Kaverilla (VW/Audi asentaja) oli taannoin kokonainen haldex golffin haldexpumpun moottoria puuttuva takaperä kotonaan kun merkkiliikkeessä oli alkuun ainoa lääke haldexin pumpun hiilien loppuunkulumiseen koko haldexpaketin vaihto.
Ensialkuun haldexin omistajat hommas niitä sähkömoottoreita ulkomailta ja nyt kai niitä osaa vaihtaa paikalleen merkkiliikekin. Myös johtoliitoksissa on ollut ongelmia, joku haldexpaketin luona oleva liitos hapettuu ja sitten takana voi olla välillä veto ja välillä ei... Tosi kiva vaikkapa talvikelissä kun ohittaessa veto saattaakin hävitä.
Ei senpuoleen, osasin moisia ongelmia jo odottaakin. Jos perän veto on sähkön varassa, niin selvähän se on että vikaantuminen on todennäköisempää kuin täysin mekaanisessa systeemissä. Eihän toyotan land cruiserissakaan mitään sähköohjattuja kytkimiä ole, siellä on torsen keskitasuri kytkettävällä lukolla.
Noista lastuista tuli mieleen eräs hauska juttu jonka em. asentaja kertoi. Sanoi erään tuttavansa kerran tilanneen lastun 150 heppaiseen tdi leoniin. Siinä kun oli vakiota autoa ensin ajettu penkissä, niin kävikin ilmi että siinä oli jo tehtaalta tullessaan 179 heppaa ja vääntöä normaalia enempi, ei paljoa lämmitä asentaa 180 hepan lupaavaa lastua...