Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?  (Luettu 16510 kertaa)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?
  Ostakaa ne rojut suoraan sieltä Virosta, minkä helvetin takia teidän pitää narsistia vielä elättää.
Siinä käy pian niin että enempi maksat koneesta ja enempi maksat rahdista ja takuu loppuu satamaan ;D
 Kateellinen mieli on silti hyvä, eipä päässyt ahne koijari vetämään välistä ;D ;D

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?
vertaamaan maalämpöjärjestelmään :-[    NO EI, ei tullut minun mielestä ollenkaan osoitetuksi :(
  Uusi vertailu antotehoja käyttäen (oletin että kylmäkoneella olisi ollut ottoteho sen 90W) :o
 Maalämpöjärjestelmä hinta 7000, teho 7000W, hinta euro/watti
 Ilppi, hinta vaikka nyt sitten tonnin. Teho 3-4000W, hinta 0,25-0,33 €/W   :-\

Sillä kylmäkoneella on se "lämmin puoli" 90W, sitä pitää verrata MLP:n ja ILP:n "lämpimään puoleen".

Jos otat ILP:n hinnaksi pienimmän joskus olleen hinnan ja muiden vaihtoehtojen hinnaksi normaalin hinnan, jolla niitä voi jokainen ostaa, niin ei ole tasapuolisesti. Lukijoille on hyödyksi jos saat esiin niitä todella edullisia laitteita.
En nyt oikein täysin ymmärrä mutta älkää antako sen haitata, näin on käynyt ennenkin :)
 Sähköllä toimiva lämmityslaite ottaa verkosta jonkin tietyn energiamäärän, tämä on käsittääkseni ottoteho. Sitten se kone muuttaa lämpötilaa jollain tietyllä teholla, jos lämpötilaa nostetaan niin silloin varsinkin saadaan optimitilanteessa myös verkosta otettu ottoteho lämpöenergiana hyötykäyttöön. Ihmettelen jos kylmälaitteesta ei saada lämpöä kun kurja 90W :(
  Minä maksoin onoff pumpuista 350€/kpl ja invertterikone oli muistaakseni 429€ ihan tarkalleen. Asennushinta oli ajateltu satasen paikkeille kappale eikä se ainakaan ylittynyt. Oletin että tonnin hinnalla on jo aika paljon valinnanvaraa laitteissa.  Optimitapauksessa ilpin asennus on helppoa ja äkkiä tehty, meillä oli aivan muuta kun optimiasennus. Satuin tuossa ostaa sen vakuumipumpunkin jota asennuksessa tarvitaan kun huusin tuurin konehuutokaupasta käytetyn ilpin viime kesänä, en vaan ole vielä hankkinut kylmäainetta :(

ktm87

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1909
Vs: Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?
Jos tässä galluppia pidetään viestien poistelemisesta, niin itse olen ehdottomasti sitä vastaan. Voi jo etukäteen miettiä mitä haluaa julkisesti kirjoittaa ja kestää seuraukset kuin mies/nainen. Mieluiten pitäisi ylläpidonkin ensin lyödä ketju lukkoon ja perään sille syy ja vasta muutaman päivän päästä hukata ketju pois. Eipä jää kenellekkeen sitten epäselväksi syyt ja onko mahdollisesti markkinavoimat tai esimerkiksi koneista puhuttaessa valmistajat olleet vaikuttamassa asiaan.
juurikin näin. tää nykynen käytäntö mahdollistaa vaikka minkä paskan suoltamisen ja sit voikin poistella viestit. esim luvattomat kuvat/henkilötiedot ym.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5896
Vs: Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?
Weijjo meni sokkiin sekin vaikutti poistamiseen. :D


Älä nyt viitti tehdä ittees yhtään enempää naurun alaiseksi, aikuinen mies.   >:(

Viimeksi muokattu: 01.01.13 - klo:19:34 kirjoittanut bouli

Neke

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2798
Vs: Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?
Sassi on ideologioidensa kanssa yhtä ulkona, kuin ympäristöministeri reaali elämästä.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?
Weijjo meni sokkiin sekin vaikutti poistamiseen. :D


Älä nyt viitti tehdä ittees yhtään enempää naurun alaiseksi, aikuinen mies.   >:(
Lueppa bouli keskustelu palstan ohjeet siellä nimenomaan kehoitetaan pysymään aiheessa .Mitäpä tuossa ketjussa nyt korvaamatonta oli ei mitään mullistavaa.Olen usein poistanut ketjuja kun on mennyt navan alle puheet niin ei niitä viitsi lukea aina.Eiköhän nyt rahotuta ettei suurempaa vahinkoa satu kellekkään  ;D
Kannattaa ottaa rennosti ei liian tosikko asenteella.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?
Weijjo meni sokkiin sekin vaikutti poistamiseen. :D


Älä nyt viitti tehdä ittees yhtään enempää naurun alaiseksi, aikuinen mies.   >:(
Lueppa bouli keskustelu palstan ohjeet siellä nimenomaan kehoitetaan pysymään aiheessa .Mitäpä tuossa ketjussa nyt korvaamatonta oli ei mitään mullistavaa.Olen usein poistanut ketjuja kun on mennyt navan alle puheet niin ei niitä viitsi lukea aina.Eiköhän nyt rahotuta ettei suurempaa vahinkoa satu kellekkään  ;D
Kannattaa ottaa rennosti ei liian tosikko asenteella.
No ei nyt viittitä hei rauhoittua yhtään, tapelkaa kunnolla, kyllä minäkin kannustan ;D

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5896
Vs: Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?
Weijjo meni sokkiin sekin vaikutti poistamiseen. :D


Älä nyt viitti tehdä ittees yhtään enempää naurun alaiseksi, aikuinen mies.   >:(
Lueppa bouli keskustelu palstan ohjeet siellä nimenomaan kehoitetaan pysymään aiheessa .Mitäpä tuossa ketjussa nyt korvaamatonta oli ei mitään mullistavaa.Olen usein poistanut ketjuja kun on mennyt navan alle puheet niin ei niitä viitsi lukea aina.Eiköhän nyt rahotuta ettei suurempaa vahinkoa satu kellekkään  ;D
Kannattaa ottaa rennosti ei liian tosikko asenteella.
Ei lämmityksen tarvitse ole pelkästään yksi ainut menetelmä, esim klapikattila tai maalämpö, vaan se voi koostua monesta toisiaan tukevasta menetelmästä.
Siten mun mielestäni maalämmöstä keskusteltaessa on varsin asiallista keskustella myös muistakin sitä tukevista lämmitysmenetelmistä, kuten tuossakin ketjussa tehtiin.

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?
Weijjo meni sokkiin sekin vaikutti poistamiseen. :D


Älä nyt viitti tehdä ittees yhtään enempää naurun alaiseksi, aikuinen mies.   >:(
Lueppa bouli keskustelu palstan ohjeet siellä nimenomaan kehoitetaan pysymään aiheessa .Mitäpä tuossa ketjussa nyt korvaamatonta oli ei mitään mullistavaa.Olen usein poistanut ketjuja kun on mennyt navan alle puheet niin ei niitä viitsi lukea aina.Eiköhän nyt rahotuta ettei suurempaa vahinkoa satu kellekkään  ;D
Kannattaa ottaa rennosti ei liian tosikko asenteella.
Ei lämmityksen tarvitse ole pelkästään yksi ainut menetelmä, esim klapikattila tai maalämpö, vaan se voi koostua monesta toisiaan tukevasta menetelmästä.
Siten mun mielestäni maalämmöstä keskusteltaessa on varsin asiallista keskustella myös muistakin sitä tukevista lämmitysmenetelmistä, kuten tuossakin ketjussa tehtiin.

SAS tekisi palveluksen kun hän vertailisi linkkinsä tekstissä esitettyjä väitteitä sen tueksi laitettuihin vakuutusyhtiöiden tilastoihin. Minun mielestäni niissä oli ristiriita, eli ko. nettisivuston taustatahojen etujen ajamista totuutta vääristellen. Tarkistus olisi kannattanut tehdä ennen avausvietin lähettämistä.

Jos ko. keskustelussa saisi keskustella vain aiheesta maalämpö on aivan huono/ ei ole huono, keskustelu on lähtökohtaisesti juupas/eipäs -inttöä ja mielekkyys loppuu viiden viestin jälkeen. Jonkin menetelmän, esimerkiksi maalämpö, mielekkyyttä voi ja pitää verrata nimenomaan sen vaihtoehtoihin, kuten keskustelussa tehtiin. Myös lähdekritiikki alkuperäisen viestin linkkiä kohtaan oli erittäin tarpeellista.

Ja niistä ohjeista, joiden löytäminen teettikin työtä.

http://www.agronet.fi/keskustelukanava/kayttoehdot.html

Ohjeissa ei kerrota että ketjun avaajalla on oikeus poistaa aloittamansa ketju.
 
Taitaa riittää minulle nämä kirjoittelut.  :-X Voin palata asiaan, kunhan SAS pyytää takaisin kertoen millä tavalla kirjoitukseni alittivat navantason. [ratsastaa auringonlaskuun]

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?
Mitä varten se poista aihe nappi sitten on ,sitä Sassi painaa silloin kun hyvältä tuntuu eikä KYSELE keneltäkään.
Maasähkölämmitys fanit tuntuu olevan herkkää porukkaa. ;D
Opetelkaa kopioimaan ja käyttämään keskustelupalstaa oikein .
Sassi ei ota vastuulleen jos lähteessä on jotakin häikkää ,se vaan pitää jokaisen osata suodattaa ja käyttää omia aivojaan.
Pieni provoilu piristää keskustelua . ;)
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?
Mitä varten se poista aihe nappi sitten on ,sitä Sassi painaa silloin kun hyvältä tuntuu eikä KYSELE keneltäkään.
Maasähkölämmitys fanit tuntuu olevan herkkää porukkaa. ;D
Opetelkaa kopioimaan ja käyttämään keskustelupalstaa oikein .
Sassi ei ota vastuulleen jos lähteessä on jotakin häikkää ,se vaan pitää jokaisen osata suodattaa ja käyttää omia aivojaan.
Pieni provoilu piristää keskustelua . ;)

VEtosit palstan ohjeisiin keskustelun suhteen, mutta itse teet mitä lystää.

En ole maasähkölämmitys-fani, vaan kaiken uusiutuvan energian ja energiatehokkuuden fani.

Vetosit lähteeseesi vielä sen jälkeen kun olin nostanut esiin sen ristiriitaisuudet, eli levität tietoisesti virheellistä tietoa muiden haitaksi.

Minua piristää eniten olla osallistumatta SAS-keskusteluihin.  :-X

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7095
Vs: Miksi poistettiin maalämpökeskusteluketju?
Mitä varten se poista aihe nappi sitten on ,sitä Sassi painaa silloin kun hyvältä tuntuu eikä KYSELE keneltäkään.
Maasähkölämmitys fanit tuntuu olevan herkkää porukkaa. ;D
Opetelkaa kopioimaan ja käyttämään keskustelupalstaa oikein .
Sassi ei ota vastuulleen jos lähteessä on jotakin häikkää ,se vaan pitää jokaisen osata suodattaa ja käyttää omia aivojaan.
Pieni provoilu piristää keskustelua . ;)

VEtosit palstan ohjeisiin keskustelun suhteen, mutta itse teet mitä lystää.

En ole maasähkölämmitys-fani, vaan kaiken uusiutuvan energian ja energiatehokkuuden fani.

Vetosit lähteeseesi vielä sen jälkeen kun olin nostanut esiin sen ristiriitaisuudet, eli levität tietoisesti virheellistä tietoa muiden haitaksi.

Minua piristää eniten olla osallistumatta SAS-keskusteluihin.  :-X

Kyrsiihän se, kun aikaa käyttää vastaamiseen kun kysytään, ja sitten joku poistaa koko viestiketjun ilman syytä. Mielestäni kaikki lämmityksestä käytävä keskustelu liittyy ilpoon, sehän yksi vaihtoehto. Varsinkin karjatiloilla, joilla lietelantakuilut.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)