Miksi te täällä kyselette laittomien ratkaisujen perään? Vähentääkö se kenties omatuntonne ääntä, kun saatte vertaistukea muilta laittomien vehkeitten käyttäjiltä?
Sen voin vakuuttaa, että pahan onnettomuuden sattuessa pienin omatuntoa kolkuttava asia on tuo laki-aspekti. Se kysymys minkä ääressä sitten olette lopun elämänne on "oliko se sittenkään tämän arvoinen asia"
Toistan vielä pari pohdittavaa asiaa:
Ette ole yksin liikenteessä. Muilla liikenteessä kulkijoilla on tiettyjä oletuksia liikenteessä olevan traktorin nopeudesta, ja he tekevät omia ratkaisujaan sen perusteella.
Saatu hyöty pitää arvioida rehellisesti. Vaikka liikennöinti olisi puhtaasti tieajoa, ei saatu hyöty ole suoraan nopeutuksen suhteessa. Käytännössä 40->50kmh merkitsee 100 km ajossa 10-15 min hyötyä. 50->60 kmh hyöty on jo sitten marginaalinen
Komppaan. Ajonopeus ja siitä saatavat hyödyt riippuvat jokaisen korvien välistä ja korvien välin ahtaudesta.
Kun nopeus nousee, niin polttoaineen kulutus/km nousee, sille ja tuolle ajansäästölle, joka toteutuu jos keskinopeus nousee samassa suhteessa, on saatava korvaus. Tai kyseessä on harrastus...tokihan ns. korvaus voi olle jotain immateriaalisia arvoja... Muutama 50km/h 4-syl jontikan entinen omistaja on seuraavaksi hankkinut 40eco-version, jousista ja vaimennuksista ei ole kuitenkaan tingitty...