Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Volkswagenin lukituksen kaukosäätimen pariston vaihto  (Luettu 22812 kertaa)

talutehnika

  • Vieras
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle  ;D  Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle  ;D  Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.


Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.

talutehnika

  • Vieras
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle  ;D  Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.


Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.

Tuo onkin sitten ainut asia jossa mersut hakkaavat vanhan passatin?  ;)  Eivät ne ainakaan toimintavarmuudessa tai ruosteettomuudessa sitä tee.  ;D Pitikö mersusta lukea vikakoodeja monta kertaa?  Muuten, vuoden 2001 Vitossa oli samantyyppinen avain.

Viimeksi muokattu: 14.04.12 - klo:12:34 kirjoittanut talutehnika

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle  ;D  Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.


Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.

Tuo onkin sitten ainut asia jossa mersut hakkaavat vanhan passatin?  ;)  Eivät ne ainakaan toimintavarmuudessa tai ruosteettomuudessa sitä tee.  ;D Pitikö mersusta lukea vikakoodeja monta kertaa?  Muuten, vuoden 2001 Vitossa oli samantyyppinen avain.
Onko sulla toimiva passatti  :o 

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle  ;D  Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.


Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.

Tuo onkin sitten ainut asia jossa mersut hakkaavat vanhan passatin?  ;)  Eivät ne ainakaan toimintavarmuudessa tai ruosteettomuudessa sitä tee.  ;D Pitikö mersusta lukea vikakoodeja monta kertaa?  Muuten, vuoden 2001 Vitossa oli samantyyppinen avain.

Ei oo kertaakaa tarvinnu lukea vikakoodeja, eihän tuon ikäisessä mitään erikoista tekniikkaa ole, eikä ole tarvinnut lukea 2000 luvultakaan olevista mersuista ;) Ja itse en ota kantaa tuohon ruostumiseen, hyvä jos 2-3 kertaa jaksan pestä mersut vuodessa enää, ei paljon kiinnosta autojen pesu, nuorempana kyllä niitä jaksoi pestä ;D ainut mistä vähä tahtoo ruostua on ne paikat minne tulee kiven iskuja, mut ne paikat on joskus silloin tällöin halpaa maalauttaa uudestaan kaverilla ;D itse en osaa tosiaan siihen sanoa mitään miten toiset saa mersut ruostumaan hyvinkin kovasti, olisko kenties liika pesu syynä siihen?? ILMEISESTI!

Traktoreita kyllä jaksan pestä ja muita työkoneita ku ne on paljon arvokkaampia ku auto ja pitävät arvonsa paremmin ja koneilla tienataan rahaa ku autolla ajamalla minä en saa rahaa, ainoastaan menee ku en ole taksari!

talutehnika

  • Vieras
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle  ;D  Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.


Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.

Tuo onkin sitten ainut asia jossa mersut hakkaavat vanhan passatin?  ;)  Eivät ne ainakaan toimintavarmuudessa tai ruosteettomuudessa sitä tee.  ;D Pitikö mersusta lukea vikakoodeja monta kertaa?  Muuten, vuoden 2001 Vitossa oli samantyyppinen avain.
Onko sulla toimiva passatti  :o

Eikun vaimolla. Itse ajelen vähän erityyppisillä kulkuneuvoilla. Mustangilla ja Nissan Navaralla. Mutta tuo Passat on kyllä asfalttitiellä ihan hyvä peli noin vanhaksi autoksi, neliveto, 6 vaihdetta ja se tehokkaampi versio. 160 km/h vauhdissa kierrokset 3000 rpm, ei tarvitse hehkuttaa talla tiskissä. Narvikista kun lähdettiin kotiakohti niin kotimaassa ei viitsisi sellaista keskinopeutta pitää. Ei ollut nopeusvalvontakameroita eikä poliiseitakaan.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle  ;D  Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.


Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.

Tuo onkin sitten ainut asia jossa mersut hakkaavat vanhan passatin?  ;)  Eivät ne ainakaan toimintavarmuudessa tai ruosteettomuudessa sitä tee.  ;D Pitikö mersusta lukea vikakoodeja monta kertaa?  Muuten, vuoden 2001 Vitossa oli samantyyppinen avain.
Onko sulla toimiva passatti  :o

Eikun vaimolla. Itse ajelen vähän erityyppisillä kulkuneuvoilla. Mustangilla ja Nissan Navaralla. Mutta tuo Passat on kyllä asfalttitiellä ihan hyvä peli noin vanhaksi autoksi, neliveto, 6 vaihdetta ja se tehokkaampi versio. 160 km/h vauhdissa kierrokset 3000 rpm, ei tarvitse hehkuttaa talla tiskissä. Narvikista kun lähdettiin kotiakohti niin kotimaassa ei viitsisi sellaista keskinopeutta pitää. Ei ollut nopeusvalvontakameroita eikä poliiseitakaan.
Juu hienosti se kulkee suoraan mutta jumankauta kun on löysä kurveissa ainakin normaali farmari 1,8T koneella oleva  :P  Tosin itsellä on Seatissa jäykempi alusta alla niin että tuntuu töyssyt eikä kallistele niin veljen passatti tuntuu laivalta kun ei juuri töyssyt tunnu  ;D   

cosmic_cowboy

  • Vieras
Tämä on sikäli ajankohtainen aihe, että viikon verran on taas uskaltanut Volkkarin ovia laittaa lukkoon, kun hallat on asettuneet.

talutehnika

  • Vieras
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle  ;D  Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.


Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.

Tuo onkin sitten ainut asia jossa mersut hakkaavat vanhan passatin?  ;)  Eivät ne ainakaan toimintavarmuudessa tai ruosteettomuudessa sitä tee.  ;D Pitikö mersusta lukea vikakoodeja monta kertaa?  Muuten, vuoden 2001 Vitossa oli samantyyppinen avain.

Ei oo kertaakaa tarvinnu lukea vikakoodeja, eihän tuon ikäisessä mitään erikoista tekniikkaa ole, eikä ole tarvinnut lukea 2000 luvultakaan olevista mersuista ;) Ja itse en ota kantaa tuohon ruostumiseen, hyvä jos 2-3 kertaa jaksan pestä mersut vuodessa enää, ei paljon kiinnosta autojen pesu, nuorempana kyllä niitä jaksoi pestä ;D ainut mistä vähä tahtoo ruostua on ne paikat minne tulee kiven iskuja, mut ne paikat on joskus silloin tällöin halpaa maalauttaa uudestaan kaverilla ;D itse en osaa tosiaan siihen sanoa mitään miten toiset saa mersut ruostumaan hyvinkin kovasti, olisko kenties liika pesu syynä siihen?? ILMEISESTI!

Traktoreita kyllä jaksan pestä ja muita työkoneita ku ne on paljon arvokkaampia ku auto ja pitävät arvonsa paremmin ja koneilla tienataan rahaa ku autolla ajamalla minä en saa rahaa, ainoastaan menee ku en ole taksari!

Missähän se Vito tehtiin, oliko Epsanjassa?  ;D Kojelauta muistutti amerikkalaista joulukuusta, yhtä paljon vilkkuvia valoja. Vikakoodeja sai lukea jatkuvasti. Ruostui ihan silmissä takaluukku, ikkunoiden ympäristö ja peltien saumat. Nykyisissä on peltejä kai sinkitty. Kaverilla oli 2001 Vito ja oli ajolleen ja kulutukseltaan hyvä mutta muuten täysi p@ska. Toisella kaverilla oli uusi väyrysmersu 2000-luvun alkupuolella eikä kyllä Noobelia myöntänyt turkkilaisten kasaamalle vispilälle. Alustaongelmia vähintään omiksi tarpeiksi. Mutta kun topicin aiheena oli pariston vaihto VW:n keskuslukon kaukosäätimeen niin päätän omalta osaltani tähän.  :)

p.s. Mersua en ole ikinä omistanut ja autoa olen viimeeksi pessyt 1990-luvulla. Hauskaa kevään jatkoa.

p.s.2 Kuningaskuluttajan testissä virolaiset Euro Shopper-vehnäjauhot voittivat vertailun. Siksi vaimonikin luottaa pirkkamersuun.

"Halpamerkit yllättivät vehnäjauhotestissä"

http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/3071

Viimeksi muokattu: 14.04.12 - klo:13:31 kirjoittanut talutehnika

talutehnika

  • Vieras
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle  ;D  Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.


Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.

Tuo onkin sitten ainut asia jossa mersut hakkaavat vanhan passatin?  ;)  Eivät ne ainakaan toimintavarmuudessa tai ruosteettomuudessa sitä tee.  ;D Pitikö mersusta lukea vikakoodeja monta kertaa?  Muuten, vuoden 2001 Vitossa oli samantyyppinen avain.
Onko sulla toimiva passatti  :o

Eikun vaimolla. Itse ajelen vähän erityyppisillä kulkuneuvoilla. Mustangilla ja Nissan Navaralla. Mutta tuo Passat on kyllä asfalttitiellä ihan hyvä peli noin vanhaksi autoksi, neliveto, 6 vaihdetta ja se tehokkaampi versio. 160 km/h vauhdissa kierrokset 3000 rpm, ei tarvitse hehkuttaa talla tiskissä. Narvikista kun lähdettiin kotiakohti niin kotimaassa ei viitsisi sellaista keskinopeutta pitää. Ei ollut nopeusvalvontakameroita eikä poliiseitakaan.
Juu hienosti se kulkee suoraan mutta jumankauta kun on löysä kurveissa ainakin normaali farmari 1,8T koneella oleva  :P  Tosin itsellä on Seatissa jäykempi alusta alla niin että tuntuu töyssyt eikä kallistele niin veljen passatti tuntuu laivalta kun ei juuri töyssyt tunnu  ;D

Hitto kun ei malta olla kommentoimatta, vaikka lupasin lopettaa.  ;) Kunhan Sinullekin tulee ikää niin osaat arvostaa pehmeyttä, löysyyttä et ehkä niinkään.  ;D Tuo viri-viri Mustangini on ajoltaan kuin mikroauto. Ei kallistele yhtään, kääntyy just silloin kun ratista vääntää ja vieläpä samaan suuntaan. Kuoppiin ajettaessa amalgaamipaikat putoavat hampaista. EI SELLAISTA ENÄÄ TÄLLÄ IÄLLÄ JAKSA. Jos joku on kiinnostunut matalasta, vähänpestystä ja viritetystä V8 Mustangista niin YV:llä tavoittaa.  ;)

Ja nyt keskitytään topicin aiheeseen eli "TEIN ITSE JA SÄÄSTIN"

p.s. Sämpylöiden leivontaan kannattaa käyttää K-ryhmän Euro Shopper-vehnäjauhoja. Sämpylän kappalehinta jää alhaiseksi eli syntyy SÄÄSTÖÄ.

p.s.2 Ajettavuuden parantaminen

SN Mustangeissa ajettavuus ei vastaa läheskään ulkonäköä eikä tehoja. Valmistaja on keskittynyt lähinnä mukavuuteen ajoominaisuuksien kustannuksella. Onneksi siihen on kohtuuhinnalla saatavissa meiltä eritasoisia parannuspaketteja. UPR Products takatukivarret
- Kromi Molybdeeni yla- ja alatakatukivarret uretaanipuslilla & metalliset Spherical puslat taka-akselin taka/yläkorvakkeisiin. Vakiot peltiset alatukivarret alkavat notkua yli 300hv tehoilla
UPR Productsin metalliset Sherical puslat taka-akselin yläkorvakkeisiin käytettäviksi ylläolevien Cro Mo tukivarsien kanssa.
MaximumMotorsportsin Camber/Caster -säätölevyt -79-09 vähentävät oleellisesti Mustangien perusongelmana olevaa liian vähäisen casterkulman aiheuttamaa puskemistaipumusta ja parantavat samalla suuntavakautta ja ohjauksen reagointia. Metallinen Sherical Bearing nivel on välyksetön ja kantaa myös Coil Ower jousituksen painon.
Jarruosia esim. SN / FOX

13" jarrulevy pari Powerslot uritettu

Cobra / Mach 1 jarrusatula sis. jarrupalat
13" Baer takajarrulevyt 450€ (kuvassa) sis satulan siirtopalat . Kiinnikket saatavana myös FOXiin.

Maximum Motorsport teräspunos/teflonjarruletkut eteen
Levyjarrusarjoja taakse, FOX ja early!
HHP Spacereita raidevälin säätöön.
GT jarrusatulan siirtopala 13" etulevyjarrulevykonversioon HHP 70€
Hawk ja EBC Performance jarrupalat.

Korijäykisteet

Ensimmäinen ja selkeästi tärkein parannuskohta Mustangissa on korin jäykkyyden parantaminen, joka luo perustan korin ryhdin säilyttämiselle ja on välttämätöntä ajo-ominaisuuksien edelleenparantamiselle. Erilaisia tarkkaan harkittuja korin jäykkyyttä lisääviä osia on useita HHP:n omassa valmistuksesa useita, esim. HHP Sub Connector ( täyspitkät keskirungon jäykistäjät )  -79-04 500 - 600€ asennettuna.

HHP Subframe Connectorit (runkojäykisteet) ovat huolellisen suunnittelun ansiosta valmistettu aivan erityisen vahvoiksi ja kohtuullisella työllä asennettaviksi. Nämä kiinnitetään hitsaamalla etu- ja takarunkopalkkien alapuolelle siten että niiden kuormitus jakaantuu erittäin tasaisesti sekä pitkälle matkalle Mustangin pohjaa. Näin ne jäykistävät aivan oleellisesti tätä vakiona vetelää rakennetta, josta keskeltä autoa puuttuu vajaa metri yhtenäistä runkopalkkia. Avomalleissa voi jopa nähdä tuulilasinkehyksen heiluvan edessään!

HHP Sub Connectorit on valmistettu teräsputkesta joka on taivutettu myötäilemään tarkasti alkuperäisiä runkopalkkeja. Late model malleissa on käytetty 30 x 50mm 3mm  ( Avojen ja Foxien Exreme Sub Connector  50 x 50mm 4mm seinämällä ) seinämäistä neliöputkea ja sekään ei useimmiten vähennä maavaraa koska pakoputki jää edelleenkin alimpana olevaksi osaksi. Lisäksi etuistuinten takakiinnityspultteihin tulee erityinen J-profiilinen poikkipalkki joka kiinnittyy etuistuinten takakiinnityspultteihin. SN avomalleissa jäykisteet yhdistetään niiden omiin etulisäjäykistimiin jolloin saadaan aikaan kokonaisvaltainen tukivaikutus. 
SN mustangista tulee jo aivan urheiluautomainen ajettava. Niin hyvä että sillä on sen puolesta miellyttävä ajaa vaikka radalla ja aivan taatusti ero vakioon on valtava!
Tehon lisäys

Tässä muutamia vinkkejä erityyppisten Mustangin moottoreiden suorituskyvyn parantamiseen...   ;D

Viimeksi muokattu: 14.04.12 - klo:14:29 kirjoittanut talutehnika

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle  ;D  Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.


Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.

Tuo onkin sitten ainut asia jossa mersut hakkaavat vanhan passatin?  ;)  Eivät ne ainakaan toimintavarmuudessa tai ruosteettomuudessa sitä tee.  ;D Pitikö mersusta lukea vikakoodeja monta kertaa?  Muuten, vuoden 2001 Vitossa oli samantyyppinen avain.
Onko sulla toimiva passatti  :o

Eikun vaimolla. Itse ajelen vähän erityyppisillä kulkuneuvoilla. Mustangilla ja Nissan Navaralla. Mutta tuo Passat on kyllä asfalttitiellä ihan hyvä peli noin vanhaksi autoksi, neliveto, 6 vaihdetta ja se tehokkaampi versio. 160 km/h vauhdissa kierrokset 3000 rpm, ei tarvitse hehkuttaa talla tiskissä. Narvikista kun lähdettiin kotiakohti niin kotimaassa ei viitsisi sellaista keskinopeutta pitää. Ei ollut nopeusvalvontakameroita eikä poliiseitakaan.
Juu hienosti se kulkee suoraan mutta jumankauta kun on löysä kurveissa ainakin normaali farmari 1,8T koneella oleva  :P  Tosin itsellä on Seatissa jäykempi alusta alla niin että tuntuu töyssyt eikä kallistele niin veljen passatti tuntuu laivalta kun ei juuri töyssyt tunnu  ;D

Hitto kun ei malta olla kommentoimatta, vaikka lupasin lopettaa.  ;) Kunhan Sinullekin tulee ikää niin osaat arvostaa pehmeyttä, löysyyttä et ehkä niinkään.  ;D Tuo viri-viri Mustangini on ajoltaan kuin mikroauto. Ei kallistele yhtään, kääntyy just silloin kun ratista vääntää ja vieläpä samaan suuntaan. Kuoppiin ajettaessa amalgaamipaikat putoavat hampaista. EI SELLAISTA ENÄÄ TÄLLÄ IÄLLÄ JAKSA. Jos joku on kiinnostunut matalasta, vähänpestystä ja viritetystä V8 Mustangista niin YV:llä tavoittaa.  ;)

Ja nyt keskitytään topicin aiheeseen eli "TEIN ITSE JA SÄÄSTIN"

p.s. Sämpylöiden leivontaan kannattaa käyttää K-ryhmän Euro Shopper-vehnäjauhoja. Sämpylän kappalehinta jää alhaiseksi eli syntyy SÄÄSTÖÄ.
No oli pakko hankkia eibachit kun alkuperäiset oli kuitenkin vaihtokunnossa niin täytyy vielä ajella tuommosella kun pystyy mutta pakua tai avo-lavaa tarttis jossain vaiheessa katsella että sais työkalut ja löpöt kuljetettua työmaille hiukan mukavammin   ;D  Eikä tuo ole edes vielä jäykkä alusta eikä edes matala sen verran kuitenkin arvostan mukavuutta ja täytyy täältä metsästä päästä liikkeelle kelillä kuin kelillä... Mutta alkuperäiseen asiaan liittyen tämä netti on kyllä kätevä varsinkin tuo youtube kun saa tuollaiset opetusvideot jaettua muidenkin nähtäville...

Cornfarmer

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 716
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle  ;D  Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.


Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.

Tuo onkin sitten ainut asia jossa mersut hakkaavat vanhan passatin?  ;)  Eivät ne ainakaan toimintavarmuudessa tai ruosteettomuudessa sitä tee.  ;D Pitikö mersusta lukea vikakoodeja monta kertaa?  Muuten, vuoden 2001 Vitossa oli samantyyppinen avain.
Onko sulla toimiva passatti  :o

Eikun vaimolla. Itse ajelen vähän erityyppisillä kulkuneuvoilla. Mustangilla ja Nissan Navaralla. Mutta tuo Passat on kyllä asfalttitiellä ihan hyvä peli noin vanhaksi autoksi, neliveto, 6 vaihdetta ja se tehokkaampi versio. 160 km/h vauhdissa kierrokset 3000 rpm, ei tarvitse hehkuttaa talla tiskissä. Narvikista kun lähdettiin kotiakohti niin kotimaassa ei viitsisi sellaista keskinopeutta pitää. Ei ollut nopeusvalvontakameroita eikä poliiseitakaan.
Juu hienosti se kulkee suoraan mutta jumankauta kun on löysä kurveissa ainakin normaali farmari 1,8T koneella oleva  :P  Tosin itsellä on Seatissa jäykempi alusta alla niin että tuntuu töyssyt eikä kallistele niin veljen passatti tuntuu laivalta kun ei juuri töyssyt tunnu  ;D

Hitto kun ei malta olla kommentoimatta, vaikka lupasin lopettaa.  ;) Kunhan Sinullekin tulee ikää niin osaat arvostaa pehmeyttä, löysyyttä et ehkä niinkään.  ;D Tuo viri-viri Mustangini on ajoltaan kuin mikroauto. Ei kallistele yhtään, kääntyy just silloin kun ratista vääntää ja vieläpä samaan suuntaan. Kuoppiin ajettaessa amalgaamipaikat putoavat hampaista. EI SELLAISTA ENÄÄ TÄLLÄ IÄLLÄ JAKSA. Jos joku on kiinnostunut matalasta, vähänpestystä ja viritetystä V8 Mustangista niin YV:llä tavoittaa.  ;)

Ja nyt keskitytään topicin aiheeseen eli "TEIN ITSE JA SÄÄSTIN"

p.s. Sämpylöiden leivontaan kannattaa käyttää K-ryhmän Euro Shopper-vehnäjauhoja. Sämpylän kappalehinta jää alhaiseksi eli syntyy SÄÄSTÖÄ.

p.s.2 Ajettavuuden parantaminen

SN Mustangeissa ajettavuus ei vastaa läheskään ulkonäköä eikä tehoja. Valmistaja on keskittynyt lähinnä mukavuuteen ajoominaisuuksien kustannuksella. Onneksi siihen on kohtuuhinnalla saatavissa meiltä eritasoisia parannuspaketteja. UPR Products takatukivarret
- Kromi Molybdeeni yla- ja alatakatukivarret uretaanipuslilla & metalliset Spherical puslat taka-akselin taka/yläkorvakkeisiin. Vakiot peltiset alatukivarret alkavat notkua yli 300hv tehoilla
UPR Productsin metalliset Sherical puslat taka-akselin yläkorvakkeisiin käytettäviksi ylläolevien Cro Mo tukivarsien kanssa.
MaximumMotorsportsin Camber/Caster -säätölevyt -79-09 vähentävät oleellisesti Mustangien perusongelmana olevaa liian vähäisen casterkulman aiheuttamaa puskemistaipumusta ja parantavat samalla suuntavakautta ja ohjauksen reagointia. Metallinen Sherical Bearing nivel on välyksetön ja kantaa myös Coil Ower jousituksen painon.
Jarruosia esim. SN / FOX

13" jarrulevy pari Powerslot uritettu

Cobra / Mach 1 jarrusatula sis. jarrupalat
13" Baer takajarrulevyt 450€ (kuvassa) sis satulan siirtopalat . Kiinnikket saatavana myös FOXiin.

Maximum Motorsport teräspunos/teflonjarruletkut eteen
Levyjarrusarjoja taakse, FOX ja early!
HHP Spacereita raidevälin säätöön.
GT jarrusatulan siirtopala 13" etulevyjarrulevykonversioon HHP 70€
Hawk ja EBC Performance jarrupalat.

Korijäykisteet

Ensimmäinen ja selkeästi tärkein parannuskohta Mustangissa on korin jäykkyyden parantaminen, joka luo perustan korin ryhdin säilyttämiselle ja on välttämätöntä ajo-ominaisuuksien edelleenparantamiselle. Erilaisia tarkkaan harkittuja korin jäykkyyttä lisääviä osia on useita HHP:n omassa valmistuksesa useita, esim. HHP Sub Connector ( täyspitkät keskirungon jäykistäjät )  -79-04 500 - 600€ asennettuna.

HHP Subframe Connectorit (runkojäykisteet) ovat huolellisen suunnittelun ansiosta valmistettu aivan erityisen vahvoiksi ja kohtuullisella työllä asennettaviksi. Nämä kiinnitetään hitsaamalla etu- ja takarunkopalkkien alapuolelle siten että niiden kuormitus jakaantuu erittäin tasaisesti sekä pitkälle matkalle Mustangin pohjaa. Näin ne jäykistävät aivan oleellisesti tätä vakiona vetelää rakennetta, josta keskeltä autoa puuttuu vajaa metri yhtenäistä runkopalkkia. Avomalleissa voi jopa nähdä tuulilasinkehyksen heiluvan edessään!

HHP Sub Connectorit on valmistettu teräsputkesta joka on taivutettu myötäilemään tarkasti alkuperäisiä runkopalkkeja. Late model malleissa on käytetty 30 x 50mm 3mm  ( Avojen ja Foxien Exreme Sub Connector  50 x 50mm 4mm seinämällä ) seinämäistä neliöputkea ja sekään ei useimmiten vähennä maavaraa koska pakoputki jää edelleenkin alimpana olevaksi osaksi. Lisäksi etuistuinten takakiinnityspultteihin tulee erityinen J-profiilinen poikkipalkki joka kiinnittyy etuistuinten takakiinnityspultteihin. SN avomalleissa jäykisteet yhdistetään niiden omiin etulisäjäykistimiin jolloin saadaan aikaan kokonaisvaltainen tukivaikutus. 
SN mustangista tulee jo aivan urheiluautomainen ajettava. Niin hyvä että sillä on sen puolesta miellyttävä ajaa vaikka radalla ja aivan taatusti ero vakioon on valtava!
Tehon lisäys

Tässä muutamia vinkkejä erityyppisten Mustangin moottoreiden suorituskyvyn parantamiseen...   ;D


SUNA MÄ EN KYLLÄ KEHTAISI EDES HUUDELLA MILLÄ AJAT, MUSTANGILLA, EI VI....U, SULLA EI SIT OLE MINKÄÄNLAISTA AUTOA KOSKAA OLLUTKAA, VAAN JOKU HETEKKA ;D ;D ;D ;D  Kaikkista paskimmat autot tulee juuri länsi-venäjältä juuri sieltä missä joku foortti mustangi teherähän.... Sen myönnän et nuo ekat eli etuvetoiset vitot oli huonoja, mutta ei enää nämä takavetoiset.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle  ;D  Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.


Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.

Tuo onkin sitten ainut asia jossa mersut hakkaavat vanhan passatin?  ;)  Eivät ne ainakaan toimintavarmuudessa tai ruosteettomuudessa sitä tee.  ;D Pitikö mersusta lukea vikakoodeja monta kertaa?  Muuten, vuoden 2001 Vitossa oli samantyyppinen avain.
Onko sulla toimiva passatti  :o

Eikun vaimolla. Itse ajelen vähän erityyppisillä kulkuneuvoilla. Mustangilla ja Nissan Navaralla. Mutta tuo Passat on kyllä asfalttitiellä ihan hyvä peli noin vanhaksi autoksi, neliveto, 6 vaihdetta ja se tehokkaampi versio. 160 km/h vauhdissa kierrokset 3000 rpm, ei tarvitse hehkuttaa talla tiskissä. Narvikista kun lähdettiin kotiakohti niin kotimaassa ei viitsisi sellaista keskinopeutta pitää. Ei ollut nopeusvalvontakameroita eikä poliiseitakaan.
Juu hienosti se kulkee suoraan mutta jumankauta kun on löysä kurveissa ainakin normaali farmari 1,8T koneella oleva  :P  Tosin itsellä on Seatissa jäykempi alusta alla niin että tuntuu töyssyt eikä kallistele niin veljen passatti tuntuu laivalta kun ei juuri töyssyt tunnu  ;D

Hitto kun ei malta olla kommentoimatta, vaikka lupasin lopettaa.  ;) Kunhan Sinullekin tulee ikää niin osaat arvostaa pehmeyttä, löysyyttä et ehkä niinkään.  ;D Tuo viri-viri Mustangini on ajoltaan kuin mikroauto. Ei kallistele yhtään, kääntyy just silloin kun ratista vääntää ja vieläpä samaan suuntaan. Kuoppiin ajettaessa amalgaamipaikat putoavat hampaista. EI SELLAISTA ENÄÄ TÄLLÄ IÄLLÄ JAKSA. Jos joku on kiinnostunut matalasta, vähänpestystä ja viritetystä V8 Mustangista niin YV:llä tavoittaa.  ;)

Ja nyt keskitytään topicin aiheeseen eli "TEIN ITSE JA SÄÄSTIN"

p.s. Sämpylöiden leivontaan kannattaa käyttää K-ryhmän Euro Shopper-vehnäjauhoja. Sämpylän kappalehinta jää alhaiseksi eli syntyy SÄÄSTÖÄ.

p.s.2 Ajettavuuden parantaminen

SN Mustangeissa ajettavuus ei vastaa läheskään ulkonäköä eikä tehoja. Valmistaja on keskittynyt lähinnä mukavuuteen ajoominaisuuksien kustannuksella. Onneksi siihen on kohtuuhinnalla saatavissa meiltä eritasoisia parannuspaketteja. UPR Products takatukivarret
- Kromi Molybdeeni yla- ja alatakatukivarret uretaanipuslilla & metalliset Spherical puslat taka-akselin taka/yläkorvakkeisiin. Vakiot peltiset alatukivarret alkavat notkua yli 300hv tehoilla
UPR Productsin metalliset Sherical puslat taka-akselin yläkorvakkeisiin käytettäviksi ylläolevien Cro Mo tukivarsien kanssa.
MaximumMotorsportsin Camber/Caster -säätölevyt -79-09 vähentävät oleellisesti Mustangien perusongelmana olevaa liian vähäisen casterkulman aiheuttamaa puskemistaipumusta ja parantavat samalla suuntavakautta ja ohjauksen reagointia. Metallinen Sherical Bearing nivel on välyksetön ja kantaa myös Coil Ower jousituksen painon.
Jarruosia esim. SN / FOX

13" jarrulevy pari Powerslot uritettu

Cobra / Mach 1 jarrusatula sis. jarrupalat
13" Baer takajarrulevyt 450€ (kuvassa) sis satulan siirtopalat . Kiinnikket saatavana myös FOXiin.

Maximum Motorsport teräspunos/teflonjarruletkut eteen
Levyjarrusarjoja taakse, FOX ja early!
HHP Spacereita raidevälin säätöön.
GT jarrusatulan siirtopala 13" etulevyjarrulevykonversioon HHP 70€
Hawk ja EBC Performance jarrupalat.

Korijäykisteet

Ensimmäinen ja selkeästi tärkein parannuskohta Mustangissa on korin jäykkyyden parantaminen, joka luo perustan korin ryhdin säilyttämiselle ja on välttämätöntä ajo-ominaisuuksien edelleenparantamiselle. Erilaisia tarkkaan harkittuja korin jäykkyyttä lisääviä osia on useita HHP:n omassa valmistuksesa useita, esim. HHP Sub Connector ( täyspitkät keskirungon jäykistäjät )  -79-04 500 - 600€ asennettuna.

HHP Subframe Connectorit (runkojäykisteet) ovat huolellisen suunnittelun ansiosta valmistettu aivan erityisen vahvoiksi ja kohtuullisella työllä asennettaviksi. Nämä kiinnitetään hitsaamalla etu- ja takarunkopalkkien alapuolelle siten että niiden kuormitus jakaantuu erittäin tasaisesti sekä pitkälle matkalle Mustangin pohjaa. Näin ne jäykistävät aivan oleellisesti tätä vakiona vetelää rakennetta, josta keskeltä autoa puuttuu vajaa metri yhtenäistä runkopalkkia. Avomalleissa voi jopa nähdä tuulilasinkehyksen heiluvan edessään!

HHP Sub Connectorit on valmistettu teräsputkesta joka on taivutettu myötäilemään tarkasti alkuperäisiä runkopalkkeja. Late model malleissa on käytetty 30 x 50mm 3mm  ( Avojen ja Foxien Exreme Sub Connector  50 x 50mm 4mm seinämällä ) seinämäistä neliöputkea ja sekään ei useimmiten vähennä maavaraa koska pakoputki jää edelleenkin alimpana olevaksi osaksi. Lisäksi etuistuinten takakiinnityspultteihin tulee erityinen J-profiilinen poikkipalkki joka kiinnittyy etuistuinten takakiinnityspultteihin. SN avomalleissa jäykisteet yhdistetään niiden omiin etulisäjäykistimiin jolloin saadaan aikaan kokonaisvaltainen tukivaikutus. 
SN mustangista tulee jo aivan urheiluautomainen ajettava. Niin hyvä että sillä on sen puolesta miellyttävä ajaa vaikka radalla ja aivan taatusti ero vakioon on valtava!
Tehon lisäys

Tässä muutamia vinkkejä erityyppisten Mustangin moottoreiden suorituskyvyn parantamiseen...   ;D


SUNA MÄ EN KYLLÄ KEHTAISI EDES HUUDELLA MILLÄ AJAT, MUSTANGILLA, EI VI....U, SULLA EI SIT OLE MINKÄÄNLAISTA AUTOA KOSKAA OLLUTKAA, VAAN JOKU HETEKKA ;D ;D ;D ;D  Kaikkista paskimmat autot tulee juuri länsi-venäjältä juuri sieltä missä joku foortti mustangi teherähän.... Sen myönnän et nuo ekat eli etuvetoiset vitot oli huonoja, mutta ei enää nämä takavetoiset.
No just kysyin että miten toimii yhdeltä viton omistajalta jolla on takavetonen niin sanos että kyllä se nyt pelaa kun kaikki viat on korjattu niin ei malta uuteen vaihtaa kun uus on varmaan taas samanlainen  :P  Takaoven kahvan ympäriltä ruostuu ja kylkilistojen alta.. Taitaa kyllä viimeiset oikeat mersut olla tehty joskus 90-luvun puolessavälissä sanoo pitkänlinjan mersumiehetkin  :-[

Viimeksi muokattu: 14.04.12 - klo:15:43 kirjoittanut zetor8045

talutehnika

  • Vieras
Ostetaan 2 kpl pakkaus led minikynttilä, merkki Airam. Kynttilöiden lisäksi pakkauksessa on varaparistot jotka tarvitaan operaatioon. Paketin hintaluokka noin 2,50 €. Ohjeet avaiman avaamiseen vaikka tuossa: http://www.youtube.com/watch?v=8icrWfpvQQ8
Työkaluina tarvitaan ainoastaan ruuvimeisseli. Operaation suoritin Passatin avaimille mutta soveltunee myös Tranportterin, Golfin ym. avaimille. Mallikohtaiset ohjeet löytyvät kyllä netistä. Ennen vaihtoa muistakaa kysyä merkkihuollon hinta ko. operaatiolle  ;D  Ai niin ja ne led minikynttiläthän voi käyttää alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa.


Mersuissa on viimeksi ollu tuon näköinen avain vuonna 97, eli vuodesta 98 alkaen on onneksi ollu käytössä elektroninen avain ;D Kauhea klöntti pitää taskussa tuollaasta avaanta, vaikka sen avain osan saa taitettua tuohon kylkeen kiinni.... Sen verran on 97 vuoden mersusta tullu kokemusta.

Tuo onkin sitten ainut asia jossa mersut hakkaavat vanhan passatin?  ;)  Eivät ne ainakaan toimintavarmuudessa tai ruosteettomuudessa sitä tee.  ;D Pitikö mersusta lukea vikakoodeja monta kertaa?  Muuten, vuoden 2001 Vitossa oli samantyyppinen avain.
Onko sulla toimiva passatti  :o

Eikun vaimolla. Itse ajelen vähän erityyppisillä kulkuneuvoilla. Mustangilla ja Nissan Navaralla. Mutta tuo Passat on kyllä asfalttitiellä ihan hyvä peli noin vanhaksi autoksi, neliveto, 6 vaihdetta ja se tehokkaampi versio. 160 km/h vauhdissa kierrokset 3000 rpm, ei tarvitse hehkuttaa talla tiskissä. Narvikista kun lähdettiin kotiakohti niin kotimaassa ei viitsisi sellaista keskinopeutta pitää. Ei ollut nopeusvalvontakameroita eikä poliiseitakaan.
Juu hienosti se kulkee suoraan mutta jumankauta kun on löysä kurveissa ainakin normaali farmari 1,8T koneella oleva  :P  Tosin itsellä on Seatissa jäykempi alusta alla niin että tuntuu töyssyt eikä kallistele niin veljen passatti tuntuu laivalta kun ei juuri töyssyt tunnu  ;D

Hitto kun ei malta olla kommentoimatta, vaikka lupasin lopettaa.  ;) Kunhan Sinullekin tulee ikää niin osaat arvostaa pehmeyttä, löysyyttä et ehkä niinkään.  ;D Tuo viri-viri Mustangini on ajoltaan kuin mikroauto. Ei kallistele yhtään, kääntyy just silloin kun ratista vääntää ja vieläpä samaan suuntaan. Kuoppiin ajettaessa amalgaamipaikat putoavat hampaista. EI SELLAISTA ENÄÄ TÄLLÄ IÄLLÄ JAKSA. Jos joku on kiinnostunut matalasta, vähänpestystä ja viritetystä V8 Mustangista niin YV:llä tavoittaa.  ;)

Ja nyt keskitytään topicin aiheeseen eli "TEIN ITSE JA SÄÄSTIN"

p.s. Sämpylöiden leivontaan kannattaa käyttää K-ryhmän Euro Shopper-vehnäjauhoja. Sämpylän kappalehinta jää alhaiseksi eli syntyy SÄÄSTÖÄ.

p.s.2 Ajettavuuden parantaminen

SN Mustangeissa ajettavuus ei vastaa läheskään ulkonäköä eikä tehoja. Valmistaja on keskittynyt lähinnä mukavuuteen ajoominaisuuksien kustannuksella. Onneksi siihen on kohtuuhinnalla saatavissa meiltä eritasoisia parannuspaketteja. UPR Products takatukivarret
- Kromi Molybdeeni yla- ja alatakatukivarret uretaanipuslilla & metalliset Spherical puslat taka-akselin taka/yläkorvakkeisiin. Vakiot peltiset alatukivarret alkavat notkua yli 300hv tehoilla
UPR Productsin metalliset Sherical puslat taka-akselin yläkorvakkeisiin käytettäviksi ylläolevien Cro Mo tukivarsien kanssa.
MaximumMotorsportsin Camber/Caster -säätölevyt -79-09 vähentävät oleellisesti Mustangien perusongelmana olevaa liian vähäisen casterkulman aiheuttamaa puskemistaipumusta ja parantavat samalla suuntavakautta ja ohjauksen reagointia. Metallinen Sherical Bearing nivel on välyksetön ja kantaa myös Coil Ower jousituksen painon.
Jarruosia esim. SN / FOX

13" jarrulevy pari Powerslot uritettu

Cobra / Mach 1 jarrusatula sis. jarrupalat
13" Baer takajarrulevyt 450€ (kuvassa) sis satulan siirtopalat . Kiinnikket saatavana myös FOXiin.

Maximum Motorsport teräspunos/teflonjarruletkut eteen
Levyjarrusarjoja taakse, FOX ja early!
HHP Spacereita raidevälin säätöön.
GT jarrusatulan siirtopala 13" etulevyjarrulevykonversioon HHP 70€
Hawk ja EBC Performance jarrupalat.

Korijäykisteet

Ensimmäinen ja selkeästi tärkein parannuskohta Mustangissa on korin jäykkyyden parantaminen, joka luo perustan korin ryhdin säilyttämiselle ja on välttämätöntä ajo-ominaisuuksien edelleenparantamiselle. Erilaisia tarkkaan harkittuja korin jäykkyyttä lisääviä osia on useita HHP:n omassa valmistuksesa useita, esim. HHP Sub Connector ( täyspitkät keskirungon jäykistäjät )  -79-04 500 - 600€ asennettuna.

HHP Subframe Connectorit (runkojäykisteet) ovat huolellisen suunnittelun ansiosta valmistettu aivan erityisen vahvoiksi ja kohtuullisella työllä asennettaviksi. Nämä kiinnitetään hitsaamalla etu- ja takarunkopalkkien alapuolelle siten että niiden kuormitus jakaantuu erittäin tasaisesti sekä pitkälle matkalle Mustangin pohjaa. Näin ne jäykistävät aivan oleellisesti tätä vakiona vetelää rakennetta, josta keskeltä autoa puuttuu vajaa metri yhtenäistä runkopalkkia. Avomalleissa voi jopa nähdä tuulilasinkehyksen heiluvan edessään!

HHP Sub Connectorit on valmistettu teräsputkesta joka on taivutettu myötäilemään tarkasti alkuperäisiä runkopalkkeja. Late model malleissa on käytetty 30 x 50mm 3mm  ( Avojen ja Foxien Exreme Sub Connector  50 x 50mm 4mm seinämällä ) seinämäistä neliöputkea ja sekään ei useimmiten vähennä maavaraa koska pakoputki jää edelleenkin alimpana olevaksi osaksi. Lisäksi etuistuinten takakiinnityspultteihin tulee erityinen J-profiilinen poikkipalkki joka kiinnittyy etuistuinten takakiinnityspultteihin. SN avomalleissa jäykisteet yhdistetään niiden omiin etulisäjäykistimiin jolloin saadaan aikaan kokonaisvaltainen tukivaikutus. 
SN mustangista tulee jo aivan urheiluautomainen ajettava. Niin hyvä että sillä on sen puolesta miellyttävä ajaa vaikka radalla ja aivan taatusti ero vakioon on valtava!
Tehon lisäys

Tässä muutamia vinkkejä erityyppisten Mustangin moottoreiden suorituskyvyn parantamiseen...   ;D


SUNA MÄ EN KYLLÄ KEHTAISI EDES HUUDELLA MILLÄ AJAT, MUSTANGILLA, EI VI....U, SULLA EI SIT OLE MINKÄÄNLAISTA AUTOA KOSKAA OLLUTKAA, VAAN JOKU HETEKKA ;D ;D ;D ;D 

Ai jaa?  :)

talutehnika

  • Vieras







Se pesemätön hetekka. Ei oo ***** Viton voittanutta!