Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Massikan 5600 sarja  (Luettu 11907 kertaa)

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Massikan 5600 sarja
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.

 Ei tohon aikaan (-07) ton parempaa(kalliimpaa) nelos-Jontikkaa ole saanut, eli mulla ei ole kokemusta mistään standardi-mallista. Kait se on 10000-15000 euroa halvempi ollut, kuin Fendt?  En ole mitään mittailuja suorittanut, mutta Jontikassa vaan koneen mekkala kuuluu lievän häiritsevän voimakkaana sisälle.  Vähän offtopiccia on tämä kyllä.  :) :)
     Massikan volyymeista ei ole kokemusta. Kehuvat niitä kuitenkin sangen hiljaisiksi..  tiedä sitten.  ::)   Lahden Valtralla olis muuten luiskanokka 5455 kuormaajalla, alle 1000 tuntia ajettu, kaikilla herkuilla, mitä siihen saa.

En kyllä ostaisi viistuhatsarjaa, ja tarkemmin ajatellen, voisin myydä 6455 tuhat tuntia ajetun vastaavasti myös mausteilla, erikoisuutena kytkimen tilalla laukaisulaite.........   saattaa löytyä vaikka valtran myyntilistalta jossakin vaiheessa......

Mun ei 6480ssä ole mitään tuollaista riesaa ollut. Mutta mää käytän kytkinpoljinta lähestulkoon vain käynnistyksen yhteydessä.  Muuten aina käytän kytkintä nostamalla suunnanvaihdinvipua.
Siis esim. vaihteenvaihdon yhteydessä.

Voisko olla että kytkinpolkimen sähkökytkin ei kestä jatkuvaa käyttöä?  ???

Ei oo toi, siihen on jo laitettu mm. optinen kytkinpoljin....  ;D  Ja oikeestaan kaikki mitä voi, palikkaa on vaihdettu, on tehty can-väylän kartoitus ja imuroitu tietokoneilta tiedot jotka lähetetty ranskaan, kaikkensa ovat tehneet, seuraavaksi se laitetaan poikki......  :'(  Ei mullakaan missään muussa, eikä suomessakaan kuin ehkä yhdessä jotain sen suuntaista, ja nämä siis vain 6455 vinokeulassa!  Nyt on sentään alkanut ensimmäistä kertaa antaa vikakoodeja. Jospa se on johtosarja?  Siihen tinaaminen varmaan auttaa, jaa, onko se jo valokuitua??

W124

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: Massikan 5600 sarja
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.

 Ei tohon aikaan (-07) ton parempaa(kalliimpaa) nelos-Jontikkaa ole saanut, eli mulla ei ole kokemusta mistään standardi-mallista. Kait se on 10000-15000 euroa halvempi ollut, kuin Fendt?  En ole mitään mittailuja suorittanut, mutta Jontikassa vaan koneen mekkala kuuluu lievän häiritsevän voimakkaana sisälle.  Vähän offtopiccia on tämä kyllä.  :) :)
     Massikan volyymeista ei ole kokemusta. Kehuvat niitä kuitenkin sangen hiljaisiksi..  tiedä sitten.  ::)   Lahden Valtralla olis muuten luiskanokka 5455 kuormaajalla, alle 1000 tuntia ajettu, kaikilla herkuilla, mitä siihen saa.

En kyllä ostaisi viistuhatsarjaa, ja tarkemmin ajatellen, voisin myydä 6455 tuhat tuntia ajetun vastaavasti myös mausteilla, erikoisuutena kytkimen tilalla laukaisulaite.........   saattaa löytyä vaikka valtran myyntilistalta jossakin vaiheessa......

Mun ei 6480ssä ole mitään tuollaista riesaa ollut. Mutta mää käytän kytkinpoljinta lähestulkoon vain käynnistyksen yhteydessä.  Muuten aina käytän kytkintä nostamalla suunnanvaihdinvipua.
Siis esim. vaihteenvaihdon yhteydessä.

Voisko olla että kytkinpolkimen sähkökytkin ei kestä jatkuvaa käyttöä?  ???

Ei oo toi, siihen on jo laitettu mm. optinen kytkinpoljin....  ;D  Ja oikeestaan kaikki mitä voi, palikkaa on vaihdettu, on tehty can-väylän kartoitus ja imuroitu tietokoneilta tiedot jotka lähetetty ranskaan, kaikkensa ovat tehneet, seuraavaksi se laitetaan poikki......  :'(  Ei mullakaan missään muussa, eikä suomessakaan kuin ehkä yhdessä jotain sen suuntaista, ja nämä siis vain 6455 vinokeulassa!  Nyt on sentään alkanut ensimmäistä kertaa antaa vikakoodeja. Jospa se on johtosarja?  Siihen tinaaminen varmaan auttaa, jaa, onko se jo valokuitua??

Katsoitko tuota linkkiä?

Nimimerkki easylifella olivat hydrauliikan paineet pudonneet liian alas, vaikka testeri näytti muuta. He olivat nostaneet painetta ja laittaneet softaa isommasta, että kaikki menee oikein. Tuota ei liene vielä kokeiltu.

E: linkki http://farmingforum.co.uk/forums/showthread.php?t=62939

He olivat lisänneet toisen paineakun varmistaakseen hyrdaulipaineen riittävyyden kytkimelle

Viimeksi muokattu: 11.11.12 - klo:14:29 kirjoittanut W124

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Massikan 5600 sarja
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.

 Ei tohon aikaan (-07) ton parempaa(kalliimpaa) nelos-Jontikkaa ole saanut, eli mulla ei ole kokemusta mistään standardi-mallista. Kait se on 10000-15000 euroa halvempi ollut, kuin Fendt?  En ole mitään mittailuja suorittanut, mutta Jontikassa vaan koneen mekkala kuuluu lievän häiritsevän voimakkaana sisälle.  Vähän offtopiccia on tämä kyllä.  :) :)
     Massikan volyymeista ei ole kokemusta. Kehuvat niitä kuitenkin sangen hiljaisiksi..  tiedä sitten.  ::)   Lahden Valtralla olis muuten luiskanokka 5455 kuormaajalla, alle 1000 tuntia ajettu, kaikilla herkuilla, mitä siihen saa.

En kyllä ostaisi viistuhatsarjaa, ja tarkemmin ajatellen, voisin myydä 6455 tuhat tuntia ajetun vastaavasti myös mausteilla, erikoisuutena kytkimen tilalla laukaisulaite.........   saattaa löytyä vaikka valtran myyntilistalta jossakin vaiheessa......

Mun ei 6480ssä ole mitään tuollaista riesaa ollut. Mutta mää käytän kytkinpoljinta lähestulkoon vain käynnistyksen yhteydessä.  Muuten aina käytän kytkintä nostamalla suunnanvaihdinvipua.
Siis esim. vaihteenvaihdon yhteydessä.

Voisko olla että kytkinpolkimen sähkökytkin ei kestä jatkuvaa käyttöä?  ???

Ei oo toi, siihen on jo laitettu mm. optinen kytkinpoljin....  ;D  Ja oikeestaan kaikki mitä voi, palikkaa on vaihdettu, on tehty can-väylän kartoitus ja imuroitu tietokoneilta tiedot jotka lähetetty ranskaan, kaikkensa ovat tehneet, seuraavaksi se laitetaan poikki......  :'(  Ei mullakaan missään muussa, eikä suomessakaan kuin ehkä yhdessä jotain sen suuntaista, ja nämä siis vain 6455 vinokeulassa!  Nyt on sentään alkanut ensimmäistä kertaa antaa vikakoodeja. Jospa se on johtosarja?  Siihen tinaaminen varmaan auttaa, jaa, onko se jo valokuitua??

Nyppääkö se jos powercontrollilla käytät kytkintä? Elikkä nostat suunnanvaihdinlusikkaa ja vaihdetta silmään ja päästät vivusta?

Vai onko siinä lainkaan mekaanista vaihdevipua?
Kui mää ain olen paras?

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Massikan 5600 sarja
 Timpalle oli annettava plussaa, että pysyy mies suorassa. Antakaa tekin, koska itse en mä voi antaa, kuin kerran tunnissa.  :)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Massikan 5600 sarja
Timpalle oli annettava plussaa, että pysyy mies suorassa. Antakaa tekin, koska itse en mä voi antaa, kuin kerran tunnissa.  :)

En ole tottunut noin ihanaan kohteluun.  ;D
Kui mää ain olen paras?

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Massikan 5600 sarja
Timpalle oli annettava plussaa, että pysyy mies suorassa. Antakaa tekin, koska itse en mä voi antaa, kuin kerran tunnissa.  :)

En ole tottunut noin ihanaan kohteluun.  ;D

 Huomaa että olen itse 51/51-suhteessa tasapainossa.  ;D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Massikan 5600 sarja
Timpalle oli annettava plussaa, että pysyy mies suorassa. Antakaa tekin, koska itse en mä voi antaa, kuin kerran tunnissa.  :)

En ole tottunut noin ihanaan kohteluun.  ;D

 Huomaa että olen itse 51/51-suhteessa tasapainossa.  ;D

Mulla tuo henkinen skolioosi senkun lisääntyy.

Antakaa tulla vaan toisellekin poskelle.

 ;D
Kui mää ain olen paras?

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Massikan 5600 sarja


Nyppääkö se jos powercontrollilla käytät kytkintä? Elikkä nostat suunnanvaihdinlusikkaa ja vaihdetta silmään ja päästät vivusta?

Vai onko siinä lainkaan mekaanista vaihdevipua?

Ei nypi sorsanräpylällä, T-kahva siinä on kuin dyna-6 kuuluukin.
On ollut toinen paineakku, mutta se muuta kuin lisäsi pomppuja...   
Eppäilemme nyt, että kytkinpakka, lautasmallinen kun on, siis halkaisija iso ja leveys pieni, meneepi kulmittain, eli jumii, ja sitten järjestelmä nostaa painetta, ja sitten kun se liikahtaa, niin jysäyttää kerralla. Ja tästä taas seuraa, että solenoidi vetää takas ja silleen. Sehän kun seuraa sen pakan paineita  ja sen perusteella "itsesäätää". Ja tämä itsesäätö muuten pelaa n. kaksi viikkoa kalibroinnin jälkeen, ja sitten tekee taas mitä lystää. Tjsp....
Mutta en viitsi nyt kauheesti enempää, kun tää asia on oikeesti kesken, sekä minun että takuun puolelta.....   niin katsotaan rauhassa loppuun, jonka jälkeen on loppupäätelmän paikka!

W124

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 227
Vs: Massikan 5600 sarja


Nyppääkö se jos powercontrollilla käytät kytkintä? Elikkä nostat suunnanvaihdinlusikkaa ja vaihdetta silmään ja päästät vivusta?

Vai onko siinä lainkaan mekaanista vaihdevipua?

Ei nypi sorsanräpylällä, T-kahva siinä on kuin dyna-6 kuuluukin.
On ollut toinen paineakku, mutta se muuta kuin lisäsi pomppuja...   
Eppäilemme nyt, että kytkinpakka, lautasmallinen kun on, siis halkaisija iso ja leveys pieni, meneepi kulmittain, eli jumii, ja sitten järjestelmä nostaa painetta, ja sitten kun se liikahtaa, niin jysäyttää kerralla. Ja tästä taas seuraa, että solenoidi vetää takas ja silleen. Sehän kun seuraa sen pakan paineita  ja sen perusteella "itsesäätää". Ja tämä itsesäätö muuten pelaa n. kaksi viikkoa kalibroinnin jälkeen, ja sitten tekee taas mitä lystää. Tjsp....
Mutta en viitsi nyt kauheesti enempää, kun tää asia on oikeesti kesken, sekä minun että takuun puolelta.....   niin katsotaan rauhassa loppuun, jonka jälkeen on loppupäätelmän paikka!
Ok no sitten on todella paneuduttu koneen sielunelämään. Ja on tosiaan hyvä muistaa että kaikilla merkeillä on "yksilöitä".

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Massikan 5600 sarja


Nyppääkö se jos powercontrollilla käytät kytkintä? Elikkä nostat suunnanvaihdinlusikkaa ja vaihdetta silmään ja päästät vivusta?

Vai onko siinä lainkaan mekaanista vaihdevipua?

Ei nypi sorsanräpylällä, T-kahva siinä on kuin dyna-6 kuuluukin.
On ollut toinen paineakku, mutta se muuta kuin lisäsi pomppuja...   
Eppäilemme nyt, että kytkinpakka, lautasmallinen kun on, siis halkaisija iso ja leveys pieni, meneepi kulmittain, eli jumii, ja sitten järjestelmä nostaa painetta, ja sitten kun se liikahtaa, niin jysäyttää kerralla. Ja tästä taas seuraa, että solenoidi vetää takas ja silleen. Sehän kun seuraa sen pakan paineita  ja sen perusteella "itsesäätää". Ja tämä itsesäätö muuten pelaa n. kaksi viikkoa kalibroinnin jälkeen, ja sitten tekee taas mitä lystää. Tjsp....
Mutta en viitsi nyt kauheesti enempää, kun tää asia on oikeesti kesken, sekä minun että takuun puolelta.....   niin katsotaan rauhassa loppuun, jonka jälkeen on loppupäätelmän paikka!

Elikkä kytkipolkimella hivuttaen nyppäsee. Mul on käsitys että tietokone ei silloin tunnistele mitään elikkä itsesäätö ei ole toiminnassa kytkinpoljinta käytettäessä.
Kui mää ain olen paras?

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Massikan 5600 sarja
Sullahan on siinä aivan samantyylinen vika ku meillä oli siinä 5400-sarjalaisessa. En tosin tiedä loppuko se siihen kun tuli uudenlainen solenoidi.

Paskoja mitä paskoja ;D

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Massikan 5600 sarja
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.

 Ei tohon aikaan (-07) ton parempaa(kalliimpaa) nelos-Jontikkaa ole saanut, eli mulla ei ole kokemusta mistään standardi-mallista. Kait se on 10000-15000 euroa halvempi ollut, kuin Fendt?  En ole mitään mittailuja suorittanut, mutta Jontikassa vaan koneen mekkala kuuluu lievän häiritsevän voimakkaana sisälle.  Vähän offtopiccia on tämä kyllä.  :) :)
     Massikan volyymeista ei ole kokemusta. Kehuvat niitä kuitenkin sangen hiljaisiksi..  tiedä sitten.  ::)   Lahden Valtralla olis muuten luiskanokka 5455 kuormaajalla, alle 1000 tuntia ajettu, kaikilla herkuilla, mitä siihen saa.

En kyllä ostaisi viistuhatsarjaa, ja tarkemmin ajatellen, voisin myydä 6455 tuhat tuntia ajetun vastaavasti myös mausteilla, erikoisuutena kytkimen tilalla laukaisulaite.........   saattaa löytyä vaikka valtran myyntilistalta jossakin vaiheessa......

Mun ei 6480ssä ole mitään tuollaista riesaa ollut. Mutta mää käytän kytkinpoljinta lähestulkoon vain käynnistyksen yhteydessä.  Muuten aina käytän kytkintä nostamalla suunnanvaihdinvipua.
Siis esim. vaihteenvaihdon yhteydessä.

Voisko olla että kytkinpolkimen sähkökytkin ei kestä jatkuvaa käyttöä?  ???

Ei oo toi, siihen on jo laitettu mm. optinen kytkinpoljin....  ;D  Ja oikeestaan kaikki mitä voi, palikkaa on vaihdettu, on tehty can-väylän kartoitus ja imuroitu tietokoneilta tiedot jotka lähetetty ranskaan, kaikkensa ovat tehneet, seuraavaksi se laitetaan poikki......  :'(  Ei mullakaan missään muussa, eikä suomessakaan kuin ehkä yhdessä jotain sen suuntaista, ja nämä siis vain 6455 vinokeulassa!  Nyt on sentään alkanut ensimmäistä kertaa antaa vikakoodeja. Jospa se on johtosarja?  Siihen tinaaminen varmaan auttaa, jaa, onko se jo valokuitua??

Nyppääkö se jos powercontrollilla käytät kytkintä? Elikkä nostat suunnanvaihdinlusikkaa ja vaihdetta silmään ja päästät vivusta?

Vai onko siinä lainkaan mekaanista vaihdevipua?
Pitääkö massikkakin rakastaa – loppuun asti ?
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Massikan 5600 sarja
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.

 Ei tohon aikaan (-07) ton parempaa(kalliimpaa) nelos-Jontikkaa ole saanut, eli mulla ei ole kokemusta mistään standardi-mallista. Kait se on 10000-15000 euroa halvempi ollut, kuin Fendt?  En ole mitään mittailuja suorittanut, mutta Jontikassa vaan koneen mekkala kuuluu lievän häiritsevän voimakkaana sisälle.  Vähän offtopiccia on tämä kyllä.  :) :)
     Massikan volyymeista ei ole kokemusta. Kehuvat niitä kuitenkin sangen hiljaisiksi..  tiedä sitten.  ::)   Lahden Valtralla olis muuten luiskanokka 5455 kuormaajalla, alle 1000 tuntia ajettu, kaikilla herkuilla, mitä siihen saa.

En kyllä ostaisi viistuhatsarjaa, ja tarkemmin ajatellen, voisin myydä 6455 tuhat tuntia ajetun vastaavasti myös mausteilla, erikoisuutena kytkimen tilalla laukaisulaite.........   saattaa löytyä vaikka valtran myyntilistalta jossakin vaiheessa......

Mun ei 6480ssä ole mitään tuollaista riesaa ollut. Mutta mää käytän kytkinpoljinta lähestulkoon vain käynnistyksen yhteydessä.  Muuten aina käytän kytkintä nostamalla suunnanvaihdinvipua.
Siis esim. vaihteenvaihdon yhteydessä.

Voisko olla että kytkinpolkimen sähkökytkin ei kestä jatkuvaa käyttöä?  ???

Ei oo toi, siihen on jo laitettu mm. optinen kytkinpoljin....  ;D  Ja oikeestaan kaikki mitä voi, palikkaa on vaihdettu, on tehty can-väylän kartoitus ja imuroitu tietokoneilta tiedot jotka lähetetty ranskaan, kaikkensa ovat tehneet, seuraavaksi se laitetaan poikki......  :'(  Ei mullakaan missään muussa, eikä suomessakaan kuin ehkä yhdessä jotain sen suuntaista, ja nämä siis vain 6455 vinokeulassa!  Nyt on sentään alkanut ensimmäistä kertaa antaa vikakoodeja. Jospa se on johtosarja?  Siihen tinaaminen varmaan auttaa, jaa, onko se jo valokuitua??

Nyppääkö se jos powercontrollilla käytät kytkintä? Elikkä nostat suunnanvaihdinlusikkaa ja vaihdetta silmään ja päästät vivusta?

Vai onko siinä lainkaan mekaanista vaihdevipua?
Pitääkö massikkakin rakastaa – loppuun asti ?

Hellyys riittää.  :D
Kui mää ain olen paras?

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Massikan 5600 sarja


Nyppääkö se jos powercontrollilla käytät kytkintä? Elikkä nostat suunnanvaihdinlusikkaa ja vaihdetta silmään ja päästät vivusta?

Vai onko siinä lainkaan mekaanista vaihdevipua?

Ei nypi sorsanräpylällä, T-kahva siinä on kuin dyna-6 kuuluukin.
On ollut toinen paineakku, mutta se muuta kuin lisäsi pomppuja...   
Eppäilemme nyt, että kytkinpakka, lautasmallinen kun on, siis halkaisija iso ja leveys pieni, meneepi kulmittain, eli jumii, ja sitten järjestelmä nostaa painetta, ja sitten kun se liikahtaa, niin jysäyttää kerralla. Ja tästä taas seuraa, että solenoidi vetää takas ja silleen. Sehän kun seuraa sen pakan paineita  ja sen perusteella "itsesäätää". Ja tämä itsesäätö muuten pelaa n. kaksi viikkoa kalibroinnin jälkeen, ja sitten tekee taas mitä lystää. Tjsp....
Mutta en viitsi nyt kauheesti enempää, kun tää asia on oikeesti kesken, sekä minun että takuun puolelta.....   niin katsotaan rauhassa loppuun, jonka jälkeen on loppupäätelmän paikka!

Elikkä kytkipolkimella hivuttaen nyppäsee. Mul on käsitys että tietokone ei silloin tunnistele mitään elikkä itsesäätö ei ole toiminnassa kytkinpoljinta käytettäessä.

Ohjelmasta imuroitu tieto näyttää aivan selvän jännitepiikin solenoidille tietyssä kohtaa kytkeytymisen, sitä ei tiedetä miksi. Tästä syystä epäilin, että vika ei olisikaan pakassa, mutta kun se haisteleekin just sitä pakan painetta, niin se saattaa johtua siitä, kun pakka jumii ja sitten päästääkin, niin silloin se saattaa tehdä sen jännitepiikin sitä kautta??  Aika mielenkiintoista. Oli tuossa kokeiltavana 6480 ohjelmistotkin, mutta ei auttanut sekään. Eikä uudet tietokoneboksit eikä ohjelmat eikä solenoidit eikä uus mittaristo eikä sitä sun tätä oo auttanut. Mää mittää tiärä enää..... Olis pitäny tehrä avioehto!

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Massikan 5600 sarja
^Niin, no, paljonkos tuleekaan hintaeroa standardi jontikalle jaa 400-sarjan fentille ::)
Rahalla pääsee ja hevoselta saa.

 Ei tohon aikaan (-07) ton parempaa(kalliimpaa) nelos-Jontikkaa ole saanut, eli mulla ei ole kokemusta mistään standardi-mallista. Kait se on 10000-15000 euroa halvempi ollut, kuin Fendt?  En ole mitään mittailuja suorittanut, mutta Jontikassa vaan koneen mekkala kuuluu lievän häiritsevän voimakkaana sisälle.  Vähän offtopiccia on tämä kyllä.  :) :)
     Massikan volyymeista ei ole kokemusta. Kehuvat niitä kuitenkin sangen hiljaisiksi..  tiedä sitten.  ::)   Lahden Valtralla olis muuten luiskanokka 5455 kuormaajalla, alle 1000 tuntia ajettu, kaikilla herkuilla, mitä siihen saa.

En kyllä ostaisi viistuhatsarjaa, ja tarkemmin ajatellen, voisin myydä 6455 tuhat tuntia ajetun vastaavasti myös mausteilla, erikoisuutena kytkimen tilalla laukaisulaite.........   saattaa löytyä vaikka valtran myyntilistalta jossakin vaiheessa......

Mun ei 6480ssä ole mitään tuollaista riesaa ollut. Mutta mää käytän kytkinpoljinta lähestulkoon vain käynnistyksen yhteydessä.  Muuten aina käytän kytkintä nostamalla suunnanvaihdinvipua.
Siis esim. vaihteenvaihdon yhteydessä.

Voisko olla että kytkinpolkimen sähkökytkin ei kestä jatkuvaa käyttöä?  ???

Ei oo toi, siihen on jo laitettu mm. optinen kytkinpoljin....  ;D  Ja oikeestaan kaikki mitä voi, palikkaa on vaihdettu, on tehty can-väylän kartoitus ja imuroitu tietokoneilta tiedot jotka lähetetty ranskaan, kaikkensa ovat tehneet, seuraavaksi se laitetaan poikki......  :'(  Ei mullakaan missään muussa, eikä suomessakaan kuin ehkä yhdessä jotain sen suuntaista, ja nämä siis vain 6455 vinokeulassa!  Nyt on sentään alkanut ensimmäistä kertaa antaa vikakoodeja. Jospa se on johtosarja?  Siihen tinaaminen varmaan auttaa, jaa, onko se jo valokuitua??

Nyppääkö se jos powercontrollilla käytät kytkintä? Elikkä nostat suunnanvaihdinlusikkaa ja vaihdetta silmään ja päästät vivusta?

Vai onko siinä lainkaan mekaanista vaihdevipua?
Pitääkö massikkakin rakastaa – loppuun asti ?

Hellyys riittää.  :D
Loppu tulee kuitenkin.

http://www.youtube.com/watch?v=ZD7jEt1gl34
   cría cuervos y te sacarán los ojos