Ismen kuormaimista pelkästään hyvin kokemuksia, ei hetku eikä notku ja nostaa vähintään sen mitä luvataan.
Aiemmin ollu 1400 (MF690-4), 1700B (3080), 180B (8130) ja 170B (5465 on vieläkin)
Näkyvyys jokaises ollu hyvä työlaitteelle ja varsinkin kytkettäes paljon parempi kuin kehutus kuikas. Kyllähän kuikkakin hyvä kuormain on (pakkko kehua, kun Dynas on semmonen) mutta yliarvostettua. No ehkä erot tulee esiin ajan kanssa. Ainakin kuikan eurosovitteelle on helvetin huono näkyvyys, kun jotain härpäkettä siihen kytkee tai ainakin pitää "etulevy" kääntää pahasti nurinniskoin, että vähän jotakin näkis. Aisat peittää näkyvyyden. Mutta ihan hyvä kuormain muuten... Edelleen harkinnas Ismeläisen kytkentälevyn rakentaminen euron tilalle... Ainiin... toi hydraulinen lukitus on ihan kiva, kun siihen ny on tottunu, vois tuohon toiseenkin viritellä, mutta se eurotappien paksuus tai oikeestaan ohuus on jotain aivan järkyttävää... ja tommosella vielä töitäkin pitäis uskaltaa tehdä... täytyy yrittää välttää vääriä työtapoja.
Tuos 180B:s on nostoteho kohdallaan kokoonsa suhteutettuna... Olipa kerran pieni palkkinippu nostettavana... 160*160 galvanoituja putkipalkkeja kahdessa nipussa, joista toinen oli painavampi... Rekan lavalta pois ja saman tien alkoi traktorin perä tavoitella yläilmoja... ja palkkinippu maata. Tietenkin nippu ylös maasta ja siirto sivuun, ettei jää keskelle tietä, mutta perä ei edelleenkään tahtonu pysyä maas ja tosimieshän ei käytä takapainoja tommosten pikkurautojen nostelus. Ja parin tonnin painoinen liimapuupalkkinippukaan ei jäänyt rekan lavalle 2,5m korkeuteen vaan tuli ongelmitta alas... ehjänä.
tethering holes to their concave windings