Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: andie - 16.11.18 - klo:11:17
-
Elholta näköjään tullut uusi silppuri. Varmaankin Helsingin näyttelyssä esillä, mutta en sinne ole menossa. Millaiselta vaikuttaa ja paljonko olivat keksineet laittaa hintaa. Nykyhinnoittelulla ei tietysti alle sadalla tonnilla irtoa. ;D
-
Elholta näköjään tullut uusi silppuri. Varmaankin Helsingin näyttelyssä esillä, mutta en sinne ole menossa. Millaiselta vaikuttaa ja paljonko olivat keksineet laittaa hintaa. Nykyhinnoittelulla ei tietysti alle sadalla tonnilla irtoa. ;D
Ihan tolkun vehkeellä vaikutti. Hinta jossain 140k tienoilla
-
(https://img.aijaa.com/t/00145/14637454.t.jpg) (https://aijaa.com/bVAmjk)
(https://img.aijaa.com/t/00826/14637457.t.jpg) (https://aijaa.com/llsuQ0)
Tuossa. Alakuvassa kumiletkua laitetti aukon piikkien päälle uu muotoisena. Videossa mikä siellä pyöri, oli olemassa myös malli ilman vaunua, en hoksannu oliko se hinattavana vai nostolaitekoneena, mutta ilman lavaa.
-
Siinä pyöri video, niin joku äijä nauraa röhötti ja kailotti kovaan ääneen, että nyt se lähti pellolta kotio viemään kuormaan ja rehunteko jäi kesken. Sitten rinnalle ajoi kärry ja rehu puhallettiin siihen, niin tää sama äijä röhötti että nyt sitä samaa rehua vedetään ympäri peltoa kun se silppurivaunu oli samaan aikaan puolillaan rehua.🙂
-
Siinä pyöri video, niin joku äijä nauraa röhötti ja kailotti kovaan ääneen, että nyt se lähti pellolta kotio viemään kuormaan ja rehunteko jäi kesken. Sitten rinnalle ajoi kärry ja rehu puhallettiin siihen, niin tää sama äijä röhötti että nyt sitä samaa rehua vedetään ympäri peltoa kun se silppurivaunu oli samaan aikaan puolillaan rehua.🙂
Olisit käynyt sanomassa, että älä ota enää.
-
https://youtu.be/Fi18FiTfnQQ Tuossa se pelkkä silppuri ilman vaunua. Multivan kärry taitaa olla? Siis 140t€ veroton vai verollinen?
-
Siinä pyöri video, niin joku äijä nauraa röhötti ja kailotti kovaan ääneen, että nyt se lähti pellolta kotio viemään kuormaan ja rehunteko jäi kesken. Sitten rinnalle ajoi kärry ja rehu puhallettiin siihen, niin tää sama äijä röhötti että nyt sitä samaa rehua vedetään ympäri peltoa kun se silppurivaunu oli samaan aikaan puolillaan rehua.🙂
Hohhoi, perus konenäyttely siis. Aina joku imbesilli nolaamassa itsensä.
-
Tuli kanssa pikaiseen tutkittua, nähtävästi melkolailla puhtaalta
Pöydältä aloitettu suunnittelu, noukkiminen rakenne aivan uutta,
Kiinteä ” piikkiakseli” ja piikkien sijoitus spiraalimaisesti.
Se muoviletku noukkiminen piikkien päällä tapaturmasuojaus näyttelyvieraita varten.
Testattu kuulemma protona pari kautta.
Hinnoista noin. 78000€ hinattavana tarkkuusilppurina
136000€ silppurivaununa. Alv o%
Vaatii vetokoneelta vähintään 160 L hydraulituoton , syöttötelat hydrmoottoripyöritteiset.
-
Pikku koneella ei kannata lähtä vetämään 250-400heppaa teho suositus.
-
Vaatii vetokoneelta vähintään 160 L hydraulituoton , syöttötelat hydrmoottoripyöritteiset.
Tämä 160ltr kyllä aika sairas luku mutta niin siellä elhon sivuilla lukee.... Eihän siitä ls-lohkosta ees saa noin paljoa litroja läpi. Ja monessa n 250-300hv koneessa ei noin isoa pumppua vakiona ainakaan ole.
-
Vaatii vetokoneelta vähintään 160 L hydraulituoton , syöttötelat hydrmoottoripyöritteiset.
Tämä 160ltr kyllä aika sairas luku mutta niin siellä elhon sivuilla lukee.... Eihän siitä ls-lohkosta ees saa noin paljoa litroja läpi. Ja monessa n 250-300hv koneessa ei noin isoa pumppua vakiona ainakaan ole.
Taitaa traktorin hydrauliikan jäähdytys jäädä alamittaiseksi, jos ja kun kesäkuumalla
Yhtä soittoo täydellä virtauksella hydrauliikka. Vaatinee melko
Tehokkaan (kookkaan) lauhdutinpaketin.
-
Onko silppuri tehokkuudessa yhtä hyvä kuin muut joiden läpi voidaan ajaa +300hv?
-
Onko muilla valmistajilla noin isoille tehoille tehtyä konetta?
-
Onko muilla valmistajilla noin isoille tehoille tehtyä konetta?
Ajosilppureita nyt ainakin. Jolloin tosiaan kysymys kuuluu, vastaako tuo saman tehoista uutta ajosilppuria? Ja joku firma teki taakseajolaitteita vaativaa tehosilppuria, ja lähtee 1460 JF:n suositustehot kanssa 200hevosesta.
-
Turhaaha noita hintoja on taivastella, mutta 140k€ saa jo melkoisen ajosilppurin.
-
Eikös jf1460 paini samassa sarjassa? Miten lie tehokkuus verrattuna siihen?
-
Eikös jf1460 paini samassa sarjassa? Miten lie tehokkuus verrattuna siihen?
Siinähän tuo melkein vastaavanlainen JF/Rock/Metsjö yhdistelmä.
-
Eikös jf1460 paini samassa sarjassa? Miten lie tehokkuus verrattuna siihen?
En tiedä paljonko vaikuttaa käytännössä rehun nielemiseen, mutta elhon hakkuri näyttäis olevan 10cm leveämpi.
-
Eikös jf1460 paini samassa sarjassa? Miten lie tehokkuus verrattuna siihen?
Mitä nyt esitettä katsoi niin siinä tehon sieto loppuu siihen millä elho lähtee pyörimään.
-
YouTubesta kun ettii se video ku joku steiger case vähintään 500hv on jf hakkurin edessä ja hakkurin torvi menee tukkoon.
-
Kyllä pitää tuohon hintaan olla hyvä kone. Samalla rahalla saa kaksi yhdistelmäpaalainta.
-
alakautte kuin taarupis se ainakin vaati voimaa verrattuna jf 900
-
Kyllä pitää tuohon hintaan olla hyvä kone. Samalla rahalla saa kaksi yhdistelmäpaalainta.
Tuon kärryttömän version hinnalla saa yhden.
Mutta on tuo aika fiksun oloinen vehje. Itsellä on aika pieniä traktoreita tontilla nyt, reilu 200hp on parissa. Mutta jos lietevaunuun eteen tulisi hankittua joku kunnon mörkö niin samalla sitten voi näppärästi vetää tuollaistakin.
Vanhaan ajosilppuriin verrattuna varsinkin siirtonopeudessa tuollainen voittaisi paljon. Ja uuteenkin verrattuna jonkin verran siinä mielessä että 40km/h on ajosilppurille jo aika stressaava nopeus.
Ja hienoja yksinkertaistuksia oikeissa kohdissa, kuten suoravetoinen terärumpu. Hydrauliikan ansiosta kaikki toiminnot vaikuttavat itse asiassa aika yksinkertaisilta ja sitä kautta tomintavarmoilta ja helpoilta korjata. Ei tarvitse monimutkaista vetojärjestelmää purkaa ensin tieltä.
Suurin heikkous on ehkä se, että maissia tai muuta pystyyn korjattavaa tuo tuskin koskaan tulee käsittelemään edes millään lisävarustuksella.
-
alakautte kuin taarupis se ainakin vaati voimaa verrattuna jf 900
Kumminko päin tuossa tuo hakkuri pyörii?
-
Kyllä pitää tuohon hintaan olla hyvä kone. Samalla rahalla saa kaksi yhdistelmäpaalainta.
Tuon kärryttömän version hinnalla saa yhden.
Mutta on tuo aika fiksun oloinen vehje. Itsellä on aika pieniä traktoreita tontilla nyt, reilu 200hp on parissa. Mutta jos lietevaunuun eteen tulisi hankittua joku kunnon mörkö niin samalla sitten voi näppärästi vetää tuollaistakin.
Vanhaan ajosilppuriin verrattuna varsinkin siirtonopeudessa tuollainen voittaisi paljon. Ja uuteenkin verrattuna jonkin verran siinä mielessä että 40km/h on ajosilppurille jo aika stressaava nopeus.
Ja hienoja yksinkertaistuksia oikeissa kohdissa, kuten suoravetoinen terärumpu. Hydrauliikan ansiosta kaikki toiminnot vaikuttavat itse asiassa aika yksinkertaisilta ja sitä kautta tomintavarmoilta ja helpoilta korjata. Ei tarvitse monimutkaista vetojärjestelmää purkaa ensin tieltä.
Suurin heikkous on ehkä se, että maissia tai muuta pystyyn korjattavaa tuo tuskin koskaan tulee käsittelemään edes millään lisävarustuksella.
Olihan myös junkkarin silppuri hydraulivetoinen mu ei se silti ollut oikein hyvä. Ja mitä näyttelyssä katsoin niin aika ahdas oli väli mistä karhe menee sisään joten herra karhetta on aivan turha tarjota
-
(https://img.aijaa.com/t/00145/14637454.t.jpg) (https://aijaa.com/bVAmjk)
(https://img.aijaa.com/t/00826/14637457.t.jpg) (https://aijaa.com/llsuQ0)
Tuossa. Alakuvassa kumiletkua laitetti aukon piikkien päälle uu muotoisena. Videossa mikä siellä pyöri, oli olemassa myös malli ilman vaunua, en hoksannu oliko se hinattavana vai nostolaitekoneena, mutta ilman lavaa.
Ensin kahtoin että miksi tuo noukin on noin iso mutta siellähän on elhon kelapöyhin sisässä 😂😂
-
Mitä videoita on kahtonu tuosta 7710T:stä eli pelkästä silppuriversiosta niin saakohan tuohon happosäiliön tilalle vetokoukkua jos meinaa kärryä vetää sen perässä?
-
Kyllä pitää tuohon hintaan olla hyvä kone. Samalla rahalla saa kaksi yhdistelmäpaalainta.
Tuon kärryttömän version hinnalla saa yhden.
Mutta on tuo aika fiksun oloinen vehje. Itsellä on aika pieniä traktoreita tontilla nyt, reilu 200hp on parissa. Mutta jos lietevaunuun eteen tulisi hankittua joku kunnon mörkö niin samalla sitten voi näppärästi vetää tuollaistakin.
Vanhaan ajosilppuriin verrattuna varsinkin siirtonopeudessa tuollainen voittaisi paljon. Ja uuteenkin verrattuna jonkin verran siinä mielessä että 40km/h on ajosilppurille jo aika stressaava nopeus.
Ja hienoja yksinkertaistuksia oikeissa kohdissa, kuten suoravetoinen terärumpu. Hydrauliikan ansiosta kaikki toiminnot vaikuttavat itse asiassa aika yksinkertaisilta ja sitä kautta tomintavarmoilta ja helpoilta korjata. Ei tarvitse monimutkaista vetojärjestelmää purkaa ensin tieltä.
Suurin heikkous on ehkä se, että maissia tai muuta pystyyn korjattavaa tuo tuskin koskaan tulee käsittelemään edes millään lisävarustuksella.
eikös se kun vaihtais noukkimen tilalle kaksoissilppurin kelakammion (vai millä nimellä sitä nyt kutsutaan) niin pystyis pystyynkorjattavaakin keräämään?
-
Vaatii vetokoneelta vähintään 160 L hydraulituoton , syöttötelat hydrmoottoripyöritteiset.
Tämä 160ltr kyllä aika sairas luku mutta niin siellä elhon sivuilla lukee.... Eihän siitä ls-lohkosta ees saa noin paljoa litroja läpi. Ja monessa n 250-300hv koneessa ei noin isoa pumppua vakiona ainakaan ole.
Elholla on näköjään innostuttu hydrauliikasta, kun kivikonekin toimii öljyn voimalla.
Mutta kuinka tuossa elhon silppurissa toimii syötön pakitus eli minne rehu pääsee pakenemaan peruutettaessa.
-
Vaatii vetokoneelta vähintään 160 L hydraulituoton , syöttötelat hydrmoottoripyöritteiset.
Tämä 160ltr kyllä aika sairas luku mutta niin siellä elhon sivuilla lukee.... Eihän siitä ls-lohkosta ees saa noin paljoa litroja läpi. Ja monessa n 250-300hv koneessa ei noin isoa pumppua vakiona ainakaan ole.
Elholla on näköjään innostuttu hydrauliikasta, kun kivikonekin toimii öljyn voimalla.
Mutta kuinka tuossa elhon silppurissa toimii syötön pakitus eli minne rehu pääsee pakenemaan peruutettaessa.
eikös se ihan hydrauliikalla toimi
-
Jokohan maalipinnan laatu on parantunut. On rujon näköinen tuollainen reilun sadan tonnin kone muutaman vuoden päästä, jos yltäpäätä ruosteessa?