Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maatalouden tukihaku/-maksatus versio 2.0, ja vähän muuta.  (Luettu 3242 kertaa)

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Jospa olisi reaaaliaikainen verkkorekisteri jokaisen tilan peltojen, alojen, viljelykasvien, eläinten ja olosuhteiden yms. tilasta, jota vuosittain joko tilallinen itse tai neuvoja tms. päivittää tiettyyn päivämäärään mennessä. Käyttöliittymä olisi luonteeltaan kuten esim. VIPUssa tai WebWisussa.

Tuo järjestelmä toimisi yhtäaikaisesti myös ainoana kaikkien seurattavien asioiden suunnittelu-/kirjanpito-/seurantajärjestelmänä, jota tilallinen täyttäisi - pellolta elukoihin ja tuotantopanosten käyttöön. Aivan kaikki yhdessä ja samassa järjestelmässä.

Tuon rekisterin tilanne tiettyyn aikaan vuodesta olisi yhtä kuin tukihakemus/maksatuksen peruste.

Tarkistuksissa katsotaan vastaako todellisuus rekisterin tilaa.

Suomalainen kaipa kommentoisi tähän että liian helppoa.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Mä olen kanssa tällaisen perään joskus huudellu. Perjaatteessa homman pitäis toimia niin että aivan kaikki saisi lisätä tietokantaan mutta vaan harvoille annettaisi hakea tietoja. Tietokannan tunnuksena voisi olla tilatunnus.

Mielestäni olisi käteää kun kaikki jotka nyt lyö lappua kouraan laittaisi sen oman tietonsa johonkin tietyn kansion alle josta isännällä ei perjaatteessa tarttis olla mitään tietoa. Sisällysluettelosta tai haulla sitten saisi asian esiin jos haluaisi.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179


Tuo järjestelmä toimisi yhtäaikaisesti myös ainoana kaikkien seurattavien asioiden suunnittelu-/kirjanpito-/seurantajärjestelmänä..

 ..rekisterin tilanne tiettyyn aikaan vuodesta olisi yhtä kuin tukihakemus/maksatuksen peruste.

Tarkistuksissa katsotaan vastaako todellisuus rekisterin tilaa.



AIVAN liian helppoa, halpaa ja yksinkertaista!

JK. Samalla tavalla liian helppoa, halpaa ja yksinkertaista olisi pikkuhiljaa tarkastusten ohessa GPS avulla "paaluttaa" peruslohkot sijoilleen, jatkuvan veivaamisen sijasta...
Slippin 'n sliding

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Lohkojen rajat saisi tietysti itse kiertää kunnasta tms. keskitetysti lainattavan RTK GPS laitteen kanssa, ja syöttää sitten tuossa sovelluksessa tikulta datan suoraan mööpeliin.

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Tietojen julkisuutta voisi itse säädellä. Aivan kuten nyt on esim. eläinterveystietoihin pääsy eläinlääkärillä ja teurastamolla. Asiaankuluvilla tahoilla olisi tietysti pääsy asiaankuuluviin tietoihin.

Tutkimusta ja tilastointia suorittavilla tahoilla voisi olla puolestaan pääsy vaikka kaikkeen, mutta tunnistamatta yksittäisiä tuottajia.

Unohtui mainita talouspuoli yhtenä segmenttinä. Tuo sovellus sisältäisi toki myös talouskirjanpidon ja veroilmoitusten tulostamisen automaattisesti niiden perusteella. Samoin tuottaja saa tahtoessaan johdettua koneesta eri tunnuslukuja vuoden päätteeksi/tulevan suunnittelemiseksi.

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Jospa olisi reaaaliaikainen verkkorekisteri jokaisen tilan peltojen, alojen, viljelykasvien, eläinten ja olosuhteiden yms.
.......................

Tuon rekisterin tilanne tiettyyn aikaan vuodesta olisi yhtä kuin tukihakemus/maksatuksen peruste.

Tarkistuksissa katsotaan vastaako todellisuus rekisterin tilaa.

Heräsit oudon onnellisena, kunnes tajusit nähneesi ihanan unen.

 :)

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762
Jospa olisi reaaaliaikainen verkkorekisteri jokaisen tilan peltojen, alojen, viljelykasvien, eläinten ja olosuhteiden yms.
.......................

Tuon rekisterin tilanne tiettyyn aikaan vuodesta olisi yhtä kuin tukihakemus/maksatuksen peruste.

Tarkistuksissa katsotaan vastaako todellisuus rekisterin tilaa.

Heräsit oudon onnellisena, kunnes tajusit nähneesi ihanan unen.

 :)

Ja pöh. Täysin mahdollista teknisesti, eli kiikastaa jostain muusta. Kaipa totuus oli tämä:

AIVAN liian helppoa, halpaa ja yksinkertaista!

JK. Samalla tavalla liian helppoa, halpaa ja yksinkertaista olisi pikkuhiljaa tarkastusten ohessa GPS avulla "paaluttaa" peruslohkot sijoilleen, jatkuvan veivaamisen sijasta...

Helppous/halpuus/yksinkertaisuus/tehokkuus on tietysti überbyrokraattiselle sosialistiselle talousparadigmalle myrkkyä. Tässähän ajettaisiin työttömäksi valtava joukko virkamiehiä ja konkurssiin liuta virattomia it-yrityksiä sun muita nassuttajia.

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632


Heräsit oudon onnellisena, kunnes tajusit nähneesi ihanan unen.

 :)

Ja pöh. Täysin mahdollista teknisesti, eli kiikastaa jostain muusta. Kaipa totuus oli tämä:

AIVAN liian helppoa, halpaa ja yksinkertaista!



Pöh...tätähän minä tarkoitin.

 Olen niin tottunut näihin hallinnon koukerointeihin, että en jaksa uskoa Mavin sortuvan mihinkään yksinkertaiseen ja toimivaan ratkaisuun.

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179


Heräsit oudon onnellisena, kunnes tajusit nähneesi ihanan unen.

 :)

Ja pöh. Täysin mahdollista teknisesti, eli kiikastaa jostain muusta. Kaipa totuus oli tämä:

AIVAN liian helppoa, halpaa ja yksinkertaista!


Lainaus
Pöh...tätähän minä tarkoitin.

 Olen niin tottunut näihin hallinnon koukerointeihin, että en jaksa uskoa Mavin sortuvan mihinkään yksinkertaiseen ja toimivaan ratkaisuun.

Minä tunnustan suoraan että olen äärettömän VÄSYNYT hallinnon suorittamaan viljelijöiden jallitukseen, ja tukipolitiikan monimutkaistamisen perässä juoksuun. Kun vuokramaita on paljon, ja kierrossa runsaasti pittoreskejä pikkulohkoja, saa olla todella tarkkana niin hakemisessa kuin tekemisessäkin. Peltotuissa peukkusääntöni onkin jatkossa: yksinkertainen on paras! Ja näistä muista tukimuodoista:

Minulla oli eräs perinnebiotooppikohde joka olisi pitänyt uusia, olin pohtinut paria uuttakin kohdetta. Kun sitten olisi pitänyt ruveta vääntämään tukihakemukseen liittyvää nivaskaa paperia, tajusin niiden papereiden aiheuttavan minulle lähes fyysistä pahoinvointia! Jäi siis tekemättä ja hakematta. Sääli sinänsä kohde olisi ihan hieno, mutta...  :-[

Slippin 'n sliding

kaaleppi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 762


Heräsit oudon onnellisena, kunnes tajusit nähneesi ihanan unen.

 :)

Ja pöh. Täysin mahdollista teknisesti, eli kiikastaa jostain muusta. Kaipa totuus oli tämä:

AIVAN liian helppoa, halpaa ja yksinkertaista!


Lainaus
Pöh...tätähän minä tarkoitin.

 Olen niin tottunut näihin hallinnon koukerointeihin, että en jaksa uskoa Mavin sortuvan mihinkään yksinkertaiseen ja toimivaan ratkaisuun.

Minä tunnustan suoraan että olen äärettömän VÄSYNYT hallinnon suorittamaan viljelijöiden jallitukseen, ja tukipolitiikan monimutkaistamisen perässä juoksuun. Kun vuokramaita on paljon, ja kierrossa runsaasti pittoreskejä pikkulohkoja, saa olla todella tarkkana niin hakemisessa kuin tekemisessäkin. Peltotuissa peukkusääntöni onkin jatkossa: yksinkertainen on paras! Ja näistä muista tukimuodoista:

Minulla oli eräs perinnebiotooppikohde joka olisi pitänyt uusia, olin pohtinut paria uuttakin kohdetta. Kun sitten olisi pitänyt ruveta vääntämään tukihakemukseen liittyvää nivaskaa paperia, tajusin niiden papereiden aiheuttavan minulle lähes fyysistä pahoinvointia! Jäi siis tekemättä ja hakematta. Sääli sinänsä kohde olisi ihan hieno, mutta...  :-[
Tässä annoit oivan esimerkkitapauksen todellisuudesta niille koneiston agenteille, jotka tätäkin palstaa varmasti lukevat. Jos aikasi ei kuluisi kaiken maailman höperrysbyrokratian vääntämiseen ja turhanpäväiseen huolehtimiseen ja murehtimiseen siitä, teetkö nyt varmasti kaiken oikein, olisit siis jo toteuttanut näitä asioita käytännössä. Näinkö ymmärsin oikein?

Viimeksi muokattu: 19.04.12 - klo:10:17 kirjoittanut kaaleppi