Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe käärintämuoveista taas  (Luettu 5521 kertaa)

Greenpwr

  • Vieras
Vs: käärintämuoveista taas
Ylivuotiset pysynyt kuosissa, rullia puhdistamatta, mimassa häntiä riittää, silotitessä vähempi, koneharmin rullia ens kesälle, jännitystä elämään...
Nyt tuntuu siltä että ei taida mima olla ratkaisu häntäongelmaan. Täytys viritellä kanttipaalinkäärijä 3-D asentoon Ruotsalaisen patentin mukaan niin olis häntä ainaskin lyhempi :D Eivaan taidot riittäne hydrauliikkapuolella niin pitkälle :(
[/quote]

 3D ratkaisu on Cross Wrap, siinä rullat kääntyy...mikä ohjelma versio sun vernessä on ja minkä mittanen paali on? Suorakaiteen muotosen käärinnän kun lopettaa silloin kun paali on pystyssä, niin silloin hännät jää paalikuormassa paremmin piiloon.

HEINÄMIES-07

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 299
  • Sivutoimista Sisuilua vuodesta -94 alkaen.
Vs: käärintämuoveista taas
Mun koneesta puuttuu se lisävaruste joka pudottaa paalin ennalta säädettyyn asentoon .Paalikoko on 80*90*140.Joskus kokeilin ottaa katkaisuterät pois ja "vulkanoida" hännät kiinni ennen maahanlaskua mutta sekin toimi vaihtelevalla menestyksellä ja terät on taas paikallaan.

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: käärintämuoveista taas
Mites on onko Miman liimattomat kiristemuovit niin hyviä kun mainos lupaa?
Itse olen kyllästynyt kotimaisen ja länsinaapurin tekeleissä "häntien"huonoon kiinnipysymiseen kun kanttipaalit kuljetetaan loppukäyttöön.Aina on liputuspäivä kun kuorma liikkuu.Kuormaa sitoessa kun repii hännät ja lähtee tien päälle niin hetken päästä jo peilistä näkyy lippu heiluvan . Heinämiesten tietotoimisto kertoo että Miman häntä  ei jostain syystä heilu?Miten on ammattilaiset ratkaisseet häntäongelman vai onko typistys ainut vaihtoehto?Käärinkone on muuten Kverneland 7655 kahdella varrella eli kaksi häntää heiluu .

Käärimme samanlaisella Kv 7655, kahdella varrella. Läpi on kulkenut ainkin Mimaa, Rania, Trioa, Unterlandia ja yksi on ja pysyy: hännät! Erinomaisen ikäviä ovat nuo liputtimet. Ja vielä ikävämpää, jos muovin väliin pääsee vettä jäätymään "puikoksi". Kun kouran puristat kiinni, rikkoo sirpaloituva jää paalin kupeesta muovin.
Slippin 'n sliding