Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Diesel is dead  (Luettu 11836 kertaa)

Nolo-Olli

  • Vieras
Diesel is dead
http://www.is.fi/autot/art-2000005120708.html

Onks nyt kivaa, dieselautoilijat? Haha haa hi hi hiiiii ho ho hooooo, voi tätä vahingonilon määrää, vai mitä katkuisten dieselkärryjen omistajat he he heeeee.⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19969
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Diesel is dead
Mitäpä tuolla väliä. Ajellaan nyt niin kauan kuin dieseliä jaetaan mittareilla. Sen jälkeen puristellaan rypsistä tankintäytettä.

Viistonnisen bensaversioita toisaalta on ameriikkassa vielä hyvästi, et bensamotti (ehkäpä vain jakopää ja kansi vaihtoon, ja tietenkin kaasutin ja sytytyslaitteet) paikalleen ja kovaa ajoa vaan. Kuinkahan moneen valtraan semmoisen muutossarjan saisi ?

-SS-

Moerkoe

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 446
Vs: Diesel is dead
Bensiinihän on jätettä joka syntyy polttoöljyä ja dieseliä valmistettaessa. Turhia kuluja syntyy jos näiden tuotettujen laatujen määrä on tuotannollisessa epätasapainossa.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Diesel is dead
Ei tarvi olla mikään museovehje kun voi ajella ekoloogisesti pierukaasulla ;)

A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19969
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Diesel is dead
Bensiinihän on jätettä joka syntyy polttoöljyä ja dieseliä valmistettaessa. Turhia kuluja syntyy jos näiden tuotettujen laatujen määrä on tuotannollisessa epätasapainossa.

Olen käsittänyt, että näitä kevyitä jakeita tislattaessa bensiini aikaisemmin oli peräti puutteenalaista luonnollisessa prosessissa, eli raskaampia jakeita oli pilkottava, jotta saatiin riittävästi kaasuöljyä. Eli omat osansa niitä tulee prosesseissa kuitenkin.

Suurin öljy-yhtiöiden ongelma lienee nämä bensiiniin keksityt etanolilisäykset, oliko se nyt Trump sitten vaikuttanut arvovallallaan siihen, että tämä ekologinen polttoainehöpötys lopetetaan. Öljy-yhtiöiden bensiiniinmyynti nousee välittämästi 10-20 % . Paikallinen MTK eli Maissin Tuottajien Keskusjärjestö on jo asiasta alkanut nillittää. Sillloin kesällä 2016 kun Trumpin valinta republikaanien ehdokkaaksi varmistui, pomppasivat öljyosakkeet (Oil & Gas Producers Index ) 6000 pisteestä 7800 pisteeseen !

-SS-

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4698
  • Savo savolaisille!
Vs: Diesel is dead
Bensiinihän on jätettä joka syntyy polttoöljyä ja dieseliä valmistettaessa. Turhia kuluja syntyy jos näiden tuotettujen laatujen määrä on tuotannollisessa epätasapainossa.

Olen käsittänyt, että näitä kevyitä jakeita tislattaessa bensiini aikaisemmin oli peräti puutteenalaista luonnollisessa prosessissa, eli raskaampia jakeita oli pilkottava, jotta saatiin riittävästi kaasuöljyä. Eli omat osansa niitä tulee prosesseissa kuitenkin.

Suurin öljy-yhtiöiden ongelma lienee nämä bensiiniin keksityt etanolilisäykset, oliko se nyt Trump sitten vaikuttanut arvovallallaan siihen, että tämä ekologinen polttoainehöpötys lopetetaan. Öljy-yhtiöiden bensiiniinmyynti nousee välittämästi 10-20 % . Paikallinen MTK eli Maissin Tuottajien Keskusjärjestö on jo asiasta alkanut nillittää. Sillloin kesällä 2016 kun Trumpin valinta republikaanien ehdokkaaksi varmistui, pomppasivat öljyosakkeet (Oil & Gas Producers Index ) 6000 pisteestä 7800 pisteeseen !

-SS-

Ensimmäisten öljynjalostamojen päätuote 1800-luvun  puolivälissä oli lamppuöljy. Bensiinille ei ollut siinä vaiheessa mitään käyttöä, vaan sitä hävitettiin jopa maahan kaatamalla. Vasta auton keksiminen toi bensalle käyttööä.
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

Susikoski

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1127
  • Legendaarinen etsivä !
Vs: Diesel is dead
Raskaat dieselit säilyvät vielä yhden sata vuotta jos enemmänkin.
Toki Suomen viherpiperryspolitiikka on maailman kiihkeintä ja johtaa Suomen talouden täydelliseen umpikujaan.Bio polttoaineiden tekeminen on niin kallista ,mutta pakolla ne saadaan tankkiin mutta se johtaa edellä mainittuun.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26135
  • vastustan
Vs: Diesel is dead
http://www.is.fi/autot/art-2000005120708.html

Onks nyt kivaa, dieselautoilijat? Haha haa hi hi hiiiii ho ho hooooo, voi tätä vahingonilon määrää, vai mitä katkuisten dieselkärryjen omistajat he he heeeee.⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️
nolo-olli nyt kertoo montako uskottavaa automallia fiat-rysleri myy ja miettii siitä mikä arvo tuon pellen puheilla on :) ;) :D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Diesel is dead
Pitkästä aikaa tuli hommattua bensa-auto.
Kuinkahan usein tulee oltua diisselikahva kädes tolpalla :-\

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Diesel is dead
http://www.is.fi/autot/art-2000005120708.html

Onks nyt kivaa, dieselautoilijat? Haha haa hi hi hiiiii ho ho hooooo, voi tätä vahingonilon määrää, vai mitä katkuisten dieselkärryjen omistajat he he heeeee.⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️
nolo-olli nyt kertoo montako uskottavaa automallia fiat-rysleri myy ja miettii siitä mikä arvo tuon pellen puheilla on :) ;) :D ;D

Hyrsler sc300 oli ihan asiallinen diesel... Ainiin sehän onkin e-mersu hyrslerin kuorissa 😂

Niinhän se porschekin joutui ajastaan nöyrtymään diesel malleihin vaikka 90 luvulla oltiin sitämieltä että ei ikinä nähdä selbstzynderiä porssessa 😀
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12225
  • Virolaista kiitos!
Vs: Diesel is dead
Mää joudun jossain vaiheessa päivittelemään pikkuppia ja tämä tieto vähän hankaloittaa tilannetta. Se täytyisi sitten ottaa bensaversiona, mutten ole edes tarkistanut mahtaako Isuzua sellaisena saada. Nykyinen täyttää kohta 20 vuotta ja seuraavallakin pitäisi vähintään tuon aikaa mennä. Tulee noi diisselin takarajat äkkiä vastaan. Mietinnän paikka.

BACKSPACE

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 28355
  • für immer
Vs: Diesel is dead
Pitkästä aikaa tuli hommattua bensa-auto.
Kuinkahan usein tulee oltua diisselikahva kädes tolpalla :-\

Yleensä kerta riittää. Fiksulla menee 0 kertaa  :-\

Mut kokeile kerran, saat sen tunteen kun "pistooli ei mahdu reikään"  ;D ;D ;D ;D
On olemassa 10 ihmistyyppiä. Ne jotka ymmärtävät binääriluvut ja ne jotka eivät ymmärrä.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Diesel is dead
Pitkästä aikaa tuli hommattua bensa-auto.
Kuinkahan usein tulee oltua diisselikahva kädes tolpalla :-\

Yleensä kerta riittää. Fiksulla menee 0 kertaa  :-\

Mut kokeile kerran, saat sen tunteen kun "pistooli ei mahdu reikään"  ;D ;D ;D ;D
;D ;D ;D

John Ferguson

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1200
Vs: Diesel is dead
http://www.is.fi/autot/art-2000005120708.html

Onks nyt kivaa, dieselautoilijat? Haha haa hi hi hiiiii ho ho hooooo, voi tätä vahingonilon määrää, vai mitä katkuisten dieselkärryjen omistajat he he heeeee.⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️⛽️
Luitko jutusta muuta kuin otsikon? Kyllä tässä 13v päästä on jo sähköauto alla, tai hybridi, tai mikälie sen ajan trendi on.

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Diesel is dead
Pikkudieselit katoavat tai dieselautojen kori pitää suunnitella erilaiseksi. Ureahärvelit vievät tällä hetkellä liikaa tilaa jos niistä tehdään pikkuautoissakin oikeasti toimivat eikä harrasteta enemmän tai vähemmän suurempaa filunkia.