Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: tomisaar - 08.02.13 - klo:15:32
-
Ajatuksena laittaa alusterä 7485 -11 massikkaan. Minkä merkkinen olis hyvä ja tähän traktoriin sopiva?
-
Karitekki, tekee teille juuri oikean tuohon koneeseen. ;)
-
Jos karitekki niin kannattaa heti tilata niin tulee ehkä ens tai sitä seuraavaksi talveksi ;D
Itellä valtras kääntyvä amteho, muuten ihan ok mutta toi kääntö on kyllä turha.
-
Vaman sivu on ainakin täynä mf alaterä kuvia. Luulis sovitteet löytyvän
-
Vaman sivu on ainakin täynä mf alaterä kuvia. Luulis sovitteet löytyvän
Ei kuulu enää tuotevalikoimaan kuulemma, liian työläitä asentaa.
-
Jos toimivan haluat, niin AM-Teho.
-
ja kannattaa oikeasti miettiä sitä alaterän laittoo massikkaan kun se remontin teko ei ainankaan helpotu ;D
-
Ajatuksena laittaa alusterä 7485 -11 massikkaan. Minkä merkkinen olis hyvä ja tähän traktoriin sopiva?
Kyllä se on AM Teho! Mutta kannattaa hankkia se ei vähä parempi versio! Missä on lisäpätkät ja oma ohjainyksikkö, ja peruutusautomatiikka, automaattinen painatus! Siinä karvalakkimallissa toimii raktorin hydrauliikalla eli vaatii käyttöönsä 3 lohkoa. Ja eiole lisäpätkiä, on vain raktorin levyinen. Tossa paremmassa versiossa lisävarret on noin 50cm pitkät. Son iha vehkeestä se raktorin omilla lohkoilla pelleillä alusterän kanssa kun voi hankkia paremman version ohjainyksiköllä ja muilla herkuilla! :)
-
Metallipaja kimmer konnevesi. Hinta laatu-suhde on kohdillaan.
-
http://www.vaalikone.fi/kunta2012/sipoo/ehdokkaat/kokoomus/alatera-mandi/
??????
-
Onko kellään kokemuksia Drivex easygrader 200 alaterästä?
-
Näppärän näköinen toi drvexin terä tosin vie koukun pois käytöstä... :P http://www.youtube.com/watch?v=ODub441trSE http://www.youtube.com/watch?v=77Spq-gFmLg
-
Tässä ois yks tekele,mutta en suosittele 8)
http://www.hyrkassteel.fi/index2.html
-
Onko kertynyt kokemuksia Drivex EG200 mallista? Maavara laitteen kanssa näyttää melko vähäiselle. Mahtaako toimia nelisylinterisen N142 Valtran kanssa, lisäpainoa peruskoneeseen tulee etukuormaajasta ja alueaurasta? Tehtaan suositus akselivälille näkyy olevan 260cm, ännässä 257cm.
Nykyisin karhentamiseen on käytössä Polanneterä PT300 tappiterillä ja tukitassuilla. Ongelmana tahtoo olla Polanneterän pomppiminen, jos vauhtia yrittää pitää yli 12km/h. Painatusta on oltava reilusti, jotta terä edes jotenkin rauhoittuu ja tämä taas ottaa voimaa ja heikentää ohjattavuutta.
Kommentoikaa joilla on kokemusta Drivexista!
-
Onko kertynyt kokemuksia Drivex EG200 mallista? Maavara laitteen kanssa näyttää melko vähäiselle. Mahtaako toimia nelisylinterisen N142 Valtran kanssa, lisäpainoa peruskoneeseen tulee etukuormaajasta ja alueaurasta? Tehtaan suositus akselivälille näkyy olevan 260cm, ännässä 257cm.
Nykyisin karhentamiseen on käytössä Polanneterä PT300 tappiterillä ja tukitassuilla. Ongelmana tahtoo olla Polanneterän pomppiminen, jos vauhtia yrittää pitää yli 12km/h. Painatusta on oltava reilusti, jotta terä edes jotenkin rauhoittuu ja tämä taas ottaa voimaa ja heikentää ohjattavuutta.
Kommentoikaa joilla on kokemusta Drivexista!
****** ei ainakaan itsellä polanneterä pompi, onhan siinä polanneterässä
Paineakku painatukselle ja paineet tallessa????
Tekiskö nuo tukitassut pomppiminen??
Omassa polanneterässä tukipyörästö takana, on -22 mallia, on monipuoliset,
Syksyn ensimmäisillä aurauksilla voi viimeistellä jäljen .
Painoa ja tehoa vaatii polanneterä, kuin myös alusterä, ei kulje pintakaasulla.
-
Polanneterään laitettiin tassut juuri pomppimisen takia. Lisäksi on n.600kg lisäpaino ja teräkulma säädetty loivemmaksi. Käännön tappi ja helat on uusittu. Paineakussa n.40bar paine.
Suurin syy miksi tästä Polanneterästä haluaisin eroon on nostolaitteille tuleva kuormitus ja iskut. Eikä tämä vanha versio ole mikään kaksinen perään laitettava, varsin jos sen epätasaiselle jätttää.
Voimaa/painoa ei varmaan koskaan ole liikaa mäkisissä maisemissa.
Drivexin terän kääntökulma n.20 astetta kuullostaa melko pienelle. Onko kenelläkään käytössä nelisylinterisessä traktorissa?
-
Sulla kaiketi isompia teitä hoidettavina ( asfaltoituja)
Tuo kova epätasainen jääpolanne kyllä aika haastava
Polanneterälle, kuin myös alusterälle.
Kevyeksi käy N- sarjalainen alusterällä, ja aika ahtaaksi alustaltaan,
T- sarjainen jo parempi, 4 srj eteenpäin on jo alustassa enempi tilaa
Kyllä se S- sarjanenkin hiipuu kun kunnolla alusterä painottaa,
On kyllä jo painoakin kunnolla ( noin 20 tn) mitä nyt yhtä yhdistelmää
Seurailin valtion teiden hoidossa.
Alusterän huono puoli on se maavara, ojaan jos lipsahtaa,
On työmaa tiedossa.
-
Auraan paria vilkasliikenteistä kylätietä, mökkiteitä, pihoja ja metsäautoteitä, ei isoja teitä. Polannetta kertyy helposti vaikka ahkeraan auraan. Tuo maavara Drivexin kanssa hirvittää, kuvien mukaan 10-15cm jää tilaa. Tässä meidän lähellä ei tunnu olevan kellään Drivexiä, että voisi käydä katsomassa. Odotellaan jos joku laitteen omistaja kommentoisi...
-
Laitan tähän hyvän version, vaikka en tiedäkään saako edes Ferguun tilattua. T4:een pitkään suunniteltu järeä laite, joka nousee oikeasti myös ylös.
https://vuomet.fi/tienhoitolaitteet/alustera/