Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Volkswagenin lukituksen kaukosäätimen pariston vaihto  (Luettu 22811 kertaa)

Greenpwr

  • Vieras
Taitaa kyllä viimeiset oikeat mersut olla tehty joskus 90-luvun puolessavälissä sanoo pitkänlinjan mersumiehetkin.

...mikähän lie ollut malli...ässäkö...eka c:hän on melkein yhtä vankka kuin etuveto eskortti...yli neljä sylinteriset meluntorjunnaltaan ja muultakin toteutukseltaan hieman perusteellisempia...203:een saa isompaa kiintolevyä tietsikkaan, ettei ala virheilmoitukset välittömästi menoa  hidastamaan... ekoissa vitoissa sähköliittimet ihan vakio abikoita, ilman minkäänlaista kosteudentorjuntaa...aito epsanjan mese...ihan kaikista ei tainnut tulla veet etulasista sisälle...

talutehnika

  • Vieras


SUNA MÄ EN KYLLÄ KEHTAISI EDES HUUDELLA MILLÄ AJAT, MUSTANGILLA, EI VI....U, SULLA EI SIT OLE MINKÄÄNLAISTA AUTOA KOSKAA OLLUTKAA, VAAN JOKU HETEKKA ;D ;D ;D ;D  Kaikkista paskimmat autot tulee juuri länsi-venäjältä juuri sieltä missä joku foortti mustangi teherähän.... Sen myönnän et nuo ekat eli etuvetoiset vitot oli huonoja, mutta ei enää nämä takavetoiset.
[/quote]

Jaa. Se kaveri jolla oli se umpisurkee 110 CDI uskalsi vaihtaa sen uudempaan kun myyjä lupasi että uudessa on sinkitty kori eikä se ole samanlainen ruosteläjä kuin se 110 CDI. Se uudempi on kyllä 4x4 eikä takaveto. Onks tää nyt sitten huono vai ei?  :-\

Siinä uudessakin on kyllä ihme vikoja että vedot häviää. Kun sitten sammuttaa auton niin tehot tulevat takaisin. Kyllä sillä pärjää jos ei ole mihkään kiire mutta moottoritiellä ei oo kaiken kätevin peli. Joku 115 on sen uudemman malli.

Sinänsä kumma juttu kun yrittää antaa vinkin että joku pirkkamersun omistaja säästäisi muutaman kympin, niin eikös joku kiho jolla on autona MERCEDES-BENZ ala urveltaa ettei MERCEDES-BENZISSÄ ole noin antiikkista avainta nähty sitten vuoden 1997, vaikka tuostakin olen kyllä erimieltä, viitaten siihen umpipaskaan vitoon MERCEDES-BENZ VITOon jolla olen aikas monta kertaa ollut kaverilleni kuskina.

Viimeksi muokattu: 14.04.12 - klo:17:58 kirjoittanut talutehnika

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716







Se pesemätön hetekka. Ei oo ***** Viton voittanutta!

Jaa tämä on nyt se jaloin tehty eli jalkamitoilla kasattu auto ;D Noilla amerikkalaisilla on pahoon nuo mitatkin vielä hakusessa, ku jotain tuuma mittayksikköä vielä yrittävät käyttää ;)   

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716


SUNA MÄ EN KYLLÄ KEHTAISI EDES HUUDELLA MILLÄ AJAT, MUSTANGILLA, EI VI....U, SULLA EI SIT OLE MINKÄÄNLAISTA AUTOA KOSKAA OLLUTKAA, VAAN JOKU HETEKKA ;D ;D ;D ;D  Kaikkista paskimmat autot tulee juuri länsi-venäjältä juuri sieltä missä joku foortti mustangi teherähän.... Sen myönnän et nuo ekat eli etuvetoiset vitot oli huonoja, mutta ei enää nämä takavetoiset.

Jaa. Se kaveri jolla oli se umpisurkee 110 CDI uskalsi vaihtaa sen uudempaan kun myyjä lupasi että uudessa on sinkitty kori eikä se ole samanlainen ruosteläjä kuin se 110 CDI. Se uudempi on kyllä 4x4 eikä takaveto. Onks tää nyt sitten huono vai ei?  :-\

Siinä uudessakin on kyllä ihme vikoja että vedot häviää. Kun sitten sammuttaa auton niin tehot tulevat takaisin. Kyllä sillä pärjää jos ei ole mihkään kiire mutta moottoritiellä ei oo kaiken kätevin peli. Joku 115 on sen uudemman malli.

Sinänsä kumma juttu kun yrittää antaa vinkin että joku pirkkamersun omistaja säästäisi muutaman kympin, niin eikös joku kiho jolla on autona MERCEDES-BENZ ala urveltaa ettei MERCEDES-BENZISSÄ ole noin antiikkista avainta nähty sitten vuoden 1997, vaikka tuostakin olen kyllä erimieltä, viitaten siihen umpipaskaan vitoon MERCEDES-BENZ VITOon jolla olen aikas monta kertaa ollut kaverilleni kuskina.
[/quote]

Ja toiset ottaa pulttia heti, ku vähä leikillä kiusaa ;) ihan hyvä mustangi on vähä erikoisempana autona ku ei niitä joka päivä vastaan tule!

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Tässä on talutehnika komia mustang cobra :D Hienosti kuski ajaa!!

http://www.youtube.com/watch?v=Te0V71sGoxA&feature=share

JoHaRa

  • Vieras
Pidä se uusi patteri... ja työnnä se volkkari suohautaan

Greenpwr

  • Vieras
Pidä se uusi patteri... ja työnnä se volkkari suohautaan

 ...versio aiheesta...volvo343,  ajaa keväällä jäälle, laittaa satasen hanskalokeroon että edes pieni tappio tulee...

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle  ;D  Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.


Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.

Tuo onkin sitten ainut asia jossa mersut hakkaavat vanhan passatin?  ;)  Eivät ne ainakaan toimintavarmuudessa tai ruosteettomuudessa sitä tee.  ;D Pitikö mersusta lukea vikakoodeja monta kertaa?  Muuten, vuoden 2001 Vitossa oli samantyyppinen avain.
Onko sulla toimiva passatti  :o

Eikun vaimolla. Itse ajelen vähän erityyppisillä kulkuneuvoilla. Mustangilla ja Nissan Navaralla. Mutta tuo Passat on kyllä asfalttitiellä ihan hyvä peli noin vanhaksi autoksi, neliveto, 6 vaihdetta ja se tehokkaampi versio. 160 km/h vauhdissa kierrokset 3000 rpm, ei tarvitse hehkuttaa talla tiskissä. Narvikista kun lähdettiin kotiakohti niin kotimaassa ei viitsisi sellaista keskinopeutta pitää. Ei ollut nopeusvalvontakameroita eikä poliiseitakaan.
Juu hienosti se kulkee suoraan mutta jumankauta kun on löysä kurveissa ainakin normaali farmari 1,8T koneella oleva  :P  Tosin itsellä on Seatissa jäykempi alusta alla niin että tuntuu töyssyt eikä kallistele niin veljen passatti tuntuu laivalta kun ei juuri töyssyt tunnu  ;D

Kohta 20 vuoden kokemus on pitkittäismoottorisista vagineista nelikolla ja ilman. Osoittaa jonkinsortin asiantuntemattomuutta verrata jotain 1,8T farkkupassattia nelivetoiseen malliin. Emännän 3B AFN tdi;lläkin kun ensimmäisen kerran lähdettiin ajamaan niin tuli mieleen enemmän koeajetut A4 Turboquattrot kuin etuvetoiset passatit tai A6 Audit. Nelikoissa on vakiona melko järeät jarrut ja takakallistuksenvaimentimet ym. Myös äänieristys tuntuu paremmalta kuin peruspassatissa, mikälie siihenkin syynä ? Ajolleen nelivetoinen versio on erilainen kuin vajaavetoinen, veljellä oli joskus taannoin 1.8 20v farkku B3.

Itse en ole innostunut ajelemaan enemmälti pakulla tai sitten avolavoilla. Jos jotain tarviaa kuskata, niin riittävän iso peräkärri perään ja 90 quattro tai syncro passatti vetämään.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle  ;D  Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.


Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.

Tuo onkin sitten ainut asia jossa mersut hakkaavat vanhan passatin?  ;)  Eivät ne ainakaan toimintavarmuudessa tai ruosteettomuudessa sitä tee.  ;D Pitikö mersusta lukea vikakoodeja monta kertaa?  Muuten, vuoden 2001 Vitossa oli samantyyppinen avain.
Onko sulla toimiva passatti  :o

Eikun vaimolla. Itse ajelen vähän erityyppisillä kulkuneuvoilla. Mustangilla ja Nissan Navaralla. Mutta tuo Passat on kyllä asfalttitiellä ihan hyvä peli noin vanhaksi autoksi, neliveto, 6 vaihdetta ja se tehokkaampi versio. 160 km/h vauhdissa kierrokset 3000 rpm, ei tarvitse hehkuttaa talla tiskissä. Narvikista kun lähdettiin kotiakohti niin kotimaassa ei viitsisi sellaista keskinopeutta pitää. Ei ollut nopeusvalvontakameroita eikä poliiseitakaan.
Juu hienosti se kulkee suoraan mutta jumankauta kun on löysä kurveissa ainakin normaali farmari 1,8T koneella oleva  :P  Tosin itsellä on Seatissa jäykempi alusta alla niin että tuntuu töyssyt eikä kallistele niin veljen passatti tuntuu laivalta kun ei juuri töyssyt tunnu  ;D

Kohta 20 vuoden kokemus on pitkittäismoottorisista vagineista nelikolla ja ilman. Osoittaa jonkinsortin asiantuntemattomuutta verrata jotain 1,8T farkkupassattia nelivetoiseen malliin. Emännän 3B AFN tdi;lläkin kun ensimmäisen kerran lähdettiin ajamaan niin tuli mieleen enemmän koeajetut A4 Turboquattrot kuin etuvetoiset passatit tai A6 Audit. Nelikoissa on vakiona melko järeät jarrut ja takakallistuksenvaimentimet ym. Myös äänieristys tuntuu paremmalta kuin peruspassatissa, mikälie siihenkin syynä ? Ajolleen nelivetoinen versio on erilainen kuin vajaavetoinen, veljellä oli joskus taannoin 1.8 20v farkku B3.

Itse en ole innostunut ajelemaan enemmälti pakulla tai sitten avolavoilla. Jos jotain tarviaa kuskata, niin riittävän iso peräkärri perään ja 90 quattro tai syncro passatti vetämään.
Juu olen joskus näin ymmärtänytkin että nelikoissa (tai no mikä haldexi nyt onkaan passateissa) olis jotain eroja juurikin tuon alustan osalta...   

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Mää oon luullu et saksalaisissa autoissa on virtalukosta lataantuva avain :o
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

talutehnika

  • Vieras
Mää oon luullu et saksalaisissa autoissa on virtalukosta lataantuva avain :o

No jos se on niissä mersuissa tai bimmereissä  :D

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Juu olen joskus näin ymmärtänytkin että nelikoissa (tai no mikä haldexi nyt onkaan passateissa) olis jotain eroja juurikin tuon alustan osalta...   

Älkääpäs nyt viitsikö loukata noin karkeasti.  :D Ei sekoiteta sähköapuvetoja mekaaniseen jatkuvatoimiseen torsen keskitasauspyörästöllä varustettuun nelivetojärjestelmään jollainen löytyy molemmista meidän talouden nelikoistakin.

Haldex löytyy sitten 3C mallin pasaateista, pitkittäismoottoriset olympiavolkkarit jatkoivat takapainotteiseksi säädetyn torsen tekniikan käyttämistä.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Juu olen joskus näin ymmärtänytkin että nelikoissa (tai no mikä haldexi nyt onkaan passateissa) olis jotain eroja juurikin tuon alustan osalta...   

Älkääpäs nyt viitsikö loukata noin karkeasti.  :D Ei sekoiteta sähköapuvetoja mekaaniseen jatkuvatoimiseen torsen keskitasauspyörästöllä varustettuun nelivetojärjestelmään jollainen löytyy molemmista meidän talouden nelikoistakin.

Haldex löytyy sitten 3C mallin pasaateista, pitkittäismoottoriset olympiavolkkarit jatkoivat takapainotteiseksi säädetyn torsen tekniikan käyttämistä.
Haldexia eivät suostu nelivetopenkissä edes testaamaan kun tulee kuulemma kalliiksi  :P  Harinen sanoi että osat rupee lentelee...  Johdot ja sulakkeet kun vetää irti niin on etuvetoinen... Torsen on ainoa kunnollinen...

Highlander

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 418

 Haldexia eivät suostu nelivetopenkissä edes testaamaan kun tulee kuulemma kalliiksi  :P  Harinen sanoi että osat rupee lentelee...  Johdot ja sulakkeet kun vetää irti niin on etuvetoinen... Torsen on ainoa kunnollinen...

Mitkäköhän osat sieltä oikein lentää? Kaikki romut tuli auton mukana ulos mitkä sinne sisään vein, kun joitain vuosia sitten omaa Haldex Audia penkissä käytin! Joissain vanhemmissa suosittelivat sulakkeen irrotusta (on sitten etuveto) mutta ei ainakaan enää -05 mallissa tarvinnu. Ja penkkikin näytti oikeita lukemia vain pari heppaa ja 5 nm vähemmän mitä lastuntekijä lupaili!

No ammattimiehiä ku käyttää ni homma toimii.
http://www.amwdynoservice.com/  ;D

talutehnika

  • Vieras

 Haldexia eivät suostu nelivetopenkissä edes testaamaan kun tulee kuulemma kalliiksi  :P  Harinen sanoi että osat rupee lentelee...  Johdot ja sulakkeet kun vetää irti niin on etuvetoinen... Torsen on ainoa kunnollinen...

Mitkäköhän osat sieltä oikein lentää? Kaikki romut tuli auton mukana ulos mitkä sinne sisään vein, kun joitain vuosia sitten omaa Haldex Audia penkissä käytin! Joissain vanhemmissa suosittelivat sulakkeen irrotusta (on sitten etuveto) mutta ei ainakaan enää -05 mallissa tarvinnu. Ja penkkikin näytti oikeita lukemia vain pari heppaa ja 5 nm vähemmän mitä lastuntekijä lupaili!

No ammattimiehiä ku käyttää ni homma toimii.
http://www.amwdynoservice.com/  ;D


Jep, Maatsilla tullu joskus autoa penkitettyä. Ennen minun autoa penkissä ollut auto ampui 600 hevosvoiman kohdalla renkaan räjähtäessä tavaraa sisäkatosta läpi ja auton kyljet olivat käytetyn näköiset kun renkaanjämät pieksivät kylkeä. Maatsi kokeili harjanvarrella sisäkattoa että jotain siitä on mennyt...  :D  Sanoin että minun pitää päästä autolla kotiinkin...

Viimeksi muokattu: 22.04.12 - klo:18:04 kirjoittanut talutehnika