Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Nastat  (Luettu 10141 kertaa)

viiri45

Nastat
Onko eroja eri nastamerkeillä? Siis kyseessä renkaaseen ruuvatavista kyse.
-Kaikki saa mutta komiat ensi!

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Nastat
Best Grip ei ainakaan kierry renkaasta läpi vanhana niinku teräväkärkinen tekee... :o
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Nastat
Just aattelin mennä hakemaan Best gripejä etusiin, taakse tulossa ketjut. Saa nähdä pelittääkö. Ainakin kovasti erilainen on ulkonäöltään kuin maxigripit..
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

realisti

  • Vieras
Vs: Nastat
taisi tuttavan 936 fendtin nastoitus maksaa alle 250€ rengasliikkeessä, että en alkaisi ruuvailemaan.

antti-x

  • Vieras
Vs: Nastat
Kun ruuvasi tri2 kumit aikalailla täyteen bestgrippejä niin kyllä pitoa löytyy, mutta on se aika kallista. Vajaa euron/kpl alvillinen hinta. Mitä liikeessä nastoittaminen maksaa kappaleelta? Itse työhon ei kannata kauheasti laskea hintaa, ehkä 10 senttiä/nasta.

Itse asennettavat voi irrottaa jos siltä tuntuu. Tosin joku sanoi että renkaat kuluvat vähemmän kesällä nastoitettuna, ja kalliitkin nastat ovat aika halpoja verrattuna hyviin kumeihin.

Viimeksi muokattu: 20.01.12 - klo:12:09 kirjoittanut antti-x

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Nastat
Kun ruuvasi tri2 kumit aikalailla täyteen bestgrippejä niin kyllä pitoa löytyy, mutta on se aika kallista. Vajaa euron/kpl alvillinen hinta. Mitä liikeessä nastoittaminen maksaa kappaleelta? Itse työhon ei kannata kauheasti laskea hintaa, ehkä 10 senttiä/nasta.

Itse asennettavat voi irrottaa jos siltä tuntuu. Tosin joku sanoi että renkaat kuluvat vähemmän kesällä nastoitettuna, ja kalliitkin nastat ovat aika halpoja verrattuna hyviin kumeihin.

...ja sitten kun kulumista on vastustettu tarpeeksi, niin ilmat tulee renkaan ala-osasta pois...

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Nastat
Siis toi traktorin renkaiden nastoitus rengasliikeessä maksaa jotain luokkaa pari sataa ja vähän päälle....

Kiinnostais tietää että kuluuko ne nastat seuraavan, siis ensimmäisen kesän aikana kelvottomiksi ja onko ne ruuvattavat nastat vaikea irroittaa?????

Siis kumpaan vaihtoehtoon päätyminen on taloudellisinta.....

Urakoottija

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 86
  • Eat My Shorts
Vs: Nastat
... ja onko ne ruuvattavat nastat vaikea irroittaa?????
Ainakin noi Best-Gripit lähti puolikkaan etusista kohtuurella irti, mutta traktorin etupyäristä mihinä oli ketjut ollu mettäajon takia paikallaan, niin meinas irroottaminen olla toivotoon urakka.
Nothing Runs Like A deere But Nothing Pulls Like A Horse
Wer Fendt fährt-führt

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Nastat
Siis eihän jokaista nastaa tarvitse saada irti mutta se siis periaatteessa onnistuu.......Kertokaas onko nastojen irroittamisessa ja uudelleen asentamisessa mitään järkeä.

Itse pohdiskelen asiaa siten että nastat on talvella aika tarpeellisia. Jos nyt liukkailla hieman tunaroi niin siitä tahtoo tulla aina hieman sanomista ja kustannuksia......

sorkkis

  • Vieras
Vs: Nastat
Siis eihän jokaista nastaa tarvitse saada irti mutta se siis periaatteessa onnistuu.......Kertokaas onko nastojen irroittamisessa ja uudelleen asentamisessa mitään järkeä.

Itse pohdiskelen asiaa siten että nastat on talvella aika tarpeellisia. Jos nyt liukkailla hieman tunaroi niin siitä tahtoo tulla aina hieman sanomista ja kustannuksia......

Eilen veti jontikka mis oli ketjut takana meikäläisen ojasta pois . Nastoilla ei oli voinu kuvitellakkaan renkaan pitävän .

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Nastat
Jäi bestgripit hyllyyn, oli myyjä taas jossain omissa aktiviteeteissa.  :P Kysäisin Vianorilta ammuttuja nastoja, noin satasen per rengas tulee hinnaksi ja 15-17 millin (halkaisija) nastalla. Taidan päätyä jälkimmäiseen..  8)
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: Nastat
Siis eihän jokaista nastaa tarvitse saada irti mutta se siis periaatteessa onnistuu.......Kertokaas onko nastojen irroittamisessa ja uudelleen asentamisessa mitään järkeä.

Itse pohdiskelen asiaa siten että nastat on talvella aika tarpeellisia. Jos nyt liukkailla hieman tunaroi niin siitä tahtoo tulla aina hieman sanomista ja kustannuksia......

Eilen veti jontikka mis oli ketjut takana meikäläisen ojasta pois . Nastoilla ei oli voinu kuvitellakkaan renkaan pitävän .

Ja mites sä sinne ojaan päädyit......Mä olen hinannut ojasta aika monta tunaria ilman nastoja ja ketjuja......Tosin nyt kaivataan hieman pitävämpää otetta.

Joupir84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 253
  • Näillä mennään
Vs: Nastat
Rengasliikkeen laittamista nastoista. 99vm rakkeri. 2000 laitettiin nastat jokapyörään 4perhokki taakke ja 3perhokki eteen. Ensimmäisen kerran uusittiin ko.toimenpide 2008. Sillo alako tuntuu ettei pidä enää. Eikä nastoja palijoo enää ollu. Viime talvena viä täydennettiin. Nyt renkaat tosin jäi pois käytöstä. Että mielestäni hyvin pysyivät. Raskaiden kuormien veto kesällä irrottaa esim jyrkissä mäissä nastoja. Muuten ne ei juuri kesäajoista kärsi
Suolahe rauta on haurasta

Joupir84

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 253
  • Näillä mennään
Vs: Nastat
Ainut miinus nastoissa että itellä esim ruokintapöydälläa ajettaessa vaurioittaa pintaa. Muuta pahaa en keksi
Suolahe rauta on haurasta

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Nastat
Nää uudet best gripit sillä harvalla kierteellä aivan perseestä. Toiseen ruuvasin ne isot keulaan niin puuttuu jo puolet ja jättäneet armottomat reijät. Nää ruuvi nastat pysyneet hyvin, ja kuluneisiin mitaksiin ruuvasin vanhat nastat syksyllä(talven ajetut) Nyt ei nastoja ollenkaan kun on uudet etuset ja takaset.
Nii se on...