Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe etukuormaajat  (Luettu 41377 kertaa)

Tracman

  • Vieras
Vs: etukuormaajat

Mitä raati suosittelisi kuormaajaksi raktoriin...? itsellä on kiikarissa ollu STOLL tai QUICKE... tekeekö ismellä tai mp-liftillä mittään...?

kokemuksia ismestä joka oli 6400 valtterin nokalla ja tuntui olevan hyvinkin vetelä... se oli muistaakseni 1700B tai 1600B se malli no kuitenki pitkillä aisoilla  ;D se oli mun mielestä hyvä ku oli ulottuvuutta.


JAA! Ittellä tuan T:n nokassa 180b vm 2006 on se pirun tukeva kuormaaja, ja ainakin omasta mielestä ei tarvi olla enmpää voimaa...


tuolla edempänä joku jo kerkesi mainita että nää uudemmat on jo tykkyjä eli nää 100-sarjalaiset ja nuo on vanhempia noi 1000-sarjalaiset ja kokemukset ismestä on vuosilta 00-02 ja kone oli 98-vuoden 6400:nen ja myös kuormaaja  8)

Triman kuormaimia ei vissiin taida suomessa olla ku nyykkärin keulalla tai casen... ku toi agritekki sitä edustaa...

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: etukuormaajat
Ismen kuormaimista pelkästään hyvin kokemuksia, ei hetku eikä notku ja nostaa vähintään sen mitä luvataan.
Aiemmin ollu 1400 (MF690-4), 1700B (3080), 180B (8130) ja 170B (5465 on vieläkin)

Näkyvyys jokaises ollu hyvä työlaitteelle ja varsinkin kytkettäes paljon parempi kuin kehutus kuikas. Kyllähän kuikkakin hyvä kuormain on (pakkko kehua, kun Dynas on semmonen) mutta yliarvostettua. No ehkä erot tulee esiin ajan kanssa. Ainakin kuikan eurosovitteelle on helvetin huono näkyvyys, kun jotain härpäkettä siihen kytkee tai ainakin pitää "etulevy" kääntää pahasti nurinniskoin, että vähän jotakin näkis. Aisat peittää näkyvyyden. Mutta ihan hyvä kuormain muuten... Edelleen harkinnas Ismeläisen kytkentälevyn rakentaminen euron tilalle... Ainiin... toi hydraulinen lukitus on ihan kiva, kun siihen ny on tottunu, vois tuohon toiseenkin viritellä, mutta se eurotappien paksuus tai oikeestaan ohuus on jotain aivan järkyttävää... ja tommosella vielä töitäkin pitäis uskaltaa tehdä... täytyy yrittää välttää vääriä työtapoja.

Tuos 180B:s on nostoteho kohdallaan kokoonsa suhteutettuna... Olipa kerran pieni palkkinippu nostettavana... 160*160 galvanoituja putkipalkkeja kahdessa nipussa, joista toinen oli painavampi... Rekan lavalta pois ja saman tien alkoi traktorin perä tavoitella yläilmoja... ja palkkinippu maata. Tietenkin nippu ylös maasta ja siirto sivuun, ettei jää keskelle tietä, mutta perä ei edelleenkään tahtonu pysyä maas ja tosimieshän ei käytä takapainoja tommosten pikkurautojen nostelus. Ja parin tonnin painoinen liimapuupalkkinippukaan ei jäänyt rekan lavalle 2,5m korkeuteen vaan tuli ongelmitta alas... ehjänä.
tethering holes to their concave windings

Sandels

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 435
  • Ilima aekojaan Iisalamesta
Vs: etukuormaajat
Itse olen tässä myös kuormaimia katellut ja tällä hetkellä näyttää siltä, että toinen Isme on taloon tulossa. Halusin eroon vaijerikäytöstä ja Quicken muut ohjainvaihtoehdot helvetin kalliita. Kuten myös itse kuormain. Triman olisin saattanut muuten hommata, mutta sama juttu tuon ohjaimen kanssa. Vahvimmilla 180 Isme hydr.esiohjauksella. Onko tästä muuten kokemusta kellään, onko ollut toimiva laite käytössä?

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: etukuormaajat
Vahvimmilla 180 Isme hydr.esiohjauksella. Onko tästä muuten kokemusta kellään, onko ollut toimiva laite käytössä?

Itsellä on nyt Reutsin keulalla Isme 170B hydraulisella esiohjauksella, ja tyytyväinen oon. Ja tyytyväisiä kommentteja oon kuullut tuosta 180B:stäkin, itte en raaskinut laittaa ihan niin isoa kun ei tuo hirmuiso oo tuo Reutsi (110).

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: etukuormaajat

Ehdottomasti Stoll

Just tulin worsan saunasta ja paikallinen case asentaja oli myös uimassa;

Oli juttua että ainoa oikea on Stoll

siinä ominaisuuksia niin paljon enempi kuin muissa,,,,,,,,,
 ;D



Mul on eks Stoll ja täytyy sanoa että kuormaajaan olen tyytyväinen mutta sähköinen esiohjaus on todella epävarma ja maahantuojan toimesta paras lohkaisu oli että jos sen ja sen osan vaihtaminen ei auta niin takuuta ei ole enää!!!!  ???
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: etukuormaajat
stollissa hyvä idea se sisällä oleva vakain. mutta! mitäs jos sinne vakaimen väliin pääsee vettä ja se jäätyy? tai vaikka soraa? kuormain on päältä avoin vakaajan kynkän kohdalta.

toinen juttu joka pisti silmään oli 1 kudoksiset 3/8 letkut/putket jotka menee vakaajatankonkojen kanssa samassa raossa aisojen sisällä. kiva korjata jos ja kun hajoa. kaiken kiaikkiaan turhan siroti tehty osittain. voi silti toimiakkin...
Letkut muuttuu putkeksi siinä ennen vaakajatankoa ja jatkuu pellien alla putkena....  Näkyvyys omaa luokkaansa ja tehoa samalla lailla kuin muissakin ja quickea ei enää todennäköisesti tule enää seuraavaankaan sen verran hyvät murto/kippauskulmat, näkyvyys ja voimat on olleet  :D

Snowman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 611
Vs: etukuormaajat
Minkälaiseen traktoriin aiot kuormainta.levyaisoilla oleva james niin siinä kuormain parraasta päästä.mp-liftin murto voima käytännössä heikko.ja jos et jamesta laita niin kylläpä se quicke on kuormaaja ja muut tulee perästä.
Jos jotakuta kiinnostaa voisin myydä pois tuon levyaisa jameksen nitisemästä tuosta nyykkärin keulalta ja hommata kunnon kuormaajan... :)

moro, mikäs kuormaajassa vikana? ihte oon persoillu tommosta nyykkäriin  ;D
Vikoja: Aisason kummassakin päässä kuivat tapit ei rasvausmahdollisuutta, muutenkin joka paikka ihan sika väljä ihan uudesta asti, putkisokat katkii irtolee=tapit lentää huitsin kuuseen ja pahimpana kaikesta kauhankääntö voimat häviävät yläasennossa jos kääntää kippiasentoon niin ei tee enää täyttöä vaan pitää laskea kuormain alas että saa käännön tehtyä... tämä erityisesti ongelma esim. paaleja kääryn toisesta kerroksesta otettaessa

farmex

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 671
Vs: etukuormaajat
Kyllä MP-lift on hyvä,koska mullakin on sellainen. :D

Kontuveikko

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 434
Vs: etukuormaajat
Trima +3 = Quicke 45
Trima +4 = Quicke 55
Trima +5 = Quicke 65
Trima +6 = Quicke 75

Tarrat erilaiset, ja vakajaa ei ole muotoiltu trimassa. Muuten saman valmistajan sama kuormain. Paras.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: etukuormaajat
Kahtoahan vain, kohta joku tunnoton kehuu mp-liftiä.

Mistä moinen allergia? Pelannu ihan hyvin. Hintansa väärtti. Sama hinta kaikilla namuilla kuin muut ilman.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: etukuormaajat
Trima +3 = Quicke 45
Trima +4 = Quicke 55
Trima +5 = Quicke 65
Trima +6 = Quicke 75

Tarrat erilaiset, ja vakajaa ei ole muotoiltu trimassa. Muuten saman valmistajan sama kuormain. Paras.

mulla on ollu keväästä asti trima +6 nyykkärissä ja kyllä se vielä ainakin on pelannu. eikä nuissa vanhemmissakaan trimoissa ole suuria vikoja ollu..

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: etukuormaajat
Isme mulla viius.Lumikauhan kans kun lykkää niin täytyy olla tarkkana ettei mene konepelli solmuun kun aisat joustaa niin paljon.Ismen kauhan kääntökulmat on prseestä.
MP-lifti on hyvä,ei notku. 8)

Teroman

Vs: etukuormaajat
Kyllä MP-lift on hyvä,koska mullakin on sellainen. :D

Hei Onkos sulla vielä se Mansikin nokalla ? Mikä malli Mansikista ?

mites 955 tai mikä jonnen tappuri se olikaan,,,,,,,,,, onko pelannut hyvin ?
 ::)


eesti vijelijä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
Vs: etukuormaajat
Quicke on hyvä ja trima oli mulla deutzil mutta nyyt on uudelen Quicke mutta traktori ei kesta vanha case ih 845 etu akseli  ei kesta >:( >:( pakko on myynti pista kuna KONEKESKO en kinosta takku asjota  >:( >:( >:( mutta sositelen Quicke.Stoll.Isme.Trima on hyvät

farmex

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 671
Vs: etukuormaajat
Tero. Hiivatti 80-90 on pihakoneena.Jontikan 955 myin Viroon,kun sain siitä hyvän kaupan.