Ah, kylmään akkuun ei sitä virtaa mene, ja jos on vähäinen käyttö ja kaikki sähkölaitteet käytössä, niin se latausaika ei riitä. Lähinnä autot joilla se matka saattaa olla kymmene kilometriä sivu tämä on lähes selviö. Traktoreissa ei niinkään, kun se virrankulu on lähinnä käynnistyksessä ja valoissa jotka nykyset letit ei paljo kuluta. Jotenkin jäi mieleen puolustusvoimista sellanen että koneissa oli pikku virran kulutus päällä (hehkulamppu) se toki kulutti akkua mutta piti myös lämpösenä. Tokihan nuo ovat maastokäyttöön ja olosuhteisiin virran puolestakin varattu. Ei kovemmillakaan pakkasilla mitään ongelmia ollut laitteissa.
Ne lamput oli käytössä vain silloin kun lämmitetiin autoa tai käynnissä moottori, pienivirran kulutus "herätti" akun, akku oli eristetyssä kotelossa, samaa ajattelin tekevän jos lämmityksen aikana on laturi mielellään tehokkaampi , se lämmittäisi akkua myös muutaman asteen, jos haluaisi saada pakkasenkestävän eritetty kotelo hyvä