Tiesivät kertoa juuri puoli tuntia sitten Worsan Saunassa
Sampo menee kotimaisuuden takia ja MF vario korjaamoiden työlogistiikan takia.
Jep jep, Agrista taitaa tulla JD-talo ja Keskosta Claas-talo. Sinänsähän MF sopii tulevaan tuotekonseptiin halvemman pään täydennyksenä - Valtra ja Fendt tullaan varustamaan uudella portaattomalla. Fendt säilyy ökyisännille hinnoiteltuna, saman saa Valtrana hieman edullisemmin, ja MF myydään vanhanaikaisella Fendtin perua olevalla portaattomalla edullisena karvalakkimallina. Muutaman vuoden sisään tosin koko mallisto tulee yhtenäistymään ja jäljelle jää vain yksi markkinointinimi.
Alkaa kuulostaa John Deere-myyjän puheelta että Dyna-VT:ssä on Fendttiin kelpaamattomat sekundalaatikot, rakenteeltaan heikommat.
Miksi Keskolla olisi mitään tarvetta luopua Massikan myynnistä? Myynti on nousussa samaan aikaan kun muiden merkkien myynnit putoaa. Valtran myyntiorganisaatio ei pysty Agcon koneiden myynnissä samaan tuloksen kun mitä nyt laskettuna on kolmen merkin myynti. Esimerkiksi käynti Seinäjoen Valtralla osoittaa toiminnan tehottomuuden. Uusia Valtroja huikeat 2 kpl ja Fendttejä ei ainoatakaan. Jos asiakas haluaisi kokeilla ja tutustua uuteen Fendttiin, miten hän tekisi tutustumisen? Esitteiden perusteella? Vai lähdetään kuluttamaan jonkun tilallisen työaikaa kun hän tutustuttaa Fendttiin ja myyjät ovat sen aikaa kahvilla? Ja mitä tulee Claasiin.. Moottorinahan on DPS. Sopii hyvin Agrille. Voisivat myydä sitä vaikka John Deeren vaaleanvihreänä vähemmän lannoitettuna mallina.
Valtran portaattoman kanssa tulee käymään kuin Jontikassa.. Voidaan todeta myöhemmin ettei kyseessä olekaan portaaton. Sen jälkeen Agco toteaa ettei suomalaista insinööriä tyhmempi ole kuin diplomi-insinööri. Ja laitetaan tilaukseen Variolaatikot.
Suomalaisella työllä ja työehtosopimusten korotuksilla Valtra saadaan hinnoiteltua Massikan ja Fendtin väliin. Vaikka laatu tuleekin häntäpäässä.