Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Marttilan rehunteko koneet.  (Luettu 7902 kertaa)

Marttila

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 132
Marttilan rehunteko koneet.
Tuossa luin aikaisempaa viestiketjua niitto murskaimen kannattavuudesta suhteessa peltoalaan,niin mitäpä tuumaatte tästä.
rehun tekoa minulla on noin 22ha kerta ja olki hommaa noin 20 ha.niittokone on krone 283cv ja paalain newhollandin muuttuva kammioinen.ja kvernen käärin.kaikki omia.ampuuko arvoisan raadin mielestä tämä yli.lehmiä on 19 ja nuoret päälle.

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Marttilan rehunteko koneet.
luokojunkkari on tota alaa varten
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Marttilan rehunteko koneet.
Tuossa luin aikaisempaa viestiketjua niitto murskaimen kannattavuudesta suhteessa peltoalaan,niin mitäpä tuumaatte tästä.
rehun tekoa minulla on noin 22ha kerta ja olki hommaa noin 20 ha.niittokone on krone 283cv ja paalain newhollandin muuttuva kammioinen.ja kvernen käärin.kaikki omia.ampuuko arvoisan raadin mielestä tämä yli.lehmiä on 19 ja nuoret päälle.
Mun mielestä kannattais harkita ainakin vaihtaa toi käärin vähintään 4 metriseksi..
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Verku

Vs: Marttilan rehunteko koneet.
Niin no niin. Niinku se Timppa kirjoitti että jos isäntä haluaa niin isäntä ostaa.

Kyllähän kaiken saa paperilla "kannattamaan" kun aikansa pyörittää, ylipitkät poistoajat jne. mutta totuushan on se että kyllä tuommoiset vehkeet vaan pienen tilan pääomaa sitoo, liikaako, laske itse.... ???

Onko tilan tarkoitus omistaa vai tuottaa, sitä voi jokainen miettiä itsekseen omassa päässään jos tähän ajatustyöhön tarvittavat muumit on laaksossa.... ;D
Kypsä tapaus

Verku

Vs: Marttilan rehunteko koneet.
Tuossa luin aikaisempaa viestiketjua niitto murskaimen kannattavuudesta suhteessa peltoalaan,niin mitäpä tuumaatte tästä.
rehun tekoa minulla on noin 22ha kerta ja olki hommaa noin 20 ha.niittokone on krone 283cv ja paalain newhollandin muuttuva kammioinen.ja kvernen käärin.kaikki omia.ampuuko arvoisan raadin mielestä tämä yli.lehmiä on 19 ja nuoret päälle.
Mun mielestä kannattais harkita ainakin vaihtaa toi käärin vähintään 4 metriseksi..

Suurkanttipaalain multaimella. :D Saa tehokkaasti painaa ne homepaketit suoraan maan uumeniin ja säästyy vielä muovin hinta. ;D
Kypsä tapaus

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: Marttilan rehunteko koneet.
Mikäs oli koneitten vuosimalli?

Verku

Vs: Marttilan rehunteko koneet.
Mikäs oli koneitten vuosimalli?

Niin....

Jos on uusia myisikö pois, säästäisi traktoritunteja, vapauttaisi pääomaa jne.

Jos vanhoja niin ajaisko loppuun ja salakavalasti hukkaisi rahansa remontteihin....

No joo. ;D

Kuinka paljon urakoitsija saa olla kalliimpi kuin itse tehden?

10, 20, 25 prosenttia  ???

Vai onko se heti roisto ja mulukku jos se yrittää pärjätä ja tehdä hommia yli ensimmäisen koneenvaihtopisteen.
Kypsä tapaus

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Marttilan rehunteko koneet.


Onko tilan tarkoitus omistaa vai tuottaa, sitä voi jokainen miettiä itsekseen omassa päässään jos tähän ajatustyöhön tarvittavat muumit on laaksossa.... ;D
[/quote]

 Eikö omilla koneilla sitten voi tuottaa..

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Marttilan rehunteko koneet.
Marttilalla on asenne kohdillaan.

Tuon peltopinta-alan vois vielä pienentää esim kymmeneen hehtaariin.

Sit on hauska kattella kun urakkatäppäri painaa velkakoneillaan niska limassa.

Marttila tekee omia hommia omilla koneillaan ihan rauhassa...

 :D
Kui mää ain olen paras?

Jätkä

  • Vieras
Vs: Marttilan rehunteko koneet.
Mikäs oli koneitten vuosimalli?

Niin....

Jos on uusia myisikö pois, säästäisi traktoritunteja, vapauttaisi pääomaa jne.

Jos vanhoja niin ajaisko loppuun ja salakavalasti hukkaisi rahansa remontteihin....

No joo. ;D

Kuinka paljon urakoitsija saa olla kalliimpi kuin itse tehden?

10, 20, 25 prosenttia  ???

Vai onko se heti roisto ja mulukku jos se yrittää pärjätä ja tehdä hommia yli ensimmäisen koneenvaihtopisteen.


Tuohon urakoitsianpalkkaan pitää myös muistaa laskea myös oma tuntipalkka jos sinä hetkenä ei pysty tekemään tuottavaa työtä kun urakoitsia urakoi.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Marttilan rehunteko koneet.
Tuossa luin aikaisempaa viestiketjua niitto murskaimen kannattavuudesta suhteessa peltoalaan,niin mitäpä tuumaatte tästä.
rehun tekoa minulla on noin 22ha kerta ja olki hommaa noin 20 ha.niittokone on krone 283cv ja paalain newhollandin muuttuva kammioinen.ja kvernen käärin.kaikki omia.ampuuko arvoisan raadin mielestä tämä yli.lehmiä on 19 ja nuoret päälle.

Olen nähnyt pahempaakin. Oma rehuketju ja puimuri, 11 lehmää ja 18 hehtaaria. Ai niin... kaikki koneet uusia/uudehkoja. Hinattava niittokone ja pyöropaaliin vaan. Eikä urakointeja muille  ;D

pötsjölööm

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4297
  • Hämmästyksen sormi, ihmetyksen suussa
Vs: Marttilan rehunteko koneet.
Tuossa luin aikaisempaa viestiketjua niitto murskaimen kannattavuudesta suhteessa peltoalaan,niin mitäpä tuumaatte tästä.
rehun tekoa minulla on noin 22ha kerta ja olki hommaa noin 20 ha.niittokone on krone 283cv ja paalain newhollandin muuttuva kammioinen.ja kvernen käärin.kaikki omia.ampuuko arvoisan raadin mielestä tämä yli.lehmiä on 19 ja nuoret päälle.

Ei missään nimessä. Sopivasti ollutkin otsikoissa ylisuuret, ja turhat maataloustuet, että siinä mielessä täysin osuvaa.

3070 E

  • Vieras
Vs: Marttilan rehunteko koneet.
Otsikon voi ajatella kaksi mielisesti, minä kun asun Marttilan pitäjässä. ;)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Marttilan rehunteko koneet.
Otsikon voi ajatella kaksi mielisesti, minä kun asun Marttilan pitäjässä. ;)

Onko Marttilassa yhteensäkään noin paljon koneita  ;D

3070 E

  • Vieras
Vs: Marttilan rehunteko koneet.
Otsikon voi ajatella kaksi mielisesti, minä kun asun Marttilan pitäjässä. ;)

Onko Marttilassa yhteensäkään noin paljon koneita  ;D

No kyl ne omatkin koneet jo määrällisesti ylittää nuo, mutta ne on vanhempia.