Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 27 28 [29] 30

Viestit - volvo88

Mikä vikana, kun fiat neliveto kytkettynä vetää vain toisella eturenkaalla? Mitään ainakaan isompaa kolinaa eikä rotinaa kuulu. 
Mikä Fiude mahtaa olla kysymyksessä? Kaikenlaisista on kokemusta mutta ei kyllä samanlaisesta tapauksesta. Vaihtoehtoja on mielestäni nämä:
1. Yrität vedättää tilantessa jossa lukko ei kytkeydy.
2. Lukko tai sen kytkentämekanismi rikki.
3. Vetoakseli toiselta puolen poikki (Tätä en kyllä pidä mahdollisena).
4. Tasauspyörästössä vikaa.
5. Vetämättömän puolen planeetassa vikaa.
6. Huijaat ja yrität saada vannoutuneet Fiude kannattajat pois tolaltaan.

Joo ihan oikeasti kerro Fiuden tyyppi niin voin yrittää antaa täsmäneuvontaa. Ihmeisiin en toki näin netissä pysty, mutta ehkä jotakin apua kuitenkin? Kokemusta noista vehkeistä on kertynyt kuitenkin jonkin verran. Aukkojakin tosin on kaikkia malleja en ole ehtinyt hajottaa ja purkaa :D :D
Joomuuten... voiis olla hyvää siihenki tarkotukseen. Nykyysin käytös on tos Clyyssis laakerirasvana Moupilin XHP222, joka sekin on mun mielestä ihan riittävän tyyristä.

Tuota samaa Mobilin sinistä olen nyt käyttänyt muutaman vuoden joka paikassa. Hyvin toimii, eikä rikkoja ole tapahtunut. Eihän se mitään halpaa ole mutta kun vertaa edelliseen systeemiin kun oli 150€/tuubi LE-vaseliinia nivelakseleihin, tappirasvaa tappeihin, laakerirasvaa hitaammille laakereille ja laakerirasvaa nopeille laakereille. Prässejä oli riittävästi ja aina tyhjiä!!

XHP toimii joka paikassa eikä tarvitse heilua kun yhden prässin kanssa, on myös vedenkestävä. Kyllä rasvoissa on eroja, kalliimmat on hyviä ja halvimmatkin sopivat tosi hyvin johonkin. Maataloudessa on vaan niin vähän kohteita joissa tosi kalliille rasvalle saa oikean hyödyn. Ja sillonkin pitää osata valita rasva kohteen mukaan. Nopeasti pyörivään laakeriin kun laittaa tappirasvaa niin sen taru on aika äkkiä siinä.

Vuotaa öljyä isosta tiivisteestä. Akseli kai on carraro, eikä vuoto ole ainutkertaista. Huoltomies lupasi tulla kahden viikon päästä ja konetta tarvitaan viim. tiistaina. Ajattelin räpeltää itse, ei kai tuo ihmettä suurempi homma ole??? Kertokaa miten tapahtuu ja miksi vuotaa? Onko stefa vain tullut tiensä päähän vai kannattaako etsiä muutakin vikaa? Onko laakerivika todennäköinen? Kannattaako muutkin stefat vaihtaa kun kerran napa otetaan auki???

Kokemuksista viisastuneiden kertomuksista kiitollinen!!!
Joo keskon koneihin olen perin tympiintynyt. Varaosahuolto on mitä sattuu. Kaikenlaisia koneita on ollut puimuria, traktoria paalaria jne..

Edellistä kommentoijaa täydentäen: Enää ei yhtäkään keskon myymää konetta tälle markille osteta.
Vapaa sana / Vs: Anttila on nero
: 02.07.08 - klo:22:53
On se hyvä että ministeri on huolissaan lihantuotannon tulevaisuudesta. Vähän kyllä ottaa pattiin kun kaikki vaan puhuu siasta ja naudasta ei kukaan ole huolissaan kuin sivulauseessa.!!!

Omien laskujeni mukaan jokainen mullini syö tuotettua lihakiloa kohti kaksi kertaa enemmän viljaa kuin sika, miksi sitten viljan hinnan korotus ei aiheuta paineita muuhun kun sian hintaan??? Kysynpähän vaan.

Tämän päälle tuplannut pö-hinta aiheuttaa tuplamenon nautatilalle paitsi viljan viljelylle niin myös runsaasti polttoainetta kuluttavalle nurmiviljelylle. Urku auki painetaan pitkin peltoja ensin niittomurskaimella, sitten silppurilla, sitten väliä ajavalla koneella ja vielä kaiken hyvän lisäksi siilokoneella. Tämäkö ei sitten maksa mitään, vaan ainoastaa sian hintaan vaaditaan korotuksia???'

Jonsei tämä sian hinnasta huuto muutu todellisuudeksi myös naudalle, niin sen jälkeen revin kaikki omistamani jäsenkirjat, tyhjään navetan eniten maksavalle, pistän maat myyntiin, maksan velat pois ja jäljelle jäävillä rahoilla(kiitos älyttömän pellon hinnan) elätän perheeni pelkillä korkotuloilla paremmin kuin nyt.

Yleensä sanotaan että hullu ei ole se joka pyytää, hullu on se joka maksaa. Tähän nykytilanteeseen sovellettuna voisi kuulua;"Hullu ei ole se teurastamo joka vähiten maksaa, hullu on se joka näillä lihan hinnoilla tuottaa."

Jos joku lihatalon kaveri tätä sattuu lukemaan niin annan seuraavan vinkin;" Se joka elukat hävittää ei niitä koskaan enää hanki." Repikää siitä sitten. Omalla kohdalla vasikoiden osto loppuu vuoden vaihteessa, ellei kunnollista korotusta tilityshintaan tule. Tila siirtyy viljan ja erikoiskasvien viljelyyn, laskelmieni mukaan sonnien hävittäminen tuottaa jo ensimmäisenä vuonna 20t€ enemmän viivan alle.

PS. sama vuodatus maito ja nauta palstalla. Antanette anteeksi huomion kipeyteni?!!!
On se hyvä että ministeri on huolissaan lihantuotannon tulevaisuudesta. Vähän kyllä ottaa pattiin kun kaikki vaan puhuu siasta ja naudasta ei kukaan ole huolissaan kuin sivulauseessa.!!!

Omien laskujeni mukaan jokainen mullini syö tuotettua lihakiloa kohti kaksi kertaa enemmän viljaa kuin sika, miksi sitten viljan hinnan korotus ei aiheuta paineita muuhun kun sian hintaan??? Kysynpähän vaan.

Tämän päälle tuplannut pö-hinta aiheuttaa tuplamenon nautatilalle paitsi viljan viljelylle niin myös runsaasti polttoainetta kuluttavalle nurmiviljelylle. Urku auki painetaan pitkin peltoja ensin niittomurskaimella, sitten silppurilla, sitten väliä ajavalla koneella ja vielä kaiken hyvän lisäksi siilokoneella. Tämäkö ei sitten maksa mitään, vaan ainoastaa sian hintaan vaaditaan korotuksia???'

Jonsei tämä sian hinnasta huuto muutu todellisuudeksi myös naudalle, niin sen jälkeen revin kaikki omistamani jäsenkirjat, tyhjään navetan eniten maksavalle, pistän maat myyntiin, maksan velat pois ja jäljelle jäävillä rahoilla(kiitos älyttömän pellon hinnan) elätän perheeni pelkillä korkotuloilla paremmin kuin nyt.

Yleensä sanotaan että hullu ei ole se joka pyytää, hullu on se joka maksaa. Tähän nykytilanteeseen sovellettuna voisi kuulua;"Hullu ei ole se teurastamo joka vähiten maksaa, hullu on se joka näillä lihan hinnoilla tuottaa."

Jos joku lihatalon kaveri tätä sattuu lukemaan niin annan seuraavan vinkin;" Se joka elukat hävittää ei niitä koskaan enää hanki." Repikää siitä sitten. Omalla kohdalla vasikoiden osto loppuu vuoden vaihteessa, ellei kunnollista korotusta tilityshintaan tule. Tila siirtyy viljan ja erikoiskasvien viljelyyn, laskelmieni mukaan sonnien hävittäminen tuottaa jo ensimmäisenä vuonna 20t€ enemmän viivan alle.

Keväällä tuli heräteltyä trukin akkua vähän samanlaisen tilanteen jäljiltä. Lataa ensin, pura pienellä virralla tyhjäksi (vaikka parkit päälle), lataa taas jne. Jatka niin kauan että ottaa normaalisti virtaa. Voit tosin tarvita suuremman laturin. Ainakin mulla akku elpyi ihan toimintakuntoon.

Joskus muinoin elvytin vaihtoon menevän koneen akun toimintakuntoon vaihtovirtahitsillä pienellä virralla. Elpyi ainakin siksi aikaa kun lähti talosta, jatkosta ei tietoa.
Vanhaan 3000 l lietekärryyn hitsasin pitkän puomin. Kärry kulkee ruiskutustraktorin perässä, vettä mukana yhteensä 4000 l eli n. 25 ha tarpeet. Kärryssä on wc-pytyn uimuriventtiili ja pikaliitin jolla kiinni vesijohtoon, ei tarvitse vahtia ja kärry täyttyy muiden töiden ohessa. Ruiskun täyttö omalla pumpulla kolmitieventtiilin kautta. Toimiva systeemi, parhaimmillaana päivässä ruiskuttaa 3 "annosta" eli n. 75 ha.

nimim. "Vanhallakin ruiskulla pärjää kunhan vesihuolto toimii." :P
Pumppu rupes vuotamaan kertokaa kokeneemmat hyvät keinot vaihtamiseen.
Kyseessä on 40 sarjan Ford. Lähinnä kiinnostaa seuraavat:

Onnistuuko irrottamatta syyläriä?
Miten viskokytkin irrotetaan?
Miten hihnan kiristysmekanismi irrotetaan?
Mitkä ovat mokaamisen todennäköisimmät paikat?

Vastauksista kiitollinen!!! :) :)
Koneet, laitteet ja tekniikka / Märkä uni
: 13.06.08 - klo:23:44
Kyllä kai tuo Vicon on kaikkien paalajien märkä uni. Mitään kokemusta ei ole enkä tunne ketään jolla olisi. Tämä kommentti perustuu siihen täydelliseen tietämättömyyteen minkä kerran ko. koneen työnäytöksessä sain. Hyvältä vaikutti, mutta oli hintaakin.

Valmistaja kyllä on tehnyt rehukoneita enemmän kun vuoden, sen perusteella pidän kyllä luotettavana ja varmasti kuuluu joukkoon josta seuraavalla kerralla pyydän tarjouksen.
Tuli rakennettua lietekärry vanhasta öljysäiliöstä alustana kuorma-auto. Päältä on maalattu ja toimii muutenkin ok mutta sisäpuolen käsittely puuttuu.

Kertokaa kokemuksia tai muuten hyviä ideoita miten ja millä homma kannattaa tehdä?
Olin vähän itsekin yllättynyt tehoista. Pajalla annettiin pumpulle säädöt 180 hv ja sen jälkeen olen antanut ruuvista "vähän" lisää... On kone kyllä reipas, sitä ei voi kiistää. Vie 7m äestä ihan miten vaan, mutta kyllä kuluu ruokaakin.

Ahtopaineita en ole mitannut, mutta taitaa olla aika korkeat. Kerran kyntähommissa turbon ja imusarjan välissä oleva kumiputki halkesi. Tehot hävisi kerralla ja pakoputkesta tuleva savu oli kyllä mieliin painuva.

Silloin huomasin että kyllä sillä turbolla ihan oikeasti on vaikutusta.
"Oma NH M100 (vakiona 100 hv) antoi syksyllä dynamometristä 223 hv." Teho moottorissa vai voimanotosta, muistatko minkälainen saparo pellin alle laitettu.

Teho oli tapista. Turbo on Switser tai jotakin sinne päin. Tyyppiä en tiedä, oli valmiissa asennussarjassa jonka agritek myi.
Ei se teho ja vääntö NH noissa malleissa kyllä suuttimista ole kiinni. Suuttimet kyllä pelittää jos vaan pumppu antaa ruokaa. Ei muuta kun pumppua pajalle.

Oma NH M100 (vakiona 100 hv) antoi syksyllä dynamometristä 223 hv. Turbo on laitettu, muut vakioita, ruokaa on tietysti lisätty. Koneessa on iskutilavuutta niin paljon että tehoja saa kyllä irti tarvittaessa enemmänkin.
Ei nyt suoranaisesti ole tuttu kone, mutta ei noiden purkaminen nyt yleensä mitään salatiedettä ole. Vuotaako moottorista vai vetoakselilta? Jos moottori vuotaa ja se on alennusvaihteen ulkopuolella, pääsee helpommalla. Vaihde käteen ja uudet tiivisteet. Japseissa se moottori on tosin valitettavan usein "integroitu" paketin sisään jolloin vaatii koko homman purkamisen.

Jos vuotaa vetoakselilta niin tela pois ja vaihteisto pura ja kokoa. Laippa pois ja siitä se lähtee. Tarkkana vaan eikä kadota osia. Samalla kannattaa pestä vaihteisto kunnolla, tiiviste kun ei ainoastaan päästä öljyä ulos vaan myös likaa sisään.

Ei tämä nyt mitään merkkikohtaista täsmäneuvontaa ollut mutta rohkeasti vaan. Kyllä se siitä.
Sivuja: 1 ... 27 28 [29] 30