannu ollut tuotannossa jo hetkisen aikaa)
Eihän tommosta työraakkia kehuakkaan voi, joten pari moitetta
Kummastakin tästä uudemastakin vm-03 takaa jouset poikki vaikkei sillä ny mitään ihmeelisempää oo viety, joten pajakulmaan on kyseinen rassi vietävä.
Nelivetona Erittäin kankea, formula kielellä aliohjautuva
Ketterä Hiluxi on jos vertaa Mitsun l 200 seen .
-
60000km ajettu nyt Datsunilla(Navara)
Hyvä ajaa, ja tulee rajumpikin kärry kevyesti perässä.
4 vedolla kankea käännettävä pitävällä alustalla, mutta niinhän ne on kaikki muutkin paitsi uudet mitsut(joku viskolukko jakoloorassa)
-
60000km ajettu nyt Datsunilla(Navara)
Hyvä ajaa, ja tulee rajumpikin kärry kevyesti perässä.
4 vedolla kankea käännettävä pitävällä alustalla, mutta niinhän ne on kaikki muutkin paitsi uudet mitsut(joku viskolukko jakoloorassa)
Transportterissa oli visko ja hyvä peli olikin . Mutta koppakärryä ei jaksanut vetää . Puhti loppu armotta kesken
-
Miten Hiluxit on pelanneet .
terve kaikille!
tänään laiteltiin hiluksia katastukseen valmiiks ja paljon tekemistä tällä kertaa ja auto on vm-87 2.4d 4x4 ja ja meillä ollu 10 vuotta joten on jotakin pitäny laittaa
ja tässä kerron meillä tehdyistä töitä ko. autoon
ruostesuojaus -99
etupakat ja iskarit vaihdettu
lämpövastus (nykysin eberi 5d)
etulasi kiveniskujen takia-01
vaihteisto kilahti -03 mutta kotiotultiin nelosella ja samalla uusittiin kytkin
ku oli loppu
etukardaani meni samana vuonna johon pantiin uudet ristikot ja samalla taakse
etuakseli alko vuotaa -01 pakkasilla ja seurauksena täyttöön vetoakselit
ja etuakselin tiivisteetja hyvin on nuo hitsatut etuvetarit pelannu
samalla uudet olkalaakerit ja tiivisteet mutta etulaakerit toimii edelleen!
takalaakerit vaihdetiin muistaakseni-03 ja samalla takajarrut+syl.
samana talvena meni syöttöpumpun stefa
-05 talvella tein lavan vanerista pohja 30mm laidat 18mm ja uudet valot taakse
startti-03 laturi -04 akkuja on menny kahdet muuten on sähköt tehty hyvin paljon paremmin kuin nykyjapsissa
pakoputkistoja meni tänään kolmas paikalleen meillä ollessa joten seuraava on rosterista tehty kun on liian surkeita nuo tarvikkeet
etujarrut korjattu kahdesti ja kerran uusittu tiivisteetja onneksi aikanaan yksi sylinteri oli sorvin tarpeessa kun oli ruostunu.
jarruputki pamahti -06 onneksi hiljanen vauhti ja samalla uusittiin muitakin tankin ja rungon välistä koska koska oli niin haperia ettei voinu taivuttaa ku katkes.
lataussäädin lakkasi toimimasta -06 talvella samalla huomattu että vesipumppu vuotaa kun läksin postille -34 pakkasessa ja saman talven katastukseen piti uusia jarrupääsylinteri ja tehostin heti perään ja kesällä kytkin sylinteri ja tuo talvi jäi mieleen niin ja vielä hehkutkin meni vähälle aikaa
tälle vuodelle laitellaan uus syyläri, etulokarit uusiksi ilmanotto, oven saranahelat, toisen penkin kiskot, kotelosuojaus,että kestäs toiset kymmenen vuotta ajella ilman isompaa huolta ,
syksyllä -08 ostin toisen tila auton mutta silti hiluksilla on ajettu menneenä vuonna 30000km ( kun on niin luotettava tuo uus tulokas)
-
Paljonko tuo on kelannu kilometrejä yhteensä?
-
Paljonko tuo on kelannu kilometrejä yhteensä?
terve! ajomäärästä ei voi olla varma mutta meille tullessa oli mittarissa
90000km todennäkösesti mittari vaihettu tai jotain ku oli ostaessa jo aika lailla remontia vailla mm.levyt ja rummut jarruista
rekisterikeskus kerto ku ostoaikaan kyselin että autolla on 11 entistä omistajaa pitkin suomea ennen meitä joku koneyrittäjä napapiiriltä.
moottorista päätellen, jos remontoimaton ni n,600-700 th
kun nytkin kesäkuumalla vedot heikkenee ja syö reilusti öljyä.
sen verran tietoo on ko autoista että kone kestää ylennsä 600th jos
ei haavereita satu ja vuosi sitte vaihettiin kaverille syyläri hiaseen
jolla oli ajettu 590th ja pari kuukautta myöhemmin siitä kilahti kansi
mutta vedot ei hävinny siitä vielä.
meillä nyt 380th mittarissa ja totuutta ei tiedä mutta jos autot tehtäs niinku tuo nin yksi auto per ihmisen elinikä riittäs.
kun kattelin -02 hiluksia vaihtorivissä alta jossa pohja on juuri ja juuri
maalattu mut ei suojattu ni kovasti oli ruostunu ja joku sano että tuon ikäsistä löytyy jopa reikiä lavasta ja kopista.
mutta käyttäjä sen määrää mitä auto kestää esim serkku ajaa 82 nissan synnylla eikä ole hitsannu sitä mutta ollukin talossa uudesta asti ja suojattu.
omaani ajattelin seuraavaksi hankkia alustasarjan juuan miehiltä, maksaa 1300e mutta sisältää pakat, iskarit, kiikut jotka on rasvattavat nipalla
henkselipultit ,puslat ja tapit ni noilla pärjää kauemminkinkun ovat tehty australian oloihin nuo sarjat.
meidän auto vielä ruosteeton isoilta osin joten siksi kannattaa laitella
enemmänkin.
-
jarruputki pamahti -06 onneksi hiljanen vauhti ja samalla uusittiin muitakin tankin ja rungon välistä koska koska oli niin haperia ettei voinu taivuttaa ku katkes.
On hyvä huomata nuo jarru putket jotka on vanhemmissa japseissa ( voi olla muissakin ) tosi kelvotonta tavaraa - ruostuu helposti - ( pahimmassa tapauksessa pettää juuri silloin kun ei pitäisi ) nykyään myydään jotain kuparipinoitettua joka kestää.
-
Hiluxille miinuksena on onnettomat lava- ja kytkentämassat. Tämän vuoksi olen miettinyt omani muutoskatsastusta maastopakettiautoksi nousis max. kytkentämassa noin 2700kg, jolloin saisi ottaa tohon Sariksen kärryyn täyden kuorman, 2000kg.
Onko kukaan muu tehnyt kyseistä muutoskatsastusta tai yrittänyt ja todennut liian hankalaksi?
Eli onnistuuko ilman mittavia muutostöitä?
-
Se perävaunumassa voi olla valmistajan määrittelemä..
2v sitten Navara tuli 2800kg kytkentämassalla.
Rutisin heti myyjälle että esitteessä kun luvataan 3tn.
Myyjäliike sitten muutoskatsasti kulkimen maastopakettiautoksi, jolloin sai sen luvatun 3tn.
Itellä sariksen 3,5tn kärry ja yritin ruinata, että nostetaan kytkentämassa samantien 3500 kiloon, mutta se ei enää onnistunut..
-
http://www.youtube.com/watch?v=jesYqlsHiCo
ei ainakaan hummeria kannata ostaa ;D ;D
-
Tällä hetkellä ajossa Hilux-05 ja L200 -03, suht kovassa työkäytössä. 2xKingGab, 3xHilux ja 2xL200, kokemuksella Mitsut ehdottomasti parhaimpia, Nissanit tekniikan puolesta ongelmattomia, ruostuvat helposti, lisäksi hytti pieni. Kaikissa Toyotoissa samoja ominaisuuksia, takajouset kaikkiin uusittu, kardaanin ristikot kulutustavaraa, etupyörien laakerivikoja, TD koneet syövät öljyä, D4D vuotavat öljyä turbon "juuresta". Toisesta Mitsusta pakoputki takapöntön takaa poikki, muuten ongelmattomia.
Hilux isolla tiellä hieman äänettömämpi ja parempi ajettava, varsinkin suurella kuormalla (n.1000kg). Mitsu taas maastossa/huonommalla tiellä valovuosia hiluxin edellä, ei roikkuvaa vaihteistoa, automaatilukot, muutenkin paljon tyrneämpi ja ketterämpi laite.
Hiluxin maine suomessa täysin yliarvostettu.
-
Eli en huonoa kauppaa tainnut tehä . Kytkimen luistamisen huomasin onneks heti , meni takuuna remontti . hyvin vetää koppakarria Transportteri , 2,5 koneella , oli lainassa .
-
ajakaa millä ajatte mutta tojotalla loput .........ei tarvi selitellä mitää
-
Se perävaunumassa voi olla valmistajan määrittelemä..
2v sitten Navara tuli 2800kg kytkentämassalla.
Rutisin heti myyjälle että esitteessä kun luvataan 3tn.
Myyjäliike sitten muutoskatsasti kulkimen maastopakettiautoksi, jolloin sai sen luvatun 3tn.
Itellä sariksen 3,5tn kärry ja yritin ruinata, että nostetaan kytkentämassa samantien 3500 kiloon, mutta se ei enää onnistunut..
Mitenkäs tuos ne säännöt oikein menee.
Itsellä on sakemannimaasturi rekisteröitynä henkilöautoksi ja 3365 kg kytkentämassa jarruin.
Saisikos tuohon isommat painotukset jos sen rekisteröisi maastoajoneuvoksi?
-
Eipä siinä enää isommin ole korottamisen varaa, kun 3,5tn on kuitenkin max kokonaismassa työntöjarru kärryille.