Ylikuormissa pitäisi olla Norjan malli. Vaakoja tien viereen teollisuuspaikkakuntien lähistölle ja auto jää siihen, jos akselikohtaisesti sallittu massa ylittyy, tai kokonaispaino, ja kovat sakot päälle. Järjestelmä maksa heti itsensä ja tuottaa sitten epäsuoraa säästöä tierasitusten vähenemisessä, vaikka ylikuormat vähenisi.
Tehtailla käytössä ylikuormien suhteen suht nollatoleranssi, ylikuormasta ei makseta yrittäjälle rahtia. Muuten ei pöllikuormat pienentynyt, hurjimmat lukemat ihan muuta kuin tässä ketjussa olleet.
Kalkkia tuli parivuotta sitten kaks kuormaa, eli 110 tonnia... Kolme tilasin silloinkin eli 120 tonnia, tänä keväänä tuli toisen autoilijan toimesta kolmessa kuormassa just sama määrä
Täällä poliiseja suht vähän, ja tiedossa missäpäin liikkuvat, joten ylikuormat ihan normikauraa. Naapurin talotyömaalla odottelin hiekkaa, kesti pidempään kun poliisit oli puntarin kanssa montun ja pihan välissä, autoilijat joutui kiertämään pidempää lenkkiä
Ihmettelin missä viipyvät, ringin eka oli joutunut nalkkiin