Moottoriteho on vain arvailuja. Tunnettaessa voimansiirtojen keskimääräinen tehohukkaprosentti, voidaan päästä kohtuullisiin arvailuihin moottoritehosta, mutta ne ovat edelleen arvailuja.
Loppujenlopuksi onko sillä moottoriteholla mitäään merkitystä enää, tappitehohan on se todellinen, käytössä oleva teho.
Näin se on. Harvoin siitä moottorista on suora akseli käytettävään työkoneeseen.
Joskus tuli mieleen että todellisen hyötytehon saisi pellolla helposti mitattua kun vaikka äkeen aisassa olisi vetovoima-anturi (venymäliuska, sylinteri + painemittari tms). Siitä sitten vaan voima (N) x vauhti (m/s) => teho (W). Tulos olisi varmaan kovasti masentava, kun moottorin tehosta olisi ensin vähennetty voimansiirron häviöt, renkaiden luisto ja muut häviöt. Ja ennenkaikkea vetäjän omien kilojen raahaamiseen kulutettu teho... jos aisaa vetää 'tonnin' voimalla 2 m/s niin se on 10 000 x 2 eli kokonaista 20 kW.