Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kylmäkasvatus  (Luettu 3288 kertaa)

1q2w3e4r5t2

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 24
Kylmäkasvatus
Mitä ootte mieltä hiehojen kylmäkasvatuksesta. itsellä on hiehot siiloissa ja sieltä pääsevät laitumelle kesällä ja talvella. naapurissa on saman lailla mutta eivät pääse laitumelle,kun se ottaa hiehot navettaan (parsi) niillä on jalat kipeänä mulla sitä ongelmaa ei oo, onko muilla kokemuksia asiasta

Poikapoloinen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 444
Vs: Kylmäkasvatus
Onko sulla matot parsissa ja naapurilla ei?
Maaseudun tulevaisuus

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: Kylmäkasvatus
Onpahan tullut kokeiltua viime viikkoina,eniten näkyy vaikuttavan ruokinta,parrenpinta ja jopa parsikalusteet.Näin ainakin mulla ja tässä järjestyksessä ja pääsevät myös aina laitumelle.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kylmäkasvatus
Jos hieho seisoo märässä paskassa 20 kuukautta ja sitten parsinavettaan niin se on "morjesta vaan" sillä hetkellä. Ihminen voi testata samaa vaikka niin että ensin käy uimassa ja sitten juoksee päätäpahkaa sepelikköön  :D

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Kylmäkasvatus
"Siilomulli"  :P
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: Kylmäkasvatus
"Siilomulli"  :P
Muulosilli ja kalmakysvätys  ::)
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

sjk

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1784
Vs: Kylmäkasvatus
Jos hieho seisoo märässä paskassa 20 kuukautta ja sitten parsinavettaan niin se on "morjesta vaan" sillä hetkellä. Ihminen voi testata samaa vaikka niin että ensin käy uimassa ja sitten juoksee päätäpahkaa sepelikköön  :D
Se on myös naapurin kukkapenkille"morjensta vaan",jos ei vaihda tavallista sähköaitaa talviaidaksi,ulkokasvatuksessa.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Kylmäkasvatus
Jos hieho seisoo märässä paskassa 20 kuukautta ja sitten parsinavettaan niin se on "morjesta vaan" sillä hetkellä. Ihminen voi testata samaa vaikka niin että ensin käy uimassa ja sitten juoksee päätäpahkaa sepelikköön  :D
Se on myös naapurin kukkapenkille"morjensta vaan",jos ei vaihda tavallista sähköaitaa talviaidaksi,ulkokasvatuksessa.
Jaa. Kyl mulla on pysyneet ihan tavan aidassa. Eihän talvilangassa ja kesälangassa olen kuin yhden johtimen ero...
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

1q2w3e4r5t2

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 24
Vs: Kylmäkasvatus
Eivät seiso 20 kuukautta paskassa kun kuivittaa oljella kerran viikkoon ja tyhjentää tarpeeksi usein. parsimattoja ei ole kummallakaan mutta kalusteissa ja ruokinnassa on eroa. itse oon epäilly ruokintaa ja sitä että millon ottaa sisälle, eläinlääkäri sano että puoli vuotta ennen poikimista mutta itse suosin 1-2 ennen poikimista ja jotkut sonnin astumat on poikinut kylmään ja mitään ongelmia ei ole tullut. naapuri ottaa aina puoli vuotta ennen sisälle joskus ennemminki.

merheres

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 668
Vs: Kylmäkasvatus
Meillä on hiehot olleet siilokasvatuksessa nyt 3 vuotta. Kuivitan 2xviikossa siilon peräosan, joka tyhjennetään keväällä. Ruokinta-alue tyhjennetään 2-3vk välein, eikä sitä kuiviteta. Eläimet pysyy puhtaana, eikä sorkat kasva liiaksi. Hiehot tulee parteen n.4vk ennen poikimista. Parsissa on normi matot. Tiineet ruokitaan vanhana tehdyllä säilörehulla, lisäksi vain kivennäisiä. Nuoremmat saa vielä viljaa ja rypsiä. Siilon päällä on 400w Lelylight, joka palaa aamu kuudesta ilta seitsemään.