Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pakokaasun takaisin kierrätys  (Luettu 12181 kertaa)

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26144
  • vastustan
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Jos joku epäilee homman järkevyyttä niin kannattaa mennä kattoo jonkun vähintään 300 000 km ajetun nyky diesel henkilöauton imusarjaa.... luulen että tahtoo sen jälkeen poistaa ko. laitoksen koneesta ;)
asiahan on niin jotta nykyaikaisesta henkilöautosta tuota egr.ää ei kannata poistaa, sehän on sähköisesti ohjattu eikä siis nokka-akselilla toteutettu, egr.n jos meet poistamaan moottorin lämpötalous menee perseelleen ja kone käy kylmänä. kuvittelisin että  pakokaasut ei ole se suurin synti, vaan huohotuskaasut jotka tuo öljyä imusarjaan, pakokaasujen takaisinkierrätyshän yleensä on melko minimaalista maantienopeuksissa moottorin ollessa lämmin. ja sinänsä tuo imusarjaan kertyvä töskä itsessään ei juuri aiheuta ongelmia, omaa kokemusta on saabin tiesseleistä joka omaa sukua lienee gm.lä'isiä, imusarja on monesti nuoissa ruman näköinen mutta hyvin harvinaista on että kantta tarvii irroitella alle 600000 kilometrin, mutta esimerkiksi bmw.nkin  imusarjassa on läppiä jotka tuon karstan vääntäminä irtoilee ja särkee sitte turbon ja siitä sitten eteenpäin. elikkä imusarjan puhdistus joskus, lohkolämmitin tai webasto ja raskasta kaasujalkaa niin egr konekkin pelaa, tyhjänkäynti on myrkkyä. tuo nokka-akselihomma on taas sitte oma lukunsa  ja isännät joittenka jontikat tyhjänkäyntiä  käy lämpimäks;) ;D 8) ::)

Noin litran tipahtaa vag myllyissä kulutus kun egr tiputtaa pois pelistä. Alaväännöt kasvaa huomattavasti eikä tartte enää tapella juuttuvasiipisten ahtimien kanssa.
lähes litran putos SAABinkin kulutus kun egr hiukkassuodatin pois ja tehoa 40 hv ja vääntöä 70nm lisää.
hiukkassuodatin on ihan eri asia kuin egr...
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8400
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Ensinnäkin. EGR tukkii imusarjan. Oli siellä mitä venttiileitä tahansa. Toisekseen, eihän moottoria pidä lämmittää polttoaineseosta lämmittämällä. Sehän on tehon haaskuuta. Eikä tää perkeleen maailma pelastu tämmösiä vihreitten nuolemis härpäkkeitä käyttäen. Luovutaan raakaöljystä ja tuotetaan polttoaine uusiutuvista hiililähteistä.

Enkä tarkoita mitään helvetin St1:n pirtupensaa, vaan synteettistä polttoainetta. Hitlerin malliin.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Mites pakokaasu testi katsastuksessa ,vieläkö menee läpi omien tuunauksien jälkeen ?
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

+250

  • Vieras
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Mites pakokaasu testi katsastuksessa ,vieläkö menee läpi omien tuunauksien jälkeen ?
Menee paremmin.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Eikös sakemanneilla ollut sotavuosina jo jotain busseja, joissa pakokaasua kierrätettiin hyötykäyttöön. ape voisi tietää  ???
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Mites pakokaasu testi katsastuksessa ,vieläkö menee läpi omien tuunauksien jälkeen ?
Menee paremmin.
Juurikin näin  ;)   

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Mites pakokaasu testi katsastuksessa ,vieläkö menee läpi omien tuunauksien jälkeen ?
Menee paremmin.
Juurikin näin  ;)

... paitsi, että... mitenhän tämän nyt muotoilisi... Autokatsastushan tukkii tämän mahdollisuuden vuonna 2015, jonka jälkeen kaikki nuo "tuunatut" autot jäävät sinne asemien pihaan  :'(
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Mites pakokaasu testi katsastuksessa ,vieläkö menee läpi omien tuunauksien jälkeen ?
Menee paremmin.
Juurikin näin  ;)

... paitsi, että... mitenhän tämän nyt muotoilisi... Autokatsastushan tukkii tämän mahdollisuuden vuonna 2015, jonka jälkeen kaikki nuo "tuunatut" autot jäävät sinne asemien pihaan  :'(
Jaa niinku millä tavalla?? 

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Jos joku epäilee homman järkevyyttä niin kannattaa mennä kattoo jonkun vähintään 300 000 km ajetun nyky diesel henkilöauton imusarjaa.... luulen että tahtoo sen jälkeen poistaa ko. laitoksen koneesta ;)
asiahan on niin jotta nykyaikaisesta henkilöautosta tuota egr.ää ei kannata poistaa, sehän on sähköisesti ohjattu eikä siis nokka-akselilla toteutettu, egr.n jos meet poistamaan moottorin lämpötalous menee perseelleen ja kone käy kylmänä. kuvittelisin että  pakokaasut ei ole se suurin synti, vaan huohotuskaasut jotka tuo öljyä imusarjaan, pakokaasujen takaisinkierrätyshän yleensä on melko minimaalista maantienopeuksissa moottorin ollessa lämmin. ja sinänsä tuo imusarjaan kertyvä töskä itsessään ei juuri aiheuta ongelmia, omaa kokemusta on saabin tiesseleistä joka omaa sukua lienee gm.lä'isiä, imusarja on monesti nuoissa ruman näköinen mutta hyvin harvinaista on että kantta tarvii irroitella alle 600000 kilometrin, mutta esimerkiksi bmw.nkin  imusarjassa on läppiä jotka tuon karstan vääntäminä irtoilee ja särkee sitte turbon ja siitä sitten eteenpäin. elikkä imusarjan puhdistus joskus, lohkolämmitin tai webasto ja raskasta kaasujalkaa niin egr konekkin pelaa, tyhjänkäynti on myrkkyä. tuo nokka-akselihomma on taas sitte oma lukunsa  ja isännät joittenka jontikat tyhjänkäyntiä  käy lämpimäks;) ;D 8) ::)

Noin litran tipahtaa vag myllyissä kulutus kun egr tiputtaa pois pelistä. Alaväännöt kasvaa huomattavasti eikä tartte enää tapella juuttuvasiipisten ahtimien kanssa.
lähes litran putos SAABinkin kulutus kun egr ja hiukkassuodatin pois ja tehoa 40 hv ja vääntöä 70nm lisää.
hiukkassuodatin on ihan eri asia kuin egr...
jäi vahingossa ja sana pois korjattu.

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Mites pakokaasu testi katsastuksessa ,vieläkö menee läpi omien tuunauksien jälkeen ?
Menee paremmin.
Juurikin näin  ;)

... paitsi, että... mitenhän tämän nyt muotoilisi... Autokatsastushan tukkii tämän mahdollisuuden vuonna 2015, jonka jälkeen kaikki nuo "tuunatut" autot jäävät sinne asemien pihaan  :'(
Jaa niinku millä tavalla??
tulee tarkemmat mittaukset joilla voi mitata hiukkas päästöt.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Mites pakokaasu testi katsastuksessa ,vieläkö menee läpi omien tuunauksien jälkeen ?
Menee paremmin.
Juurikin näin  ;)

... paitsi, että... mitenhän tämän nyt muotoilisi... Autokatsastushan tukkii tämän mahdollisuuden vuonna 2015, jonka jälkeen kaikki nuo "tuunatut" autot jäävät sinne asemien pihaan  :'(
Jaa niinku millä tavalla??

Nämä saatuttamisenestosysteemit tsekataan myös, muutoinkin kuin pakoputkesta  :o :o :o :o :o :o :o :o
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8400
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Eli niin kuin ylimääräisten xenonienkin kanssa. Katsastukseen vehe kuntoon ja poistuessa omat systeemit päälle.
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Mites pakokaasu testi katsastuksessa ,vieläkö menee läpi omien tuunauksien jälkeen ?
Menee paremmin.
Juurikin näin  ;)

... paitsi, että... mitenhän tämän nyt muotoilisi... Autokatsastushan tukkii tämän mahdollisuuden vuonna 2015, jonka jälkeen kaikki nuo "tuunatut" autot jäävät sinne asemien pihaan  :'(
Jaa niinku millä tavalla??

Nämä saatuttamisenestosysteemit tsekataan myös, muutoinkin kuin pakoputkesta  :o :o :o :o :o :o :o :o
Niin no jos kunnolla on hommat tehty niin muutoksia ei huomaa... Hiukkaspäästötestit maksaa tällä hetkellä ainakin yli 1000€ kerta ja jos se noin paljon katsastus tulee maksamaan niin mä ajan vaikka katsastamattomalla vaikka tosin nyt ei oo enää vähäpäästöistä autoakaan onneksi  ;D

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Mites pakokaasu testi katsastuksessa ,vieläkö menee läpi omien tuunauksien jälkeen ?
Menee paremmin.
Juurikin näin  ;)

... paitsi, että... mitenhän tämän nyt muotoilisi... Autokatsastushan tukkii tämän mahdollisuuden vuonna 2015, jonka jälkeen kaikki nuo "tuunatut" autot jäävät sinne asemien pihaan  :'(
Jaa niinku millä tavalla??

Nämä saatuttamisenestosysteemit tsekataan myös, muutoinkin kuin pakoputkesta  :o :o :o :o :o :o :o :o
Niin no jos kunnolla on hommat tehty niin muutoksia ei huomaa... Hiukkaspäästötestit maksaa tällä hetkellä ainakin yli 1000€ kerta ja jos se noin paljon katsastus tulee maksamaan niin mä ajan vaikka katsastamattomalla vaikka tosin nyt ei oo enää vähäpäästöistä autoakaan onneksi  ;D

Mulle ihan sama, ei ole mitenkään minun ongelmani  ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

Ritari

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1
Vs: Pakokaasun takaisin kierrätys
Agronet on useenmiten hauskaa luettavaa kun erilaaset "asiantuntijat" pyrkivät tunteella torpeedoimaan totuuksia :o
No leikki sijansa saakoon eikä kuskin nolous oo koneen vika...  ;)

Samalla konehuollolla on tullu kätyä Paalinpyörittäjän kans. Rapiat kolometuhatta  tiimaa on "noettomalla nokalla"päästelty pääaias urakointihommis. Seurauksena on ollu todellakin puhtaampi moottori, huollosta ei silti oo tingitty. Merkittävästi parempi alavääntö,  turhat savumerkit jäivät pois(lienevät hiukkasiakin), hetkellisestä huippukulutuksesta pois 5l, 13hp lisää, ahtopaineet ennallaan, lämpökuormaa huomattavasti vähemmän...
Sittemmin konetta on myös ohjelmoitu, työtehossa tuntuvalla tehonlisäyksellä pysytään edelleen kulutuksessa "tehtaan vakion " alapuolella. Nyttemmin ohjelmoinnilla on  nostetun tehonkin kulutuksesta edelleen siivu pystytty niistämään pois.
Ihan kaikki tehoa tuovat woimamiehet eivät välttämättä koneen ja kuskin oloa helpota, voi käydä täysin päinvastaisestikkin...  ;)