Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Suklaamonni - 13.04.14 - klo:12:53

Otsikko: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: Suklaamonni - 13.04.14 - klo:12:53
Joo on jo haettu vanhat jutut monta kertaa ja kuukleteltu mutta silti.
Eli lava-auto kiikarissa, navara vm. 07, 171hv. Joko näissä alakerta kestää? Tai muita merkittäviä tyyppivikoja?
Myös muutkin avoinna, paitsi hiluxi, alitehoinen ja ylihintainen...
Isuzu, rangeri, mitsu? Mitsu erikoisen näköinen (siis ne pyöreämmät mallit) mutta kai luja. Ranger eli mazda kai kestää mutta ruosteelle arka..



Jenkit kiinnostaisi jos olis enemmän rahaa.  :)
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: - 13.04.14 - klo:13:04
Joo on jo haettu vanhat jutut monta kertaa ja kuukleteltu mutta silti.
Eli lava-auto kiikarissa, navara vm. 07, 171hv. Joko näissä alakerta kestää? Tai muita merkittäviä tyyppivikoja?
Myös muutkin avoinna, paitsi hiluxi, alitehoinen ja ylihintainen...
Isuzu, rangeri, mitsu? Mitsu erikoisen näköinen (siis ne pyöreämmät mallit) mutta kai luja. Ranger eli mazda kai kestää mutta ruosteelle arka..



Jenkit kiinnostaisi jos olis enemmän rahaa.  :)

Eipä tuos 07 rangeris oo pahemmin vikaa ollu. Vajaa 140 tkm lasis. Egr venttiili on kerran vaihdettu. Muuten ei mitään. Leimalle aina kerrasta. Ruostepistettä kyllä vähä perälaudas näkyy...
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: Paalari - 13.04.14 - klo:13:28
En ole juttua kuullut että Navaran koneet olis levinnyt, niin kuin Kingkappi on tavannut tehdä.
Ilmeisesti eri motti ja tehotkin nykyään 190hv 450nm.
Itsellä toinen menossa, tuossa nyt reilu 100t km
Väkevä kärrynveturi tuo on.
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: JiiPee42 - 13.04.14 - klo:13:35
Onkos Nissanin ruoste-esto kehittyny mitenkään,  kun ennen tuntuivat ruostuvan käsiin
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: Adam Smith - 13.04.14 - klo:14:07
Ei ruostu.

Jakopään ketju on vaihdettava ennen 150tkm tolppaa. Meillä tehtiin takuuseen, vahvistettu ketju ja uusi, kestävämpi kiristin. Oli avattaessa (135.000km) jo laina-ajalla, onneks kokenu huoltomies osas kattoa. Rakenne on lapsellinen, ensiöketju on yksirivinen ja toisioketju kaksrivinen. Ensiöketju venyy ....

Toinen miinus on alustan osat. Palloniveliä tms ei tahdo löytyä erikseen, Nissan myy vaan ehjiä tukivarsia. Tarvikeosia saattaa löytää....Toisaalta ekat puslat+pallukat oli vaihtokunnossa vasta nyt, 165 tkm ajettuna. Jos kestävät saman, ei ole kallista....

Mulla ei oo navaraa vaan pathfinder...likimain samaa..
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: zetor8045 - 13.04.14 - klo:15:13
Jaa hiluxi alitehoinen? 171hv ja 360nm...  No joo ylihintanen se on  ;D   Izusua on monet kyllä kehuneet ainakin... 
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: Oksa - 13.04.14 - klo:15:53
eikös isuzut ole herkkiä ruostumaan?   itellä aikoinaan mutta sehän oli ihan eri kuin nykyiset. tosa kaveri vaan valitteli kun oli katellu jotain käytettyä.
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: sorkkis - 13.04.14 - klo:16:14
eikös isuzut ole herkkiä ruostumaan?   itellä aikoinaan mutta sehän oli ihan eri kuin nykyiset. tosa kaveri vaan valitteli kun oli katellu jotain käytettyä.
Ei enää niin herkkiä ruostumaan . ABS valo sytty eikä vikaa ole löydetty , anturit mitattu ,johto voi olla jostakin poikki tahi muuta vikaa .
Auton ja jakarin kuva syttyili välillä ja tehot laski hetkeks , eilen tais löytyy vika , ehkä polttoainesuodattimeen menneet johdot tahi liittimet hapettuneet . Kosteella kelillä helposti joku varotusvalo syttyy , taitaa olla muissakin ongelmana .

Kytkin vaihdettu , edellinen omista polttanu sen  >:(

Voimaa on hyvin , jousitus hyvä , polttoaineen kulutus kohtuullinen . Hyvä ajaa .

Mitsua en todellakaan suosittele . Toyotan vika on hinta ja jumalaton polttoaineen kulutus kuorman kanssa . 
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: Varjo79 - 13.04.14 - klo:17:12
Ranger oli ainakin kohtalainen ajettava. Siis jos tommoset nyt yleensä voi olla. Ainakin hiluhikkaan verrattuna äreämpi ja pieniruokaisempi. Nissukat oikein puistattaa >:( Navarasta ei kyllä ole kokemusta. Mutta muista ko merkin sätöksistä on voi vit** mitä vehkeitä.
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: klapikasa - 13.04.14 - klo:17:47
Hiluxi on kallis ja huonoin kantavuus. Mulla on hiluxi. Menee se kuitenkin. Mitsun l200 on kömpelö ja tosi huono alavääntö ainaki se joka meillä on työpaikalla. Tutulla isuzu ollu muutaman vuoden, en ole kuullunut että olis huono.
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: Räkkyjooseppi - 13.04.14 - klo:18:32
http://www.ford.com/trucks/f150/
Tollasella ajettu nyt 8000 km,on tosi jämäkkä.
Jenkeissä myydyin uppiauto.
Sitten jos umpimaasturia tarttee niin yliveto on Land Rover
Discovery,nyt ajettu 45 tuhatta ei mitään hämminkiä,kyydit on tosi hyvät ja pieni kulutus.
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: Peltola - 14.04.14 - klo:10:42
Ei se pelkkä maali sisäpuolella ja rungossa kauan ruostetta pidä. Pakut on ruostesuojattava omasta toimesta, jos aikoo pitää. Ja työautoahan ei vahata, vaikka pitäisi..
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: Oksa - 14.04.14 - klo:16:48
pesuvaha on ihan kätevä, ei tartu paska niin lujasti.     kuka vaan jaksais putsata sisältä koppia?
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: koivumaki - 14.04.14 - klo:17:28
Hiluxi on kallis ja huonoin kantavuus. Mulla on hiluxi. Menee se kuitenkin. Mitsun l200 on kömpelö ja tosi huono alavääntö ainaki se joka meillä on työpaikalla. Tutulla isuzu ollu muutaman vuoden, en ole kuullunut että olis huono.

Vaihdoin Nissan Pick-UPin Mitsuun.Miten niin L200 kömpelö?Minusta se on ketterämpi kuin Nissan Pick-UP.Hi-luxilla olen hiukan ajanut ja jotenkin tuntuma ketteryydestä samaa tasoa Mitsun kanssa.
Talvikäytössä Mitsun (Magnum) viskonelivetosysteemi on kyllä mukava.Ei puske ja voi antaa olla päällä melkein koko ajan.
Minusta tuossa Mitsussa on puhtiakin ihan riittävästi..käsittääkseni omassa autossani on 100kWn moottori vaikka se on Magnum muuten varusteiltaan.Ainakaan mistään ei ole löytynyt vahvistusta tehokkaammasta versiosta vaikka esitteen mukaan Magnum olisi tehokkaampi.
Osaako kukaan sanoa mistä asian voisi varmistaa???
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: matso - 14.04.14 - klo:17:50
itellä ford p 100 ja oon tykännä kuin hulllu puurosta täysin työauto nyt ei vaan enää osia saa mutta leimaa jäljel vielä ens keväääseen. sit menee peltoautoks... 8)
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: sorkkis - 14.04.14 - klo:18:04
Hiluxi on kallis ja huonoin kantavuus. Mulla on hiluxi. Menee se kuitenkin. Mitsun l200 on kömpelö ja tosi huono alavääntö ainaki se joka meillä on työpaikalla. Tutulla isuzu ollu muutaman vuoden, en ole kuullunut että olis huono.

Vaihdoin Nissan Pick-UPin Mitsuun.Miten niin L200 kömpelö?Minusta se on ketterämpi kuin Nissan Pick-UP.Hi-luxilla olen hiukan ajanut ja jotenkin tuntuma ketteryydestä samaa tasoa Mitsun kanssa.
Talvikäytössä Mitsun (Magnum) viskonelivetosysteemi on kyllä mukava.Ei puske ja voi antaa olla päällä melkein koko ajan.
Minusta tuossa Mitsussa on puhtiakin ihan riittävästi..käsittääkseni omassa autossani on 100kWn moottori vaikka se on Magnum muuten varusteiltaan.Ainakaan mistään ei ole löytynyt vahvistusta tehokkaammasta versiosta vaikka esitteen mukaan Magnum olisi tehokkaampi.
Osaako kukaan sanoa mistä asian voisi varmistaa???
Moi moi , monesko moottori menossa .

Voi olla et Mitsu on pikkusen kehittynyt mutta ittellä tosi huonoja kokemuksia Mitsusta
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: BACKSPACE - 14.04.14 - klo:18:12
Hiluxi on kallis ja huonoin kantavuus. Mulla on hiluxi. Menee se kuitenkin. Mitsun l200 on kömpelö ja tosi huono alavääntö ainaki se joka meillä on työpaikalla. Tutulla isuzu ollu muutaman vuoden, en ole kuullunut että olis huono.

Vaihdoin Nissan Pick-UPin Mitsuun.Miten niin L200 kömpelö?Minusta se on ketterämpi kuin Nissan Pick-UP.Hi-luxilla olen hiukan ajanut ja jotenkin tuntuma ketteryydestä samaa tasoa Mitsun kanssa.
Talvikäytössä Mitsun (Magnum) viskonelivetosysteemi on kyllä mukava.Ei puske ja voi antaa olla päällä melkein koko ajan.
Minusta tuossa Mitsussa on puhtiakin ihan riittävästi..käsittääkseni omassa autossani on 100kWn moottori vaikka se on Magnum muuten varusteiltaan.Ainakaan mistään ei ole löytynyt vahvistusta tehokkaammasta versiosta vaikka esitteen mukaan Magnum olisi tehokkaampi.
Osaako kukaan sanoa mistä asian voisi varmistaa???
Moi moi , monesko moottori menossa .

Voi olla et Mitsu on pikkusen kehittynyt mutta ittellä tosi huonoja kokemuksia Mitsusta
Onks sulla ollu Mitsu ?
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: TDK - 14.04.14 - klo:18:27
Mulla on ollu nyt 2kk mitsun l200. -00 doublecap. Magnum malli. Mun mielestä ainaki tosi hyvä ajaa tiellä ja mettätielläki menee ihan sukkasillaa. Vetoja on ainaki mun tarpeeseen ihan riittävästi, välillä tuntuu menevän liianki liukkaasti. Ainoo mitä nyt täsä ajasa osaan moittia on kulutus, tuntuu nimittäin maistuvan aika riskisti. Yli 13l/100km. Toki osa tulee renkaista ku hetihän siihenki piti homma BFG mudterrain nappula rattaat. Toki mun aiemmat kokemukset on vanhasta hiluxista ja -83 mallisesta ladncruiserista... :) Tuo LC oli kiva peli maastossa mutta lievällä korotuksella ja 33" renkailla oli tiellä vähintään mielenkiintonen. Silmiä kun räppäs nii se vaihto sillä välin ominpäin kaistaa...
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: SKN - 14.04.14 - klo:18:52
Nimimerkki maanviljelijä:n kirjoituksista vois päätellä että hänen kulkimenaan toimis:

(http://www.egyptcarshop.com/photes/Other%20model-Lada-2.jpg)
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: jf - 14.04.14 - klo:19:02
Eiköös noissa niissanin naperoissa ollut oleellinen moottorivika joissain malleissa(MTK tarjous).hikluksi lienee kestävin,ehkä yliarvostettukin hinnanpuolesta.Uudet isutsut kätsyjä kun on se kaapariovi,samoin lienee rangerissaFORD/eli mazda.No eiköpä nuo työkoneita kaikki,joten ajoominaisuudet karkeita.kulutushan nelivetoisilla yleensä likemmäs 10 litraa satasella.
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: Suklaamonni - 14.04.14 - klo:20:32
Eiköös noissa niissanin naperoissa ollut oleellinen moottorivika joissain malleissa(MTK tarjous).hikluksi lienee kestävin,ehkä yliarvostettukin hinnanpuolesta.Uudet isutsut kätsyjä kun on se kaapariovi,samoin lienee rangerissaFORD/eli mazda.No eiköpä nuo työkoneita kaikki,joten ajoominaisuudet karkeita.kulutushan nelivetoisilla yleensä likemmäs 10 litraa satasella.

Niin ne alakerrathan paukku, oliko 02-06? ikäisissä, muuten kai ihan hyviä pelejä. Jakopääjuttu pitää varmistaa jos navaraan päädyn, että on ketju ja kiristin vaihdettu.

Kävin koeajolla yhdellä navaralla toissapäivänä ja ei se paremmin liikkunu kyllä ku rangeri vaikka paperilla nissanille 171-143hv.

Kiitokset asiallisista vastauksista (niille jotka sellaisen antoi  :D )

Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: JD6630 - 14.04.14 - klo:20:37
Paljonko koette olevan hyötyä lava-auton lavasta tai etenemiskyvystä maataloudessa?
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: SKN - 14.04.14 - klo:20:42
Paljonko koette olevan hyötyä lava-auton lavasta tai etenemiskyvystä maataloudessa?

Katsotaanko tätä asiaa savimaahisen vai multamölliäisen silmin??

Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: JD6630 - 14.04.14 - klo:20:43
Vaikka kummankin.
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: maraani - 14.04.14 - klo:20:50
Paljonko koette olevan hyötyä lava-auton lavasta tai etenemiskyvystä maataloudessa?
Vaikea arvioida, mutta ajoneuvon puute v1tuttaa melkein joka päivä.
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: SKN - 14.04.14 - klo:20:55
Vaikka kummankin.

Kuikka vammankin....sai......syntyi pohjanmaalle... ;D

No joo, vitsi vitsi.

Kai sillä on kätevä kuskata erinäisiä tavaroita kuten Gatoria ja/tai 500litran löpöpyttyä jossa on 12 voltin pumppu. Onhan se sielua hivelevää päästellä pitkin päisteteitä ja kangasmetsiä Miami Vice-klasit nokalla ja kuunnella Juha Käteistä ovikajareista niin että kuikat ja muut kurvitsat saa paskahalvauksen.

Sokerina pohjalla ja kirsikkana päällä on kaiken mahdollisen autoiluun liittyvän verovähennysoikeus. ;D
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: SKN - 14.04.14 - klo:21:00
Yhdelä tutulla metsäkonemiehellä noita ollut ja ei kuulemani mukaan mitään ongelmia.Noo tekee usein kauppaa ja kilometrejäkin 60000 vuoteen/ auto.

Koskas se ajaa sitä mettäkonetta?
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: SKN - 14.04.14 - klo:21:11
Tjaah,ei ne työmaat aina kotonurkilla ole,tuo ei ole kilometrimäärä eikä mikään urakoittijalla. känällä nyt vain ne hommat pyörii siinnä huussin ja pirtin välillä ja nenää kaivellessa suurin työmaa.Haista sinä känä iso ruikulipaska

Ihan miten vaan herra haluaa. Tokkiinsa mää ny yhen ruikulipaskan haistan.

Silti ihmettelen missä välissä se kerkee istumaan koneessa jos kuluttaa nahkarecaroa pukamat punasena 60000km vuodessa.
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: piki1 - 14.04.14 - klo:21:50
Rangereissa on se kaappariovi,kätevä heittää moottorisahat ja eväsreput sinne,ei tarvi penkin selkänojia käännellä.siis siinä jatkoohjaamomallissa.Ja meneehän siellä muutama (salamatkustajakin) tarpeen vaatiessa.Se että kuinka kulkee ym.on toisarvoinen asiakoska 100 kmh/tunnissa on nopeusrajoitus.Yhdelä tutulla metsäkonemiehellä noita ollut ja ei kuulemani mukaan mitään ongelmia.Noo tekee usein kauppaa ja kilometrejäkin 60000 vuoteen/ auto.
ei kyllä tuu mun autossa moottorisahat hyttiin ei oo niitten paikka.sikailua.
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: Petri - 14.04.14 - klo:23:32
Silti ihmettelen missä välissä se kerkee istumaan koneessa jos kuluttaa nahkarecaroa pukamat punasena 60000km vuodessa.
Oletetaan, että aina autossa istuessa keskituntinopeus on 60 km/h. Tekee noilla ajomäärillä 1000 tuntia vuoteen. 6 pvä viikko ja 12 kk vuosi tekee 3 h 10 min päivässä. Aika konemies.

Itse asiasta: tuollainen tonnin hintaluokassa pyörivä avolava (ensin -87 hiluski, nyt -91 Mazda, takapotkuja ja bensakoneilla) on ollut työkäytössä nyt rapeat viisi vuotta. Pienen, maisemalaitumia hoitavan tilan työkaluna loistava. Lavalle voi laittaa melkein mitä vaan suursäkistä lampaisiin, vetää laillisestikin parin tonnin kärryä, pitkässä ohjaamossa penkkien takana kulkee myös kuivaa vaativat tavarat + koiratkin menevät sinne sujuvasti. Ja tuon hintaluokan vehjettä ei tarvitse liika varoa, kun yleiseltä tieltä poistuu. Eikä tarvitse kaupungissa ym. paikoissa turhaan lukita ovia, jos ei jätä arvokasta näkösälle - ei herätä pitkäkyntisissä omistamisen tarvetta...

Petri
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: Oksa - 15.04.14 - klo:07:56
ite katellu juuri noita muovihärpäkkeillä kasailtuja lavallisia uusia, miten helekutissa tollasilla ensinkään pääsee mihinkään asvaltin ulkopuolelle?   esm. uusissa hiluxeissa niin pienet ikkunat ja hiton pyöreät kulmat ja muuta riipuketta että yhtään tiedä mihin kottero loppuu ja mikä ensin koskettaa johonkin.   eikä noilla edes mahdu mihinkään välikköön, aina tarttee ajella vain lentokentillä.                                  ja helevetin kalliita!

 aikoinani pääsin ajamaan landroveria ja se oli jo työkalu kulkea huonossa, joka kulman näki ja kunnolla sai kiinni kahvoistakin jos kallisti vähän liikaa, peräylitys ei kiusannu ja ojan yli meni että heilahti.   mutta on pikkasen liian kankea kaupuntiin ja meluisa tielle mutta kallis käytettynäkin.
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: rjm - 15.04.14 - klo:10:55
Amerikassa ne pick-upit tehdään  8)
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: Rockmaple - 15.04.14 - klo:16:11
ite katellu juuri noita muovihärpäkkeillä kasailtuja lavallisia uusia, miten helekutissa tollasilla ensinkään pääsee mihinkään asvaltin ulkopuolelle?   esm. uusissa hiluxeissa niin pienet ikkunat ja hiton pyöreät kulmat ja muuta riipuketta että yhtään tiedä mihin kottero loppuu ja mikä ensin koskettaa johonkin.   eikä noilla edes mahdu mihinkään välikköön, aina tarttee ajella vain lentokentillä.                                  ja helevetin kalliita!

Juuri näin, kyllä nuo uudet pick-upit on ihan tosielämästä vieraantuneita. Kaiken maailman nintendoja ja luutuutteja myyjä alkoi luetella mitä uudessa japanialaisessa pick-upissa on vakiona kun kävin potkimassa renkaita. Lava on kuin persläpi jo nykyajan ns. pitkälavaisessa saatikka sitten neliovihyttisessä jota myöskin tyrkytettiin tosi monikäyttöisenä. Järjenvastainen laite, ostaa sitten henkilömaasturin jos ei kerran lavaa tarvi. Amerikkalaisia sama tauti vaivaa vielä astetta pahempana. Ite ajelen vanhalla pitkälavaisella dieseljenkillä, siinä on todellinen järkiauto. 25 vuotta ja reilu 400 000 km ajettu, kerran on jättänyt pulaan kun letku poksahti ja automaattivaihteistoöljyt levisivät maantielle. Lavalle sopii tarvittaessa 2 trukkilavaa tai nippu normaalikokoisia rakennuslevyjä.
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: JD6630 - 15.04.14 - klo:16:54
Eiks noi lavavehkeet oo muutenkin vaan kaivuri ja motomiehille ??? Niillä mä nyt ymmärrän että jonkinlaiset maasto-ominaisuudet on plussaa ja kuskaavat poltto-ainetta lavalla.

Maataistelussa paku on parempi, ei sekään kyllä pakollinen.

Sitäpaitsi uuden pickupin hinnalla saat jo mersun ja mönkijän ::)
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: TDK - 15.04.14 - klo:17:00
Eiks noi lavavehkeet oo muutenkin vaan kaivuri ja motomiehille ??? Niillä mä nyt ymmärrän että jonkinlaiset maasto-ominaisuudet on plussaa ja kuskaavat poltto-ainetta lavalla.

Maataistelussa paku on parempi, ei sekään kyllä pakollinen.

Sitäpaitsi uuden pickupin hinnalla saat jo mersun ja mönkijän ::)
Kaikesta päätellen isi ei aijo sulle semmosta hankkia?
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: SKN - 15.04.14 - klo:17:10
Eiks noi lavavehkeet oo muutenkin vaan kaivuri ja motomiehille ??? Niillä mä nyt ymmärrän että jonkinlaiset maasto-ominaisuudet on plussaa ja kuskaavat poltto-ainetta lavalla.

Maataistelussa paku on parempi, ei sekään kyllä pakollinen.

Sitäpaitsi uuden pickupin hinnalla saat jo mersun ja mönkijän ::)
Kaikesta päätellen isi ei aijo sulle semmosta hankkia?

 ;D ;D

Miks sää piiskaat nuorta moommalaisen alkua? ;D
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: sorkkis - 15.04.14 - klo:17:10
Amerikassa ne pick-upit tehdään  8)

Ja Suomessa vaihteistot korjataan  ;)
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: JD6630 - 15.04.14 - klo:17:13
Kaikesta päätellen isi ei aijo sulle semmosta hankkia?
Ei aio ei, enkä kyllä huolisikaan jos saisin valita 8)
En vaan keksi miksi ostaisin huonon ajettavan, paljon syövän rumiluksen liian kovaan hintaan :o
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: antti-x - 15.04.14 - klo:17:31
Nelivetoinen doppel transportteri 2,5m pitkällä ja yli 1,5m leveällä lavalla, irrotettavat ja alas taittuvat alumiinilaidat kolmeen suuntaan. Takajouset vielä vaihtaen jäykempiin. Joka hommaan parempi kuin joku pick-up, vapaa-ajalla pelleilyyn ehkä ei. ;)
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: SKN - 15.04.14 - klo:17:32
Kaikesta päätellen isi ei aijo sulle semmosta hankkia?
Ei aio ei, enkä kyllä huolisikaan jos saisin valita 8)
En vaan keksi miksi ostaisin huonon ajettavan, paljon syövän rumiluksen liian kovaan hintaan :o

Ai, sää kysyit isulta jo? Ensin sanoit hommaavas auton ihan ite. ;D
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: JD6630 - 15.04.14 - klo:17:59
Ai, sää kysyit isulta jo? Ensin sanoit hommaavas auton ihan ite. ;D
Joo, noi uudet traktorit ja henkilöautot tuossa pihassa on mulle kuulemma paljon parempia kulkupelejä kuin joku vanha hiluksin romu :)

Moottoripyörän vaihtamista olen kyllä suunnitellut :P
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: TDK - 15.04.14 - klo:18:16
Ai, sää kysyit isulta jo? Ensin sanoit hommaavas auton ihan ite. ;D
Miks sää piiskaat nuorta moommalaisen alkua? ;D
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: TDK - 15.04.14 - klo:18:21
Kaikesta päätellen isi ei aijo sulle semmosta hankkia?
Ei aio ei, enkä kyllä huolisikaan jos saisin valita 8)
En vaan keksi miksi ostaisin huonon ajettavan, paljon syövän rumiluksen liian kovaan hintaan :o
Paljohan tuo syö, se on totta. Mutta ei se ny mun mielestä niin kauhian ruma oo. Ja ihan kiva ajettavaki.
Se on tuo mitsu doublecappina vähä niinku valmetti: Sillä voi ajaa ihan mitä hyvänsä muttei mitään kunnolla. ;)
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: klapikasa - 15.04.14 - klo:20:01
Muuten näin tänään ensimäistä kertaa toyota tundra. On se isomi ku hiluxi, mutta ei yhtä iso ku f250.
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: zetor8045 - 15.04.14 - klo:20:19
Nelivetoinen doppel transportteri 2,5m pitkällä ja yli 1,5m leveällä lavalla, irrotettavat ja alas taittuvat alumiinilaidat kolmeen suuntaan. Takajouset vielä vaihtaen jäykempiin. Joka hommaan parempi kuin joku pick-up, vapaa-ajalla pelleilyyn ehkä ei. ;)
No jaa enemmin tämmönen jos ei olis rahasta kiinni  8)  http://www.mascus.fi/kuljetuskalusto/kaytetyt-lava-autot-pakettiautot/mercedes-benz-g-professional-300-cdi/6iao8ghb.html
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: antti-x - 15.04.14 - klo:20:25
Muuten näin tänään ensimäistä kertaa toyota tundra. On se isomi ku hiluxi, mutta ei yhtä iso ku f250.
(http://image.motortrend.com/f/roadtests/trucks/1307_2014_toyota_tundra_limited_first_drive/54484141/2014-Toyota-Tundra-Limited-rear-view.jpg)

Ei mahdu edes yksi tiikeri niin että saisi perälaidan kiinni.  :P

Alulaitaiseen avopakuun menisi helposti 3-6 lavan koosta riippuen. Vaikka olisi doppel/kingcab tyyppinen hytti.
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: Varjo79 - 15.04.14 - klo:20:27
Eiks noi lavavehkeet oo muutenkin vaan kaivuri ja motomiehille ??? Niillä mä nyt ymmärrän että jonkinlaiset maasto-ominaisuudet on plussaa ja kuskaavat poltto-ainetta lavalla.

Maataistelussa paku on parempi, ei sekään kyllä pakollinen.

Sitäpaitsi uuden pickupin hinnalla saat jo mersun ja mönkijän ::)
No ei eisaa MERSUA meinaan kun tuota tuota :-[ Katoppas C63 AMG black seriesin hintaa :-[ Siihen vielä Weistec settiä niin :'( Perus luumu mallikin jo 130 000 e päälle. Kyllähän ne tuosta alennusta lupas mutta ei ihan ilmainen ole siltikään >:(
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: Rockmaple - 15.04.14 - klo:20:40
Nelivetoinen doppel transportteri 2,5m pitkällä ja yli 1,5m leveällä lavalla, irrotettavat ja alas taittuvat alumiinilaidat kolmeen suuntaan. Takajouset vielä vaihtaen jäykempiin. Joka hommaan parempi kuin joku pick-up, vapaa-ajalla pelleilyyn ehkä ei. ;)

Pick-uppiinkin voi tehdä käyttökelpoisen lavan. Esim. Madeiran turistirysäsaarella pick-uppi on oikein kansalliskulkuneuvo. Joka ainoassa on joko paikallisten puusta nikkaroima tai uudemmissa ihan autotehtaan tekemän näköinen metallinen koko auton leveydeltä tasainen lava saranoiduin laidoin. Täällä meillä sellaisen saattaa nähdä kyhätyn sen jälkeen kun alkuperäinen lava on ruostehiutaleina levinnyt maantielle.
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: SKN - 15.04.14 - klo:21:03
Katsastus kun määrää millasia rakennelmia pikc uppiin saa laittaa.lavakate ei saa olla kovarakenteinen,pitää olla pressukyhäelmä.Ja jos tekee kovan katteen siinä on joku kuutimäärä mikäpitää täyttyä,autovero iskee  helposti.

Mut jos ajaakin 60000km vuodessa? Saako sitten rakennella? ???
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: JD6630 - 15.04.14 - klo:21:09
No ei eisaa MERSUA meinaan kun tuota tuota :-[ Katoppas C63 AMG black seriesin hintaa :-[ Siihen vielä Weistec settiä niin :'( Perus luumu mallikin jo 130 000 e päälle. Kyllähän ne tuosta alennusta lupas mutta ei ihan ilmainen ole siltikään >:(
En mää tiennykkää että tältä palstalta löytyy joku joka tietää että mersuja saa muinakin kuin Ceenä tai Eenä, positiivinen yllätys :)

Makee peli ois tuollainen black series varsinkin, mutta tee suomalaiselle yhteiskunnalle palvelus ja tuo saksasta vähän ajettu murcielago samaan hintaan, ei sekään nyt ihan laiska ole :-*
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: Varjo79 - 15.04.14 - klo:21:48
No ei eisaa MERSUA meinaan kun tuota tuota :-[ Katoppas C63 AMG black seriesin hintaa :-[ Siihen vielä Weistec settiä niin :'( Perus luumu mallikin jo 130 000 e päälle. Kyllähän ne tuosta alennusta lupas mutta ei ihan ilmainen ole siltikään >:(
En mää tiennykkää että tältä palstalta löytyy joku joka tietää että mersuja saa muinakin kuin Ceenä tai Eenä, positiivinen yllätys :)

Makee peli ois tuollainen black series varsinkin, mutta tee suomalaiselle yhteiskunnalle palvelus ja tuo saksasta vähän ajettu murcielago samaan hintaan, ei sekään nyt ihan laiska ole :-*
Juu Lambo on liika matala ja se on 4x4 :-[ Joo eikä se ole marsu ;D Mclaren sitte ennemmin. Mutta nyt lakkaan sotkemasta tätä aihetta.
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: piki1 - 15.04.14 - klo:22:15
Katsastus kun määrää millasia rakennelmia pikc uppiin saa laittaa.lavakate ei saa olla kovarakenteinen,pitää olla pressukyhäelmä.Ja jos tekee kovan katteen siinä on joku kuutimäärä mikäpitää täyttyä,autovero iskee  helposti.
riippuu verotus vuodesta ,monta vuotta jo saanut olla kovakattoinen ja vapailla mitoilla.
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: antti-x - 15.04.14 - klo:22:41
No ei eisaa MERSUA meinaan kun tuota tuota :-[ Katoppas C63 AMG black seriesin hintaa :-[ Siihen vielä Weistec settiä niin :'( Perus luumu mallikin jo 130 000 e päälle. Kyllähän ne tuosta alennusta lupas mutta ei ihan ilmainen ole siltikään >:(
En mää tiennykkää että tältä palstalta löytyy joku joka tietää että mersuja saa muinakin kuin Ceenä tai Eenä, positiivinen yllätys :)

Makee peli ois tuollainen black series varsinkin, mutta tee suomalaiselle yhteiskunnalle palvelus ja tuo saksasta vähän ajettu murcielago samaan hintaan, ei sekään nyt ihan laiska ole :-*

Mutta jos auto on jo yhtä kallis kuin uusi porsche, ja melkein yhtä hyvä (koska vain Ferrari ehkä on yhtä hyvä), miksi sen ostaisi? ;)
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: JD6630 - 15.04.14 - klo:22:55
Koska Porche on ns. pappa-auto ja ferrari köyhän lamborghini.

Ferrari on kyllä uusrikkaan mielikuvitukseton valinta, lambossa on tyyliä 8)
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: antti-x - 15.04.14 - klo:23:11
Koska Porche on ns. pappa-auto ja ferrari köyhän lamborghini.

Ferrari on kyllä uusrikkaan mielikuvitukseton valinta, lambossa on tyyliä 8)

Lambo on amerikkalaishenkinen saippuarasia. Ferrariakaan en toki pidä hintalaadultaan kummoisena, enkä koskaan tule sellaista ostamaan. Porcshet taas ovat puoli-inhimillisessä hintaluokassa parasta mitä on saatavilla.

Ja millä tavalla aina oman näköinen, alusta asti urheiluautoksi tehty saksalainen suunnitteluikoni on pappa-auto verrattuna johonkin ultratylsän näköiseen viritettyyn mersuun? Jota vielä myydään jonain kornina "black series"inä :P
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: JD6630 - 16.04.14 - klo:00:17
Kun puhutaan urheiluautoista, ei järjellä ole mitään merkitystä ;)
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: Varjo79 - 16.04.14 - klo:07:25
Koska Porche on ns. pappa-auto ja ferrari köyhän lamborghini.

Ferrari on kyllä uusrikkaan mielikuvitukseton valinta, lambossa on tyyliä 8)

Lambo on amerikkalaishenkinen saippuarasia. Ferrariakaan en toki pidä hintalaadultaan kummoisena, enkä koskaan tule sellaista ostamaan. Porcshet taas ovat puoli-inhimillisessä hintaluokassa parasta mitä on saatavilla.

Ja millä tavalla aina oman näköinen, alusta asti urheiluautoksi tehty saksalainen suunnitteluikoni on pappa-auto verrattuna johonkin ultratylsän näköiseen viritettyyn mersuun? Jota vielä myydään jonain kornina "black series"inä :P
Eihän sen C63 amg vehkeen kuulukkaan varsinaisesti näyttää urheiluautolta. Neliovinen perhesportti ehkä ennemminkin. Coupe on sitte hiukan linjakkaampi. Niin sanottakoon nyt että uutta ei pysty ostaan. Mutta Käytetyn vois jossain vaiheessa hommata ::)
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: ijasja2 - 16.04.14 - klo:07:44
Kun puhutaan urheiluautoista, ei järjellä ole mitään merkitystä ;)

Totta :)

Mutta Porsche nyt viimeisen kerran pappa-auto vrt. mersun C AMG :o 

Mersulla ajan, ajanut aina, eikä seuraava todennäköisesti ole mersu. AMG 63 kasikoneella, en tykkää. Rivikuutonen, turbolla, sitten :) C 32 veekoneella ja kompuralla, pyh, ja kaikki uudemmat kasikoneella :(
Talissa kesäauto rivikuutosella, ja kieltämättä houkuttaisi turbollinen ja uudempi versio, sellaisen kun ko. valmistajalta saisi.

Mutta autoista puhuttaessa on lähes aina järki voittanut, tallissa talviseisonnassa olevaa poikkeusta lukuunottamatta. Siksi Navarat ym. jääneet myös kauppaan, kun ei osaa päättää,
kannattaako Vito hukata ja mitä tilalle. Kaveri osti juuri tuollaisen Douplecappi auton, merkillä ei väliä, on vähän niinkuin kaikkien hyvät ja huonot puolet, tilanteen mukaan ???
Neliveto paku olisi kuitenkin melkoisen ylivoimainen valinta, ainoa miinus polttoaineen kuljettamisesta ts. polttoaineen haju, hytti pidettävä todella siistinä ettei löpö tuoksu.
Lavojen kuljettelu myös niin ja näin, avolavaan olisi helpompi lastata. Plussaa pakussa paljon, niin paljon ettei sitä töitä tekevä ymmärräkään :)
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: Oksa - 16.04.14 - klo:08:14
mutta onhan noita lavakatteitakin olemassa!   jos et tiedä.   koppia tahi ressua.   itellä tavarat pysyy hyvin tuolla, kuka niitä erikseen alkaa katella.
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: Paalari - 16.04.14 - klo:09:35
Joo, nuo kovat katteet on taas vaihteeksi lailisia.
Parhaimmillaan nuo alennuslootalla olevat avolavat on kärryn vedossa, vallankin jos välistään täytyy saada runtattua rattaat pahaan paikkaan.
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: Varjo79 - 16.04.14 - klo:09:41
Kun puhutaan urheiluautoista, ei järjellä ole mitään merkitystä ;)

Totta :)

Mutta Porsche nyt viimeisen kerran pappa-auto vrt. mersun C AMG :o 

Mersulla ajan, ajanut aina, eikä seuraava todennäköisesti ole mersu. AMG 63 kasikoneella, en tykkää. Rivikuutonen, turbolla, sitten :) C 32 veekoneella ja kompuralla, pyh, ja kaikki uudemmat kasikoneella :(
Talissa kesäauto rivikuutosella, ja kieltämättä houkuttaisi turbollinen ja uudempi versio, sellaisen kun ko. valmistajalta saisi
Kyllä rivi6 turbolla kiva olis juu. Mutta tuohon 6.3l v8 sopii tuo remmiahdin kuin nenä päähän ;) Siis esim tuo Weistec. Hintahan on kamala :-[ Mulla on tommonen vanhempi C202 koppanen harraste katiska remmilä. Eihän näissä harraste autoissa mitään järkeä ole. Mutta onhan toisilla moottoripyörä, mönkkäri ja vene. Niin samaa katekoriaan menee.
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: muumipeikko - 16.04.14 - klo:10:26
mutta onhan noita lavakatteitakin olemassa!   jos et tiedä.   koppia tahi ressua.   itellä tavarat pysyy hyvin tuolla, kuka niitä erikseen alkaa katella.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Kaverilla WV Taro pari vuotta vanhana alkoi julmetusti ruostumaan umpikatteella. Liekö kuomun vika vai pakoputken sijoittelöu mahan-alla syy. Ilmanvaihtoa niihin pitäisi jotenkin järjestää...
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: FMJ - 16.04.14 - klo:17:12
mutta onhan noita lavakatteitakin olemassa!   jos et tiedä.   koppia tahi ressua.   itellä tavarat pysyy hyvin tuolla, kuka niitä erikseen alkaa katella.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Kaverilla WV Taro pari vuotta vanhana alkoi julmetusti ruostumaan umpikatteella. Liekö kuomun vika vai pakoputken sijoittelöu mahan-alla syy. Ilmanvaihtoa niihin pitäisi jotenkin järjestää...

Nykyisin on saatavissa laillisena noihin 2008 ja jälkeen rekisteröityihin lukittavia matalia kansia, avautuvat kaasujousilla ylös ja ovat pikakiinnitteisiä. Näkee peruuttaessa kulmatkin takalasista paremmin. Riittää monelle se lavan laitojenkin korkeus, elle tarvitse lukkojan takana kuskata kirahvia ;)
Otsikko: Vs: Nissan Navarasta (ja ehkä muistakin)
Kirjoitti: T170 - 16.04.14 - klo:20:34
Katsastus kun määrää millasia rakennelmia pikc uppiin saa laittaa.lavakate ei saa olla kovarakenteinen,pitää olla pressukyhäelmä.


Joo ei pidä paikkaansa.