Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: sorkkahessu - 30.01.09 - klo:14:26

Otsikko: Hilux Toyota
Kirjoitti: sorkkahessu - 30.01.09 - klo:14:26
Miten Hiluxit on pelanneet .
Otsikko: Vs: Hilux Toyota
Kirjoitti: Heino Leino - 30.01.09 - klo:15:27
voettivat tasunit jatkoaekamaalilla
Otsikko: Vs: Hilux Toyota
Kirjoitti: taisker - 30.01.09 - klo:15:30
taitaa olla kuudes menossa uusin 07. ajettu 100-300tuhat ja vaihdettu,ei periaatteessa mitään vikoja no yhestä meni kansi kun oli vesi loppu
Otsikko: Vs: Hilux Toyota
Kirjoitti: natikka - 30.01.09 - klo:16:34
lujia kuuluuvat olevan, jostain kuulin että joku ajanut lähemmäs 2milliä. tiä sitte ::). siinä kilometriis varmastti jo ollut jotain suurempaakin.
Otsikko: Vs: Hilux Toyota
Kirjoitti: koivumaki - 30.01.09 - klo:18:02
lujia kuuluuvat olevan, jostain kuulin että joku ajanut lähemmäs 2milliä.

--rengaskierros ajettu 2mm:n pintaan
--ei sen puoleen hyviä ovatten hihluxit kuulemme kyllä...
Otsikko: Vs: Hilux Toyota
Kirjoitti: Jobbari - 30.01.09 - klo:20:15
Tässä on ny toinen Hiluksi kierrossa, ja koneeltaan jessuksen varmoja pelejä. (Onhan sama pannu ollut tuotannossa jo hetkisen aikaa)
Eihän tommosta työraakkia kehuakkaan voi, joten pari moitetta

Kummastakin tästä uudemastakin vm-03 takaa jouset poikki vaikkei sillä ny mitään ihmeelisempää oo viety, joten pajakulmaan on kyseinen rassi vietävä.

Nelivetona Erittäin kankea, formula kielellä aliohjautuva

 
Otsikko: Vs: Hilux Toyota
Kirjoitti: JIIWEE - 30.01.09 - klo:20:19
Tässä on ny toinen Hiluksi kierrossa, ja koneeltaan jessuksen varmoja pelejä. (Onhan sama pannu ollut tuotannossa jo hetkisen aikaa)
Eihän tommosta työraakkia kehuakkaan voi, joten pari moitetta

Kummastakin tästä uudemastakin vm-03 takaa jouset poikki vaikkei sillä ny mitään ihmeelisempää oo viety, joten pajakulmaan on kyseinen rassi vietävä.

Nelivetona Erittäin kankea, formula kielellä aliohjautuva

 
Ketterä Hiluxi on jos vertaa Mitsun l 200 seen .
Otsikko: Vs: Hilux Toyota
Kirjoitti: Paalari - 30.01.09 - klo:20:34
60000km ajettu nyt Datsunilla(Navara)
Hyvä ajaa, ja tulee rajumpikin kärry kevyesti perässä.
4 vedolla kankea käännettävä pitävällä alustalla, mutta niinhän ne on kaikki muutkin paitsi uudet mitsut(joku viskolukko jakoloorassa)
Otsikko: Vs: Hilux Toyota
Kirjoitti: sorkkahessu - 30.01.09 - klo:21:50
60000km ajettu nyt Datsunilla(Navara)
Hyvä ajaa, ja tulee rajumpikin kärry kevyesti perässä.
4 vedolla kankea käännettävä pitävällä alustalla, mutta niinhän ne on kaikki muutkin paitsi uudet mitsut(joku viskolukko jakoloorassa)

Transportterissa oli visko ja hyvä peli olikin . Mutta koppakärryä ei jaksanut vetää . Puhti loppu armotta kesken
Otsikko: Vs: Hilux Toyota
Kirjoitti: härski 77 - 31.01.09 - klo:21:41
Miten Hiluxit on pelanneet .
terve kaikille!
tänään laiteltiin hiluksia katastukseen valmiiks ja paljon  tekemistä tällä kertaa  ja auto on vm-87 2.4d 4x4 ja  ja meillä ollu 10 vuotta joten on jotakin pitäny laittaa
ja tässä kerron meillä tehdyistä töitä ko. autoon

ruostesuojaus -99
etupakat ja iskarit vaihdettu
lämpövastus (nykysin eberi 5d)
etulasi kiveniskujen takia-01
vaihteisto kilahti -03 mutta kotiotultiin nelosella ja samalla uusittiin kytkin
ku oli loppu
etukardaani meni samana vuonna johon pantiin uudet ristikot ja samalla taakse
etuakseli alko vuotaa -01 pakkasilla ja seurauksena täyttöön vetoakselit
ja etuakselin tiivisteetja hyvin on nuo hitsatut etuvetarit pelannu
samalla uudet olkalaakerit ja tiivisteet mutta etulaakerit toimii edelleen!

takalaakerit vaihdetiin muistaakseni-03 ja samalla takajarrut+syl.
samana talvena meni syöttöpumpun stefa
-05 talvella tein lavan vanerista pohja 30mm laidat 18mm ja uudet valot taakse
startti-03 laturi -04 akkuja on menny kahdet muuten on sähköt tehty hyvin  paljon paremmin kuin nykyjapsissa

pakoputkistoja meni tänään kolmas paikalleen meillä ollessa joten seuraava on rosterista tehty  kun on liian surkeita nuo tarvikkeet

etujarrut  korjattu kahdesti ja kerran uusittu  tiivisteetja onneksi aikanaan yksi sylinteri oli sorvin tarpeessa kun oli ruostunu.

jarruputki pamahti -06 onneksi hiljanen vauhti ja samalla uusittiin muitakin tankin ja rungon välistä koska  koska oli niin haperia ettei voinu taivuttaa ku katkes.
  lataussäädin lakkasi toimimasta -06 talvella samalla huomattu että vesipumppu vuotaa kun läksin postille -34 pakkasessa ja saman talven katastukseen piti uusia jarrupääsylinteri ja tehostin heti perään ja kesällä kytkin sylinteri ja tuo talvi jäi mieleen niin ja vielä hehkutkin meni vähälle aikaa

tälle vuodelle laitellaan uus syyläri, etulokarit uusiksi ilmanotto, oven saranahelat, toisen penkin kiskot, kotelosuojaus,että kestäs toiset kymmenen vuotta ajella ilman isompaa huolta ,

syksyllä -08 ostin toisen tila auton mutta silti hiluksilla on ajettu menneenä vuonna 30000km ( kun on niin luotettava tuo uus tulokas)
Otsikko: Vs: Hilux Toyota
Kirjoitti: Shrek - 31.01.09 - klo:23:05
Paljonko tuo on kelannu kilometrejä yhteensä?
Otsikko: Vs: Hilux Toyota
Kirjoitti: härski 77 - 01.02.09 - klo:00:28
Paljonko tuo on kelannu kilometrejä yhteensä?

terve! ajomäärästä ei voi olla varma mutta meille tullessa oli mittarissa
90000km todennäkösesti mittari vaihettu tai jotain ku oli ostaessa  jo aika lailla remontia vailla  mm.levyt ja rummut jarruista

rekisterikeskus kerto  ku ostoaikaan  kyselin että autolla on 11 entistä omistajaa pitkin suomea ennen meitä joku koneyrittäjä napapiiriltä.

moottorista päätellen, jos remontoimaton ni n,600-700 th
kun nytkin kesäkuumalla vedot heikkenee ja syö reilusti öljyä.

sen verran  tietoo on ko autoista että kone kestää ylennsä  600th jos
ei haavereita satu  ja vuosi sitte vaihettiin kaverille syyläri hiaseen
jolla oli ajettu 590th ja pari kuukautta myöhemmin siitä kilahti kansi
mutta vedot ei hävinny siitä vielä.

meillä nyt 380th mittarissa ja totuutta ei tiedä  mutta jos autot tehtäs niinku tuo nin yksi auto per ihmisen elinikä riittäs.

 kun kattelin -02 hiluksia vaihtorivissä alta jossa pohja on juuri ja juuri
maalattu mut ei suojattu ni kovasti oli ruostunu  ja joku sano että tuon ikäsistä löytyy jopa reikiä lavasta ja kopista.
mutta käyttäjä sen määrää mitä auto kestää esim serkku ajaa 82 nissan synnylla eikä ole hitsannu sitä  mutta ollukin talossa uudesta asti ja suojattu.

omaani ajattelin seuraavaksi hankkia alustasarjan juuan miehiltä, maksaa 1300e  mutta sisältää pakat, iskarit, kiikut jotka on rasvattavat nipalla
henkselipultit ,puslat ja tapit ni noilla pärjää kauemminkinkun ovat tehty australian oloihin nuo sarjat.
 
meidän auto vielä ruosteeton isoilta osin joten siksi kannattaa laitella
enemmänkin.

Otsikko: Vs: Hilux Toyota
Kirjoitti: Movado - 01.02.09 - klo:09:51


jarruputki pamahti -06 onneksi hiljanen vauhti ja samalla uusittiin muitakin tankin ja rungon välistä koska  koska oli niin haperia ettei voinu taivuttaa ku katkes.
 

On hyvä huomata nuo jarru putket jotka on vanhemmissa japseissa ( voi olla muissakin ) tosi kelvotonta tavaraa - ruostuu helposti - ( pahimmassa tapauksessa pettää juuri silloin kun ei pitäisi ) nykyään myydään jotain kuparipinoitettua joka kestää.
Otsikko: Vs: Hilux Toyota
Kirjoitti: hiluhi - 02.02.09 - klo:07:58
Hiluxille miinuksena on onnettomat lava- ja kytkentämassat. Tämän vuoksi olen miettinyt omani muutoskatsastusta maastopakettiautoksi nousis max. kytkentämassa noin 2700kg, jolloin saisi ottaa tohon Sariksen kärryyn täyden kuorman, 2000kg.

Onko kukaan muu tehnyt kyseistä muutoskatsastusta tai yrittänyt ja todennut liian hankalaksi?
Eli onnistuuko ilman mittavia muutostöitä?
Otsikko: Vs: Hilux Toyota
Kirjoitti: Paalari - 02.02.09 - klo:15:21
Se perävaunumassa voi olla valmistajan määrittelemä..

2v sitten Navara tuli 2800kg kytkentämassalla.
Rutisin heti myyjälle että esitteessä kun luvataan 3tn.
Myyjäliike sitten muutoskatsasti kulkimen maastopakettiautoksi, jolloin sai sen luvatun 3tn.
Itellä sariksen 3,5tn kärry ja yritin ruinata, että nostetaan kytkentämassa samantien 3500 kiloon, mutta se ei enää onnistunut..
Otsikko: Vs: Hilux Toyota
Kirjoitti: mvouti - 02.02.09 - klo:20:35
http://www.youtube.com/watch?v=jesYqlsHiCo
ei ainakaan hummeria kannata ostaa ;D ;D
Otsikko: Vs: Hilux Toyota
Kirjoitti: Unski - 06.02.09 - klo:11:59
Tällä hetkellä ajossa Hilux-05 ja L200 -03, suht kovassa työkäytössä. 2xKingGab, 3xHilux ja 2xL200, kokemuksella Mitsut ehdottomasti parhaimpia,  Nissanit tekniikan puolesta ongelmattomia, ruostuvat helposti, lisäksi hytti pieni. Kaikissa Toyotoissa samoja ominaisuuksia, takajouset kaikkiin uusittu, kardaanin ristikot kulutustavaraa, etupyörien laakerivikoja, TD koneet syövät öljyä, D4D vuotavat öljyä turbon "juuresta". Toisesta Mitsusta pakoputki takapöntön takaa poikki, muuten ongelmattomia.
Hilux isolla tiellä hieman äänettömämpi ja parempi ajettava, varsinkin suurella kuormalla (n.1000kg). Mitsu taas maastossa/huonommalla tiellä valovuosia hiluxin edellä, ei roikkuvaa vaihteistoa, automaatilukot, muutenkin paljon tyrneämpi ja ketterämpi laite.
Hiluxin maine suomessa täysin yliarvostettu.
Otsikko: Vs: Hilux Toyota
Kirjoitti: sorkkahessu - 06.02.09 - klo:22:06
Eli en huonoa kauppaa tainnut tehä . Kytkimen luistamisen huomasin onneks heti , meni takuuna remontti . hyvin vetää koppakarria Transportteri , 2,5 koneella , oli lainassa .
Otsikko: Vs: Hilux Toyota
Kirjoitti: varmari - 08.02.09 - klo:00:19
ajakaa millä ajatte mutta tojotalla loput .........ei tarvi selitellä mitää
Otsikko: Vs: Hilux Toyota
Kirjoitti: Tuumaaja - 08.02.09 - klo:09:24
Se perävaunumassa voi olla valmistajan määrittelemä..

2v sitten Navara tuli 2800kg kytkentämassalla.
Rutisin heti myyjälle että esitteessä kun luvataan 3tn.
Myyjäliike sitten muutoskatsasti kulkimen maastopakettiautoksi, jolloin sai sen luvatun 3tn.
Itellä sariksen 3,5tn kärry ja yritin ruinata, että nostetaan kytkentämassa samantien 3500 kiloon, mutta se ei enää onnistunut..
Mitenkäs tuos ne säännöt oikein menee.
Itsellä on sakemannimaasturi rekisteröitynä henkilöautoksi ja 3365 kg kytkentämassa jarruin.
Saisikos tuohon isommat painotukset jos sen rekisteröisi maastoajoneuvoksi?
Otsikko: Vs: Hilux Toyota
Kirjoitti: Paalari - 08.02.09 - klo:11:14
Eipä siinä enää isommin ole korottamisen varaa, kun 3,5tn on kuitenkin max kokonaismassa työntöjarru kärryille.