Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vanhukset iso riski liikenteessä  (Luettu 2871 kertaa)

millamagia

  • Vieras
Vanhukset iso riski liikenteessä
Nuorisoa moititaan jatkuvasti liikenteessä kaahailusta.Kuitenkin lisääntyvä vanhusmäärä on liikenteelle suurempi riski kuin nuoret kuskit.Olen monesti joutunut pysähtymään valkoisten viivojen eteen,kun olen huomannut,että siihen ajaa autoilija,joka ei sivulleen vilkuile,vaan harmaa pää tuijottaa vain eteensä.
Kerran näin vaikeasti kävelevän vanhuksen tulevan kaupasta 10cm pituisilla askeleilla ja kuvittelin hänen menevän autoon pelkääjän paikalle,niin hän menikin omaan autoonsa kuskin paikalle ja lähti ajamaan. :o
Hei haloo,jos jalat ei kunnolla kävele,niin miten ne liikkuu ketteresti polkimilla :o   Tunnen yhden vanhuksen,joka liikkuu vaivoin rollaattorilla,mutta ajokortti on yhä voimassa!
Huonosti muistavaa vanhusta voi hyvin verrata liikenteessä huumehörhöön,sillä heillä on yleensä paljon lääkkeitä.
Käsittämätöntä,että he saavat pitää ajokortin,vaikka lääkkeiden yhteisvaikutusta ei edes tiedetä.
Itse aion lopettaa autoilun jo setsenkymppisenä.Nyt jo pelottaa ajaa omassa kyydissä :o

Viimeksi muokattu: 18.01.13 - klo:10:42 kirjoittanut millamagia

Sepedeus

  • Vieras
Vs: Vanhukset iso riski liikenteessä
Nuorisoa moititaan jatkuvasti liikenteessä kaahailusta.Kuitenkin lisääntyvä vanhusmäärä on liikenteelle suurempi riski kuin nuoret kuskit.Olen monesti joutunut pysähtymään valkoisten viivojen eteen,kun olen huomannut,että siihen ajaa autoilija,joka ei sivulleen vilkuile,vaan harmaa pää tuijottaa vain eteensä.
Kerran näin vaikeasti kävelevän vanhuksen tulevan kaupasta 10cm pituisilla askeleilla ja kuvittelin hänen menevän autoon pelkääjän paikalle,niin hän menikin omaan autoonsa kuskin paikalle ja lähti ajamaan. :o
Hei haloo,jos jalat ei kunnolla kävele,niin miten ne liikkuu ketteresti polkimilla :o   Tunnen yhden vanhuksen,joka liikkuu vaivoin rollaattorilla,mutta ajokortti on yhä voimassa!
Huonosti muistavaa vanhusta voi hyvin verrata liikenteessä huumehörhöön,sillä heillä on yleensä paljon lääkkeitä.
Käsittämätöntä,että he saavat pitää ajokortin,vaikka lääkkeiden yhteisvaikutusta ei edes tiedetä.
Itse aion lopettaa autoilun jo setsenkymppisenä.Nyt jo pelottaa ajaa omassa kyydissä :o

  Enempi riski itselleen.  ;)

Jätkä

  • Vieras
Vs: Vanhukset iso riski liikenteessä
Onkohan millan kortti joutunut kuivumaan, kun oli joksenkin katkeran oloinen kirjoitus kun "huonojalkaiset" vanhukset saavat ajaa autolla.
 Jos vajaa 800 000 Suomalaista syö masennus tai mielialääkkeitä voisi kuvitella, että lääkkeet ja liikenne on muitten kuin vanhusten ongelma.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65637
Vs: Vanhukset iso riski liikenteessä
jostain lehestä luin äsketäin että joku ukkeli joka on päättämässä korttien olosta on kyydissä kun vanhukset ajaa ja hän sitten päättää kuka saa ja kuka ei ajaa.             siinä oli muutamia esimerkkejä kuinka moni vanhus ajaa niinkuin vanhasta muistista tiellä.                      aukoi ainaskii meikäläisen silmiä siitä että kannattaa katella kuskien ikäjakaumaa liikenteessä, sillä silmällä että minä kyllä väistän mieluummin kuin jään alle.                                 monasti tuo yksinäinen kuski on riski mutta kaksi "kuskia" autossa on jo paljon turvallisempi.                      oma isäni osasi ajaa vielä 85 vuotiaana mutta sitten tuli pikkumoka joka vei kortin ja kyllä hän oli katkera kun hyvä harrastus piti lopettaa.

         muutama lommo tuli viime vuosina mutta ei ihan syyttä olleet toisetkaan.                    äitimuori ei ajanut yhtään kolhua, kun ajoi minun autolla.        viimeisenä vuonna ei enää suostunnu lähtemään ite ajamaan!

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: Vanhukset iso riski liikenteessä
Onkohan millan kortti joutunut kuivumaan, kun oli joksenkin katkeran oloinen kirjoitus kun "huonojalkaiset" vanhukset saavat ajaa autolla.
 Jos vajaa 800 000 Suomalaista syö masennus tai mielialääkkeitä voisi kuvitella, että lääkkeet ja liikenne on muitten kuin vanhusten ongelma.
mikä on pahempi kuin akka ratissa?

Vanha akka ratissa...  ;)
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

kantola

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 27223
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Vs: Vanhukset iso riski liikenteessä
Nelosen Start-ohjelmassahan testasivat mitä vanhuus tuo tullessaan. Jäykkyys ja hitaus pahimmat riesat. Eräs äijä sanoi että sama jos jalaat katkaistas kun korttia ei enää saa uusittua.
Onhan tuo kyllä tosi maaseudun ihmiselle, kaupungissahan pärjää vaikka koko ikänsä ilman ajokorttia. Mooses Lipponenkin kävi autokoulunsa vasta "kypsällä iällä".
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

C. C. Catch

  • Vieras
Vs: Vanhukset iso riski liikenteessä
Ajokortin myöntämisen jälkeiset vuodet ovat myös erittäin riskialtista aikaa. Moni pojankloppi hakee rajojaan ennen kuin kaasujalan liikkeet tasaantuvat ja järki palaa päähän.

Talojussi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 719
Vs: Vanhukset iso riski liikenteessä
Mie oon kans ihmetellyt, että miksi millamagia saa vielä ajaa autoa.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65637
Vs: Vanhukset iso riski liikenteessä
kun vävy ei aina kerkiä kuskaamaan ..... niihin juttuihin!

millamagia

  • Vieras
Vs: Vanhukset iso riski liikenteessä
Onkohan millan kortti joutunut kuivumaan, kun oli joksenkin katkeran oloinen kirjoitus kun "huonojalkaiset" vanhukset saavat ajaa autolla.
 Jos vajaa 800 000 Suomalaista syö masennus tai mielialääkkeitä voisi kuvitella, että lääkkeet ja liikenne on muitten kuin vanhusten ongelma.
--ei ole kortti kuivumassa.Mutta paljon pyöräilevänä talvellakin,olen meinannu joutua useamman kerran vanhuksen yliajamaksi suojatiellä,mutten koskaan nuoremman. :'(

apilas

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23100
  • fendt parkissa
Vs: Vanhukset iso riski liikenteessä
Onkohan millan kortti joutunut kuivumaan, kun oli joksenkin katkeran oloinen kirjoitus kun "huonojalkaiset" vanhukset saavat ajaa autolla.
 Jos vajaa 800 000 Suomalaista syö masennus tai mielialääkkeitä voisi kuvitella, että lääkkeet ja liikenne on muitten kuin vanhusten ongelma.
--ei ole kortti kuivumassa.Mutta paljon pyöräilevänä talvellakin,olen meinannu joutua useamman kerran vanhuksen yliajamaksi suojatiellä,mutten koskaan nuoremman. :'(

naapureillasi on vanhoja kaunoja helppoa laittaa yliajo vanhuuden piikkiin :o
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

millamagia

  • Vieras
Vs: Vanhukset iso riski liikenteessä
Mie oon kans ihmetellyt, että miksi millamagia saa vielä ajaa autoa.
---------------enpä täällä kaupungissa ajakkaan. Kun ei ole tarvis.Mutta jos johonki kauemmas lähdetään,niin ukko on ratissa.Ja vanaha sekin on >:(

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26173
  • vastustan
Vs: Vanhukset iso riski liikenteessä
Onkohan millan kortti joutunut kuivumaan, kun oli joksenkin katkeran oloinen kirjoitus kun "huonojalkaiset" vanhukset saavat ajaa autolla.
 Jos vajaa 800 000 Suomalaista syö masennus tai mielialääkkeitä voisi kuvitella, että lääkkeet ja liikenne on muitten kuin vanhusten ongelma.
mikä on pahempi kuin akka ratissa?

Vanha akka ratissa...  ;)
mikä on pahempi kuin akka ratissa?

kaunainen kokoomuslainen viljanviljelijä :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...