Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe uusi kalenteri  (Luettu 10742 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65580
uusi kalenteri
tankki jätti just uuden valion navettakalenterin ja kattelin että onpa kiva, nyt on niiiiiin paljon kirjattvaa että taijan jättää lypsyn väliin että kaikki ruksit ja muut tuloo tehtyä.     heh, ja tuollako sitä maidolle saadaan lisäarvoa?               ihan kuin tossa yks tuttu joka kirjasi maidon lämmöt huolella monta vuotta ja sit yhtenä yönä termostaatti renas ja lomittaja ei edes kiinnittäny huomiota moiseen.. kirjasi entiseen malliin..  ja tankillinen maitoa kuuriin.   ilman korvausta.   kun ei ollut oikeat arvot.          silmänlume ei kelvannu.                          navettatarkastajan mielestä mulla ainakin kelpasi kuitit ja sit se että kattelen lämpöä mut en kirjaa.    mittari näyttää liki kolme astetta liikaa ( joskus välillä mittaan infralla maidon ja jäätilanteen )             olisiko niiiin hirviää jättää turha kyttäys pois ja keskittyä olennaiseen?

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: uusi kalenteri
tankki jätti just uuden valion navettakalenterin ja kattelin että onpa kiva, nyt on niiiiiin paljon kirjattvaa että taijan jättää lypsyn väliin että kaikki ruksit ja muut tuloo tehtyä.     heh, ja tuollako sitä maidolle saadaan lisäarvoa?               ihan kuin tossa yks tuttu joka kirjasi maidon lämmöt huolella monta vuotta ja sit yhtenä yönä termostaatti renas ja lomittaja ei edes kiinnittäny huomiota moiseen.. kirjasi entiseen malliin..  ja tankillinen maitoa kuuriin.   ilman korvausta.   kun ei ollut oikeat arvot.          silmänlume ei kelvannu.                          navettatarkastajan mielestä mulla ainakin kelpasi kuitit ja sit se että kattelen lämpöä mut en kirjaa.    mittari näyttää liki kolme astetta liikaa ( joskus välillä mittaan infralla maidon ja jäätilanteen )             olisiko niiiin hirviää jättää turha kyttäys pois ja keskittyä olennaiseen?

Et sitten ole ajatellut korjauttaa?
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9811
Vs: uusi kalenteri
Mä oon kalibroinut oman tankin mittaria yli kuusi astetta täs vajaan 10v aikana. Hyvinhän se nyt näyttää sekä tankki huollon ja maitoauton mukaan, mutta joskus tulee mieleen, että mitäs jos se kalibrointi syystä tai toisesta katoaiskin sieltä "boksista". (siis sen lukeman mukaan jäähdyttää ja sammuttaa) Mun oma järki ei riitä, miksi se vaatii pari kertaa vuodes muutaman desin muutoksen. Tosin viimeksi oon muuttanut sitä kesällä takaisin päin. Huollon neuvo on hyvin yksinkertainen. Vaihdetaan tunnistin ja mahdollisesti boksikin, jos haluan ja asia vaivaa.

Lämpötilat on tullut kirjattua usein aika "keskitetysti". Joskus tankillinen silloin tällöin oikeilla lukemilla ja välit sitten hyvässä asennossa istuen. Yleensä tämä täyttö ennen lomitusta. Viimeksi lomittaja kieltäytyi täyttämästä, koska missään muuallakaan ei sitä tartte täyttää. No  tähänkin asti se samainen lomittaja täytti aina silloin tällöin mitä sattuu mihin sattuu. Tai varmaan oikeita lukemia ihan väärään aikaan. Vähän herättää ihmestystä jos lämpötila ennen lypsyä on korkeampi kuin lypsyn jälkeen ja sarake ei tule yhdellä tankillisella täyteen :)

navettapiika

  • Vieras
Vs: uusi kalenteri
Enpä noita enää ole kirjannut ylös, kun ei edes vaadita, maitoauton laput ovat jo monen vuoden osalta siellä postilaatikossa, lukee ken tahtoo.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65580
Vs: uusi kalenteri
tuota itekii harrastan ja siksi tuota valion hömpötystä kritisoin.      ja tuo neulanäyttönen on meijerin omaisuutta joten en koske.   mutta on mulla tuo infra itellä ja sillä ihan kiva joskus tarkistaa muutakin.              neuvojalta kerran kysyin että onko kuin monta tilaa jokka kirjaa kaiken?   vastaus oli no pari!   

Dr.Who

  • Vieras
Vs: uusi kalenteri
Onko sulla Oksa kirjoitusvaikeuksia lämpöjen kirjaamiseen.Siinähän moinen ohimennen hoituu, ei siitä mitään vaivaa ole

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65580
Vs: uusi kalenteri
ohimännessä.   ihan homojen hommaa tuollanen.   ookko muuten kirjannu net kuppien putsuut ja korsien lajittelut?   kuuluu samaan kastiin ja vaatimukseen?

navettapiika

  • Vieras
Vs: uusi kalenteri

Eikö karjatilojen tarvitse tehdä kaikkia mitä sääntöjen mukaan pitää tehdä tuet saadakseen?

Viljanviljelijöillä pitää olla kaikki kirjanpidot ym. asiat tiptop pilkulleen, muuten leikkuri iskee.
Just..taitaa ne viljelykirjanpidot olla maitotilallisillakin, kun harvalla on vain se maidontuotanto, kun eivät ne kantturat ihan tyhjästä tee sitä maitoakaan. Jos sinua noin kovin kiinnostaa, mitä kaikkea kirjaamme, ilmoitamme ja säilytämme, niin ne tiedot löytyvät takuuvarmasti Mavilta. Kysy sieltä, niille maksetaan siitäkin ajasta, kun vastaavat sinulle.

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: uusi kalenteri
Lopettakaa nyt se nillitys, lähtiessänne bisnekseen tiesitte mitä se vaatii? Kai? Luuletteko grillin rasvakeittimen olevan ilman omavalvontaa?
Nothing is Something Worth Doing

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65580
Vs: uusi kalenteri
mutta onko omavalvonta ite tehty?   vai onko se sävelletty joskus muinoin?       kuten eräillä löytyy..

navettapiika

  • Vieras
Vs: uusi kalenteri
Lopettakaa nyt se nillitys, lähtiessänne bisnekseen tiesitte mitä se vaatii? Kai? Luuletteko grillin rasvakeittimen olevan ilman omavalvontaa?
On näitä juttuja tullut matkan varrella kyllä sen verran lisää, että hitusen panee miettimään kaiken järkevyys. Silloin, kun minä aloittelin, niin siemennyskansio oli ainut kirjanpito tilalla.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8391
Vs: uusi kalenteri
Ei oo omallaväellä, eikä lomittajilta jäänyt kertaakaan tankin hana auki senjälkeen kun lämpötiloja alettiin kirjaamaan.
Mystinen kesälaatumies

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: uusi kalenteri
Lopettakaa nyt se nillitys, lähtiessänne bisnekseen tiesitte mitä se vaatii? Kai? Luuletteko grillin rasvakeittimen olevan ilman omavalvontaa?
Vain tossimaksustako saa nillittää,kuinka se on NIIN suuri periaatteellinen asia?   ;D

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9811
Vs: uusi kalenteri
Ei oo omallaväellä, eikä lomittajilta jäänyt kertaakaan tankin hana auki senjälkeen kun lämpötiloja alettiin kirjaamaan.

Tuota mä en oo mokannut kertaakaan ... eikä lomittaja. Mutta tankkia oon huuhdellut useita kertoja, kun yhden lypsyn maidot oli tankis. Tuo oli aikakautta kun oli yö keräily. Lomittaja päästi yhdet putken huuhtelut tankkiin , mä huomasin  ... Ja kerran pesin tankin kahden lypsyn jälkeen. Eipä siinä järki päähän ja neuvoja tilanteeseen  Ja /tai tankki tyhjäksi. Vielä 13 hakua ja pitäis olla kultaa haettavissa , KOP KOP.

Magia

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3686
Vs: uusi kalenteri
Enpä noita enää ole kirjannut ylös, kun ei edes vaadita, maitoauton laput ovat jo monen vuoden osalta siellä postilaatikossa, lukee ken tahtoo.
Täällä pitäisi myös riitttää maitoautonkuittien.Eikä kummankaan tankin lämpömittari näytä oikein eikä tuolla ole niin väliäkään,koska tuohon mittariin vaikuttaa muukin kuin maidon lämpötila ja toisekseen nykyään on mahdolista mitata lämpö maidosta muillakin keinoin.Tuolle tankin mittarille minusta rittää,että kertoo jäähdyttääkö tankki vai ei.