Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 533 534 [535] 536 537 ... 560

Viestit - Mopomies

Jos siellä semmosia piuhoja on, niin ohjaile niillä mielummin relettä ja vedä järeemmät piuhat sinne. Saat tarvittaessa lyötyä enemmän tuikkuja kiinni. Tai laita valot etukuormaajaan siten, että paistaa kauhan yli. Vakaajassa möllöttämiskulmakaan eli muutu. Hytin ylävaloista tuleva epäsuora valo häirittee aina kuskia. Niin siis se mikä kimpoo konepellistä, kuormaajasta tai kauhasta.
Vapaa sana / Vs: Ollilla Jorma
: 18.12.13 - klo:12:23

Toki tiet ja koko liikennejärjestelmä pitää ylläpitää, mutta sen ei tule tapahtua verojen kautta. Maksujärjestelmä on veroa parempi, se muistuttaa normaalia kaupankäyntiä. Jokainen maksaa käytön mukaan.

Mutta onko sitten järkeä että kuorma-autot jätetään ulkopuolelle, samoin kai traktorit yms? Meinaan että kumpi kuluttaa enemmän tiestöä vuodessa, taksi vai tukkirekka?

Ja kevyet kuorma-autot! Kaikki joilla on c-kortti ostaa heti jonkun dodge ramin tai muun jenkki himmelin.

Ne joilla ei ole c-korttia, niin ne ajaa sen.

Kyllönen pitäisi lähettää Pohjois-Koreaan!

Kyllönen tarkoittaa varmaan KOTKOTUKSILLAAN sitä, että estettäisiin autoilijoita SIKAILEMASTA verotuksessa ajokilometreistä. Saapi mennä pohjois koreaan. Siellä voi joutua AMMUTUKSI.
Vapaa sana / Vs: Ollilla Jorma
: 17.12.13 - klo:21:37
Niin syvältä ettei edes supernovaksi muuttunut aurinko sinne paista. Jaa mikä supernova. No se on sellainen, missä tuhat Minna Kuukkaa huutaa yhtäsoittoa.
Tässähän on yksi ongelma eli maanomistaja näkee ajokonemiehen tekemän jäljen kun kattelee pinoa tien varressa. Se on sitten ihan herran hallussa mitä nappia motokuski on painanut puuta tehdessään ja siitä tili tulee.

Heh ja joskus vähän upottavalla kelillä maanomistaja näkee jälkiä myös metässä.
Kränzle kestää varmasti eniten nykypesureista. Tulovesikin ratkaisee. Ja tulopaine. Tommonen iso thermi 1165 on ihan hyvä.
Kasvintuotanto / Vs: Joustopiikkiäes
: 17.12.13 - klo:13:38
Mikä tahansa harvapiikkinen
Nykyään kuka tahansa pystyy ryhtymään taiteilijaksi. Jos ei osaa maalata tai piirtää näköistä tai kuvanveistäjä ei osaa hakata kiveä, niin ryhtyy nykytaiteilijaksi. Voi suoltaa paskaa, jota kutsutaan taiteeksi.

Talvisota muistomerkkiäkään ei osata tehdä näköistä, vaan pitää sekin nykytaiteilla pilalle. Pitäisi saada neuvostoliitosta joku rohvessionaali tekemään näitä hommia. Siellä sitä osattiin. Joka kulmassa on joku leenini tai staalini.
Vapaa sana / Vs: Ollilla Jorma
: 17.12.13 - klo:12:10
Ite meinaan ainakin tehä palikan väliin, joka suoltaa samaa koordinaattia isoveljelle. Sitäpaitsi se tallennettavan datan määrä on aika iso.

Kuka tekee laitteet autoihin? Ja kuka maksaa? Halvin tarjous tietenkin. Menee vuosia ennen kuin lapsen viat on korjailtu pömpeleistä. On vähän kuin ekat digipiirturit.

Entä ns. seisonnassa olevat harrasteajoneuvot? Entä ns. varaosa-autot, jotka pihan perällä kerää korroosioo? Ei poijaat. Tuhoon tuomittu ajatus.

Satelliittien katveet. Niitäkin tulee kokoajan satunnaisesti. Kuinkas ne paikataan? Niin gsm-verkolla, lisää rahan menoo ja pyrokratiaa.

Minkä takia koko homma pitää tehdä näin vaikeaksi? Lopetetaan vihdoin koko väliaikainen autovero ja säästetään sekin raha hyödyttömästä kehitysavusta. Painotan sanaa hyödyttömästä. Ja reikkaan ei enää senttiäkään.

ja välillä tuntuu kun pinoja kattelee, että ei taida olla niin väliä mitä laatua on, kunhan tavaraa vaan tulee ja lähtee!
                joissain pölleissä sellasia oksankölliköitä ja taasen sitten llatuisaa tyveä pätkitty oikein urakalla pikkupölleiks.                                 kuskista paljon kiinni, oli sitten ajo tai tekokone kyseessä.

Hetkinen, hetkinen hei. Mites tää meihin ajomiehiin liittyy. Motostahan ne mitat tulee. Ja kyllä se motomies sieltä sahalta heti kuulee, jos on lahotyveä tai lenkoo menny. Toisessa päässä maanomistaja tekisi lankkua vielä saunavihdoistakin. Ole nyt siinä sitten kaikkien haukuttavana.
No sinänsä luomu pitäisi lopettaa, koska puhtaassa urheilussakin käytetään douppinkia. Tavallisesti tuotettu raaka-aine saatetaan muuttaa paperilla luomuksi varsinkin ulkomaille viedessä. Vaikkakin suomalainen ravinto on luomua talvallisestikin tuotettuna verrattuna lämpimien maiden tuotantoon.

Luomu on brändi, jota käytetään häikälemättä hyväksi, vaikka itse viljelijä olisikin tunnollinen.
Totta: '''Vaikkakin suomalainen ravinto on luomua talvallisestikin tuotettuna'''

Tuo on kyllä älytön väite, eikä sitä ainakaan maatalousalan ihmisten pitäisi julkisuuteen levitellä, oli sitten itse luomutuottaja tai ei tai sympatiseera sitten luomua tai ei.

Yhtä hölmöä olisi sanoa, että suomalainen suorakylvö on globaalissa vertailussa muokattua.

Luomu-tuotanto on tuotantoa, joka on tarkkaan säänneltyä ja melko valvottuakin. Se on määritelty hyvin yksityiskohtaisesti, millaista se on ja millaista se ei ole. Jos luomutuotannossa on määritelty menetelmät, joita saa ja pitää käyttää ja toisaalta ei saa, niin vain sellainen tuotanto on luomua, joka täyttää nämä normit ja vain sellainen tuote on luomu-tuote, joka on tuotettu näillä normeilla.

Se on taas sitten aivan toinen kysymys, mitä muuta eroa lopputuotteissa on kuin tapa, joilla ne on tuotettu. Luomuhan ei sinänsä tee tuotteesta maukkaampaa tai terveellisempää ja kun ei suomalaisessa perustuotteessakaan ole juurikaan torjunta-ainejäämiä tai raskasmetalleja, niin eroa tuotteissa ei ole tältäkään osin. Suomalainen perustuote voi olla erilaisten asiaan kuulumattomien kemikaalien ja miden haitta-aineiden osalta tosiaan puhtaampaa kuin muunmaalainen luomutuote, mutta siitä huolimatta näistä vain toinen on luomua.

Ei suomalainen vehnä ole eurooppalaisittain kauraa, vaikka hehtolitrapainon puolesta voisi näin kuvitellakin. Käsitteiden tahallinen sotkemnen ei auta minkään maatalouden tuotantosuunnan tai -tavan etua.

Stä paitsi luomu on loistava asia. Se vähentää ylituotantoa ja antaa monelle viljelijälle mahdollisuuden päästä vähän parempaan ansiotasoon, kunhan luomua ei tule markkinoille liikaa. Älkää suotta keikuttako tätä venettä.

Tämä vika siinä juuri onkin. Yarallakin on lannoitteita jotka "käyvät" luomuun, eli ovat hyväksyttyjä tämän brändi kokonaisuuden sisälle. Kaikkien kuluttajien oikeusturvan kannalta olisi hyvä tuoda esille, minkä tyyppisiä toimenpiteitä saa tehdä luomussa ja mitä ei.

Maamme kautta kulkevan tai täältä lähtevän viljaerän voi muuttaa paperilla luomuksi ja kaikki ovat tyytyväisiä. Tässä logistiikassa mukana olevilta henkilöiltä olen kuullut, kuinka tosiaan esim. suomalainen kauraerä muuttuu luomuksi, kun se myydään ulkomaille. Nämähän ovat tietenkin epävirallista tietoa ja valitettavaa sellaista, mutta suomalainen elintarvike on luomua aina verrattuna lämpimimpien maiden torjunta-aine sooseihin.

Tämän vuoksi en usko ulkomailta tuotuun luomutuotteeseen. Onhan näitä luomukusettajia jo Italiassa jäänyt kiinni.

Omalta kasvimaalta saa parhaat luomuruuat.
Asiasta poiketen, miulla pienemmässä ventissä 80-luvun puolivälistä on turpiini ja se vie vähemmän polttoainetta kuin ykskään valmetti.
Oletko varma?

Olen varma, koska on kokemusta molemmista merkeistä.
Vapaa sana / Vs: Sanontoja?
: 16.12.13 - klo:23:19
Mullon aa-ascoona ja bee-kadetti. Kummassakin on ruostetta yhteensä kuin tojotan rojussa.

- joka ooppeliin kurkottaa, se tojotaan kapsahtaa
Asiasta poiketen, miulla pienemmässä ventissä 80-luvun puolivälistä on turpiini ja se vie vähemmän polttoainetta kuin ykskään valmetti.
Niin, ja letkut hydrauliikka letkua ... kestää parhaiten. Laadun saa valita.
Osta Kränzle. Kestää kauemmin käyttöä kuin muut. Soitappa johonkin pesuriurakoitsijalle ja kysy, mikä pesuri on käytössä. Todennäköisesti Kränzle. Eikä tää oo mikään mainos.
Sivuja: 1 ... 533 534 [535] 536 537 ... 560