Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Deutsi tietäjät hoi !  (Luettu 20518 kertaa)

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Deutsi tietäjät hoi !
Tuollasta 4.70 deutsia tarjoo yksi vaari 7000 h mittarissa .
Kannattaako pihakoneeksi harkita.Hurja vaari kun on poistanut rekisteristä.
Vm on 85. 16.9x38 renkailla.
Tarkista ovatko moottorin tasapainotusakselit kunnossa vai poistettu.
Juu öljypohja pois vaan ja aksiloita kattoon puslat on lähtenyt liikenteeseen – kk laakerit on sitten punametallilla – eeperi ei toimi – 4 pytty on leikkautunut – pakokaasutermostaatti ei toimi niin kuin pitäisi – laatikon siirtäjän haarukka murtioimissa  - voimaa eikä vääntöä ei ole, mutta kyllä sillä postin hakee ( jos ei ole paljon lunta ) olka akselit on väliät – ristikot rikki  ja tai antaa olla, noh osat on onneksi saatanallisen kalliita. – valtio ainakin hyötyy.

olka akselit on väliät – ristikot rikki  Olikohan takapotku vai nelikko? Takapotkuna tosi herkästi keulii, ihan kärry koukussa riittää.
pessimisti ei pety!

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Deutsi tietäjät hoi !
Tuollasta 4.70 deutsia tarjoo yksi vaari 7000 h mittarissa .
Kannattaako pihakoneeksi harkita.Hurja vaari kun on poistanut rekisteristä.
Vm on 85. 16.9x38 renkailla.
Tarkista ovatko moottorin tasapainotusakselit kunnossa vai poistettu.
Juu öljypohja pois vaan ja aksiloita kattoon puslat on lähtenyt liikenteeseen – kk laakerit on sitten punametallilla – eeperi ei toimi – 4 pytty on leikkautunut – pakokaasutermostaatti ei toimi niin kuin pitäisi – laatikon siirtäjän haarukka murtioimissa  - voimaa eikä vääntöä ei ole, mutta kyllä sillä postin hakee ( jos ei ole paljon lunta ) olka akselit on väliät – ristikot rikki  ja tai antaa olla, noh osat on onneksi saatanallisen kalliita. – valtio ainakin hyötyy.

olka akselit on väliät – ristikot rikki  Olikohan takapotku vai nelikko? Takapotkuna tosi herkästi keulii, ihan kärry koukussa riittää.
Eiku muuten olis kestäneet mutta 42 ei osaa käyttää vehkeitään  ;D   

W124

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: Deutsi tietäjät hoi !
Tuollasta 4.70 deutsia tarjoo yksi vaari 7000 h mittarissa .
Kannattaako pihakoneeksi harkita.Hurja vaari kun on poistanut rekisteristä.
Vm on 85. 16.9x38 renkailla.
Tarkista ovatko moottorin tasapainotusakselit kunnossa vai poistettu.
Juu öljypohja pois vaan ja aksiloita kattoon puslat on lähtenyt liikenteeseen – kk laakerit on sitten punametallilla – eeperi ei toimi – 4 pytty on leikkautunut – pakokaasutermostaatti ei toimi niin kuin pitäisi – laatikon siirtäjän haarukka murtioimissa  - voimaa eikä vääntöä ei ole, mutta kyllä sillä postin hakee ( jos ei ole paljon lunta ) olka akselit on väliät – ristikot rikki  ja tai antaa olla, noh osat on onneksi saatanallisen kalliita. – valtio ainakin hyötyy.

Kyllä, nämä ovat hyviä varoituksia. Unohdit varoittaa että taivas voi myös pudota niskaan.

Dx on euroopan eniten myytyjä traktorimalleja. Osia on hyvin saatavilla euroopasta. Suomessa näitä on myyty suhteellisen vähän koska uuden Deutzin hinnalla sai aikanaan kaksi Zetoria.

Saksassa näitä 9000 tuntia ajettuja Dx:iä saa jo alle 20t€ hintaan. Kaikki haluavat niin kovasti ostaa, että pääsevät tekemään kallista remonttia.

http://www.tractorpool.co.uk/details/Tractors/Deutz-Fahr-DX-470/1687677/

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Deutsi tietäjät hoi !
Tuollasta 4.70 deutsia tarjoo yksi vaari 7000 h mittarissa .
Kannattaako pihakoneeksi harkita.Hurja vaari kun on poistanut rekisteristä.
Vm on 85. 16.9x38 renkailla.
Tarkista ovatko moottorin tasapainotusakselit kunnossa vai poistettu.
Juu öljypohja pois vaan ja aksiloita kattoon puslat on lähtenyt liikenteeseen – kk laakerit on sitten punametallilla – eeperi ei toimi – 4 pytty on leikkautunut – pakokaasutermostaatti ei toimi niin kuin pitäisi – laatikon siirtäjän haarukka murtioimissa  - voimaa eikä vääntöä ei ole, mutta kyllä sillä postin hakee ( jos ei ole paljon lunta ) olka akselit on väliät – ristikot rikki  ja tai antaa olla, noh osat on onneksi saatanallisen kalliita. – valtio ainakin hyötyy.

Kyllä, nämä ovat hyviä varoituksia. Unohdit varoittaa että taivas voi myös pudota niskaan. Mitä tuota nyt enää varoittelemaan sehän putosi jo.

Dx on euroopan eniten myytyjä traktorimalleja. Osia on hyvin saatavilla euroopasta. Suomessa näitä on myyty suhteellisen vähän koska uuden Deutzin hinnalla sai aikanaan kaksi Zetoria. Pikemminkin 4, ovat pirulaiset vaan niin kovia vänkäämään jottei työnteosta tule mitään – kunnon potkut täytyy antaa välillä ja ulkoruokintaan.

Saksassa näitä 9000 tuntia ajettuja Dx:iä saa jo alle 20t€ hintaan. Kaikki haluavat niin kovasti ostaa, että pääsevät tekemään kallista remonttia.

http://www.tractorpool.co.uk/details/Tractors/Deutz-Fahr-DX-470/1687677/

   cría cuervos y te sacarán los ojos

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9258
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Deutsi tietäjät hoi !
Tuollasta 4.70 deutsia tarjoo yksi vaari 7000 h mittarissa .
Kannattaako pihakoneeksi harkita.Hurja vaari kun on poistanut rekisteristä.
Vm on 85. 16.9x38 renkailla.


kova koneha se tuommonen, liekkö eeperi kunnossa ja voepi olla että moottorinpuhlatimen säätimen röörie joutuu tökkimään, taekka on mahollisestu nykästy liitin irti ja jäähytin  pyörii jatkuvasti. Heinollaha se on kartanolla 4.30:nen takaveto, kolomisen tuhatta ajettu ja voe saateri että on näppärä kone, ei se kyllä oekeen suomea ällyö, kun tuli ruottinkieliseltä aluveelta. oli seissy siellä tallissa viitisen vuotta joutilaana.
Elämä on parasta kometiijjaa

rns

  • Vieras
Vs: Deutsi tietäjät hoi ! öljylaadut
Vanhaan keskusteluun kysymys eli
Millaista öljyä Dx hydrauliikkaan?

Hydrauliikalla on oma öljy ja suosituksen löysin öljynvalmistajilta, jotain 20w-20 moottoriöljyä pitäisi alkaa käyttää, ei kai.  :-\
Voisiko sinne pistää muissa koneissa olevan Castrol Agri 80W ?  Ei sitten haittaisi moottoriöljy toisten märkäjarruja? 

viiri45

Vs: Deutsi tietäjät hoi !
ihan mitä vain. Kyseisessä koneessa on erillinen hyd.öljypiiri. Eli jos johonkin muuhun koneeseen käy käy myös tähän.
-Kaikki saa mutta komiat ensi!

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Deutsi tietäjät hoi ! öljylaadut
Vanhaan keskusteluun kysymys eli
Millaista öljyä Dx hydrauliikkaan?

Hydrauliikalla on oma öljy ja suosituksen löysin öljynvalmistajilta, jotain 20w-20 moottoriöljyä pitäisi alkaa käyttää, ei kai.  :-\
Voisiko sinne pistää muissa koneissa olevan Castrol Agri 80W ?  Ei sitten haittaisi moottoriöljy toisten märkäjarruja?

Voi sinne laittaa mitä tahansa hydraulikäyttöön soveltuvaa, meillä on universal 10-30 kaikkien koneiden hydrauliikassa ja persiissä. (myös uudemmissa ja tästähän alkaa kohta kova vääntäminen ;D )
Oon vaatimaton!

Peltola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1410
Vs: Deutsi tietäjät hoi !
Masu TÄYNNÄ vois Deutzista vähän sanoa. 42:n kertoi ne kohdat mitkä pitää tarkistaa. Moottorista kato onko kuiva ettei öljy käryä rivoilla koko ajan. Venttiilin nostajan kumit vuotelee ajan myötä. Moottoriöljyt pidettävä suht puhtaina, koska ilmajäähdytteinen. Leikkautumista ehkä ollut mullakin kun jos tukehtuu kuumana, niin ei tahdo jaksaa pyöräyttää heti. Termostaatin saa kesäkäyttöön pistokkeelta jatkuvaksi, siis moottorin flektin (tämä 42:n pakokaasutermari). Kovalla pakkasellakin moottori toimii hyvin, mutta moottoriöljykennoon (lämmityslaite) ei kierrä öljy ja siksi tarvii eberin just silloin kun on kylmä. Eberi yber tehokas jos toimii.
Etuakselin väljät katsottava, mulla oli navan ulkokooli hämäyskorjattu kempillä ja osa olisi maksanut keskolla 16000mk. Tilasin aikanaan Saksasta, maksoi 4tmk. Nyt tilaaminen purkaamoilta Saksasta onnistuu, koska niitä on purettu paljon. 8000 tunnissa vaihteensiirtäjät oli niin väljät että just keskelle säädettynä vaihteet meni päälle. Tosi lepposa hyvä vaihteisto, säätöohjeet ehkä jossain. Kaikki öljyt käy perään mulla suositus oli 10W-30. Itse käytän vielä yhdessä Deutzissa Mobil 426 märkäjarruöljyä, vaikka pakkoja ei ole ja jarruilla ulkopuoliset rummut.

Kiva kone jos on ehjä.

Mutmut HYVÄÄ VAPAHTAJAN RIEMULLISTA SYNTTÄRIPÄIVÄÄ kaikille!!
Lasten hankkimat lahjat odottaaaa. . .

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26177
  • vastustan
Vs: Deutsi tietäjät hoi !
Tuollasta 4.70 deutsia tarjoo yksi vaari 7000 h mittarissa .
Kannattaako pihakoneeksi harkita.Hurja vaari kun on poistanut rekisteristä.
Vm on 85. 16.9x38 renkailla.

Tunteja tossa on todellisuudessa paljon enempi jollei ole koko ajan kaasupohjassa ajettu. "Valmetin tunteja" kellotunteja varmasti 10000h. Noista mainituista tasapainoakseli jutuista en oo ikinä kuullut vaikka tollasia 2kpl meilläkin ja kulkee 47km/h eli kierroksia on varmaan 2700
http://www.autowiki.fi/index.php/Tasapainotusakseli
Nyt voit ainakin lukea! nyky nuoret ei tiedä moottorintoiminnasta paljoakaan ? 45 kmh kulkee 2700 r/min Deutz
Tai tarkoittaa ettei ole ongelmia ollut.. tai ei sitten ole vaan huomannut - tosin niillä ei ole väliä kun omistajan koneita vaan ajaa.Mutta sulla on hyvä kun tunsit moottorit jo syntyessäsi  Juu toisilla asiat hoituu luonnostaa – on vähän pakko kun omilla ajaa.;D  Kaikki ei vaan oo perehtynyt moottoreihin pässi  ;) Parempi näin onkin
Mussun mussun... Toisten koneilla on pakko ajaa nätemmin... Työt loppuu samantien jollei osaa käyttää... Samalla tavalla sitä itsekkin on syötävä kuin koneiden omistajienkin  :o  Mutta on varmaan hieno olla jumala tai ainakin tuntea itsensä sellaiseksi...
Eikös työläiset saa enää työkkäristä rahaa?
En tiedä en ole koskaan käynyt...   En myöskään ole ollut työsopimuksella missään eli työaikalait tai ylityölisät sun muut eivät ole koskaan koskeneet minua... Eivätkä tule koskemaan  ;D   Ettei vaan olis sunkin koneet pankin   :o
kannaatta olla asian tiimoilta yhteydessä terminaattoriin  niin se kertoo miten saat rahas takautuvasti ;) ;D 8) ::)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Deutsi tietäjät hoi !
Pitää laittaa noihin molempiin DX:iin sähköinen tuntimittari niin voi verrata ja arvuutella sitten paljonko koneessa on oikeasti "kellotunteja".
Oon vaatimaton!

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Deutsi tietäjät hoi !
Pitää laittaa noihin molempiin DX:iin sähköinen tuntimittari niin voi verrata ja arvuutella sitten paljonko koneessa on oikeasti "kellotunteja".
Voi tulla yllätyksiä kun deutzi menee kierroksilla niin vallu menöö väännöllä.   8)

On kyllä varsinainen mopo tuo 4.70 / 92  :(
   cría cuervos y te sacarán los ojos

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: Deutsi tietäjät hoi !
Pitää laittaa noihin molempiin DX:iin sähköinen tuntimittari niin voi verrata ja arvuutella sitten paljonko koneessa on oikeasti "kellotunteja".
Voi tulla yllätyksiä kun deutzi menee kierroksilla niin vallu menöö väännöllä.   8)

On kyllä varsinainen mopo tuo 4.70 / 92  :(

Niin mites se liittyy tuntimittariin ja sen hitaaseen pyörintään jos deutzi on enemmän kierroskone kuin valmetti??
Samaa "ominaisuutta" on kuulemma muissakin sakemanneissa.

PS. Huomasin jo edellisellä sivulla ettet ole ihan kartalla, kun puhe oli tasapainotusakselista, joten sekoilusi on varmaan syyntakeetonta?  :P
Oon vaatimaton!

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Deutsi tietäjät hoi !
Pitää laittaa noihin molempiin DX:iin sähköinen tuntimittari niin voi verrata ja arvuutella sitten paljonko koneessa on oikeasti "kellotunteja".
Voi tulla yllätyksiä kun deutzi menee kierroksilla niin vallu menöö väännöllä.   8)

On kyllä varsinainen mopo tuo 4.70 / 92  :(
Jaahas vainiinkö meinaat ??? Mulla on tuossa 3 velmuttia ajossa ja voin kyllä sanoa että vakiona niissä ei pahemmin vääntöä ole. Eisillä että olisivat honoja mutta ei tosiaankaan mitään väännön jättiläisiä vakiona.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Deutsi tietäjät hoi !
Pitää laittaa noihin molempiin DX:iin sähköinen tuntimittari niin voi verrata ja arvuutella sitten paljonko koneessa on oikeasti "kellotunteja".
Voi tulla yllätyksiä kun deutzi menee kierroksilla niin vallu menöö väännöllä.   8)

On kyllä varsinainen mopo tuo 4.70 / 92  :(

Niin mites se liittyy tuntimittariin ja sen hitaaseen pyörintään jos deutzi on enemmän kierroskone kuin valmetti??  No sitä notta deutsiin tulee tunteja 1 = 1 kun konetta pitää kierrättää 2000 r min tai yli jotta jotain tapahtuu.

Samaa "ominaisuutta" on kuulemma muissakin sakemanneissa. Onko ?

PS. Huomasin jo edellisellä sivulla ettet ole ihan kartalla, kun puhe oli tasapainotusakselista, joten sekoilusi on varmaan syyntakeetonta?  :P Häh, sähän itse aiemmin kerroit jottet tiedä tasapainoakseleista mitään 
Ja mitenkä tuo ”kartalla" olemattomuus käynee ilmi?

Sen verran vielä ettei Dx koneiden viat ole minun vikani – niin että tässä ei edes asiat riitele. :) :D ;D ;)
   cría cuervos y te sacarán los ojos