Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe avolantalan perustukset  (Luettu 3047 kertaa)

PSP

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
avolantalan perustukset
Avolantalan n. 60m2, rakentaminen suunnitteilla. Mikähän olisi minimi /riittävä perustus savimaan päälle? ajatus oli kuoria pintakerros pois, laittaa kangas päälle, kankaan päälle hiekka, styrox, raudoitus ja betoni. käyköhän hiekaksi tuo oman kuopan hiekka, joka ei ole kantavaa vai tarvitaanko järeämpää tavaraa pohjalle?  ja kuinka paksulti?

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: avolantalan perustukset
No tota.. tarvitseeko se tuon styroksin.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

pig24

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12153
Vs: avolantalan perustukset
Tuleeko katto päälle vai teetkö tuon alle virtsasäiliön (vai molemmat) ? Sen verran pieni projekti, niin santaa ei kannata säästellä. Laita 40 cm.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9819
Vs: avolantalan perustukset
No tota.. tarvitseeko se tuon styroksin.

Kyllä tarvii. Mulla on ainakin niin monen rakennuksen lattiat ihan paskana routimisen takia, vaikka hyvääkin soraa on muka paljon alla. Ainut mikä ei ihan paha ole, on paskalaatta, jossa 100mm styroksia alla. Tänä kesänä siihen tuli helteillä halkioon voin metrin päähän reunasta , sen tulosta mä oon hieman äimänä  ::)

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: avolantalan perustukset
No tota.. tarvitseeko se tuon styroksin.

Kyllä tarvii. Mulla on ainakin niin monen rakennuksen lattiat ihan paskana routimisen takia, vaikka hyvääkin soraa on muka paljon alla. Ainut mikä ei ihan paha ole, on paskalaatta, jossa 100mm styroksia alla. Tänä kesänä siihen tuli helteillä halkioon voin metrin päähän reunasta , sen tulosta mä oon hieman äimänä  ::)
Mitä routaa siellä latan alla on, jos laittaa kunnon ojitukset.
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

maidontuottaja

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5521
  • 250k
Vs: avolantalan perustukset
No tota.. tarvitseeko se tuon styroksin.

Kyllä tarvii. Mulla on ainakin niin monen rakennuksen lattiat ihan paskana routimisen takia, vaikka hyvääkin soraa on muka paljon alla. Ainut mikä ei ihan paha ole, on paskalaatta, jossa 100mm styroksia alla. Tänä kesänä siihen tuli helteillä halkioon voin metrin päähän reunasta , sen tulosta mä oon hieman äimänä  ::)
Mitä routaa siellä latan alla on, jos laittaa kunnon ojitukset.
ja oltava tarkkana, kun otetaan pintamaat pois. pohja tehtävä huolella niin, että vesi ei jää mihinkään poteroon.
Huonostakin asiasta voi löytyä joskus jotain hyvää.

mah

  • Vieras
Vs: avolantalan perustukset
Älä laita styroksia suotta sinne lattian alle. Korkeintaan seinien kohdalle. Ja jos se oma santa ei ole häävisti asettuvaa, ei sitä varmasti hirveää kerrosta kannata laittaa... :-X

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9819
Vs: avolantalan perustukset
No tota.. tarvitseeko se tuon styroksin.

Kyllä tarvii. Mulla on ainakin niin monen rakennuksen lattiat ihan paskana routimisen takia, vaikka hyvääkin soraa on muka paljon alla. Ainut mikä ei ihan paha ole, on paskalaatta, jossa 100mm styroksia alla. Tänä kesänä siihen tuli helteillä halkioon voin metrin päähän reunasta , sen tulosta mä oon hieman äimänä  ::)
Mitä routaa siellä latan alla on, jos laittaa kunnon ojitukset.

Jos savi on sitä mitä savi täälläpäin (luultavasti hieno hiesuinen hieta tms.) niin ei se koskaan kuiva. Konesuojan alla on syvä perustus ja salaojat siellä n.1,7m ja silti lattia on täysin paska joka elää omaa elämäänsä joka talvi. Ja koska lattia on valettu suoraan kivijalkaan kiinni niin myös se on katkeillut. Ja kerran kattottiin miten anturan ja kivijalan välissä on rako, koska se lattia kanitti reunoilta  :(


Laita vaan se styroksi ;) Itte laitoin lantalan "kulkureunalle" pystyyn ja muille reunoille sen 1,2m ulommas. Rakennuspiirtäjät taitaa nykyään piirtää aina 1,8m ulommas (vähintään)