Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Uusi koneviesti  (Luettu 12843 kertaa)

Köntys

  • Vieras
Vs: Uusi koneviesti
ja juuri tuo koon kasvu on miusta monessa suhteessa älytöntä.   ei sovi enää samaan talliin mihin melkosaman tehoinen aiemmin ja sitten on korkeus yleensä jota kasvatetaan huomattavasti.     lennonjohtotornit valtaa pellot!
Sieltä korkeelta vaan näkee lähelle niin paljon paremmin. Vähän ahdistaa istua 8550 valtussa kun sieltä lokareiden välistä ei näe...
No ei 6000-sarjan jontikasta kyllä nää ulos yhtään paremmin, kun n valtrasta.
Taidatte olla keskimääräistä pienempiä miehiä siis pituus jos otetaan lukuun.Kesselimaha vie näkyvyyttä.

Pituutta löytyy 190 cm, eli uskallan veikata olevani pitempi kuin SAS. Kesselimaha ei vaivaa ainakaan viellä.

SAS ilmeisesti puhui mulkkunsa pituudesta, ja ihmetteli kun ei sitä näe kesselinsä alta  ;D ;D ;D

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Uusi koneviesti
ja juuri tuo koon kasvu on miusta monessa suhteessa älytöntä.   ei sovi enää samaan talliin mihin melkosaman tehoinen aiemmin ja sitten on korkeus yleensä jota kasvatetaan huomattavasti.     lennonjohtotornit valtaa pellot!
Sieltä korkeelta vaan näkee lähelle niin paljon paremmin. Vähän ahdistaa istua 8550 valtussa kun sieltä lokareiden välistä ei näe...
No ei 6000-sarjan jontikasta kyllä nää ulos yhtään paremmin, kun n valtrasta.
Taidatte olla keskimääräistä pienempiä miehiä siis pituus jos otetaan lukuun.Kesselimaha vie näkyvyyttä.

Pituutta löytyy 190 cm, eli uskallan veikata olevani pitempi kuin SAS. Kesselimaha ei vaivaa ainakaan viellä.
Miksi et näe vai etkö osaa hahmottaa koneen mittoja tai istuin on liian alhaalla?

Viimeksi muokattu: 28.02.16 - klo:15:39 kirjoittanut SAS

Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

epäonnensoturi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 334
Vs: Uusi koneviesti
ja juuri tuo koon kasvu on miusta monessa suhteessa älytöntä.   ei sovi enää samaan talliin mihin melkosaman tehoinen aiemmin ja sitten on korkeus yleensä jota kasvatetaan huomattavasti.     lennonjohtotornit valtaa pellot!
Sieltä korkeelta vaan näkee lähelle niin paljon paremmin. Vähän ahdistaa istua 8550 valtussa kun sieltä lokareiden välistä ei näe...
No ei 6000-sarjan jontikasta kyllä nää ulos yhtään paremmin, kun n valtrasta.
Taidatte olla keskimääräistä pienempiä miehiä siis pituus jos otetaan lukuun.Kesselimaha vie näkyvyyttä.

Pituutta löytyy 190 cm, eli uskallan veikata olevani pitempi kuin SAS. Kesselimaha ei vaivaa ainakaan viellä.

SAS ilmeisesti puhui mulkkunsa pituudesta, ja ihmetteli kun ei sitä näe kesselinsä alta  ;D ;D ;D
Aivan ;D

epäonnensoturi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 334
Vs: Uusi koneviesti
ja juuri tuo koon kasvu on miusta monessa suhteessa älytöntä.   ei sovi enää samaan talliin mihin melkosaman tehoinen aiemmin ja sitten on korkeus yleensä jota kasvatetaan huomattavasti.     lennonjohtotornit valtaa pellot!
Sieltä korkeelta vaan näkee lähelle niin paljon paremmin. Vähän ahdistaa istua 8550 valtussa kun sieltä lokareiden välistä ei näe...
No ei 6000-sarjan jontikasta kyllä nää ulos yhtään paremmin, kun n valtrasta.
Taidatte olla keskimääräistä pienempiä miehiä siis pituus jos otetaan lukuun.Kesselimaha vie näkyvyyttä.

Pituutta löytyy 190 cm, eli uskallan veikata olevani pitempi kuin SAS. Kesselimaha ei vaivaa ainakaan viellä.
192 miksi et näe vai etkö osaa hahmottaa koneen mittoja tai istuin on liian alhaalla?
Paljonko se SAS on ajellu tuolla 6000-sarjan jontikoilla. En pilkannut valtraa huonosta näkyväisyydestä vaan kyseenalaistin tuota puhetta jontikan paremmasta näkyvyydestä. Ajussa on valtra ja jontikka, niin tulee lähdettyä miellummin liikenteeseen valtralla, vaikka on meluisampi.

Tuleva Tuottaja

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 290
Vs: Uusi koneviesti
Omasta mielestäni 6000 sarjan jontikka vie saman koko luokan Valtrat. Ohjaus on löysempi mutta hytti muuten ergonomisempi ja mukavampi. Valtassa on liian suuri hytti joka lisää koneen kokoa ja kun pääosin kun yksin ajalee niin ei tartte olla tilaa niin että mahtuu kylärallilta pongatut 8 emäntää kyytiin. Ja valtrassa on aika paljon sellaisia tavallaan ihan näppäriä asioita mutta puolitiehen jäänyt suunnittelu tekee niistä huonoja.
Muiden mielipiteillä ei ole väliä, kunhan on samaa mieltä kuin minä.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Uusi koneviesti
Harvassa vaan on nykyään uudet nurkkaraktoriksi soveltuvat. Ainakin jos pitää löytyä yli 100 heppa.  Joku a sarjalainen on valtrassa viellä sellainen oikea nurkkaraktori. Nämä isommat on enemmänkin luotu laivoiksi jossa käyttö on vähän summittaisempaa. Jo se että näkyvyys on pilattu ek aisoilla, ilmanotolla\ pilariputkilla ja isoilla peileillä. Samoiten on pilarinäyttöä ja katkaisijaa ym tuulilasinpyyhkijänmoottoria edessä. Lopputuloksen kruunaa viellä lukuisat kuittaukset ja automatiikka-asetukset jolloin tilanne on se että kunnon työssä kone pelaa mutta nopeaan nurkkasiirtelyyn aivan ala-arvoinen.

Siihen a sarja tyyliseen hieman isompaan raktoriin olisi kyllä tiloilla käyttöä tavallaan kakkosraktorina. Sähkö ohjaus ei ole huono jos niihin ei ole automatiikkaa tai kuittauksia. Eli kaikki toimii heti kun kone lyödään käyntiin. Sitten viellä kun lokarit on kapeammalla kun pyörät niin kone rupee olemaan valmis.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Uusi koneviesti
ja juuri tuo koon kasvu on miusta monessa suhteessa älytöntä.   ei sovi enää samaan talliin mihin melkosaman tehoinen aiemmin ja sitten on korkeus yleensä jota kasvatetaan huomattavasti.     lennonjohtotornit valtaa pellot!
Sieltä korkeelta vaan näkee lähelle niin paljon paremmin. Vähän ahdistaa istua 8550 valtussa kun sieltä lokareiden välistä ei näe...
No ei 6000-sarjan jontikasta kyllä nää ulos yhtään paremmin, kun n valtrasta.
Taidatte olla keskimääräistä pienempiä miehiä siis pituus jos otetaan lukuun.Kesselimaha vie näkyvyyttä.
Legendaarista sassia, kun ei jonkun sanomiset kohtaa oman agendan kanssa niin mennään omista ennakkoluuloista koostuviin henkilökohtaisuuksiin.  ;D

En mää toki pitkä oo, perus 181cm, että kun vielä kymmenen senttiä saisi jostakin niin olisi hyvä. Se vaan ei muuta sitä faktaa että kun istuu korkeammalla on helpompi katsella traktorin ympärille. Ja jos joku tosissaan väittää ettei näkyvyydessä ole eroa 8000-sarjan Valtran ja 6000-sarjan jontikan välillä niin valehtelee tai/ja ei ole ajanut toisella/kummallakaan.  :)

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Uusi koneviesti
Yleinen vika on se että kuljettajan istuin pidetään liian alhaalla,tästä on myös työterveys
ihmiset antaneet infoa.Se käy pitemmän päälle selän terveydelle .Istuin pitää olla niin korkealla että reidet saavat istuimen etuosasta kevyen tuen ja kengät ovat lattiaa vasten kevyesti.
Etu kumarassa ei pidä olla se asento rasittaa välilevyjä 300 kg voimalla ja iskias vaara on suuri.

Vielä kerran laitan tuon ohjeen ,on meinaan yleistä että merkistä riippumatta istuin on liian alhaalla,korostan merkistä riippumatta ei nyt väännetä tätä merkki kohtaiseksi kuten teillä on tapana aina,ei minulla. ;)
No onko sillä merkitystä jos takarenkaan sivulle jää katve en ymmärrä?
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Uusi koneviesti
Harvassa vaan on nykyään uudet nurkkaraktoriksi soveltuvat. Ainakin jos pitää löytyä yli 100 heppa.
Joka merkiltä löytyy tuollaiseen hommaan aika hyvä laite. Parhaat varmaan Massikan 5700-sarja ja pikkufendtit.

SAS voisi joskus käydä kokeileen muutakin kuin valmetin hyttiä ja ottaa ne valtralasit pois lärviltään.
Se valtran hytti on kyllä iso joo mutta se on niin perkeleen alhaalla ja kaiken lisäksi penkki on aivan liian lähellä rattia.

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Uusi koneviesti
Yleinen vika on se että kuljettajan istuin pidetään liian alhaalla,tästä on myös työterveys
ihmiset antaneet infoa.Se käy pitemmän päälle selän terveydelle .Istuin pitää olla niin korkealla että reidet saavat istuimen etuosasta kevyen tuen ja kengät ovat lattiaa vasten kevyesti.
Etu kumarassa ei pidä olla se asento rasittaa välilevyjä 300 kg voimalla ja iskias vaara on suuri.

Vielä kerran laitan tuon ohjeen ,on meinaan yleistä että merkistä riippumatta istuin on liian alhaalla,korostan merkistä riippumatta ei nyt väännetä tätä merkki kohtaiseksi kuten teillä on tapana aina,ei minulla. ;)
No onko sillä merkitystä jos takarenkaan sivulle jää katve en ymmärrä?
Penkkihän sen korkeuden säätää painon mukaan, toki jos on persjalkanenTM jää jalat roikkumaan.
pessimisti ei pety!

Toivo Tonta

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7111
  • karkki vai keppana?
Vs: Uusi koneviesti
Harvassa vaan on nykyään uudet nurkkaraktoriksi soveltuvat. Ainakin jos pitää löytyä yli 100 heppa.
Joka merkiltä löytyy tuollaiseen hommaan aika hyvä laite. Parhaat varmaan Massikan 5700-sarja ja pikkufendtit.

SAS voisi joskus käydä kokeileen muutakin kuin valmetin hyttiä ja ottaa ne valtralasit pois lärviltään.
Se valtran hytti on kyllä iso joo mutta se on niin perkeleen alhaalla ja kaiken lisäksi penkki on aivan liian lähellä rattia.


 :o ;D ::)
pessimisti ei pety!

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Uusi koneviesti
Harvassa vaan on nykyään uudet nurkkaraktoriksi soveltuvat. Ainakin jos pitää löytyä yli 100 heppa.
Joka merkiltä löytyy tuollaiseen hommaan aika hyvä laite. Parhaat varmaan Massikan 5700-sarja ja pikkufendtit.

SAS voisi joskus käydä kokeileen muutakin kuin valmetin hyttiä ja ottaa ne valtralasit pois lärviltään.
Se valtran hytti on kyllä iso joo mutta se on niin perkeleen alhaalla ja kaiken lisäksi penkki on aivan liian lähellä rattia.


 :o ;D ::)
No mitä? Se koko hytin ergonomia on tehty aivan päin persettä. Helposti polvet hakkaa siihen konsoliin (kerran sammutin vahingossa koko traktorin äestäessä) kun yrittää pitää edes jotenkin siedettävää ajoasentoa.
Ratissakaan ei tainnut olla syvyyssuuntaista säätöä ollenkaan.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: Uusi koneviesti
Harvassa vaan on nykyään uudet nurkkaraktoriksi soveltuvat. Ainakin jos pitää löytyä yli 100 heppa.
Joka merkiltä löytyy tuollaiseen hommaan aika hyvä laite. Parhaat varmaan Massikan 5700-sarja ja pikkufendtit.

SAS voisi joskus käydä kokeileen muutakin kuin valmetin hyttiä ja ottaa ne valtralasit pois lärviltään.
Se valtran hytti on kyllä iso joo mutta se on niin perkeleen alhaalla ja kaiken lisäksi penkki on aivan liian lähellä rattia.


 :o ;D ::)
No mitä? Se koko hytin ergonomia on tehty aivan päin persettä. Helposti polvet hakkaa siihen konsoliin (kerran sammutin vahingossa koko traktorin äestäessä) kun yrittää pitää edes jotenkin siedettävää ajoasentoa.
Ratissakaan ei tainnut olla syvyyssuuntaista säätöä ollenkaan.
Nyt alkaa jo naurattamaan,et ole tainnut viittä minuuttia kauempaa olla Valtran hytissä .
N ohjaamo on aika pieni ei ainakaan suuri ja todella lämmin talvella.Uudessa vielä paremmin kaikki.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Uusi koneviesti
Harvassa vaan on nykyään uudet nurkkaraktoriksi soveltuvat. Ainakin jos pitää löytyä yli 100 heppa.
Joka merkiltä löytyy tuollaiseen hommaan aika hyvä laite. Parhaat varmaan Massikan 5700-sarja ja pikkufendtit.

SAS voisi joskus käydä kokeileen muutakin kuin valmetin hyttiä ja ottaa ne valtralasit pois lärviltään.
Se valtran hytti on kyllä iso joo mutta se on niin perkeleen alhaalla ja kaiken lisäksi penkki on aivan liian lähellä rattia.


 :o ;D ::)
No mitä? Se koko hytin ergonomia on tehty aivan päin persettä. Helposti polvet hakkaa siihen konsoliin (kerran sammutin vahingossa koko traktorin äestäessä) kun yrittää pitää edes jotenkin siedettävää ajoasentoa.
Ratissakaan ei tainnut olla syvyyssuuntaista säätöä ollenkaan.

Kyllä on tainnut ratin syvyyssäätö löytyä jo toistakymmentä vuotta kaikista valtran malleista. Toki paljon on makuasioita noin hyttien osalta. Ännäläisessä ainakin taakse kääntyminen on aika huonoa kun jalkatila ei riitä. Mahtaako siihen saada sitä pienempää jalustaa. Näistä ergonomioista ei ehkä kannata puhua ennen kuin on 1000 tuntia takana hytissä. Ittellä ei moisella spekseillä löydy sanottavaa kuin eri valtran merkeissä. Sekin on makuasia että pitääkö ratin olla keskellä vai hieman oikealla. Itse ehkä pidän tuota outona että ratti ei ole keskellä (tai siis penkki linjassa) mutta niillä pitää mennä mitä on.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Uusi koneviesti
No mitä? Se koko hytin ergonomia on tehty aivan päin persettä. Helposti polvet hakkaa siihen konsoliin (kerran sammutin vahingossa koko traktorin äestäessä) kun yrittää pitää edes jotenkin siedettävää ajoasentoa.
Ratissakaan ei tainnut olla syvyyssuuntaista säätöä ollenkaan.
Nyt alkaa jo naurattamaan,et ole tainnut viittä minuuttia kauempaa olla Valtran hytissä .
N ohjaamo on aika pieni ei ainakaan suuri ja todella lämmin talvella.Uudessa vielä paremmin kaikki.
[/quote]
Muutama sata tuntia on tullut 8000-sarjalaisessa istuttua. Niitähän tässä jontikan 6000-sarjalaisiin vertailtiin.