Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuorma kohillaan  (Luettu 9765 kertaa)

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Kuorma kohillaan

TORELLINE TYRVÄÄLÄINE! Mikä menee alas tuloo joskuus ylöski!!
Vai ookko joskuus ajannu tiätä johona ei suunta Ylös/alas koskaa lopu?
Kerro mihinä? Määkii haluaasin tuallaasen ihimehen nährä!
Vai rupesikkona saivaaretellee ja meinoottelit notta toine ahare on Sarkkilan ahres?
Ja sopivan pitkä ylämäki tappaa vauhtia tehokkaasti vaikka olisi pitkäkin :-\
[/quote]

Kossipoikana tuli ajettua enempi kuarmuria ja pahimmaasesta päästä muistansellaasen ahtehe joka enste alako loivana vissii parisataametriä nousu ehkä 5m tolla matkalla. Sitte perää 25m nykäles ja samavverran nousua . Aina tahttoos olla hevooset hukas ko niitä oikiaste kaipas!

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kuorma kohillaan

TORELLINE TYRVÄÄLÄINE! Mikä menee alas tuloo joskuus ylöski!!
Vai ookko joskuus ajannu tiätä johona ei suunta Ylös/alas koskaa lopu?
Kerro mihinä? Määkii haluaasin tuallaasen ihimehen nährä!
Vai rupesikkona saivaaretellee ja meinoottelit notta toine ahare on Sarkkilan ahres?
Ja sopivan pitkä ylämäki tappaa vauhtia tehokkaasti vaikka olisi pitkäkin :-\

Kossipoikana tuli ajettua enempi kuarmuria ja pahimmaasesta päästä muistansellaasen ahtehe joka enste alako loivana vissii parisataametriä nousu ehkä 5m tolla matkalla. Sitte perää 25m nykäles ja samavverran nousua . Aina tahttoos olla hevooset hukas ko niitä oikiaste kaipas!
[/quote]Nykyisin on autoissa tehoa ja vääntöä, aiemmin on ollut kuormurit todella LAHNOJA :-\

Cynic

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1281
Vs: Kuorma kohillaan
Nyt tuo juttu ei kerro millä tavalla ja minkälaisella autolla rikottiin lakia, akselimäärä vaikuttaa hieman. Kokonaispaino on liikkeen vastuulla, akselipaino kuskin.

Ikävintä tuossa on se, että akselikohtaiset ylipainot rikkovat tien rakennetta ja tie huononee etuajassa. Maksajina ensin veronmaksajat ja sitten vielä autoilijat itse, kun huonontunut tie rasittaa auton rakennetta enemmän.

Ylikuormissa pitäisi olla Norjan malli. Vaakoja tien viereen teollisuuspaikkakuntien lähistölle ja auto jää siihen, jos akselikohtaisesti sallittu massa ylittyy, tai kokonaispaino, ja kovat sakot päälle. Järjestelmä maksa heti itsensä ja tuottaa sitten epäsuoraa säästöä tierasitusten vähenemisessä, vaikka ylikuormat vähenisi.

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Kuorma kohillaan
Ei ne tiet nyt säännönmukaisesti siitä hajoa että akselipaino ylittää laillisen painon. Nykykäytäntö on hyvä, tarvittaessa uskaltaa ottaa pienen ylikuorman ja yhteiskunta saa siitä jatkuvasti rahaa. Vielä kun pidettäis sekin raha suomessa niin hyvin menisi ;D

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Kuorma kohillaan
Aika kovia jurttikuormia joskus vedäteltiin turveautoilla idästä Turenkiin sokeritehtaalle.Konsta evp:n mukaan kokonaispainot välillä yli 75 tn...laidat pullollaan...koettivat sivuteitä ajella..

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7096
Vs: Kuorma kohillaan
Ylikuormissa pitäisi olla Norjan malli. Vaakoja tien viereen teollisuuspaikkakuntien lähistölle ja auto jää siihen, jos akselikohtaisesti sallittu massa ylittyy, tai kokonaispaino, ja kovat sakot päälle. Järjestelmä maksa heti itsensä ja tuottaa sitten epäsuoraa säästöä tierasitusten vähenemisessä, vaikka ylikuormat vähenisi.

Tehtailla käytössä ylikuormien suhteen suht nollatoleranssi, ylikuormasta ei makseta yrittäjälle rahtia. Muuten ei pöllikuormat pienentynyt, hurjimmat lukemat ihan muuta kuin tässä ketjussa olleet. 

Kalkkia tuli parivuotta sitten kaks kuormaa, eli 110 tonnia... Kolme tilasin silloinkin eli 120 tonnia, tänä keväänä tuli toisen autoilijan toimesta kolmessa kuormassa just sama määrä ::)

Täällä poliiseja suht vähän, ja tiedossa missäpäin liikkuvat, joten ylikuormat ihan normikauraa. Naapurin talotyömaalla odottelin hiekkaa, kesti pidempään kun poliisit oli puntarin kanssa montun ja pihan välissä, autoilijat joutui kiertämään pidempää lenkkiä :-X Ihmettelin missä viipyvät, ringin eka oli joutunut nalkkiin ;D
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Kuorma kohillaan
Ei ollut tuolla sivutilalla vaikea arvailla, oliko kymppitien levähdysalueella vaakat, kun alkoi juurikasrekkaa kulkemaan kylätiellä jononaan.....  eikä juurikaan kyllä yhdellekään klontille enää paikkaa olisi lavassa tilaa ollut, tai oikeammin kaikki mitkä eivät pysyneet, olivat jo pudonneet liikenteenjakajiin tai kiertoliittymiin...

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: Kuorma kohillaan
Eihän tuo 11t ylikuorma vielä paljon ole, sulan maan aikana näkee lähes joka päivä 16-18t ylikuormalla kulkevia vehkeitä tiellä..

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Kuorma kohillaan
Aika kovia jurttikuormia joskus vedäteltiin turveautoilla idästä Turenkiin sokeritehtaalle.Konsta evp:n mukaan kokonaispainot välillä yli 75 tn...laidat pullollaan...koettivat sivuteitä ajella..

 Entinen työkaveri tukkikuskina ylivuoteisia mäntykuituja mennyt hakemaan, laanissa mikroilmasto pikkusen muuttunut ja puut olleet pidemmänaikaa sinistyksen estossa...kaikki kyytiin...tolpat riitti...

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1603
Vs: Kuorma kohillaan
Pari päivää sitten hoksasin että raatokuljetus meni tilan ohi ja soitin perään että vedä uparit ja hae meidänkin kontti tyhjäksi. Vastas että tänään on ollu useampia vaakoja tien päällä ettei tohdi ottaa enää  ;D

edit.
paras mitä oon kuullu: Paikallisen kuljetusfirman auto haki kuusankoskelta metallisilppua kohti ruukin tehdasta. Uus kuski otti rahtilavalliseen yhdistelmään kuorman. Ei ollu kuskilla ihan ajatus mukana... tulos 72t. Nimittäin kuorma... Autosta kannentiiviste vaihtoon ym. mukavaa  ;D

Viimeksi muokattu: 15.04.12 - klo:17:19 kirjoittanut Mä

turkki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1182
Vs: Kuorma kohillaan
Pari päivää sitten hoksasin että raatokuljetus meni tilan ohi ja soitin perään että vedä uparit ja hae meidänkin kontti tyhjäksi. Vastas että tänään on ollu useampia vaakoja tien päällä ettei tohdi ottaa enää  ;D

Taitaa olla juuri nyt se aika kun syyspakkasten alusta asti kerätyt raadot alkaa pikku hiljaa happanemaan ja raatoautoon lähetetään kerralla koko talven tuotanto...
"Asialliset hommat suoritetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat."

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Kuorma kohillaan
Tuttu joskuus aikonaa naureskeli ko Äetsään Vinnikselle lähti uus kaveri sualaa hakee Uuresta kaupunkista!
Kaveri oli vastannu kuakkakuskille, joka kyseli " palajokoos laitetaa"!
"Laita täytee vaa"! Rahti lava.
Portilla konstaapeli puntarin kans. Ekasta puntarista lens jouset mäkee ja haettii toiset, paremmat!
Lopputulos oli notta kolome rekkaa sai hakia ylimääräsiä , ennenko konstaapeli anto lähteee tiämpäälle!
Oli kuulemma lakko alkamas ja pakko saara kuarma airan taka!

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Kuorma kohillaan


Kossipoikana tuli ajettua enempi kuarmuria ja pahimmaasesta päästä muistansellaasen ahtehe joka enste alako loivana vissii parisataametriä nousu ehkä 5m tolla matkalla. Sitte perää 25m nykäles ja samavverran nousua . Aina tahttoos olla hevooset hukas ko niitä oikiaste kaipas!
Nykyisin on autoissa tehoa ja vääntöä, aiemmin on ollut kuormurit todella LAHNOJA :-\
[/quote]

No jaa! Tänäki talavena nuita "HUIPPU TEHOOSIA" yhristelmiä mäenpäälle hinailleena en iha samaa allekirjuuta!
Kusiruutat niälee lopukki hevoset nuista ! Voi nuista johonaki testipenkisä saara huimiaki lukuja mutta ko net ei oo käytösä ko tarvittas.
340 hv Kania oli ja kokonaispaino ko pelekkää nuppia ajettii nin 16 tn. Eli vastaava tehosuhre on rekaas nykyysi 950 hv. Montakoos merkkiä tiät markkinoolla????HÄ????

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Kuorma kohillaan
Jos kalusto on kunnossa niin ei pienet ylitykset haittaa... Mutta hitto kun noi kaupunkilaiset vetää noita henkilöauton jarruttomia peräkärryjä takapainoisilla ylikuormilla 140km/h motarilla... Eikä niillä toimi edes valot  :P   Siitä on leikki kaukana  >:(

SKF

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2539
Vs: Kuorma kohillaan
Jos kalusto on kunnossa niin ei pienet ylitykset haittaa... Mutta hitto kun noi kaupunkilaiset vetää noita henkilöauton jarruttomia peräkärryjä takapainoisilla ylikuormilla 140km/h motarilla... Eikä niillä toimi edes valot  :P   Siitä on leikki kaukana  >:(

Ja sitte ko se on viä 1xa tai harvemmi! Ajetaa autoo ko kesällä ja yleensä pirullisesa loskasa!
Ja HUPS.... taas kävi näi! Leherestä luetaa "OSUMAT"!