Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe esittelijät  (Luettu 1461 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65497
esittelijät
tuttu jutteli tuossa noista esittelijöistä virmojen teemapäivinä;          elma- näyttelyssä käyneet ihmetelleet kuin paljon virmojen kavereilla on juttua keskenään kun asiakkaat on ihan unhavalla, monella osastolla esittelijät haastaneet vain keskenään kun ihmiset, nuoret lähinnä, ovat saaneet vain pähkäillä koneita ja laitteita itekseen!                             ite todennu muutamassa paikallisessa virman teemapäivässä että ei paljon ostajat kiinnosta yrityksiä, klapikoneetkin olet ihan rauhassa saanut tutkia ihan ite!      ei ole yhtään esittelijää kiinnostanut tulla kertomaan uutuuden hyvistä puolista!

       paras erään virman japa- esittelijä;   kone uusin ja tehtaan jäljiltä ketju löysillä ja venttiilit päin persettä!   hienoa työtä kun ei kiinnostanut yhtään esitelläkään, vanhoista koneista tarjouspyyntöjä mutta uusimasta ei yhtään!

              tuli vaan mieleen että miksi järjestetään tuollaisia päiviä kun valmistajia ei kiinnosta yhtään millaisen kuvan ihmiset( ostajat ) tuotteista saavat!                           virmat yrittävät jakaa tietoa ihmisille mutta valmistajat ampuvat asian alas!   ja sitten itketään huonoa myyntiä!    missä vika!

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8702
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: esittelijät
Höh, tällasilla sadeilmoilla on paljon mukavampi istua lasikopissa, ei sada, eikä tuule.
Höppänät maajussit ajaa kymmeniä kilsoja saadakseen pressukatoksessa ilmaisen pahvimukillisen kahvia.  ;D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: esittelijät
  Mä kävin yhdelle esittälijälle viikolla kertomassa millaisen muutoksen voisivat koneeseensa tähdä. Asiallisesti kirjasi ajatukseni ylös. Mulla oli vähän kiire, niin kahvitkin jäi toiseen kertaan ;D

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: esittelijät
Täällä kirjoittelee paljon enemmänkin esittelijänä toimineita, mutta olinpa minäkin viimeksi eilen eräällä osastolla.

Äärimmäisen aktiivinen kontaktinotto yleisöön johtaa usein siihen, että saa kuunnella mielenkiintoisia tarinoita historian alkuhämäristä alkaen. Jos sitten kesken elämänkerran hoksaa osastolle tulleen todellisen asiakkaan, joutuu tekemään melko tylysti satusedälle, siirtyessään palvelemaan todelliseksi asiakkaaksi luokiteltavaa. Puheliaita eläkeläisiä riittää joka tilaisuuteen. Jos osastolle houkuttelee sirkustempuilla tai lahjuksilla paljon kansaa, luo mielikuvan että tuossa firmassa tapahtuu, mutta ei jääkään mahdollisuutta esitellä syvällisesti asiaansa niille tosiasiakkaille (ei aloittajan tapauksessa yhden firman markkinoilla, mutta esim OKRA:ssa). Kontaktinotto sulkeutuneisiin suomalaisiin on niin vaativa laji, että joillekin osastoille on palkattu supliikkimies, joka saa ihmiset avautumaan sen verran, että saadaan selville onko potentiaalinen asiakas, jonka jälkeen kehiin tulee se varsinainen asiantuntija.

Asiakkaat voisivat tuoda selvästi esiin, ovatko ostamassa jotain vaiko "vain katselemassa". Tuttuja esittelijöitä jututtavat sietäisivät ottaa huomioon, että tämä saattaa menettää kauppoja kanssanne haastellessaan. Anteeksiantamatonta on tietysti jos osastolla esillepano, materiaali ja asiantuntemus on kehnoa.



 

de Citonni

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8702
  • Don't dream your life, live your dreams.
Vs: esittelijät
Täällä kirjoittelee paljon enemmänkin esittelijänä toimineita, mutta olinpa minäkin viimeksi eilen eräällä osastolla.

Äärimmäisen aktiivinen kontaktinotto yleisöön johtaa usein siihen, että saa kuunnella mielenkiintoisia tarinoita historian alkuhämäristä alkaen. Jos sitten kesken elämänkerran hoksaa osastolle tulleen todellisen asiakkaan, joutuu tekemään melko tylysti satusedälle, siirtyessään palvelemaan todelliseksi asiakkaaksi luokiteltavaa. Puheliaita eläkeläisiä riittää joka tilaisuuteen. Jos osastolle houkuttelee sirkustempuilla tai lahjuksilla paljon kansaa, luo mielikuvan että tuossa firmassa tapahtuu, mutta ei jääkään mahdollisuutta esitellä syvällisesti asiaansa niille tosiasiakkaille (ei aloittajan tapauksessa yhden firman markkinoilla, mutta esim OKRA:ssa). Kontaktinotto sulkeutuneisiin suomalaisiin on niin vaativa laji, että joillekin osastoille on palkattu supliikkimies, joka saa ihmiset avautumaan sen verran, että saadaan selville onko potentiaalinen asiakas, jonka jälkeen kehiin tulee se varsinainen asiantuntija.

Asiakkaat voisivat tuoda selvästi esiin, ovatko ostamassa jotain vaiko "vain katselemassa". Tuttuja esittelijöitä jututtavat sietäisivät ottaa huomioon, että tämä saattaa menettää kauppoja kanssanne haastellessaan. Anteeksiantamatonta on tietysti jos osastolla esillepano, materiaali ja asiantuntemus on kehnoa.

Aivan, sinne se heitettiin roskikseen Sepenkin parannusehdotus.  ;D
On niin ihanaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

devil

  • Vieras
Vs: esittelijät
Täällä kirjoittelee paljon enemmänkin esittelijänä toimineita, mutta olinpa minäkin viimeksi eilen eräällä osastolla.

Äärimmäisen aktiivinen kontaktinotto yleisöön johtaa usein siihen, että saa kuunnella mielenkiintoisia tarinoita historian alkuhämäristä alkaen. Jos sitten kesken elämänkerran hoksaa osastolle tulleen todellisen asiakkaan, joutuu tekemään melko tylysti satusedälle, siirtyessään palvelemaan todelliseksi asiakkaaksi luokiteltavaa. Puheliaita eläkeläisiä riittää joka tilaisuuteen. Jos osastolle houkuttelee sirkustempuilla tai lahjuksilla paljon kansaa, luo mielikuvan että tuossa firmassa tapahtuu, mutta ei jääkään mahdollisuutta esitellä syvällisesti asiaansa niille tosiasiakkaille (ei aloittajan tapauksessa yhden firman markkinoilla, mutta esim OKRA:ssa). Kontaktinotto sulkeutuneisiin suomalaisiin on niin vaativa laji, että joillekin osastoille on palkattu supliikkimies, joka saa ihmiset avautumaan sen verran, että saadaan selville onko potentiaalinen asiakas, jonka jälkeen kehiin tulee se varsinainen asiantuntija.

Asiakkaat voisivat tuoda selvästi esiin, ovatko ostamassa jotain vaiko "vain katselemassa". Tuttuja esittelijöitä jututtavat sietäisivät ottaa huomioon, että tämä saattaa menettää kauppoja kanssanne haastellessaan. Anteeksiantamatonta on tietysti jos osastolla esillepano, materiaali ja asiantuntemus on kehnoa.

  Tuo esitetty keino on toimiva. Paras keino myyjälle on supistaa esittelemäänsä kohdetta ulkopuollella olevat keskusteluaihealueet mahdollisimman vähäisiksi. Varovainen vilkaisu ympärille, onko potentiaalista asiakaskuntaa lähellä? Sopivasti sitä "supliikkia", muttei liikaa. Ensin puhut vähän niitä-näitä-janoita (ei liikaa, asiallista asiaa) , sitten vaikka speciaalikysymys: " Onko teillä mitä erityistä kiinnostuksen kohdetta meidän osastolla. Me voisimme auttaa teitä, jos te haluatte tietoa edustamistamme tuotteista. jne" Ei liian pitkiä asiantuntijaesittelyitä, nasevia ja lyhyitä. Hyvä myyjä osaa tuonkin taidon. Esiteltävien kohteiden määrä/esittelijä suhteessa potentiaalisiin asiakkaisiin asettaa rajoituksia palvelutapahtumien määrään. Tuote- ja alatietous on hyvän myyjän ehdoton edellytys. Silloin on helppo pysyä siinä asiassa mitä asiakas ja/tai organisaatio edellyttävät. Jos näitä maatalousalan näyttelyitä/messuja ajattelette, mistä löytyi eniten ammattitaitoa asiakaspalveluun yleensä?

Viimeksi muokattu: 11.11.12 - klo:11:34 kirjoittanut devil

emo-heikki

  • Vieras
Vs: esittelijät
Täällä kirjoittelee paljon enemmänkin esittelijänä toimineita, mutta olinpa minäkin viimeksi eilen eräällä osastolla.

Äärimmäisen aktiivinen kontaktinotto yleisöön johtaa usein siihen, että saa kuunnella mielenkiintoisia tarinoita historian alkuhämäristä alkaen. Jos sitten kesken elämänkerran hoksaa osastolle tulleen todellisen asiakkaan, joutuu tekemään melko tylysti satusedälle, siirtyessään palvelemaan todelliseksi asiakkaaksi luokiteltavaa. Puheliaita eläkeläisiä riittää joka tilaisuuteen. Jos osastolle houkuttelee sirkustempuilla tai lahjuksilla paljon kansaa, luo mielikuvan että tuossa firmassa tapahtuu, mutta ei jääkään mahdollisuutta esitellä syvällisesti asiaansa niille tosiasiakkaille (ei aloittajan tapauksessa yhden firman markkinoilla, mutta esim OKRA:ssa). Kontaktinotto sulkeutuneisiin suomalaisiin on niin vaativa laji, että joillekin osastoille on palkattu supliikkimies, joka saa ihmiset avautumaan sen verran, että saadaan selville onko potentiaalinen asiakas, jonka jälkeen kehiin tulee se varsinainen asiantuntija.

Asiakkaat voisivat tuoda selvästi esiin, ovatko ostamassa jotain vaiko "vain katselemassa". Tuttuja esittelijöitä jututtavat sietäisivät ottaa huomioon, että tämä saattaa menettää kauppoja kanssanne haastellessaan. Anteeksiantamatonta on tietysti jos osastolla esillepano, materiaali ja asiantuntemus on kehnoa.

Näile eläkejusseille pitäisi järjestää eläkkeellä olevia entisiä myyjiä puhekavereiksi, siinä sitten voisivat yhdessä muistella menneitä  ;D ;D ;D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65497
Vs: esittelijät
tossa alussa oli kyse kylläkin hesan elma messusta ja siitä kuinka kaksi merkin edustajaa keskustelee keskenään ja nuoret, lähinnä maatalousalan kouluun pyrkivää, olisivat halunneet kysellä ko. koneista kun vanhempaa ko laitetta käyttäneet kotona/kylällä!                            on aika huomioon otettavaa kun tollasia juttuja järkätään juuri jotain tarkoitusta varten niin miksi pilata ko homma jollain juorujutulla ja jättää potentiaalinen tuleva kuluttaja huomiotta!                  koululuokat kävi pertaina tuolla kattelemassa ja joitain olisi jopa kiinnostanut!

             nuot sepen parannukset kyllä tiedetään!   nehän on vain samantasoisia kuin nuo työltäsuojelijoiden viritykset;  hommasta entistä vaikeampaa!

emo-heikki

  • Vieras
Vs: esittelijät
tossa alussa oli kyse kylläkin hesan elma messusta ja siitä kuinka kaksi merkin edustajaa keskustelee keskenään ja nuoret, lähinnä maatalousalan kouluun pyrkivää, olisivat halunneet kysellä ko. koneista kun vanhempaa ko laitetta käyttäneet kotona/kylällä!                            on aika huomioon otettavaa kun tollasia juttuja järkätään juuri jotain tarkoitusta varten niin miksi pilata ko homma jollain juorujutulla ja jättää potentiaalinen tuleva kuluttaja huomiotta!                  koululuokat kävi pertaina tuolla kattelemassa ja joitain olisi jopa kiinnostanut!

             nuot sepen parannukset kyllä tiedetään!   nehän on vain samantasoisia kuin nuo työltäsuojelijoiden viritykset;  hommasta entistä vaikeampaa!

Jaaha, asia selevä  ;)